Pagina 1 van 2

Pakketje weg...

Geplaatst: 22 mei 2007 17:26
door chielles22
Er was een pakketje voor mij en de postbode heeft het bij de 2e keer langskomen afgegeven aan iemand anders in de flat zonder mij een briefje achter te laten in de brievenbus. Dit weet ik na bezoek van het postkantoor met mijn 1e kennisgevings briefje en het antwoord van TNT op mijn schriftelijk klacht nadien. Ik heb het pakketje niet ontvangen en iemand in de flat heeft schijnbaar het pakketje, maar wie? Navraag heeft niets opgeleverd en TNT zegt dat de postbode(na navraag) zijn werk goed heeft gedaan. Ik ben dus mijn pakketje kwijt en TNT heeft zijn werk goed gedaan...? De afzender van de zending niet bekent zegt TNT. Ik heb geen briefje ontvangen dat het pakketje op een ander adres is afgegeven, kan dit zomaar? Schandalig van Goliath... :evil:

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 08:13
door Shine
Tja, de TNT hanteert de regel dat ze het bij de buren mogen aanbieden indien u niet thuis bent.
Mag de postbode de zending bij de buren afgeven?


Standaard worden alle pakketten zonder aanvullende dienst bij de buren aangeboden. Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen ‘alleen huisadres’ op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden.
Wat kan ik doen als ik niet wil dat mijn pakket bij de buren wordt bezorgd?


De standaardregel voor bezorging van zendingen zonder een zogenoemde aanvullende dienst is, dat bij afwezigheid van de geadresseerde de zending aan de buren wordt aangeboden. Het merendeel van onze klanten vindt het prettig dat zendingen bij de buren wordt bezorgd. Hierdoor hoeft men de zending niet van het Postkantoor af te halen.

Zendingen met een aanvullende dienst worden niet aan de buren aangeboden. Het gaat hierbij om zendingen die verstuurd zijn met Verhoogde Aansprakelijkheid, Handtekening voor Ontvangst, Aangetekend, Rembours of Ongefrankeerd.

Er is een mogelijkheid bezorging bij buren te voorkomen. U regelt dat met de afzender van het pakket. Die dient op het pakket de tekst `Alléén huisadres` te vermelden. Voor de verzender van een pakket is op het Postkantoor ook een sticker met deze tekst verkrijgbaar.
Zie TNT website.
Mits het pakketje dus aan de voorwaarden voldoet, moet het bij een van uw buren afgeleverd zijn. Volgens mij moet de postbode hiervan echter wel bij u in de brievenbus een berichtje achterlaten. Dit laatste durf ik niet met zekerheid te zeggen en is het wellicht verstandig om hierover eens navraag te doen bij TNT.
Moet een postbode een briefje achterlaten dat het pakketje bij de buren is afgeleverd?

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 15:10
door Joni
Ja, er moet een briefje achtergelaten worden, maar ook onze pakketbezorger vindt dat dat niet nodig is en zelfs pakketjes waarop staat alleen afleveren op bezorgadres worden elders afgegeven zonder kennisgeving.

De reactie van TNT?
vervelend dat dit gebeurd is we zullen de betreffende medewerker erop aanspreken.

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 15:28
door lotje54
Dit is een voortdurende ergernis. Er zijn van mij zo al een aantal pakjes zoekgeraakt. Ook wanneer de afzender er expliciet op zet dat pakjes alleen aan de geadresseerde mogen worden aangeboden worden ze zelfs aan het andere eind van de straat afgegeven. Soms wel een briefje, maar vaak ook niet. Wat ook is voorgekomen: ik ga met het briefje naar het postkantoor, blijkt dat de bezorger van de dag ervoor de overgebleven pakjes mee naar huis heeft genomen en een paar dagen vrij heeft! Pakje kwam pas na die bezorger zijn vakantie boven water.
Kortom Waardeloos! :evil:

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 15:37
door marinepik
Ik heb de laatste 2 maanden een paar maal een pakje open gescheurd en leeg geroofd ontvangen, keurig verpakt in cellofaan door TNT post met de mededeling, "beschadigd aangetroffen".
De pakjes worden op het sorteercentrum gewoon leeg geroofd door medewerkers. En TNT post weet van niets, ze doen z.g. een onderzoek die nergens toe leid en helemaal niets opleverd.
Een maal zat de inhoud er nog wel in maar toen ging het om een catalogus, was niet intertessant genoeg denk ik.
Theo

