LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belangrijke post komt niet aan!!! TNT aansprakelijk?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
richardp

belangrijke post komt niet aan!!! TNT aansprakelijk?

Ongelezen bericht door richardp » 22 nov 2006 20:55

sinds ruim een jaar komt er belangrijke post niet aan op ons adres, weet iemand of het mogelijk is om TNT aansprakelijk te stellen voor de geleden schade? regelmatig staan wij er slecht op bij bv. een advocaat doordat we niet reageren ( hetgeen ook niet gaat als je niets binnenkrijgt )

Dutchie

Re: belangrijke post komt niet aan!!! TNT aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Dutchie » 22 nov 2006 21:02

Zolang het geen aangetekende (of elke andere vorm van registratie als tracing) brieven zijn, kunnen ze nooit controleren of de poststukken ooit bij ze zijn aangeboden ter bezorging. Dus ook niet waarom iets niet bezorgd is.
Kansloos dus.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 » 23 nov 2006 09:04

Belangrijke post altijd aangetekend versturen dan heb je bewijs achter de hand. Zolang dit niet gebeurt is maak je geen enkele kans, simpelweg omdat je niets kunt bewijzen.

jiping

Ongelezen bericht door jiping » 23 nov 2006 11:16

Zélf kun je belangrijke post aangetekend versturen maar wat anderen jouw sturen heb je geen controle over.

Op mijn vorige adres heb ik het ook een tijd gehad dat in een korte periode allerlij verschillende instanties boetes gingen uitdelen omdat ze al 5 of meer brieven gestuurt zouden hebben waar ik niet op reageerde.

Nooit iets ontvangen.............

Klachten werden afgedaan door de ptttpgtnt dat alleen de verzender van een brief een klacht kan indienen over het niet aankomen.

Die instanties doen dat niet want die gaan er sowieso vanuit dat het gewoon een smoes is dat je de brieven niet hebt ontvangen.
Zeer frustrerend en heeft ook veel geld gekost.

Iets aangetekend versturen heeft ook niet altijd nut want toen ik dat deed werdt de aangetekende brief gewoon niet aangenomen/opgehaald of getekend en dus niet uitgereikt en had ik dus nog geen bewijs.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski » 23 nov 2006 13:10

Ja, je kan TNT aansprakelijk stellen, maar die aansprakelijkheid is gelimiteerd tot het bedrag van de postzegel. Kijk maar in hun algemene voorwaarden. Dat geldt ook bij aangetekende brieven. Reden is dat anders door het risico de prijzen explosief zouden stijgen. De afzender kan eventueel de zending tegen een iets hoger bedrag verzekeren.

Gillian05

Ongelezen bericht door Gillian05 » 23 nov 2006 14:06

vraag je buren eens?

Mijn buren hebben ook post van mij ontvangen die aangetekend was.
Waar dus alleen IK of een GEMACHTIGDE voor mag tekenen, en niet een willekeurige buur.

TNT loopt de laatste tijd ontzettend te kloten als het om pakketbezorging gaat.
Ze bezorgen alles bij de buren, en hebben niet eens het fatsoen dit te meld dmv een briefje in je bus.

Gesloten