LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat morfine tot comfortabeler sterven kan leiden, geloof ik ook.

Via internet heb ik al begrepen dat artsen inderdaad geen toestemming van patient of familie nodig hebben voor (willekeurig) abstinerend beleid
In dat opzicht zijn patienten (consumenten) dus feitelijk niet beschermd.
Patienten zijn JUIST beschermd wanneer artsen hier bevoegdheid over hebben en niet mensen die geen medische kennis in huis hebben.
De discussies over dat abstinerend beleid werden gedeeltelijk in mijn bijzijn gevoerd toen mijn vriend nog op de brancard lag. m.i. niet taktvol
Mee eens.
Ik denk o.a. op basis daarvan, dat mijn vriend nog 1 of enkele weken had kunnen leven, als er tot actief medisch handelen zou zijn beslist.

1-2 dagen extra tijd, om afscheid te kunnen nemen, zou door patient, familie en mij al van grote waarde zijn geweest, omdat er geen pijn was.

Door medisch, niets meer te doen, (goedkoopste oplossing) al dan niet in combinatie met morfine, overleed mijn vriend aldus binnen ca 12 uur.
Een abstinerend beleid wordt net zo vaak gedaan om te zorgen dat de situatie niet erger wordt. Dat hij extra dagen had kunnen hebben is mogelijk, alles kan, maar een onderbouwing is daar niet voor dus het is een gok. Die gok wordt op zijn beurt ontkracht door het abstinerend beleid.

Je wilt altijd elke seconde, maar soms is het niet zo. Niets zegt me dat de artsen fout hebben gehandeld, dus op basis van vage gokken gebaseerd op hoop lijkt het me geen basis om juridische stappen te ondernemen.

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door glasaal »

Op Gregoris na wil ik iedereen op dit forum eens vragen
waar ze mee bezig zijn.Denk op een topic te komen over
Vista krijg ik te maken met een sterfgeval en wat wel en
wat niet is toegestaan.Heb problemen met vista niet met
sterven.Mooiste vind ik nog dat er mensen bijzitten die
aanmerkingen maken op de moderator.
Vraag mij toch echt af waar jullie mee bezig zijn???????????

ikbenik

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door ikbenik »

bij een computerwinkel in Leeuwarden de OEMversie van
Windows Vista Basic NL. gekocht voor 95 euro
dan ben je legaal bezig en krijg je alle updates
alleen krijg je bij problemen geen ondersteuning van Microsoft.
Hoeft ook niet, die taak ligt bij de winkelier.

Bij een OEM-licentie dient de verkoper voor de gehele ondersteuning te zorgen.

ikbenik

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door ikbenik »

Op Gregoris na wil ik iedereen op dit forum eens vragen
waar ze mee bezig zijn.Denk op een topic te komen over
Vista krijg ik te maken met een sterfgeval en wat wel en
wat niet is toegestaan.Heb problemen met vista niet met
sterven.Mooiste vind ik nog dat er mensen bijzitten die
aanmerkingen maken op de moderator.
Vraag mij toch echt af waar jullie mee bezig zijn???????????
Dan heb je de vragen niet goed gelezen! :evil:

Er waren 2 vragen:

eentje over Vista en die andere ging niet over Vista.

Ik ben op beide vragen ingegaan.

Waar ik mee bezig ben is gewoon beide vragen beantwoorden.

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door glasaal »

Nou ikbenik zou ik toch maar eens de topicstart lezen.
Gaat echt over Vista en daar wilde ik meer over weten.
Dat ze op deze topic nog een vraag stellen over sterfgeval
zie ik niet bij de start hoor.Dus een beetje vreemd dat je in zo'n
probleem terecht komt als je iets over Vista wilt lezen.

ikbenik

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat ze op deze topic nog een vraag stellen over sterfgeval
zie ik niet bij de start hoor.Dus een beetje vreemd dat je in zo'n
probleem terecht komt als je iets over Vista wilt lezen.
Door een ziektegeval van een goede vriend ben ik nu in Boekarest.
Het ziekenhuis is behoorlijk in staat van sterk achterstallig onderhoud.
Medische zorg en techniek is er ook minder en personeel verdient slecht
Aardige mensen, die bijv. een paar pakken koffie erg op prijs stellen.
Niet slecht, om eens te zien hoe het in een ander (EU!)-land geregeld is


Even out-topic, maar ik zit hier nogal mee ..

Mijn hogergenoemde vriend is inmiddels in een R'dams ziekenhuis overleden.