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 16:24
door schuiven
Ook ik heb meegemaakt dat er een pakketje bij de buren werd bezorgd, zonder mij enig bericht te geven. Omdat mijn buurvrouw het kwam brengen, ontdekte ik dit.
Ook toen ik op het pakket liet vermelden: "alleen bezorgen op huisadres", ging het fout.
TNT stelt dat de meeste mensen het op prijs stellen dat het pakket bij de buren wordt bezoirgd. Gek, mij wordt zoiets nooit gevraagd. Ook gebruikt men als argument dat men het wel lastig zal vinden om het pakket op te moeten halen. Ik denk dat het TNT goed uitkomt dat ze het pakket niet meer mee hoeven te nemen. Nou, ik vind het lastig dat een waardevol pakket afgeleverd word bij mijn drugsverslaafde of nieuwsgierige buren. Ik ben gesteld op mijn paivacy, ook als het postpakketten betreft. Ik bestelde regelmatig iets op internet, maar hierdoor alleen nog maar als het niet anders kan of als het door de brievenbus past.
Giny

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 17:27
door kreve028
De postbode móét een pakketje bij de geadresseerde bezorgen.
Indien de geadresseerde niet thuis is móét de postbode een briefje
achter laten.

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 17:59
door schuiven
Het zal best zo zijn dat de postbode een bericht achter moet laten, maar wat als hij dit niet doet?
TNT zegt het dan uit te gaan zoeken, maar je hoort er vervolgens niets meer van.

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 18:23
door petitfloor
Bij mij heeft de bezorger van TNT 2 bestelde pakketjes gewoon op de oprit achter gelaten toen hij met hemelvaart niemand thuis aan trof, ze hebben dus het hele weekend buiten gelegen waar iedereen ze zo had mee kunnen nemen, ik vind dat echt schandalig, dat heb ik met TPG nog nooit mee gemaakt. Waarom dan niet een briefje in de brievenbus zodat ik ze zelf op kan halen op het postkantoor, of afgeven bij de buren desnoods. Echt slecht hoor!!!!

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 19:30
door Bernie B.
Waar het op neer komt, zo is mij gebleken, is dat je min of meer verplicht wordt door TNT de duurste optie van verzenden te kiezen om vrij te zijn van slechte bezorginging. Ik heb het allemaal meegemaakt: aangetekend pakket van mij naar Duitsland is zoek geraakt, heb pakketten hier in het portiek aangetroffen voor winkels beneden die van niets wisten, dus geen briefje gekregen. Ook heb ik meegemaakt dat ze aangetekende en verzekerde zendingen bezorgden bij buren, die er voor moesten tekenen (!). Dat had ik alleen mogen doen. Met alle respect voor het TNT bezorgpersoneel, maar ik zie steeds meer smoezelige busjes en bestelauto's met een printje achter de ruit 'ik werk voor tnt' of iets dergelijks, beetje pizzakoerier types. Slonzig. Geen postbodes, met een beetje trots in hun werk. Geen uniform. Laatst kwamen een paar tieners van een jaar of 16 pakketten afleveren, was een vakantiebaantje. Het lijkt alsof TNT heel goedkoop mankracht inhuurd, maar vervolgens die diensten heel duur aanbied.

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 20:58
door tonvanheel
In veel gevallen betreft het hier ook zendingen van postorderbedrijven.
Het verbaast mij sowieso dat je daar nooit voor hoeft te tekenen.

Deze wanorde kan binnen de kortst mogelijke tijd hersteld worden.
Niet getekend voor ontvangst - niet betalen !

Laat afzender maar bewijzen dat je het wel hebt ontvangen.

