LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kleintje Muurkrant
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2010 09:42

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Kleintje Muurkrant »

Twee maanden geleden alweer vroegen we aan nieuwe Terrabezem Jur van Dalen naar de inhoud van een brief, die hij zou hebben gekregen van grootaandeelhouder Geert-Jan Boot. Jurretje gaf toe dat zo’n brief er inderdaad was en dat ie daarop ook had gereageerd. Maar ondanks het feit dat ie transparantie omhelst als een ouwe bunny van Jan Heemskerk wenste hij geen mededelingen te doen over de inhoud van die correspondentie. @#$%&#! :twisted:

Wij dus verder grutten. En jawel, hebbes :mrgreen: . Moet je wel even voor gaan zitten. Koppie erbij. Komt ie: http://www.stelling.nl/divers/VanDalen.doc Klinkt dat netjes of klinkt dat netjes? Nou effe zien uit te vlooien wat Jurretje heeft teruggebroddeld. Stay tuned. Bron: http://www.stelling.nl/kleintje/actueel ... 07691.html

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

Is er niets positiefs hier meer te melden. betrekkelijk rustig hier de laatste tijd. van welke lezer is de participatie al verkocht. ik ben benieuwd!

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Het is hier inderdaad erg rustig de laatste tijd. Stilte voor de storm?
Op dit moment is mijn participatie nog niet verkocht. Een duurzaam traject is het zeker.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

wachten duurt lang!
Hoe fris is Terra Vitalis? (9)
zaterdag 27 maart 2010
Wij leerden vroeger al van ons mam dat je geen twee dingen tegelijk moet doen. Want dan gaat het mis. Dat geldt ook voor mensen die hebben doorgestudeerd. Neem bijvoorbeeld professor doctor in de fiscaliteit Harrie van Mens. De Zonnekoning van Terra Vitalis. En baasje van het befkantoor Van Mens & Wisselink. Doet ook twee dingen tegelijk en wat gebeurt er? Bij Terra zet het team van het verkoopkantoor Global Marketing Solutions (de opvolger van Pleuris Bak Met Geld) al tijden lang extra druk op de sluitspier vanwege tegenvallende resultaten. En je kan je afvragen hoe lang dat uiterst nuttige attribuut daar nog tegen bestand is.
Maar ook bij Harrie's befkantoor zullen de koelies geen hosanna roepen. Er stond tenminste in het Financieele Dagvod in een schrijfsel over de krimpende bevolking in befjesland het volgende:

" ... Grootste daler is al voor het tweede jaar de Amsterdamse firma Van Mens & Wisselink. Het kantoor heeft nu nog 35 advocaten over, nadat er in drie jaar tijd 35 zijn vertrokken. Zo nam de hele Utrechtse vestiging na een stevig conflict de benen (1). In 2006 had het kantoor nog een prijs voor de snelste groeier gekregen".

Ons mam had dus gewoon gelijk. Geen twee dingen tegelijk doen, Harrie. Want dat gaat niet goed. Stay tuned.

(1) Zie meer over dit intrigerende conflict aflevering 3 van deze serie. Vindt u op onze woest populaire Followupsite onder het hoofdje "Hardhout met een luchtje".

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Ja, ik zit al vanaf 1 januari 2009 te wachten op wederverkoop van mijn 2002 participatie. Anders dan een schoorvoetende start in België weet ik ook niets nieuws van TV. Voor je het weet is het 2014 en moeten de eerste boompjes gekapt worden op mijn perceeltje. Helaas zijn mijn kinderen dan klaar met hun studie. Daar had ik het geld van wederverkoop per januari 2009 graag voor gebruikt. PBMG heeft altijd beweerd dat de wederverkoop een fluitje van een cent was. (binnen 6 weken; uiterlijk 3 maanden) Dat waren dus echt grove leugens. Daar is/was niets van waar. Deze leugen is ook de ondergang van PBMG geworden, dat is wel duidelijk. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van GMS, maar ja, praatjes vullen geen gaatjes. Er komt 1 januari nog een paticipatie aan die ik november 2004 gekocht heb en graag wil doorverkopen. Afwachten dan maar!

