LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ilaurens
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2013 17:43

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door ilaurens »

Gelukkig is het aangekomen om 9:53. Kwam netjes aan de deur pakket ontvangen en dan ervoor getekend. Nja, kan nog niks zeggen over de betrouwbaarheid omdat ik pas 1x heb besteld en het is iets dat niet bepaald duur kost 20-30 euro totaal. Maar kan natuurlijk ook aan de bezorger en/of plaats liggen. Ik zelf heb gelukkig niks slechts erover te vertellen.

Edit: Nog niet althans

woenwoen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2013 19:49

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door woenwoen »

Ik heb nog steeds een halve rolberoerte van GLS. Zo'n klant onvriendelijk bedrijf heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt! De eerste keer komt het paketje aan op vrijdag, ik wist niet dat ik ervoor moest tekenen en normaal komen deze dan gewoon bij de buren uit. Ik ben niet thuis, want er moet ook gewerkt worden. Met de niet thuis code aangegeven dat maandag de tweede poging gedaan kan worden en anders bij de buren afgeleverd kan worden. Maar bij thuis komst weer een briefje, de buurvrouw was wel thuis.

Maar nou komt het.... of ik het pakketje even binnen vijf werkdagen op wil komen halen. in UTRECHT! Dat is dus met de auto MINIMAAL ander half uur rijden!!! 1,5 uur! Dan had ik mijn pakketje net zo goed zelf kunnen rijden. Die gasten zijn compleet doorgeslagen. Ik ontvang regelmatig pakketjes maar zoiets belachelijks heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt. Het verbaast me dat dit bedrijf nog bestaat.
Toen ik ze verder wou bellen kon dat natuurlijk ook alleen overdag dus morgen maar eens bellen voor tekst en uitleg. Misschien kan ik TNT bellen om ze het pakketje alsnog voor me te laten bezorgen vanaf het GLS depot want dit slaat echt alles!

Kevinovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2013 12:45

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Kevinovic »

Ook ik heb een slechte ervaring met GLS. Voor het bezorgen van een pakketje in Almere kreeg ik een 'niet thuis bericht' in mijn brievenbus, terwijl ik ook gewoon de hele ochtend thuis was. Na een telefoontje naar GLS was de reactie: "waarschijnlijk doet de bel het dan niet of heeft u het niet gemerkt". Dit is echt de grootste onzin. Geloof me die bel doet het en die hoor ik ook zeker door het hele huis.

De betreffende chauffeur heeft gewoon niet aangebeld of de moeite gedaan om bij de buren aan te bellen (die ook gewoon de hele dag thuis zijn).

Ik had het pakketje graag vandaag (vrijdag) binnen gehad. Als geweldige service geven ze nu de eerst volgende bezorgdatum maandag. Dus voorbij het weekend. Voor een bezorgdienst vind ik dit echt onder de maat.

Ik heb mijn klacht ook bij de verkoper neergelegd en aangegeven dat als pakketten alleen door GLS bezorgt worden ik geen artikelen online meer koop.

robin82
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2013 16:44

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door robin82 »

hoi

wat nu weer hem met GLS NL

pakje gekocht in polen en word verstuurt via GLS :cry: ik denk die krijg ik nooit voor kerst binnen en wtf binnen 12 uur is hij in NL van uit polen naar utrecht zo zo dat doet GLS goed :D dus klopt wat op site staat voor 16:00 ( site was NL site ) morgen in huis en toen kwam GLS NL en nu heb ik hem nog niet wand blijkbaar licht utrecht en oss zo ver uit elkaar dat van uit utrecht naar oss niet binnen paar uur kan lever dus krijg ik van GLS te horen dat ik hem pas maandag of dinsdag pas zal hebben mijn pakje

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

net als veel hier zeggen zo maar bon in bus dat je niet thuis was en toch thuis zijn heb ik ook al 4x gehad en kon toen ruim 50km af leggen 2x25km+ om mijn pakje te halen als kan geef ik al tijd aan ik wil niet via GLS dan betaal ik maar beetje meer zo lang het maar niet via GLS gaat

merijn1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2014 18:29

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door merijn1 »

Wat een bedrijf dit.. Voor mij nooit meer GLS.
Pakketje besteld, is keurig van Oost-Duitsland naar Utrecht gereden. Dat kunnen ze wel.
Volgende dag zag ik op de track & trace dat het pakket naar mijn adres kwam, dus heeft een huisgenoot de hele dag thuis zitten wachten op mijn pakket. Tot mijn verbazing zag ik 's middags om een uur of 1 het bericht: "Niet afgeleverd Gesloten".
Vreemd natuurlijk... huisgenoot heeft geen deurbel gehoord en er lag geen afwezigheidsbericht op de mat (zou GLS standaard doen bij geen gehoor).
Een bijkomend probleem is dat voor de 2e en laatste bezorgdag, de aflevering alleen gewijzigd kan worden...tromgeroffel... met een code die op het afwezigheidsbericht staat...

