LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] co2 meter

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
peter van baal
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2007 12:04

co2 meter

Ongelezen bericht door peter van baal »

hallo

we hebben de uitzending van ma 9 april aandachtig bekeken(jammer dat het eerder begon dan gebruikelijk) en het onderwerp van het co2 gehalte in oa kinderdag verblijven sprak ons wel aan.

de vraag is waar kan ik zo een co2meter kopen als particulier??

dank ieder een voor een evt reactie

vrgr peter v baal

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door kanovaarder »

I.p.v. een rookmelder kan er ook gekozen worden voor een CO-signalering die echter niet aan het plafond maar laag gemonteerd moet worden omdat CO een giftig reukloos gas is dat ontstaat door onvolledige verbranding.

Dit CO even als eerstgenoemd omdat dit een van de belangrijkste doodoorzaken is in huis.

CO2 ademen wij uit en nemen planten op.
Een te hoog koolstofdioxidegehalte is voor de mens niet goed omdat daar waar deze dioxide in de longen zit geen zuurstof kan worden opgenomen.
De zuurstof waarvan wij nu eenmaal afhankelijk zijn.

O.a. Conrad levert ongetwijfeld CO2 meters, een meter die in eenheden of procenten de verhouding weergeeft van de natuurlijke gassen w.o. ook zuurstofstikstof en alle sporenelementen als Helium, Argon,enzovoort.

Een kooldioxidemeter is voor de particulier nauwelijks nodig omdat bij twijfel ook de GG&GD gevraagd kan worden een meting te doen.

Een koolmonoxidemelder is eigenlijk nog belangrijker dan een rookmelder als er in huis sprake is van al wat oudere kachels en/of geijers.

Maar....... rookmelders aan het plafond gemonteerd!
Koolmonoxidemelder laag en in de naaste omgeving van de mogelijke oorzaak van een potentiele monoxidebron!!

Grootvader

Diana Beltgens
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2007 20:44

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door Diana Beltgens »

In het programma hadden ze het over een CO2-meter van 100 euro. Ik ben ook particulier en wil er 1. Uit de geposte informatie van leverancier Venti-Light blijkt dat hun apparaat meer als 300 euro kost.

Ik wil graag weten waar je een apparaat van ca 100 euro kan kopen.

Uitvinder
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 sep 2003 15:58

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door Uitvinder »

Bij de kringloop en de ANWB.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door bot321 »

http://www.horeca-inventaris.nl/html/sh ... /8316.html

Goedkoper kan ik het niet maken wel leuker

12much
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2007 19:31

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door 12much »

Dit is al een oudere posting, maar helaas kun je met de CO2meter in de genoemde link alleen de vullingsgraad en doorstroom snelheid van CO2 gasflessen meten en de vloeibare inhoud reduceren. E.e.a. voor bier- en cola-vaten en lasapparatuur.

Ik heb voor eventuele gegadigden een meter te leen of te koop. Ook leuk om een vergelijking te maken met bestaande/aangeboden apparaten die door de bank genomen toch nog zo'n €800 moeten kosten. (deze was overigens $2400 (dollar))

Ook slecht afgestelde of functionerende gastoestellen in huis detecteer je in seconden!! Bedrijven wordt doorgaans goed gecontroleerd en hun verbrandingsapparaten zijn meestal onderhavig aan gedegen en regelmatig onderhoud. Daarvoor werd mijn TSI onder andere ook gebruikt met name in een laboratorium. Nu is zij door een geautomatiseerd systeem overbodig geworden.

Met vriendelijke groet,

Boy.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Voorbeeld.

GASMETER * Geschikt voor type 822 en 813

Waarschuwt vroegtijdig d.m.v. een zoemer wanneer levensbedreigende stoffen, zoals aardgas, propaan, butaan, rook (koolstofmonoxide), methaan, benzol, benzine, alcohol, ammoniak, zwaveloxide, enz. vrijkomen. In het reeds aanwezige printboorgat kan in plaats van de meegeleverde zoemer een relais met omschakelcontact worden geïnstalleerd.
# Technische spec.:Voedingsspanning 8 - 15 V=
# Stroomverbruik ca. 2 00 mA
# Afm. 95 x 60 mm.

Prijs slechts 13,55 EUR
------------------------------------------
Kortom,
mogelijkheden genoeg.

En dit zal heus niet alleen bij die firma (geen reclame makend) te koop zijn.

Grootvader

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Kanovaarder, die meters meten geen CO2 maar CO en die zijn nu eenmaal goedkoper te fabriceren. De activa meters zijn alleen transmitters, je zult er dus zlef een uitlezing bij moeten maken/kopen.

CO2 meters werk ik veel mee, oa van Vaisala. Het is echter belanrijk dat dit soort meters regelmatig gecalibreerd worden. Door het meet principe hebben deze meters regelamatig onderhoud nodig. Je kunt denk ik beter een apparaat huren bij bv euroindex dan weet je zeker dat je een goede meter hebt. En als je klaar bent/probleem opgelost hebt gaat de meter weer terug.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Co2 meters.

Dan maar de naam van een leverancier;

Conrad.

De particulier hoeft niet persé bij u terecht.

Grootvader

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door glasaal »

Conrad heeft geen co2 meters.Wel co meters.

Paul Wesseling
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2008 12:50

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door Paul Wesseling »

Veel Co2-meters hebben toch een zelfcalibrerende functie? Waarom is er dan toch sprake van onderhoud?