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

Hoe fris is Terra Vitalis? (10)
maandag 26 april 2010
Nou hadden we dat misschien niet moeten doen. We verdachten Terra curator Rocco Mulder ervan dat ie af en toe wat uit zijn voorgevel zat te dineren. Maar wat blijkt?
Er fietsten af en toe een plukje Fiod-smurfen voorbij die graag meer wilden weten over de fall of the house of Terra. En dan met name over Hansje Noomen en zijn vazallen. Dus Rocco moest af en toe ho houden om die smurfen te woord te zitten en ze in de dossiers te laten snuffelen. Sorry Rocco. No hard feelings.
Vroegen we ons wel af of de huidige toppers weet hadden van de woelactiviteiten van voornoemde smurfen. Ons kent ons, dus wij schreven gezwind een mail aan onze goede vriend Jurr van Dalen. Komt ie:

"Geachte heer Van Dalen.
Wij vernamen afgelopen week dat een Fiod-team al geruime tijd bezig is met een onderzoek naar de oorzaak van de Terra-Vitalis demise. Wij zouden graag van u willen weten of dat team zich ook al tot u heeft gewend met vragen in die richting.
En was dat wellicht het sein voor de heer Eijrond om zich voortijdig uit de Raad van Toezicht terug te trekken? Wij vragen dat aan u, omdat de heer Eijrond zelf met stomheid is geslagen als wij hem persoonlijk benaderen.
Voornoemd onderzoek zou zich met name richten op de mogelijk malafide praktijken van voormalig topman Hans Noomen. Maar naar verwachting zal ook het jarenlang falende toezicht op Noomen's activiteiten door de nog steeds in functie zijnde professor Van Mens niet aan de aandacht van het Fiod-team ontsnappen. Heeft u dienaangaande al stappen in voorbereiding om eventuele nadelige gevolgen van dit onderzoek het hoofd te bieden?".

Wij zouden het wel weten. Maar wij zijn Jurr niet. Stay tuned.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Zijn er hier mede-investeerders die al concreet bericht van de STV hebben mogen ontvangen over de tussenkap die in 2010 heeft plaatsgevonden en wanneer er eens uitbetaald zal gaan worden?
Of zou dit weer een illusie kunnen zijn.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

nou ik zit al vanaf vanaf 2007 te wachten op de uitbetalingen van mijn participaties. dit zal nog wel een tijdje duren daar bij die smeerlappen van STV!!! :twisted:

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

collectief de stichting aanpakken! schandalig hoe zij zich inspannen!
van mens is geen knip voor de neus waard! er is geen enkele reeele inspanning gedaan! Zoals de verkoop middels een eigen verkoopkantoor van de stichting is geregeld, moeten ze elke dag kiezen bij een nieuwe klant of ze eigen aanplant verkopen met een hoge marge of de participaties van bestaande klanten. dit heet een dubbel belang hebben, in mijn tijd had de verkooporganisatie de plicht om te wederverkopen voor klanten en maakte het qua inkomsten geen verschil voor de verkooporganisatie welke particpatie verkocht werd( die van de klant of van de stichting! zo waarborg je een gezonde markt! Onder het toezicht van van Mens is dit veranderd! HIj heeft zich verkeerd ingespannen.
mvg frans boot

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Collectief aanpakken is een manier alleen waar traceer je mede-investeerders en in hoeverre willen en durven die hun nek uit te steken...Heeft ook een zeker risico. Negatieve reclame levert ook niets op. Ik ben zelf zover dat het me geen bal meer uit maakt want volgens mij kan ik toch naar mijn geld fluiten. Verkopen ver onder de marktprijs,daar komen ze mee aan. Allemaal smoesjes,uitstellen,rekken,pappen en nathouden...etc. etc. Ze weten nooit iets concreet,zitten krap qua bezetting, kastje muur effect, kortom een vaag gedoetje is het zeker. En praten en praten en praten.
Was ik er maar NOOIT aan begonnen denk ik regelmatig. Gewoon maar iets sparen bij de bank in het vervolg. Tros Radar zou hier eens in kunnen duiken. In de media komt soms ineens veel voor elkaar.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