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door WarZir »

Heeft wellicht niets met betrouwbaarheid van GLS te maken, maar helaas heb ik de onfortuinlijke 'eer' vandaag (hopelijk!) een pakketje te ontvangen via deze koerier.
Het is al weer even geleden (een paar jaar zeker) dat ik iets bezorgd kreeg met GLS, omdat ik deze dienst bewust ontwijk na een aantal negatieve ervaringen. Maar ik ontkwam er nu niet aan.

Wat vroeger niet kon en nu wel en wat ik tevens een groot pluspunt vind (vergeleken met andere koerierdiensten), is dat je vóór de 1e bezorging al een andere bezorgdatum kunt opgeven, als levering op de volgende dag je niet goed uitkomt. Ik moet zeggen: dit is een goede service.

harry00
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2014 12:57

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door harry00 »

Ik herken het totaal niet, al die klachten over GLS.

Ik ontvang en verzend zeer regelmatig pakketten in alle maten met deze firma, door heel Europa en altijd naar volle tevredenheid. Service zeer goed, chauffeurs vriendelijk, zakelijk en betrouwbaar. Ook de ontvangers van mijn pakketjes koppelen eigenlijk altijd terug dat ze het zo snel hebben ontvangen.

Vroeger was je bij niet thuis berichten inderdaad verplicht om naar een depot te rijden en dat kon ver weg zijn, voor mij was dat ook 100 km; tegenwoordig hebben ze bijna overal in de buurt wel 1 of 2 agenten (pakketshops) zitten waar je een zending op kan halen.
Sinds ruim een jaar woon ik in een plaats waar ook een depot is, dus dat heeft het voor mij eigenlijk nog makkelijker gemaakt. (nee, niet hierheen verhuisd omdat er een GLS-depot is trouwens :wink: )

Voor mij staat GLS tegenwoordig gewoon bovenaan als het om pakketjes gaat. Een zeer tevreden klant.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door pbarendse »

Dit is weer typisch een gevalletje Ik kwam toevallig op deze site uit...
Valt gelukkig echt niet op!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

harry00 schreef:Ik herken het totaal niet, al die klachten over GLS.
Dus? De klachten (over 10 pagina`s!) zijn allemaal onzin?
Want dat suggereer je hiermee.

Daarnaast, deze extreem doorzichtige reclame / poging tot damage control is wel heel erg treurig.

GLS moet maar eens een nieuw reclameburo in de arm nemen, en niet een die de reputatie nog meer naar beneden haalt.

harry00
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2014 12:57

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door harry00 »

Guardian72 schreef:
harry00 schreef:Ik herken het totaal niet, al die klachten over GLS.
Dus? De klachten (over 10 pagina`s!) zijn allemaal onzin?
Want dat suggereer je hiermee.

Daarnaast, deze extreem doorzichtige reclame / poging tot damage control is wel heel erg treurig.

GLS moet maar eens een nieuw reclameburo in de arm nemen, en niet een die de reputatie nog meer naar beneden haalt.
@Guardian72:

Pardon? Ik suggereer helemaal niks! En een reclamebureau ben ik al helemaal niet. Waar staat dat ik de klachten afdoe als zijnde onzin? Nergens! Iedereen mag hier zijn of haar mening geven en ervaringen plaatsen, dus ik ook. En ik dacht dat het na al die negatieve reacties wellicht ook wel eens aardig zou zijn om mijn eigen ervaringen erbij te plaatsen.
Negatieve ervaringen zijn er blijkbaar volop, maar als iemand positieve ervaringen heeft, hoor je daar nooit iets van. Vandaar mijn reactie. Ik ben wel een tevreden klant. Niet meer en niet minder. En ik kan me niet voorstellen dat ik op deze aardbol de enige ben die wel positieve ervaringen heeft.