Afgezien van het emotionele kader, vraag ik mij in een ander, juridisch, kader nu wel af, of dat ziekenhuis, eigenlijk wel het recht had om, (zoals mij achteraf bleek uit de overlijdensakte) 'een abstinerend beleid in te zetten' zonder toestemming van de tot het laatst aanwezige moeder, voor wie het zeer abrupte overlijden een extra schok betekende.

Volgens de moeder, zou er ca 1 uur voor het overlijden nog iemand in de ziekenkamer zijn geweest die veranderingen in infusen of iets dergelijks had aangebracht. Het zou wellicht om morfine kunnen gaan

Kort daarvoor, kwam mijn vriend juist weer bij kennis, wat weer hoop gaf.

Als iemand over deze problematiek meer weet, en/of hoe je zoiets (taktvol) moet aanpakken, hoor ik dat graag.

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door glasaal »

Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..
[ Ga naar Pagina: 1, 2, 3 ]

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door magel725 »

Iets anders is kennelijk, of de huidige wetgeving, inzake abstinerend beleid, eigenlijk (nog) wel een (breed) maatschappelijk draagvlak heeft.
Dit is gewoon een geval "wat als het jezelf overkomt". Mensen vinden een probleem nu eenmaal erger wanneer het hunzelf overkomt. Dat het probleem deze keer niet ondersteund wordt wil niet zeggen dat er ineens geen maatschappelijk draagvlak voor is.

Het slechtste wat een overheid kan doen is besluiten nemen op basis van 1 geval. Als dat ene geval net bij jou is is dat heel vervelend, maar dat verandert niets aan de zaak.

ikbenik

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dit is gewoon een geval "wat als het jezelf overkomt". Mensen vinden een probleem nu eenmaal erger wanneer het hunzelf overkomt. Dat het probleem deze keer niet ondersteund wordt wil niet zeggen dat er ineens geen maatschappelijk draagvlak voor is.
Zoals ik al eerder aangaf willen sommige mensen het sterven van hun geliefde zo lang mogelijk rekken, ook al zitten die personen in dat proces.

Ze kijk alleen naar hunzelf en niet naar de degene die aan het overlijden is.

En dat vind ik een zeer kwalijke zaak.

Wat hier gebeurd is, is dat de moeder heel verontwaardigd is. Want ze wilde dus het overlijden dus heel lang rekken, en daar is de persoon die aan het overlijden is totaal niet bij gebaadt.

Want die moeder wilt haar zoon niet laten gaan, ook niet op het moment dat het heel belangrijk is.
Sommige mensen gaan koste wat het kost hun dierbare terughalen en proberen die persoon zo lang mogelijk bij zicht te houden, terwijl die persoon bezig is met het overgaan naar het hiernaarmaals.

En in dat proces is het zo ontzettend belangrijk dat de familie hun dierbare loslaten, zodat die persoon over kan gaan naar het licht.

In dat proces is de wens en de wil van de degene die achterblijven totaal niet relevant en in zo'n situatie moet altijd gekeken worden naar de persoon die overlijdt of overleden is.

Oke, het is nu een heel spiritueel verhaal, maar ik hoop dat mijn boodschap heel duidelijk is en ook goed overkomt.

Want in de boodschap schijnt dat de moeder haar wil wilt doordrukken en niet kijkt naar het belang van haar zoon en ook niet kijkt wat voor hem het beste is.

Je zult misschien wel denken dat ik hierover heel gemakkelijk praat, en op zich is dat ook zo.
Maar vergeet niet dat ik zelf een dezelfde situatie heb meegemaakt.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vista home-basic kost in Boekarest 95 euro ..

Ongelezen bericht door D1RK »

Is mijn beste Vriend nu Windows Vista?

Als je de legale DVD koopt voor dit bedrag en de code kraakt heb je voordelig en met legale blijvend werkende en upgradebare code de dure versie.

OP de DVD staat alles, alleen de code bepaalde wat je kunt installeren en gebruiken, maar gekraakt werkte alles!

Ook op andere Computers is het dan volledig installeerbaar, maar de update's moeten dan wel via de legale geregistreerde op CD RW gebakken worden en overgezet, of USB stikje want dat zou ook kunnen!

Zo veilig is Vista dus, en dan is de copyeer beveiliging op DVD's die je nu niet kunt bakken er ook af, zelfs de Regio code is dan aan te passen!

Dus Bill Gates heeft een gaatje in de Wet!

Gesloten