LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Ik ga maar eens bellen.
Laatst gewijzigd door Cor25 op 31 jan 2013 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco38
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2011 09:50

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Marco38 »

Hoera komende vrijdag gaan de waarde papieren op de bus.Weet ik eindelijk wat mn participaties waard zijn in units. Ben erg benieuwd of ze eindelijk verkocht zullen worden (na 3 jaar!!).

costasb
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2011 08:51

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door costasb »

@Marco38: Loop je niet een beetje te hard van stapel met als uitgangspunt tot verkoop!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik verwacht toch ook komende week wel nieuws, daarna is 't Kerst.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

kijk de AFM heeft een beleidsregel teakhout ingetrokken. :D
http://www.afm.nl/nl/professionals/afm- ... egels.aspx
Dat geeft mogelijkheden de discussie inzake de verdeling behoorlijk op te lossen.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

@ cor

Voorop gesteld begrijp ik de emoties die rond Terra Vitalis spelen. Toch is jou verhaal een kwestie van klok en klepel. Zo ook het failisementsverslag waar jij kennelijk andere dingen in leest dan wat er staat.
Tot nu toe is alleen Hans Noomen verantwoordelijk gesteld voor het failisement door de curator. En de 54,2 miljoen die volgens jou oneigenlijk verdwenen zijn haal ik ook niet uit het verslag van de curator.
Cor degeen die met modder gooit heeft zelf vieze handen.

Ik heb nu heel wat van jou uitspraken op verschillende forums gezien en er zit veel smaad en laster bij. Ik hoop voor jou dat je goed gedocumenteerd hebt waar jij al jou waarheden vandaan hebt gehaald. Volgens mij heb jij verhalen uit een 2e hand en ben jezelf er nooit bij geweest. Ik kan me jou in ieder geval niet herinneren aan een directietafel of bespreking.

Er is in het verslag van de curator maar 1 Boot die genoemd word.En het enige wat door de curator gesteld word is dat hij in afwachting is van verdere informatie van een andere curator.

Daarnaast blijft het mijn inziens een raar verhaal dat rechten van participanten in Nederland worden verruild naar rechten van unit houders in Luxemburg. Temeer omdat juist duidelijk is geworden in deze tijd dat aandelen en ander waarde papiertjes hun glans hebben verloren. Ik hoop dan ook zeker dat de participanten niet een te hoge verwachting hebben bij deze omvorming. Het zou immers een grote teleurstelling kunnen betekenen.

Sucses met het staren naar je brievenbus, misschien is de brief van mijn advocaat er eerder dan de units van CATF

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Zo nu een advocaat op mijn dak. Lekker is dat. Ik ril en bibber en zal nooit meer iets durven zeggen op dit forum. De grote boze wolf heeft me erg bang gemaakt na 115 publicaties van mijn zijde. Oh, wat zit de schrik erin. Wat zijn Uw oren groot Oma en Uw ogen en Uw mond!!!!!
Maar.
Er is 39.000 van mij ontvangen (door oprichter en zijn broertje) met de belofte die met rendement terug te geven. De bewijzen zijn de contracten in mijn kast. De beloften zijn niet nagekomen en daar mag je dan de verantwoordelijke bestuurders van Terra Vitalis International, Terra Vitalis en PBMG niet op aanspreken??

De curator schrijft letterlijk:
De kosten van de verkoopactiviteiten die door de Stichting Terra Vitalis aan Terra Vitalis International, Terra Vitalis en People Buy More Green zijn betaald bedragen 54,2 mio. Geen woord Spaans aan, toch. Bij mijn weten -en dat van de Kamer van Koophandel- waren de heren Boot betrokken bij genoemde firma's.
De 54,2 zijn op, weg, foetsie. Daardoor was ook het vetrouwen in de naam Terra Vitalis weg. Participaties onverkoopbaar geworden. Niets is er van en voor mij wederverkocht. Niets heb ik terug gezien van mijn 39.000 euro. Nu is mijn hoop op units CATF gevestigd. Misschien ijdele hoop, maar dat weet ik nog niet. De moderator van het forum heeft mijn bijdragen laten staan, dus aan de normen van het Forum voldoen zij in ieder geval. Dat dit de verantwoordelijken voor het echec niet bevalt, so be it. Mijn brievenbus is nog steeds leeg, heden 19/12/2011. Er liggen wel enkele reclame foldertjes in.
Laatst gewijzigd door Cor25 op 31 jan 2013 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

@ Cor

Thx voor het advies om het de moderator voor te leggen!!!

Heeft er iemand al iets gehoord over het Jaarverslag 2010 van de stichting.
Ik ben toch erg nieuwsgierig wat het initiatief van van Toor en van Mens (GMS BV) de participanten heeft gekost. Die cijfers moeten er gewoon zijn, dus waarom niet transparant maken?

