LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rho
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2007 18:46

GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door rho »

Ik heb een bestelling gedaan die door GLS bezorgt zou moeten worden. De eerste keer was ik niet thuis. Ik kreeg een kaartje in de bus. Ik heb GLS gebeld en een afspraak gemaakt voor afgelopen woensdag. Ik ben de hele dag thuis geweest, maar er is niemand van GLS langs geweest. Aan het eind van de middag heb ik twee keer met GLS gebeld, die me verzekerde dat het pakje nog zou worden bezorgd. Het was druk en de auto was pas om 15:00 uur uit Amsterdam vertrokken. Maar dat pakje is dus niet meer afgeleverd. Een vrije dag voor niets opgenomen dus.

De volgende dag heb ik uiteraard gebeld voor tekst en uitleg over het uitblijven van de bezorging. Tot mijn verbazing wordt er glashard door de chauffeur beweerd dat hij langs geweest is en een kaartje in de bus gegooid heeft. Ter 'bewijs' heeft hij een doorslag van dat kaartje. Dit is werkelijk verbijsterend. De chauffeur loopt de boel gewoon te belazeren en vervalst zelfs niet-thuis-berichten.
Volgens de doorslag zou hij om 13:00 uur aan de deur geweest zijn. Zeer vreemd omdat de dag ervoor verteld was dat de wagen pas om 15:00 vertrokken was. Ze zeggen blijkbaar maar wat, daar bij GLS.

Uit het gesprek met GLS bleek dat ze subcontracters inhuren voor de bezorging van hun pakjes. Deze worden betaald per pakje. Ik woon in het autovrije centrum van Leiden, dus een lastig adres om een pakje te bezorgen. Omdat dit veel werk is voor weinig geld, laat zo'n chauffeur de wachtende ontvanger gewoon barsten. Ik heb dat al eerder gemerkt, toen ik op een pakje van Dell zat te wachten. Ook toen werd er door een chauffeur (wellicht dezelfde vrije jongen) op grove wijze gelogen over mijn afwezigheid en het deponeren van een briefje in de bus (toen zelfs 2 keer achter elkaar, ik heb toen dus 2 dagen voor niets zitten wachten).

GLS kiest ervoor om de chauffeur te geloven (met het 'harde bewijs' van die doorslag als enige waardeloze argument) en mij als leugenaar te bestempelen: "sommige mensen zeggen dat ze er wel waren om zo een gratis derde bezorging te krijgen". Ik mag het pakje nu zelf gaan afhalen in Amsterdam.

Ik heb verder geen poot om op te staan. Ik had toevallig niet de hele dag een notaris over de vloer om te bewijzen dat ik er de hele dag was. Die chauffeur komt dus weer mooi weg met zijn frauduleuze actie en ik zit met het probleem. GLS laat me verder gewoon barsten.

Ik ben zeer benieuwd of er meer mensen zijn die zoiets overkomen is. Het zou aardig zijn om GLS te confronteren met hun waardeloze afhandeling van de bezorgingen en de klachten over chauffeurs.

mevr. van Dongen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2007 19:59

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door mevr. van Dongen »

Het is inderdaad juist dat de GLS charters inhuurt om hun goederen te laten bezorgen. Deze chauffeurs krijgen een vergoeding voor elk GELEVERDE zending. Zij willen juist dus zoveel mogelijk goederen op een dag bezorgen. Deze chauffeurs gaan ook dagelijks met zo'n 120 adressen op pad.

Wat in uw geval is gebeurd is heel erg teleurstellend, maar kan enigszins de reactie van de klantenservicemedewerkster van het depot in Amsterdam wel begrijpen, al had deze dit wel op een andere manier kunnen mededelen.

De vervoerder/chauffeur kan daadwerkelijk wel de dag om 1500 uur vanaf het depot zijn vertrokken, voor de tweede rit. Wanneer de chauffeur, naar uw zeggen, dus nog niet geweest was toen u belde, is de GLS-medewerker er waarschijnlijk vanuit gegaan dat de chauffeur nog zou komen. Daar de chauffeurs het, zoals gezegd, erg druk hebben, kan de GLS hun ook niet de hele dag bellen met vragen over de verwachte levertijd.

Nu is het wel zo, dat wanneer een chauffeur echt geen zin zou hebben in een vervelend bezorgadres, wat in principe al niet aan de orde is, zal hij deze aanmerken met de reden "route niet afgemaakt". Hij zal dan geen fictief KIB briefje schrijven.

Het klopt inderdaad dat GLS een zending 2 keer aanbiedt, bij tweede "KIB" kan het pakket alleen nog op depot kan worden afgehaald. De GLS maakt bijna dagelijks mee dat mensen om deze reden zeggen dat de chauffeur niet geweest is. Er zijn zelfs mensen die op kantoor werken en af toe ook als chauffeur fungeren, die hebben dan zelf een KIB in de bus gedaan en dan nog zeggen de ontvangers geen kaartje gehad te hebben, omdat ze geen kans zien het pakket op te halen.

Nu is het vaak wel zo dat wanneer het gesprek tussen de klantenservicemedewerker en de klant goed verloopt, de klantenservicemedewerker vaak nog wel zal proberen of het pakket nog een keer kan worden aangeboden. Maar dat is per depot verschillend.

Ik vind het wel erg vervelend dat u een nare ervaring met GLS heeft gehad en ik hoop dat het in het vervolg niet meer het geval zou zijn.

Mocht het toch nog een keer voorkomen dat u een KIB ontvangt, terwijl u wel thuis bent, mag u, bij hoge uitzondering, contact opnemen met de vestiging in Sliedrecht en vragen naar mij. Misschien kan ik dan nog iets voor u betekenen.

paulus10
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2007 11:58

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door paulus10 »

Ik kan de klacht over de GLS-chauffeurs alleen maar bevestigen:

Terwijl mijn vrouw aan de andere kant van de voordeur staat wordt een 'niet thuis' bericht door de brievenbus geschoven. Helaas had ze niet de tegenwoordigheid van geest om de deur open te trekken en de chauffeur te vragen waarom hij niet eens aangebeld heeft.

Na contact met het betreffende depot in Stein waar ik het bovenstaande voorlegde wordt contact opgenomen met de chauffeur. Deze beweert (natuurlijk) glashard dat hij aangebeld heeft. Mijn reactie daarop was dat mij vrouw daarmee als leugenares bestempeld wordt. De heer aan de andere kant van de lijn dacht gelijk dat hij voor leugenaar uit werd gemaakt, hij zou mij wel even op mijn huisadres op gaan zoeken, en gooit vervolgens de hoorn op. Let wel, dat heb ik niet gezegd, zie bovenstaande. Verder contact met het filiaal is onmogelijk.........

Ik heb ondertussen contact opgenomen met de verzender om hierin te bemiddelen. Ben benieuwd.

paulus10
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2007 11:58

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door paulus10 »

De supervisor van het customercentre in Stein heeft zijn verontschuldiging aangeboden voor de gang van zaken. Aangezien ik deze heb aanvaard laat ik de zaak verder rusten.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat te denken van het volgende?

Ik dacht altijd dat het om concurrerende bedrijven ging:

Ik kreeg een pakketje aangeleverd door een bezorger die in een bestelbus reeds met daarop in joekels van letters: DPD, Deutsche Pakket Dienst. Ik tekende voor ontvangst, en op het formulier stond: GLS, dus Global Logistic Services. Aflevering geschiedde volgens het boekje......

Maar nu wordt het leuk: de goederen zaten in een kartonnen doos, met aan de buitenkant de logo's van GLS, en toen ik het openmaakte, zaten de goederen zelf gesealed in een geel-rode verpakking van DHL.

Nu heb ik daar enige logica in proberen te ontdekken. Maar is er iemand die hier een plausibele verklaring voor heeft?

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

@Rho,

belachelijk dat U zo alle mensen over 1 kam scheert. Zegt genoeg over uw eigen persoon.

@Jos,

je mist er nog een paar, ook jouw werkgever maakt hiervan bijvoorbeeld gebruik.

De grote distributiebedrijven maken al jaren van elkaars diensten gebruik.


mbt Die klacht over het filiaal Stein.
Natuurlijk zijn er 2 verhalen, die van uw vrouw en die van de chauffeur. Maar verteld U mij nu eens 1 ding, waarom zou een chauffeur een kib-je schrijven terwijl hij voor de deur staat. Hij is juist gebaat bij een aflevering. Dit geeft mvr. van Dongen ook al aan. Zonder aflevering geen geld!!

Groeten een subcontractor van Wijchen (en niet alleen van GLS maar ook van de werkgever van Jos).

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik werk dus niet voor TNT.

Waar ik werk, zijn inmiddels naast de landelijke bezorgdiensten UPC, DHL, GLS, TNT, en Select-mail, ook 6 ''gewone'' postbezorgbedrijven actief. Om nog maar te zwijgen over de firma's die zich alleen bezighouden met folderdistributie.

Laatst ontdekte ik nog Netmail.

Wat ik heb vernomen, is dat Sannd Postco heeft overgenomen, dus nu zijn het er nog maar 5, binnenkort.

GLS
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:47

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door GLS »

Het verhaal van mevrouw van Dongen klopt helemaal. Een chauffeur die werkt voor GLS heeft maar 1 doel, het afleveren van een pakket. Bij niet thuis wordt vaak ook bij de buren geprobeerd. Een KIB schrijven kost tijd, dus dat wordt het liefst voorkomen. Net als het retournemen van het pakket. De bedoelingen zijn goed, maar waar gewerkt wordt vallen spaanders.....

De DPD auto met een GLS (overigens General Logistics Systems) pakket waarin een DHL pakje zat is erg merkwaardig. Alle 3 sterk concurrerende bedrijven die beslist niet samenwerken. Daarvan zouden we graag meer weten.

Voor de extra info, de belangrijkste spelers op de pakketmarkt zijn TNT, DHL, GLS en DPD. UPS en Fedex zijn veel meer op de Global expressmarkt actief en in Nederland veel kleiner.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

Zo vreemd is dat helemaal niet, dat zeg ik als subcontractor.

Ten eerste: In de doos zat dus een produkt in DHL verpakking, dat kan, daar heeft GLS niets mee te maken. Ik krijg hier zelfs dozen binnen die klanten gebruiken van TPG/TNT onder het mom: Daar past het in dus gaan met die banaan.

Verder is afleveren met een wagen die is bestickerd niet volgens GLS-norm of zelfs met de naam van de concurrent misschien vreemd, maar het kan gebeuren. Wat als er een wagen uitvalt en die staat er als enige nog?! Je moet dan toch wat. Ik heb ook alleen de vaste wagens in de GLS-stickers. In geval van nood pakken wij dus wat anders.

Tot slot: Het is niet vreemd dat grote vervoerders van elkaar gebruik maken. Denk aan het grote ABX in België met GLS.

GLS
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:47

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door GLS »

ABX is op 7 december 2006 eigendom geworden van GLS. Het is dus GLS.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

Klopt, voor die tijd deed men echter ook al zaken met elkaar.

phubert
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2007 10:16

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door phubert »

Als ik hier de berichten lees gaat het in de afgelopen maanden er niet beter op met GLS, en hierbij kan ik nog een post toevoegen.

Maandag heeft het bedrijf waarbij ik een bestelling geplaatst heb het pakketje verzonden via GLS, de volgende morgen (dinsdag) heb ik contact gehad via de e-mail voor een track&tracenummer, gekregen.
Echter, als consument heb je daar bij GLS alleen wat aan als je via de telefoon contact opneemt want op de website is het nummer nergens te gebruiken. De klantenservice is ronduit een grote pot "pappen en nathouden" want je staat standaard tussen de 15 en 30 min in de wacht als de verbinding al niet voortijdig verbroken wordt.

Rond half 4 smiddags contact gehad met het bedrijf die mijn pakket verzonden heeft, volgens hun systeem (ingelogt op het GLS systeem) moet het pakket nog in de aflevering zitten. 5 uur, nog een keer bellen, zelfde verhaal alleen was het bedrijf waar afgeleverd moest worden om 10:35 gesloten. SORRY?! Vanaf 9:00 uur zit ik thuis te werken, heb zicht op ingang straat en er is tussen 9:00-11:00 uur geen bus/pakketdienst zelfs niet van andere bezorgers geweest.

Waar ik zelf kwaad over ben is dat je een hele vrije dag kwijt bent om op een pakketdienst te wachten, en door dit soort geintjes kost het je onnodig NOG EEN DAG!

Het bedrijf wat mijn pakket verzonden had was behoorlijk kwaad aangezien ik de 'zoveelste' van die dag was die met GLS overhoop lag, en niet alleen in mijn regio.

Vandaag (woensdag) gaat het bedrijf voor mij bellen naar GLS over de gehele gang van zaken, ik wacht af wat er uit gaat komen. Het is nu half 11 en heb nog geen pakket gehad. Ik zal in een volgende reactie laten weten hoe dit verhaal afloopt.


*Ik zie ook regelmatig klachten over bijvoorbeeld TNT, echter nadat ik daarbij een klacht had ingediend vroeg de volgende dag een andere bezorger waarom ik die klacht had ingediend. De reden was dat ik een briefje in de bus had gekregen van niet thuis, terwijl ik de gehele dag thuis was. De man gaf aan dat het vreemd was en vond het persoonlijk wat te direct gelijk klachten in te dienen, maar kon het wel begrijpen als je zit te wachten en voor niets thuis zit. Ook liet de man vallen dat dit soort klachten binnen TNT beslist niet ten goede komen van je carriere binnen TNT.

GLS
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:47

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door GLS »

Ook voor GLS zijn dit soort zaken belangrijk om te weten. Ik kan mij voorstellen dat u anoniem wilt blijven op dit forum, maar u kunt wellicht de 4 cijfers van uw postcode noemen. Dan kan de bezorger aangesproken worden op de werkwijze.

phubert
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2007 10:16

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door phubert »

Als reactie op mijn vorige bericht zou ik laten weten hoe het verhaal is afgelopen.


De woensdagochtend stond een half uur na mijn post hier op het forum de bezorger van GLS voor de deur. Het pakket is in goede orde afgeleverd. De chauffeur heb ik al een keer eerder aan de deur gehad met een levering, prima jongen. Hij vertelde mij dat het zijn vaste wijk is. Ook had hij gehoord van de problemen en dat hij puin kon ruimen van de vakantiekrachten.


Reactie op bericht GLS 30 aug.:
Ik had contact gehad met het regiokantoor Utrecht, mijn postcode is 3732, gezien de gedetailleerde klachtomschrijving kunt u via kantoor Utrecht mijn gegevens achterhalen die ik bij een medewerker heb achtergelaten. Een kleine goedmaker voor de telefoonkosten die ik heb moeten maken met de wachttijd van de klantenservice zou wat mij betreft voldoende zijn, ik wil graag dit hoofdstuk sluiten.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

Denk toch dat U naar die vergoeding kon fluiten als U het naar mij zou gaan.

U bent zo ongeduldig geweest om gelijk te gaan bellen. Terwijl GLS bij de normale zendingen geen tijdgarantie afgeeft, sterker nog, er wordt niet eens gegarandeert dat het de dag na pick-up wordt geleverd.

De afzender kan dan beter kiezen voor "urgent pak", al heeft dat nu een andere naam, dan is er een aflevergarantie voor een bepaalde tijd.
Maar ja, dat kost meer dan een paar euro en dat wil de klant natuurlijk niet.

phubert
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2007 10:16

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door phubert »

Als ik van de afzender door krijg dat het pakket die dag geleverd zou worden conform het systeem van GLS dat hij in de afleverroute zit, je normaal gesproken de pakketdienst in de ochtend voor de deur hebt staan, je in de middag andere verplichtingen hebt, is het zeker niet verkeerd even te bellen wanneer ik hem kan verwachten.

Uw reactie komt aan mij zeer vervelend over al zal dat niet de bedoeling zijn. Het komt op mij over als 'het kan hem niet snel genoeg gaan'

Hoe zou u reageren als je voor niets, nadruk op voor niets, 2 vakantiedagen moet opnemen voor een pakketje?

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

Het is inderdaad bedoelt als "het kan weer niet snel genoeg gaan". Dus ja, het is een negatieve reactie.

Als U er speciaal voor thuis moet blijven moet U niets online bestellen, maar zelf naar de winkel gaan.
Dat gezeur over vrije dagen......daar kan de bezorger niets mee. U kan ook het pakketje op zaterdag laten afleveren of op uw werkadres. Nogmaals; dat vind ik gewoon heel duidelijk uw eigen probleem.

Als de afzender meer had willen betalen (dus U ook) dan had GLS dit gegarandeerd voor 09:00 kunnen afleveren bij U. Maar dat mag dan weer niet, dat kost te veel geld.

Dat het in de route zit wil niets zeggen, ook bellen voordat de dag voorbij is heeft geen zin. De info in de computer wordt pas weer geupdate als de scanner van de chauffeur terug in de cradle op de loods is. Voor die tijd is er niets te zeggen. Vandaar ook dat U om 16:00 uur hoorde dat de zending in in de route zat, maar U om 17:00 hoorde dat de man al langs geweest was maar "gesloten" had opgegeven in zijn scanner.

Om een volgende vraag voor te zijn; NEEN er wordt in pricnipe nooit naar een chauffeur onderweg gebeld, met navraag voor een zending. Dat is geen manier van werken ofschoon U waarschijnlijk zal vinden dat dit juist klantvriendelijk is. Maar een dagroute met 90 adressen is echt gewoon hard werken en wil je niet steeds gestoord worden.

Tot slot nog even dit; als er "gesloten" is opgegeven voor die dinsdag, zou U een kib (kaart in bus) in de bus moeten hebben gehad. Als dit niet het geval is (de chauffeur moet een afschrift overleggen) heeft de chauffeur daarbij niet volgens de regels gehandeld. Dit geeft echter nog steeds geen stok om mee te slaan en om schadevergoeding te gaan praten. Ook ontslag op staande voet (dat verzoek krijgen wij wel eens) is compleet niet aan de orde.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Martin1976 »

heb ook een slechte ervaring met bezorging door GLS, ze zouden ook 2 keer aan de deur geweest zijn, nooit een kaartje achtergelaten. Over gebeld en ze zouden dan na veel wikken en wegen een derde keer komen, ik was wel thuis en zonder bij mij aan te bellen werd het pakketje bij de buren aangeboden. Heb de verzender van deze slechte service op de hoogte gebracht want ze zitten gewoon een potje te klooien bij GLS

AeRoGeN
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2007 14:41

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door AeRoGeN »

Ik zie nu dat ik niet de enige ben met een slechte ervaring bij gls.
Ik kocht een tijdje geleden een magnetron van Samsung.
Tot mijn verrassing trof ik een coupon aan in de doos welke mij na insturen recht gaf op een speciaal pizza bord.
Deze heb ik dan ook gelijk ingestuurd en met geduld gewacht.
Op 10 oktober werd dan uiteidelijk het bord bezorgd door de pakketdienst van GLS,helaas was ik op dat moment niet thuis.
Je weet natuurlijk niet wanneer zo een pakket bezorgd word dus kon ik ook geen maatregelen treffen om thuis te zijn.
Wel vond ik een briefje in de bus met de mededeling dat GLS had getracht een pakket te bezorgen.
Verder stond er een telefoon nummer en een website adres op het briefje.
via de website kon ik het pakket opniuew laten bezorgen en zelfs het adres van bezorging veranderen door het pakketnummer in te voeren op de website,zo gezegd zo gedaan.
Ik heb het adres van bezorging dus veranderd naar het adres van mijn moeder.
Ik kreeg hier zelfs een bevestiging van via een email.
tot mijn grote verbazing zag ik op de dag dat het pakket bezorgd zou worden dat de chauffer het pakket weer getracht had op mijn adres bezorgen doordat er een briefje in de bus was gestopt (ik was namelijk niet thuis) terwijl ik het adres had veranderd!!!.
Na een nummer 0900 nummer gebeld te hebben die op het briefje stond kreeg ik daar het antwoord dat zij er niets mee konden en ik maar het dichtstbijzijnde depot moets bellen.
Dit heb ik geprobeerd maar na 3 kwartier aan de lijn te hangen heb ik het opgegeven.
Weer het 0900 nummer gebeld van GLS die mij een nieuw nummer gaven
Waar wel in 3 tellen werd opgenomen.
Daar zonder mokken een neiuwe afspraak gemaakt op het adres van mijn moeder.
De dag dat het pakket zou worden bezorgt kwam er niemand opdagen
en pffff zucht hijg steun weer gebeld met het 0900 nummer van GLS.
Daar kreeg ik uiteindelijk te horen dat het pakket was teruggestuurd naar de afzender en dat ik zelf maar met de afzender contact moest opnemen om het opnieuw te laten verzenden.
Leuk hoor zo een gratis Pizza bord.
GLS bedankt.

Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Bosmal »

Geachte C200K,

Ik heb gelukkig niets te versturen/te ontvangen.
Maar als ik dit zo lees nou..dan moet er een hoop veranderen lijkt mij.

Maar.... waarom ik hier even reageer is, dat ik met verbijstering uw toonzetting in deze discussie lees.

Als ik al wat te versturen had dan in geen geval met het bedrijf waar U de septer zwaait.

Het bedrijfs bestaansrecht is bij de gratie van de KLANT.

Groet, een ondernemer

Gesloten