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door glasaal »

Omdat de meeste co2 meters niet oplaadbaar
zijn dus dan moet de batterij vervangen worden.
Ook zit er een filter in die vervangen moet worden.
Het is ook verplicht om hem eens per jaar te
laten calibreren dus alles tegelijk met de onderhoudsbeurt.

wilbertsvo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2010 15:24

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door wilbertsvo »

Een CO2 meter maakt je bewust van de luchtkwaliteit en geeft aan wanneer je extra moet ventileren. Het Zweedse bedrijf SenseAir verkoopt hoogwaardige en betaalbare CO2 meters voor gebruik op scholen, kinderdagverblijven, maar je kunt ze uiteraard ook thuis en op kantoor gebruiken! Ik heb er twee aangeschaft voor onze slaapkamer én mijn kantoorruimte en ben uitermate tevreden!

[Commerciële link verwijderd door de Moderator.]

hjahend
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2013 12:49

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door hjahend »

kanovaarder schreef:Voorbeeld.

GASMETER * Geschikt voor type 822 en 813

Waarschuwt vroegtijdig d.m.v. een zoemer wanneer levensbedreigende stoffen, zoals aardgas, propaan, butaan, rook (koolstofmonoxide), methaan, benzol, benzine, alcohol, ammoniak, zwaveloxide, enz. vrijkomen. In het reeds aanwezige printboorgat kan in plaats van de meegeleverde zoemer een relais met omschakelcontact worden geïnstalleerd.
# Technische spec.:Voedingsspanning 8 - 15 V=
# Stroomverbruik ca. 2 00 mA
# Afm. 95 x 60 mm.

Prijs slechts 13,55 EUR
------------------------------------------
Kortom,
mogelijkheden genoeg.

En dit zal heus niet alleen bij die firma (geen reclame makend) te koop zijn.

Grootvader
Beste kanovaarder,
Waar kan ik alsnog zo'n apparaat voor die prijs krijgen

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door Edrick »

hjahend schreef:
Beste kanovaarder,
Waar kan ik alsnog zo'n apparaat voor die prijs krijgen
kanovaarder is hier niet meer geweest sinds 15 mei 2008 22:49 en "die prijs" was 4 jaar geleden, dus ik gok op nergens.

wilbertsvo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2010 15:24

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door wilbertsvo »

Ik begrijp niet goed waarom iemand ('kanovaarder') in deze thread - die gaat over de CO2 meter (koolstofdioxide) - een bericht plaatst over een gasmeter die o.a. koolstofmonoxide (CO) meet. Dit zijn twee wezenlijk verschillende gassen! Berucht is het ontstaan van koolstofmonoxide bij verbranding van aardgas in kachels en geisers in slecht geventileerde ruimtes. Daarbij kan koolstofmonoxidevergiftiging optreden. Je hebt koolmonoxidemelders die een luid geluidsignaal geven zodra de CO concentratie een bepaalde drempelwaarde overschreidt.

Koolstofdioxide (CO2) is een gas dat iedereen uitademt en is daarom een goede indicator voor de luchtkwaliteit in ruimten waar relatief veel mensen verblijven, bijv. scholen en kinderdagverblijven. Voldoende frisse lucht is belangrijk voor optimale prestaties en het voorkomen van gezondheidsklachten. Deze thread gaat over CO2 indicators die middels een display en stoplichtleds de luchtkwaltiteit monitoren en een geluidsignaal geven als de CO2 concentratie te ver oploopt. In dat geval is er te weinig frisse lucht en weet je dat je extra moet ventileren!

lumarak
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 okt 2012 09:47

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door lumarak »

wilbertsvo schreef:Ik begrijp niet goed waarom iemand ('kanovaarder') in deze thread - die gaat over de CO2 meter (koolstofdioxide) - een bericht plaatst over een gasmeter die o.a. koolstofmonoxide (CO) meet. Dit zijn twee wezenlijk verschillende gassen! Berucht is het ontstaan van koolstofmonoxide bij verbranding van aardgas in kachels en geisers in slecht geventileerde ruimtes. Daarbij kan koolstofmonoxidevergiftiging optreden. Je hebt koolmonoxidemelders die een luid geluidsignaal geven zodra de CO concentratie een bepaalde drempelwaarde overschreidt.

Koolstofdioxide (CO2) is een gas dat iedereen uitademt en is daarom een goede indicator voor de luchtkwaliteit in ruimten waar relatief veel mensen verblijven, bijv. scholen en kinderdagverblijven. Voldoende frisse lucht is belangrijk voor optimale prestaties en het voorkomen van gezondheidsklachten. Deze thread gaat over CO2 indicators die middels een display en stoplichtleds de luchtkwaltiteit monitoren en een geluidsignaal geven als de CO2 concentratie te ver oploopt. In dat geval is er te weinig frisse lucht en weet je dat je extra moet ventileren!
Buitenom dat kanovaarder 5 jaar geleden reageerde en hij daar een reactie
op krijgt.Hier een link voor goede en goedkope CO2 meters.


[Commerciële link verwijderd door de Moderator]

wilbertsvo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2010 15:24

Re: co2 meter

Ongelezen bericht door wilbertsvo »

Lumarak, volgens de gedragregels is het niet toegestaan om een link te plaatsen naar een commerciële website. Iemand die een CO2 meter wil kopen kan gewoon Googlen op 'beste koop CO2 meter'.

Gesloten