Het is om moedeloos van te worden, ik ben het met je eens! Toch denk ik dat een collectieve actie niet schadelijk hoeft te zijn voor de waarde van je participatie, als de oorzaken van het niet lukken van de wederverkoop te herleiden is naar slecht mannagment of zelfs oneerlijke handelspraktijken dan kan bij een nieuwe aanpak het produkt teak in volle glans hersteld worden, ik ben ervan overtuigd dat het niet aan de boom ligt maar aan de mensen die nu verantwoordelijk zijn! vanaf begin 2006 zijn de waarborgen voor de klanten uitgekleed, dat kan zomaar niet!
Het zou mooi zijn als radar dit op pakt, ik ben beschikbaar voor info en hulp
mvg frans boot

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Zo daar ben ik weer.
Geen verkoop voorlopig van mijn 2002 en 2004 participatie. Zou na 5 jaar gebeuren! Maar ja we weten wat er gebeurd is door toedoen van de heren Boot en de heer Noomen. PBMG (opzettelijk???) failliet! Wederverkoopverplichting naar de Fillistijnen. Wat een lulverhaal indertijd over verkoop binnen 6 weken .. nee .. er zijn wachtlijsten mijheer!! "" Dit is een zekere investering, u wilt toch ook wel eens iets verdienen .. de beurs is toch zo slecht!"" Deze prietpraat heb ik wat "mogen" aanhoren. Nu ik wil verkopen belt er niemand meer. Ik ben niet meer interesseant, de buit (alles bijeen ruim 39.000 euro) is binnen. Voor je het weet is het 2014 en moeten de eerste boompjes gerooid worden en verkocht! Zo ging het nu ook bij GIN. Een ander leuk project in Europees hardhout. (Robinia Pseudo-accacia) Zou zeer veel opleveren. Helaas toen de eerste paal getrokken moest worden bleek er niets te oogsten. Het had geregend in 1999 en de bomen waren verzopen kreeg ik te horen in 2005. Vier jaar later (2009) was de hele bende failliet en was ik 10.000 euro armer! En maar goed willen zijn voor het milieu en CO2 absorberen! Ziek ben ik ervan! Nee geef mij dan maar gewoon de beurs. Reeel gezien kan ik die wederverkopen vergeten ben ik bang. (Ik wacht al vanaf januari 2009) Na de soap rond PBMG en de stroom negatieve berichten is de gemiddelde investeeerder erg kopschuw. Daarnaast geldt ook nog eens het credo: "Boompje groot ... potertje dood". Het was voor de studie van mijn kinderen. Die zijn inmiddels in het tweede collegejaar aangeland. Beide hebben zij inmiddels een studieschuld van 5.000 euro. Dat was nu precies de opbrengst van de eerste wederverkoop. Zo ben ik geflest en zijn mijn kinderen de dupe. De studie duurt nog 4 jaar bij allebei. Rekent u maar uit wat dat betekent!! Met tijdige wederverkoop van de participaties 2002 (1/4 ha), 2004 (1/4 ha), 2005 (1/2 ha) en 2008 (1/4 ha) had ik ze schuldenvrij kunnen houden. Helaas een illusie en voor hen een hard gelag! Immers met die 39.000 had ik er voor kunnen zorgen dat ze beiden slechts een schuld van 5.000 euro pp hadden. Maar gedane zaken nemen geen keer dus wacht ik op (mogelijk) een wederverkoop en anders moet ik maar afwachten wat de "tot gigantische hoogte" (citaat van een PBMG oplichter) gestegen teakprijs mij gaat opleveren bij (tussen)kap! Misschien dat de jaarrekening van TVI over 2009 wat duidelijkheid geeft omtrent de gang van zaken. Bij GIN -zaliger- kwam er sinds 1999 geen goedgekeurde jaarrekening meer uit de printer. Die afloop ken ik inmiddels! (Faillissement en ik als concurrente schuldeiser kansloos op een eind-uitkering) Misschien dat de Bootjes en Noomen kunnen gaan kaarten met die Frans van der Heiden van GIN. Kunnen ze elkaar nog eens lekker besodemieteren. Weten ze ook eens hoe dat voelt.

oudverkoper PBMG
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2010 14:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oudverkoper PBMG »

