LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GELUIDSTERREUR

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door alkamare »

Vele duizenden kijkers ergeren zich groen en blauw aan de dagelijkse GELUIDSTERREUR op de televisie. Elke omroep, zowel publiek- als commercieel maakt zich hieraan schuldig. Ook de programma's RADAR en KASSA hebben maling aan hun kijkers want ook deze programma's gaan vrolijk verder. Het is vaak moeilijk het gesproken woord van een onderwerp te volgen. De muziek overheerst en het heeft geen zin om het geluid iets harder te zetten want dat voert alleen de ergernis op. Ik doe via deze rubriek nogmaals een dringend beroep op alle omroepen hun kijkers serieus te nemen en met onmiddellijke ingang praatprogramma's niet te verzieken met zg.n. achtergrondmuziek.
:!: :!:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ten eerste denk ik dat dit niet echt het meest geschikte medium is om dit aan te kaarten, ten tweede ervaar ik persoonlijk helemaal niets van dit probleem. Als je moeite hebt om sprekers te kunnen volgen dan ligt dan eerder aan je TV of je gehoor dan aan het programma denk ik, het is mij in elk geval nog nooit opgevallen. Thuis kan ik elk praatprogramma perfect volgen en heb geen last met het geluid dat via de goede verbinding van KPN tot mij komt.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb er ook nooit echt last van. Of muziek thuis hoort in een praatprogramma is een andere discussie, maar de muziek overstemt het gepraat in ieder geval nooit.

Misschien is een gehoorapparaat een idee?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja hoor daar gaan we weer......omdat Martin en Dilbert (heb Karr nog niet gezien) er geen last van hebben (niet echt verrassend) ligt het meteen weer aan de persoon zelf. Er zijn echter genoeg mensen die er last van hebben, kijk voor de gein maar eens op de ergenissenpagina's op Teletekst (316).

Ook ik heb er regelmatig last van. De achtergrondmuziek klinkt harder dan de gesproken tekst, waardoor de gesproken tekst vaak verdwijnt naar de achtergrond. Dat heeft niets met een slecht gehoor te maken, anders zou je de achtergrondmuziek ook niet horen. Het ligt ook niet aan de tv, ligt gewoon aan de programmamakers. Die denken het programma op te leuken met muziek, maar het geluid staat vaak op een ander niveau waardoor het op de voorgrond komt.

Een voorbeeld daarvan is de reclame. Als die begint moet je ook vaak je televisie zachter zetten omdat het geluid harder overkomt dan de gewone televisie. Hetzelfde is met het achtergrondmuziekje. Het niveau moet aangepast worden, maar wat mij betreft mag het gewoon helemaal weg!

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door alkamare »

Martin1976 en Dilbert29. Met zulke kinderachtige reacties heb ik natuurlijk wel rekening gehouden. Ik zou bijna zeggen "daar kon ik op wachten". En jawel hoor, deze lolbroeken zeggen er geen last van te hebben, dus is het geen probleem. Zielig hoor :roll:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door Martin1976 »

helemaal niets kinderachtigs aan mijn reactie, ik zeg alleen dat ik mij er niet in herken en het mij nooit opgevallen is. En ik kijk toch vrij regelmatig TV. Dit soort meldingen lijkt me niet ook op deze site thuishoren, maak er melding van bij de programmamakers, dit is wat effectiever.

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door alkamare »

Beste Martin1976. Waarom mag ik uw reactie niet zielig vinden terwijl u mijn probleem bagatelliseert ? Programmamakers hebben alleen belang bij kijkcijfers en horen - net als u - hun eigen rommel niet. Had u eens moeten kijken naar de laatste uitzending van Big brother, daar stond zelfs de presentatrice een potje te schreeuwen om boven de muziek uit te komen ??? Maar u zult wel niet naar dit soort programma's kijken (en dan geef ik u nog gelijk ook).

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Naar dat soort programma's kijk ik inderdaad niet, wel naar zat anderen en ik heb er geen enkel probleem mee. Maar de ene mens is de andere niet, als je er last van hebt dan zal dat ook echt wel zo zijn. En natuurlijk mag je mijn reactie zielig vinden, je mag er alles van vinden, ik zit er niet mee. 'k geef alleen mijn reactie, daar is dit forum ook voor bedoeld.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door anita1971 »

Vandaar dat nederland 2 al uren zonder geluid zit! :lol: :lol: :lol:

B.Kooy
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2006 16:16

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door B.Kooy »

Ik ben het helemaal eens met alkamare,
ik heb net ook een bericht gestuurd naar de NOS over de herrie tussen de verschillende items in het NOS-journaal.
Het is echter overal hetzelfde liedje vreselijke herrie want met muziek heeft het niets te maken . Ik luister net nog naar RTL-7 zelfs daar steeds herrie tussen de berichten.
Het is kennelijk een gebrek aan het vakmanschap van de programmamakesrs dat ze denken dat ze de programmas met herrie en computerbeelden kunnen verfraaien. Dat ze de plank volkomen mis slaan kan ze niet schelen.
Hun bazen hebben schijnbaar ook geen verstand van TV maken anders zouden zij wel corrigerend optreden.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door karr-2 »

Stelselmatig worden ik zelf, Martin1976 en Dilbert29 het spreken hier afgeraden. Hebben wij geen recht van spreken omdat we een afwijkende mening hebben dan de rest hier?

De laatste keer dat ik keek leefden we nog steeds in een vrij land waar een ieder zijn mening kenbaar mag maken. Dat wij er geen last van hebben, sluit niet uit dat een ander er wel last van kan hebben. Niet iedereen is even gevoelig voor geluid.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik val van mijn stoel:

een onderbouwde mening van Karr............

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door Martin1976 »

en ik ben het er helemaal mee eens, Karr heeft een goed punt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat wil ik er ook mee aangeven...........

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het kan aan de afstelling van de TV liggen. Bij bijna alle stereo tv's van de laatste tijd zit een equalizer in het menu of op zijn minst een paar voorkeursinstellingen zoals 'speech', 'music' en 'movie'.

Binnen het programma heb ik hier ook nooit last van, wat nog steeds wel zo is, is dat reclameblokken veel te hard zijn. De omroepen in NL kwamen ooit eens met een flauw lulverhaal dat het een technisch probleem zou zijn, omdat commercials anders opgenomen zijn enz.

Volgens mij heb je het probleem uit bijv. Duitse zenders niet, dus dat is gelul. Maar ja, wie kijkt er nog TV tegenwoordig als je leuke films en series supersnel kan downloaden.

Kijken wanneer je wil, zonder reclame, zonder de stront er omheen.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

alkamare, wat een rare meid ben jij.

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door alkamare »

LLL. Is dit een mening of discussie over het onderwerp ? Daar is dit forum n.l. voor.

Toolboy

Re: GELUIDSTERREUR

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dat is idd een veelvoorkomend probleem.
Bij een aantal televisies is dit aan te passen in het menu.
Kies geluid en kijk in welke stand de tv staat ruimtelijk/spraak of muziek.
In sommige gevallen maakt dit wel verschil

Gesloten