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 22:01
door Gromek
Het is mij ook meerdere keren overkomen dat mijn bestelling of bestellingen gewoon ergens in het voor honderden bewoners toegankelijke trappenhuis gedonderd waren.
In èèn geval kwam ik er toevallig zelf langs, en heb ik een plastic tas met mijn ongeveer 12 dvd`s gevonden!
Geen postbode aan de deur geweest, helemaal niets, gewoon geen zin gehad om het te bezorgen, denk ik.
Maar het komt ook regelmatig voor dat het gewoon in de verkeerde bus gegooid wordt.
Als je hier melding van maakt, dan krijg je alleen het standaard antwoord, dat ze het zullen doorgevn, en verder gebeurt er niets, en dus veranderd er ook niets!
Ik heb een aantal weken geleden ook spullen (artikelen van Neckermann) in het trappenhuis gevonden, zomaar ook in het trappenhuis gegooid.
En zelf pakketjes met vertrouwelijke info (en ook zeer persoonlijke info) over een borstkanker onderzoek dat was gedaan!!!
Drie van deze pakjes, en het Neckermann pakje op een stapel geloosd in het trappenhuis!

Ik weet niet of het Neckermann pakje door TNT bezorgd wordt, maar de drie andere pakjes wel zeker!
Schandalig, A-Sociaal, en blijkbaar een onverantwoord bedrijf van deze tijd!
Zij hebben er verder geen boodschap aan, en de meeste pakketjes zijn in de meeste gevallen al lang betaald voor of kort na verzending aan de leverancier!

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 23 mei 2007 23:10
door marina57
ik heb al veel pakjes voor de buren ontvangen, zonder dat daar een briefje in de bus werd gedaan, ik bracht de pakjes er later zelf heen. Later kwam ik erachter, dat zij dan een briefje in de bus moeten hebben, is natuurlijk ook logisch, dan weten ze, dat er hier een pakje voor hen ligt en kunnen ze het hier ophalen en hoef ik niet op te letten wanneer ze thuiskomen en ervoor te zorgen, dat het pakje niet vergeten wordt. Toen ik dit bij de volgende gelegenheid zei tegen de bezorger, vond hij t eigeenlijk te veel moeite om bij de buren een briefje in de bus te gaan doen en deed dit slechts na aandringen van mijn kant!!!! Ik wil nl best pakjes voor ze aannemen, maar wil er niet verder verantwoordelijk voor zijn en ja, zoals iemand voor mij ook al schreef: die bezorgers zien er niet uit en lijken bovendien wel achterlijk!

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 24 mei 2007 16:59
door chielles22
Ik ben in ieder geval niet de enige met vervelende ervaringen met TNT. Het belangrijkste vind ik dat er geen briefje bij mij in de brievenbus is gegooid met het adres van de ontvanger. Want dan was het waarschijnlijk allemaal al opgelost. Het feit dat ze er een ander bedrijf voor inschakelen gaat in dit geval niet op want het was een zaterdag bezorger van de TNT zelf. Ik kreeg tijdens mijn telefoongesprek ook te horen van een medewerker dat het verzenden met een aanvullende dienst van een pakketje de zekerste manier is. Maar het is toch belachelijk dat je een pakketje moet verzekeren of iets dergelijks om er zeker van te zijn dat het pakketje ook daadwerkelijk aankomt?! Maar goed de TNT heeft zijn geld wel ontvangen en ik ben een pakketje armer. Ik ben zo benieuwd wat er in het pakketje zat?

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 24 mei 2007 17:58
door schuiven
Lijkt mij het topje van een ijsberg, hopenlijk doet Radar hier iets mee.

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 24 mei 2007 20:21
door Yaseka
Ik woon in een apartementencomplex op de 10e etage, en gebeurt zeer regelmatig dat TNT, maar óók voor die tijd, mijn pakketjes (en van andere bewoners) aan iedere willekeurige hópelijk bewoner die hij aantreft voor of in de hal afgeeft. Wekelijks ontvang ik 1 of meer brieven van mensen uit een totaal andere straat, en mis ik brieven die waarschijnlijk weer naar een ándere straat gaan. Kortom, PTT, TGP, TNT van directeur tot bezorger, ze hebben geen grientje fatsoen, normbesef en verantwoordelijkheid. Ik zou zelf wel met een paar mensen willen onderzoeken of een proefproces zin heeft. Het lijkt mij toch zeer aannemelijk dat nu TNT volledig verantwoordelijk is voor post en/ of pakketjes die bij hun worden aangeboden voor verzending. Net als alle andere bedrijven die iets moeten leveren na een geplaatste bestelling!
Ik ga me hier toch eens in verdiepen.