Beste mensen,

Ik heb zelf jaren voor PBMG gewerkt. Dat heb ik met veel plezier gedaan en echt niet alleen omdat we een goede provisieregeling hadden maar ook omdat ik voelde dat ik echt iets moois en duurzaam aan het verkopen was.
Ik was een van de jongens die zich bezighielden met het bellen van bestaande relaties, oftewel de afdeling relatiebeheer. In deze functie heb ik tot en met medio 2007 praktisch alle klanten gesproken. In de tijd dat Frans Boot de scepter zwaaide was het echt fijn om daar te werken. Dat veranderde toen Hans Noomen de scepter over nam en met andere regels kwam.
Hij heeft ervoor gezorgd dat wij moesten liegen tegen de klanten mbt de wederverkopen. Voor zijn tijd verkochten wij de oudere aanplanten net zo graag als nieuwe aanplanten en wel om de volgende filosofie: een klant die een stuk(je) doorverkocht leverde goede reclame op. Zo'n klant krijgt namelijk zijn rendement wat in 1ste instantie bij aankoop berekend was, en dat werd verteld op feestjes in kroegen etc. waardoor wij een instroom kregen van nieuwe klanten.

Ik heb zelf de handdoek in de ring gegooid op het moment dat ik mensen aan de telefoon kreeg die wilden wederverkopen en ik die met een kluitje in het riet moest sturen, daar heb ik voor bedankt en mijn ontslag genomen.

Ik heb die van Toor ook nooit gemogen, denk dat hij door Hans goed in de watten is gelegd.

Hoop echt dat de waarheid ooit geheel transparant boven komt.

Ik weet wel dat die bomen er staan en dat bij negatieve publicaties er steeds minder doorverkocht zal worden. Mijn advies aan de mensen die niet op een houtje hoeven te bijten: trek je wederverkoop verzoek in, wacht daar even mee tot de mensen die echt het geld nodig hebben hun stukken verkocht hebben.

Mijn idee is dat mensen die niet de neiging hadden om te verkopen door al de negatieve publicaties toch verzoeken voor verkoop hebben ingdiend.
90% van de klanten die ik toen sprak wilde de hele rit uitzingen.

met vriendelijke groet

oude verkoper PBMG

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

@ oud verkoper
Mooi verhaal. Daar hebben wij participanten echter weining aan. Als er beloofd is na 5 jaar verkopen dan ga je uit van eerlijke zaken, of word je dan naïef genoemd? Achteraf wel natuurlijk. Maar achteraf kun je iedere koe in haar KONT kijken. Met de kennis van heden zou er bijzonder weining geinvesteerd zijn in teakhout, dat is duidelijk. Teveel geld (45% per participatie) is aan de strijkstokken van de [persoonsgegevens verwijderd door moderator] gaan hangen. Daar zijn geen bomen voor gepland in ieder geval. Dikke provisies voor die verkopers. Allemaal uit de buidel van de participanten! Die zitten nu met de gebakken peren. Schrale troost "de rit uitzitten" . Daar heb ik in ieder geval niet voor gekozen bij mijn investering in TV. Dat heb ik ook iedere keer duidelijk gezegd. Een paar keer kreeg ik zelfs (zwart op wit) korting op de wederverkoopkosten! Maar dat was allemaal bij de PBMG bende van [persoonsgegevens verwijderd door moderator] . Toen zij de kas leeg hadden was de zaak snel klaar. Via een simpel faillissementje waren ze van alle sores verlost. Wie nog met alle sores zit, dat ben ik!! Maar dat interesseert die hele kliek niets. Zij hebben de neus vol gesnoven in de caraïbische zon. Mij rest afwachten met al die percelen die ik eigenlijk kwijt wil. Maar ja GMS maakt er weining werk van ben ik bang. Is natuurlijk ook lastig in deze markt en met deze publiciteit. Welke investeerder kiest nog voor teak. Alleen hosanna-verhalen van de tussenkap(pen) kunnen potentiele investeerders over de streep trekken. Maar daar hoor ik sinds maart 2010 (nieuwsbrief) ook niets over, dus is daar een zeperd naderende???? Dan is het meteen over en uit à la GIN bv. Het leven tussen weinig hoop en veel vrees gaat gewoon door! :?: :?: :?: :?: :( :( :( :(
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2012 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

oudverkoper PBMG
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2010 14:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oudverkoper PBMG »