Als je daar niet mee kan leven, jammer dan.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door WarZir »

@harry00: zoals pbarendse ook al aangaf, is het wat vreemd dat iemand zich 'speciaal' registreert om positieve feedback over een bedrijf te geven in een topic die voornamelijk als doel heeft om je te beklagen over de diensten van dit specifieke bedrijf.
Natuurlijk mag iemand een positieve ervaring delen (dit deed ik overigens al een paar reacties boven de jouwe, 2e alinea ;-) ), maar het is op z'n minst wat dubieus te noemen om je hiervoor te registreren en dit te plaatsen in een hiervoor geopend klachten topic.
Daarnaast had je je post inderdaad wel iets genuanceerder mogen plaatsen, zoals Guardian72 al aangaf, bedoeld of onbedoeld komt de term "ik herken het totaal niet" gewoon wat vervelend over in een topic die hoofdzakelijk klachten bevat (en om die reden ook geopend is: om klachten te plaatsen).

Om nog maar iets ontopic te gaan: het is denk ik ook nogal locatie afhankelijk, ik woon zelf in de randstad en heb nog nooit een goed verlopen GLS levering mogen ondervinden, dit terwijl ik soms toch wel positieve ervaringen lees in de wat meer rustigere delen van het land. Het is wellicht dus vrij afhankelijk van waar je woont (niet dat dit iets zou mogen uitmaken though...).

harry00
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2014 12:57

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door harry00 »

WarZir schreef:@harry00: zoals pbarendse ook al aangaf, is het wat vreemd dat iemand zich 'speciaal' registreert om positieve feedback over een bedrijf te geven in een topic die voornamelijk als doel heeft om je te beklagen over de diensten van dit specifieke bedrijf.
Natuurlijk mag iemand een positieve ervaring delen (dit deed ik overigens al een paar reacties boven de jouwe, 2e alinea ;-) ), maar het is op z'n minst wat dubieus te noemen om je hiervoor te registreren en dit te plaatsen in een hiervoor geopend klachten topic.
Daarnaast had je je post inderdaad wel iets genuanceerder mogen plaatsen, zoals Guardian72 al aangaf, bedoeld of onbedoeld komt de term "ik herken het totaal niet" gewoon wat vervelend over in een topic die hoofdzakelijk klachten bevat (en om die reden ook geopend is: om klachten te plaatsen).

Om nog maar iets ontopic te gaan: het is denk ik ook nogal locatie afhankelijk, ik woon zelf in de randstad en heb nog nooit een goed verlopen GLS levering mogen ondervinden, dit terwijl ik soms toch wel positieve ervaringen lees in de wat meer rustigere delen van het land. Het is wellicht dus vrij afhankelijk van waar je woont (niet dat dit iets zou mogen uitmaken though...).
Hier kan ik me wel enigszins in vinden. Dit forum kwam ik ook eigenlijk per ongeluk tegen en vond het wel interessant, juist omdat ik specifiek kies voor deze koerier. Vandaar dat ik ook mijn ervaringen er wel over wilde delen, meer in het kader van een ander geluid. En die zijn, helaas voor dit topic, wel gewoon goed. Misschien zijn de klachten inderdaad wel regiogebonden, dat kan ik niet beoordelen. En ook de ervaringen van anderen niet. Ik bestempel dan ook niks als onzin, wat me wel in de mond gelegd wordt. Ik heb nou juist weer negatieve ervaringen met enkele andere koeriers, en zo zal er altijd wel wat zijn denk ik.

Dat ik me registreer om mijn ervaringen te delen is helemaal niet zo vreemd. Want wat staat er bovenin dit forum? Discussieer mee. "Discussieer", dus. Niet "klaag mee". En voor discussie is een forum dan ook bedoeld.

Kat63
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jun 2014 16:21

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Kat63 »

Bosmal schreef:Geachte C200K,

Ik heb gelukkig niets te versturen/te ontvangen.
Maar als ik dit zo lees nou..dan moet er een hoop veranderen lijkt mij.

Maar.... waarom ik hier even reageer is, dat ik met verbijstering uw toonzetting in deze discussie lees.

Als ik al wat te versturen had dan in geen geval met het bedrijf waar U de septer zwaait.

Het bedrijfs bestaansrecht is bij de gratie van de KLANT.

Groet, een ondernemer
Helemaal mee eens. Als de klant het maar in de winkel moet gaan halen (volgens C200K) mag hij zijn bezorgdienst (geeft de indruk dat hij die heeft) sluiten.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door dhc »

@kat63:

Op welk bericht reageer je eigenlijk.....? Gewoon omdat het kan?

hansson
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2014 14:38

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door hansson »

Ik heb via Internet een week lang een via GLS uit Ierland verzonden pakje gevolgd. Vanmorgen stond de status als bezorgd. Er was niet aangebeld, maar het pakje lag wel in de brievenbus. Het pakje wel, maar bij openen bleek het pakje leeg te zijn, de inhoud was (op verpakkingsmateriaal na) verdwenen...

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door drestar »

ook ik heb iets besteld uit Polen,dit duurde wel 3 dagen voordat het in nederland was.ik vond het ook een beetje raar dat toen het in nederland was het nog eens 3 dagen duurde voordat het uitgeleverd werd.normaal laat ik het liever met post.nl komen omdat die een tijdsvlak van 2 uur voor de aflevering op geeft en gls niet.maar ik kon de vervoerder helaas niet zelf kiezen. eigenlijk vind ik het gewoon zot dat je niet weg van huis kan omdat er de hele dag een pakket bezorger aan de deur kan komen want ik woon maar alleen en wil mijn pakketje niet mislopen. als ik weet dat ik bv net als bij post.nl tussen 1300 uur en 1500 uur de post kan verwachten dan zou het al een stuk makkelijker zijn om je dag in te delen.

Maar Om 13.30 hoorde ik een diesel wagen in de straat, er werd nog niet aagebeld dus ik ben even gaan kijken door het raam in de woonkamer naar buiten en zag een GLS wagen staan.ik denk dat hij er zo 3 minuten stond voordat er aangebeld werd.dus ik ondertussen maar binnen wachten tot de bel ging.toen ik de bel hoorde ben ik direkt vanuit de woonkamer naar de voordeur gelopen en eenmaal in de gang bonsde hij al op het raam van de voordeur met zijn scan apparaat. en toen ik open deed liep hij al weg en was al halverwege het tuinpad toen ik hem in de rug keek. dit in een tijdsbestek van minder dan 10 seconden. dus ze kunnen wel 3 minuten met draaiende motor voor je deur gaan staan maar hebben niet meer dan 10 seconden de tijd om voor je deur te wachten tot je open doet is nu mijn ervaring met GLS,dus volgnede keer hoop ik toch maar weer op post.nl als bezorger want dat heb ik bij hun nog niet meegemaakt.

kees12000
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2015 18:37

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door kees12000 »

GLS,
Vandaag zou er een pakket met onderdelen bezorgd worden, rond 12 uur eens gebeld wanneer het pakket bezorgd wordt, volgens de medewerker tussen 14:00 - 17:00 uur.
Nu 18:45 nog niemand gezien van GLS
19-03-2015 18:42 Stein NL Collectie
19-03-2015 18:53 Stein NL Vertrek
20-03-2015 04:26 Wijchen NL Aankomst
20-03-2015 08:49 Wijchen NL Bestel
Blijkbaar is er nog niet veel veranderd bij GLS !!!
Een dag voor jan *** thuis zitten wachten
Ik zal dan ook nooit meer gebruik maken van deze GLS pakketdienst
Laatst gewijzigd door kees12000 op 20 mar 2015 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

kees12000
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2015 18:37

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door kees12000 »

Aha enige activiteit in de trac en trace
19-03-2015 18:42 Stein NL Collectie
19-03-2015 18:53 Stein NL Vertrek
20-03-2015 04:26 Wijchen NL Aankomst
20-03-2015 08:49 Wijchen NL Bestel
20-03-2015 18:17 Wijchen NL Terugscan

Terug scan ??? wat houd dit in dat het pakket retour gaat, niet wordt bezorgt ?

kees12000
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2015 18:37

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door kees12000 »

Nogmaals de trac & trace

19-03-2015 18:42 Stein NL Collectie
19-03-2015 18:53 Stein NL Vertrek
20-03-2015 04:26 Wijchen NL Aankomst
20-03-2015 08:49 Wijchen NL Bestel
20-03-2015 18:17 Wijchen NL Terugscan
21-03-2015 01:17 Wijchen NL Aankomst
Pakket is dus ?? terug naar Wijchen

Mucha

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten