LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanslag 2007 Waternet op naam van oudere partner

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Aanslag 2007 Waternet op naam van oudere partner

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Dit jaar ontving niet ik, maar mijn oudere partner de aanslag waterschapsbelasting voor 2007. Vreemd, omdat het huis op mijn naam staat en deze aanslag in het verleden altijd aan mij gericht was.

Bellen met Waternet (Amsterdam) dus. Wat blijkt: voorheen verstuurde de Dienst Belastingen van de gemeente Amsterdam zelf de aanslagen, maar dit jaar doen de hoogheemraadschappen het zelf.

De heer van Waternet aan de telefoon vertelde mij dat ze de aanslag hebben gericht aan de oudste bewoner van het pand. En dat ik maar een brief moest schrijven, zodat volgend jaar de aanslag weer op mijn naam komt te staan. En nu ik het me bedenk: excuses voor het ongemak waren er niet bij.

Ze hebben (mag ik hopen) toch het bestaande gegevensbestand van de gemeente overgenomen? Daar staat dan toch gewoon bij mijn adres mijn naam vermeld als degene die altijd de aanslag heeft gekregen? Nu kan ik weer een brief gaan schrijven, net waar ik zin in had.

Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden? Ik ben erg benieuwd.

Gesloten