Natuurlijk is het niet normaal dat je eerst iets zwart op wit krijgt, en dat naderhand een ander die afspraken van tafel veegt. Maar dat is nog altijd een keus geweest van Dhr. Toor. Hij is degene die alle beslissingen van dhr Noomen heeft goedgekeurd. Hij is degene geweest die heeft beslist dat de doorverkoop maar op een laag pitje gezet moest worden.
ik als oud medewerker weet zeker dat als Dhr Noomen niet de scepter had overgenomen er geen enkel probleem zou zijn geweest met de doorverkoop.
Ook ik heb die stukken aan klanten aangeboden voor 5jr. Als ik had geweten dat Noomen een ander tacktiek zou gaan toepassen had ik al veel eerder de handdoek in de ring gegooid.
Nu nog heb ik er vertrouwen in dat als er een goede website onder goed beheer zou worden opgezet er genoeg kontrakten doorverkocht zouden kunnen worden.
Als alle klanten bijvoorbeeld een bedrag van 500 euro zouden storten op een rekening van een nieuw op te richten stichting die als bestuurders investeerders zou hebben of anders mensen met veel verstand van zaken zouden ze de hele verkoop weg kunnen halen bij TV en zelf een soort fonds op kunnen zetten.

met vriendelijk groet
oud verkoper PBMG

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

@ oud verkoper
Het probleem ligt niet bij marktpartijen. Het probleem is de naam TV en de stroom negatieve publiciteit die er geweest is. Dat daarna E. van Toor ook nog besloot de wederverkopen te beeindigen, zonder daarover minstens netjes te communiceren met de betrokkenen is schandalig. Hier is natuurlijk niets meer van te maken. Aangeschoten wild komt niet meer in rustig vaarwater. Beleggers hebben de horizon allang weer verlegd. De redding ligt in de uitkeringen op de tussenkap. Als die goed zijn dan komt er misschien weer handel? Aandelen hebben in feite dezelfde problemen bij uitblijven van fatsoenlijk dividend. Het geld is ook bij de beursgenoteerde bedrijven verdwenen in de zakken van bestuurders. (de Boot-en en de Noomen-s zal ik maar zeggen!!!)Aandeelhouders moesten het maar doen met de koersstijgingen. (zie ook de waardestijgingen van de TV participaties) Helaas zijn die na de internetzeepbel van 2001 een illusie. (zie ook de onverhandelbaarheid van de TV participaties!) Goed rendement op een investering is de basis voor vertrouwen en dat ontbreekt bij TV. Niemand schaft er dus paricipaties aan die in de wederverkoop zijn. Laten we hopen op betere tijden!

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Wat vinden mede-investeerders hier van de uitbetaling van de tussenkap?
Het was bedroevend laag. Ik dacht dat 1 boom was omgekapt gezien de opbrengst.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

@ennu1234

In 2008 in de aandeelhoudersvergadering van terra vitalis international bleek dat hans noomen ,erik van toor en harrie van mens van plan waren het rendement van de tussenkap te manipuleren. Informatie is voor mij schaars over de huidige stand van zaken. Hoe hoog was de uitkering? Inmiddels zijn wij , ondanks de misser van onze zijde met Bartels advocaten, toch aan het kijken of we collectief iets kunnen betekenen voor de klanten van de stichting.
mvg frans boot

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Nou, je kunt voor dat bedrag van de tussenkap misschien 2x uit eten gaan in een gemiddeld restaurant. Dan weet je wel hoe weinig het is. Het wordt echt tijd dat de koppen van de investeerders bij elkaar gestoken worden. Tros Radar komt steeds meer in beeld zo.... of het andere programma.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

@ennu1234
Binnenkort zitten mijn broer en ik met een advocaat die gefascineerd is door de situatie die is ontstaan bij stichting terra vitalis, door de actie van bartels advocaten hebben wij wel een veel breder inzicht gekregen in de problemen van participanten met de stichting en gms bv, het word de eerste ontmoeting maar wij vinden het belangerijk dat er transparantie komt, de basis van duurzaam ondernemen, wij hebben een vrij compleet archief die wij graag ter beschikking stellen aan een partij die de belangen van participanten verdedigd!
Vooral is het erg jammer voor de branche de stichting en de participanten dat het op deze weinig duurzame manier moet! Het is voor deze advocaat van belang om de actuele situatie van de participanten te kennen. Hopenlijk kan ik binnen 2 weken hier melden waar participanten terecht kunnen.
Met vriendelijke groet frans boot

Gesloten