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 24 mei 2007 22:46
door tonvanheel
Lijkt mij het topje van een ijsberg, hopenlijk doet Radar hier iets mee.


Als gewoon iedereen weigert te betalen aan postorderbedrijven wanneer er niet voor ontvangst door jezelf is getekend dan is deze wanorde heel snel over.

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 24 mei 2007 23:42
door mimosa
Dat Tnt de pakjes bij de buren afleverd vind ik ook niet zoeen goed idee.
Dus vraag ik daar waar ik bestel of het ook op het postkantoor afgegeven kan worden als ik niet thuis ben. Dat schijnt te kunnen en idd het word ook op het pakketje vermeld alleen hebben ze er maling aan en lig het toch bij de buren.
Bestel ik een boek, Dat vaak toch best nog wel aan de prijs is dan kiepen ze dat in mijn brievenbus in het trappenhuis en zit ik thuis voor niets te wachten. Een ander kan het er zo uit halen. En ook heb ik al een paar keer legen pakketjes aangetroffen.
Via een webwinkel of een postoorderbedrijf bestellen vind ik super gemakkelijk maar als het niet meer echt nodig is doe ik het inmiddels al niet meer zo snel. Ik kijk tegenwoordig eerst of ik het ergens ander kan krijgen.

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 25 mei 2007 09:44
door miranda1987
lastig, maar ik snap volkomen wat julllie bedoelen. mijn vriend werkt helaas :( voor TNT pakketten bezorgen, gelukkig gaat hij per 1 juni weg daar :D , omdat het 10 x niks is. TNT medewerkers werken onder ander postbedrijven die zijn ingehuurd door TNT. Medewerkers worden wel degelijk aangepakt! mijn vriend heeft diverse waartschuwingen gehad omdat hij verkeerd is ingewerkt. maar jullie vinden ze altijd slecht maar dat is niet zo hoor, mijn vriend doet wel overal een briefje in de bus als hij een pakket aflevert bij de buren, dan wel niet op het postkantoor. ook werkt hij erg lang van half 9 s'morgens tot 8 uur 's avonds, dat is ook erg vermoeiend. dus bekritiseer niet helemaal TNT van alles doe dat alleen bij de hoogste bazen.
miranda1987

Re: Pakketje weg...

Geplaatst: 25 mei 2007 18:13
door appiehappie

Ik heb de laatste 2 maanden een paar maal een pakje open gescheurd en leeg geroofd ontvangen, keurig verpakt in cellofaan door TNT post met de mededeling, "beschadigd aangetroffen".
De pakjes worden op het sorteercentrum gewoon leeg geroofd door medewerkers. En TNT post weet van niets, ze doen z.g. een onderzoek die nergens toe leid en helemaal niets opleverd.
Een maal zat de inhoud er nog wel in maar toen ging het om een catalogus, was niet intertessant genoeg denk ik.
Theo
Het is mij opgevallen dat vooral postzendingen met geld bijna standaard zoekraken; alsof ze daar bij het distributiecentrum radar voor dergelijke inhoud hebben. En ze zijn natuurlijk fijn gedekt door de bepaling dat geld via de post versturen niet mag. :oops: Zo ben ik al meermalen geld kwijtgeraakt dat mij o.a. door mijn ouders gestuurd was. :evil: Het indienen van een klacht levert alleen maar de gebruikelijke standaardprocedure op, waarbij 'een onderzoek' zonder resultaat blijft. Klagen helpt dus niks. Ik denk dat dit soort wantoestanden samenhangen met de algemene mentaliteitsverslechtering, die natuurlijk ook bij de voorheen solide ondernemingen optreedt. En hoe meer ze hun professionaliteit van de daken schreeuwen, hoe meer je opaan kunt van het gebrek daaraan; goede wijn behoeft geen krans, blijkt maar weer. Maar het zou wel een goede zaak zijn om TNT hiervoor nou eens publiekelijk aan de kaak te stellen, b.v. na het verzamelen van allerlei klachten van gedupeerden. :idea: