LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik denk dat dit wel bij RADAR gaat komen. :D :D

Bijgaand alvast passende muziek voor de polonaise.
http://www.youtube.com/watch?v=0BB8VykIci4

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ach ja, wat is wijsheid beste mensen. Ik heb mij laten vertellen dat ik daar geen last van heb! :-)

jukorsow
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 12:31

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door jukorsow »

Beste mensen,
Ik volg al enige tijd het forum over Terra Vitalis. Ik heb zelf ook een participatie (3/4 hectare). Bij Goodwood speelt zich iets dergelijks af. Daar hebben participanten zich georganiseerd in de Vereniging Teak Participanten (nu 1200 leden). Zij hebben via de rechter de omvorming tegen kunnen houden en afgedwongen dat zij een vertegenwoordiger in het bestuur konden leveren van de Stichting die de participaties nu beheert. Deze vereniging maakt op mij een zeer betrouwbare indruk. Ik kan niet goed beoordelen wat het beste is, maar ik denk dat het heel goed zou zijn, als een aantal van onze deskundige mensen een gesprek zouden aanvragen met het bestuur van VTP Teak (zie internet).

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Beste Terra Vitalis participanten. Zoals inmiddels bij velen van U bekend ben ik mijn afspraak nagekomen door een avond voor participanten te organiseren. Dit mede met dank aan een collega participant die een ruimte heeft geregeld. Er is nieuws met betrekking tot deze bijeenkomst. Heden, 7 april, heeft bestuursvoorzitter Willem S. van der Oije laten weten dat hij op deze avond aanwezig zal zijn! Verder is ook de voorzitter van het participantenpanel aanwezig. Op die manier kan het een zeer waardevolle en informatieve bijeenkomst worden in het kader van de aanstaande omvorming tot een beleggingsfonds. Meld U vooral aan als U wilt komen zodat we weten waar we op kunnen rekenen. Een meegebrachte Terra V. participatie is Uw entree bewijs. We willen namelijk enkel de juiste mensen binnen hebben. Op de site van Terra Vitalis zal ook melding van een en ander gemaakt worden. Na het weekend hoop ik de concept-agenda klaar te hebben. Deze stel ik op in overleg met Terra Vitalis. Als er weer nieuws is meld ik me weer.
Groeten:
Cor

J.Steen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 22:38

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door J.Steen »

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen :roll:
en ga er zoetje an maar van uit dat ik weinig tot niets van mijn investering meer terug zie. :evil:
Ben benieuwd wie mij duidelijkheid of vertrouwen gaat bieden.... :?:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beste Jan steen, U moet er wel wat moeite voor doen. De verwachting is echter dat er weinig terug komt. Grond is veel te duur aangekocht en veel geld is opgegaan aan zaken die niet in het belang van de participanten zijn.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

HERHALING 2.
Beste Terra Vitalis Participanten op RADAR.
Wilt u laten weten als u de bijeenkomst in Rosmalen gaat bezoeken. We beschikken binnen de accommodatie namelijk over grotere en kleinere zalen. Om in te schatten hoeveel ruimte er nodig is, is een vooraanmelding dringend gewenst.
Uw kunt mailen naar:
[email protected] of
[email protected]
Voor de duidelijkheid:
De avond is op vrijdag 15 april vanaf 20.00 uur.
Adresgegevens:
Clubhuis voetbalvereniging Maliskamp
Jos de Letterlaan 11
5248 NX Rosmalen (Maliskamp)

Breng aub een participatiecertificaat mee van Terra Vitalis zodat we enkel mensen binnen krijgen waar de avond voor bedoeld is.
Inmiddels heeft Terra Vitalis toegezegd dat zij aanwezig zullen zijn. Verder is de voorzitter van het participantenpanel aanwezig om een en ander mbt de omvorming toe te lichten.
Vriendelijke groet:

Cor van Erp

gtech
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2007 13:32

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door gtech »

Ik werd vanavond gebeld door iemand die zei van de HBG, Hout Bemiddelings Groep, te zijn. Hij wilde me wel van m'n participatie(s) afhelpen. Lijkt me een soort babbeltruc. Heeft iemand hier van gehoord of er mee te maken gehad?

Gerard

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Hallo Cor 25,

Ter voorbereiding van de agenda:

Misschien kun je de voorzitter van het participantenpanel nog vragen hoe het in godsnaam toch mogelijk is dat, ondanks diens betrokkenheid bij het onderzoeken van alle mogelijkheden in het belang van de participanten, er nu een structuur wordt voorgesteld waarbij JAARLIJKS 1.4% van de belegde waarde aan management fee aan de bank die het fonds beheert, verschuldigd is. Dit terwijl de bank fors winst kan maken door geld bij de centrale bank te lenen tegen lage rente en tegen hogere rente uit te lenen?

Doe je dit svp even schriftelijk, volgens de expert van Rossum moet alles namelijk schriftelijk. En vergeet vooral niet een passend disclaimer (tbv die lui bij dat xxx-kantoor).

groetjes en bedankt, Felix.

Disclaimer.
Belangrijke mededeling!!!
Interne danwel onderlinge berichten zijn niet bedoeld voor klakkeloze verspreiding aan derden en dienen mogelijk gecontroleerd te worden voordat overgegaan wordt tot publiekelijke verspreiding. Niet vertrouwelijke berichten danwel geen persoonsgegevens bevattende berichten mogen publiekelijk verspreid worden.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ja,

180 miljoen aan assets bij de bank onder beheer in het beleggingsfonds.
De bank kan het 6 tot 10-voudige lenen bij de centrale bank voor euribor rente (2.5%). Minimaal 1 miljard USD.
Dat kan de bank uitlenen tegen 6-8%.
rekenen we even conservatief, dan is de te verwachten jaaropbrengst dus (6-2.5% = 3.5%) van 1 miljard is 35 miljoen USD.

Waarom moeten we dan nog geld bijbetalen aan de bank voor management fee !?!? :shock:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Hee Cor25,

Tijdje geleden was je nog fel tegen beleggingsfonds.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=260

Wat heeft je tot ommekeer gebracht?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=460

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Er lijkt toch ook een verband met de woekerpolissen aanwezig.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=180

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

@felixbeijer
Het antwoord is simpel Felix.
Er is geen alternatief, althans ik kan het niet bedenken. En ik heb toch aardig wat dienstjaren (meer dan 30) als bedrijfseconoom.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Probleem is inderdaad dat er te veel onzekerheden zijn met name wat dat hout in de toekomst gaat opbrengen. Dat risico kun je moeilijk bij de uitvoerder van het beleggingsfonds neerleggen. Echter, deel van de winst van de bank zou naar ons kunnen terugvloeien, maar pas als deze winst is gegenereerd. Als zoveel mogelijk risico/verantwoordelijkheid bij de bank wordt weggenomen, zal deze zijn kosten verder omlaag kunnen brengen. Mij is onduidelijk waarom Terra Vitalis zou moeten worden opgeheven en de huidige bestuurders wel verder kunnen/willen met een nieuwe organisatie, liever zie ik dat zij het gewoon collectief aanmelden.

Misschien is er nog een bank die uit sociaal oogpunt wil investeren en dit wil oppakken, en zo het consortium van grootbanken het nakijken laat.
Enige vrije concurrentie zou namelijk ook de kosten kunnen verlagen.
Welke bank wil haar ware gezicht tonen (zoals ze allemaal aangeven in hun beleid) en meldt zich op DIT forum?

Whoopster_1st
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2011 16:51

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Whoopster_1st »

gtech schreef:Ik werd vanavond gebeld door iemand die zei van de HBG, Hout Bemiddelings Groep, te zijn. Hij wilde me wel van m'n participatie(s) afhelpen. Lijkt me een soort babbeltruc. Heeft iemand hier van gehoord of er mee te maken gehad?

Gerard
Niet op ingaan, die proberen idd met een babbel geld te verdienen over de rug van gedupeerde participanten.
Er was nog een soort gelijke organisatie die dit deed, kan even niet op de naam komen.
naam en telefoonnummer noteren en aangeven bij de AFM!

EDIT: http://www.eufin.nl/nieuws/AFM-slingert ... e-bon.html

mb1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2011 10:32

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door mb1965 »

Ik word zojuist gebeld door ene heer De Jong van Terra Vitalis die mij mededeelde dat hij 'tot zijn grote verbazing had geconstateerd dat ik nog niet gereageerd had op de brief voor de omvorming'. Ik reageerde met de woorden dat ik vast en zeker niet de enige was..... Dat bevestigde hij. Enfin, ik heb hem verteld dat ik er nog niet uit was of ik dat wel wilde en mezelf nog even wil beraden over e.e.a.
Sowieso wil ik wachten totdat ik meer duidelijkheid heb, ben dan ook erg benieuwd naar de bijeenkomst van komende vrijdag. Helaas kan ik daar zelf niet bij aanwezig zijn maar ik heb begrepen dat er een verslag op het forum komt te staan.
Zijn er nog meer mensen gebeld door TV?

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »


felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Daar hebben we ‘m ook, de 6:162.

addendum: zie ook mijn stuitingsbrief:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=420

Yep, bij faillissement moet de curator dus onderzoeken en melden wat de oorzaak is.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 11 apr 2011 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Hallo Cor,

Ietwat meer diepgang dan “er is geen alternatief” lijkt me toch wel wenselijk en redelijk alvorens te vragen te tekenen voor akkoord overdracht CATF. Tekenen volgens de huidige aanpak lijkt me er meer een van “ik zie wel wat ik nog ontvang bij de gratie van betrokkenen en ik kan niemand meer aansprakelijk houden als het tegenvalt”. Terwijl het toevoegen van assets onder beheer alleen al voor een bank zeer interessant is door het zeer goedkoop kunnen lenen van een meervoudig bedrag (en tegen hogere rente doorlenen).

Is er nu al een agenda voor vrijdag?
Het gaat er per slot van rekening om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk terugkomt bij investeerders.
Tijd lijkt me overigens niet zo het probleem, die bomen groeien wel door.

Dus gaarne antwoorden op de vragen zoals op dit forum gesteld. Antwoorden die hout snijden!
Misschien iets voor RADAR, Cor?
Kun je meteen ook de praktijk van bedrijfseconomie toelichten. :D
Je hebt meer dan 30 jaar ervaring en sommigen lijken dit maar niet te begrijpen, of zien het niet.
En gelet je beroep als leraar zou je het goed moeten kunnen uitleggen.

Groot publiek hoor, Cor.
En aandacht verzekerd. :)
Misschien melden er zich dan wel meer banken. :D

Het ging en gaat er per slot van rekening toch om een oplossing te bedenken in het belang van alle investeerders?
Dus wat houdt je tegen.
Aktie!

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

concept agenda 15/04: Bijeenkomst participanten Terra Vitalis Maliskamp (Rosmalen)
Voor de bijeenkomst van 15 april a.s. in Maliskamp is de concept agenda gereed.
Mochten er zich nog wijzigingen voordoen dan wordt dat vermeld op RADAR.
CONCEPT:
Concept agenda bijeenkomst Participanten Terra Vitalis

Datum: vrijdag 15 april 2011

Plaats: Maliskamp

Tijd: 20.00 tot en met 22.00 uur

Bestemd voor: Deelnemende participanten Terra Vitalis
Bestuur Terra Vitalis
Participantenpanel Terra Vitalis


1. 20.00: Opening
• Cor van Erp (voorzitter overleg)
• Kort doornemen van de avond

2. Herschikking/toevoeging agenda

3. Korte schets naar deze avond
• Wat was Terra Vitalis
• Wat is Terra Vitalis nu
• Wat zijn de kansen voor de toekomst

4. De omvorming in beeld
• omtrent het voorstel
• als er niet omgevormd wordt
• de waardebepaling

5. Hoe verder
• rol participantenpanel
• gekozen lid toevoegen aan het panel?


6. Sluiting
• uiterlijk 22.00 uur

Gesloten