Heeft er iemand al nieuws uit Luxemburg?

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Beste CATF unithouders in spé.

De jaarrekening van 2010 interesseert me geen biet. Al eerder heb ik aangegeven hoe die eruit ziet. 0 (Zegge: "Nul") euro aan opbrengsten, omdat de verkoopactiviteiten al in 2009 gestaakt zijn. Wel kosten voor huur, energie, verzekeringen, salarissen, AFM-afdracht etc. Zal in de honderduizenden/miljoenen euro's lopen. Maar STV wordt geliquideerd, dat was al lang bekend. Zou gauw de brief binnen is weten we waar aan en waar af. Veel belangrijker is nu de situatie in Costa Rica. Komen de tussen- en eindkappen ten goede aan de participanten. Wat gaat het ons opleveren??. En nog veel belangrijker, voor de mensen die echt hun participatie liquide moeten maken, hoe verhandelbaar zijn de Units CATF vanaf juni 2012? Dit omdat participanten -door de misdadige parktijken van PBMG- vast zitten aan een hypotheek(!!). Een hypotheek op hun huis, om daarmee 4 of 5 hectare bos ineens te kopen. Die hectares zouden dan na 5 jaar verkocht worden. Met zoveel winst dat de rente en de aflossing ineens betaald werden en men nog geld overhield. Deze leugens en bedrog hebben mensen serieus in de problemen gebracht. En de verantwoordelijken daarvoor mag je niet verwijten dat zij oplichters en bedriegers zijn?? Laat me niet lachen a.u.b. Het blijft een grof schandaal dat mensen zo financieel aan de afgrond gebracht zijn. Daar kan ik geen andere woorden voor vinden. Op kerstavond hoop ik mijn brief binnen te hebben, zodat ik middels een epiloog deze Topic kan verlaten. Ik zal meteen een nieuwe opstarten. CATF!
Laatst gewijzigd door Cor25 op 15 apr 2013 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Voor wie straks na ontvangst van de enveloppe wil discussieren over units CATF:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1417722

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

:?:
Laatst gewijzigd door Cor25 op 01 jan 2012 15:59, 5 keer totaal gewijzigd.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Van:

http://www.catf.lu/content/dutch-investor-news

The unit statements are being prepared and will be send via standard mail to all unitholders on December 23, 2011.
DUS> Kerstavond feestavond of .........

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Merkwaardig bericht op de site van de Kamer van Koophandel:
Stichting Terra Vitalis
Vestigingsadres: Ondiep-zuidzijde 6
Vestigingsplaats: 3551BW Utrecht
KvK-nummer: 20098191
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Het uittreksel is momenteel in behandeling bij de kamer van koophandel.
U kunt het uittreksel niet inzien.
- direct in te zien in uw browser
- niet gewaarmerkt

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Morgen een nieuwe dag!
Laatst gewijzigd door Cor25 op 31 jan 2013 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Heden 29 december nog steeds geen post.
Zou het nog lukken voor eind februari 2012?
Dan moeten we toch een waardebepaling hebben voor de belastingaangifte.

Fotzibaer169
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2011 11:32

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Fotzibaer169 »

Zojuist de brief ontvangen, maar begrijp ik nu iets niet goed, de Price Per Share is 10 USD?
Dat zou echt een regelrechte ramp zijn, dan hoef je niet veel op te geven aan de belasting :evil:

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

ook ik heb de brief ontvangen met waardebepaling, leuk hoor in het engels, en snap er de ballen van. Het bedrag valt me zwaar tegen, als er ook nog wederverkoopkosten afgaan, loop ik flink verlies!

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Epiloog Terra Vitalis: lucratori te salutanti
Heden 30/12/2011 ontvangst post van Ökolife!! Inhoud aantal Units CATF en de waarde (USD 63.411) daarvan.
Afsluitend wil ik onderstaand met de volgers delen.
In 2001-2002 een eerste verkoper van "Terra Vitalis" aan de telefoon. Zij werkten vanaf 1-4-2002 bij PBMG bv, maar dat vertelden zij mij nooit! Alleen maar gebruik van de naam “Terra Vitalis” door de verkopers. Het woud aan BV’s (Terra Vitalis International BV, Terra Vitalis BV, PBMG BV, Rica Teaka BV, BMB Boot Management en Beheer BV, Maximiliaan Beheer BV, Cést La Vie BV, 4S3 BV) was me toen volkomen onbekend. En bij mij in 2001/2002 geen interesse voor beleggingsproducten die 20 jaar liepen. (veel te hoog risico, zoals de AFM later bevestigde!!) Korte termijn had mijn voorkeur. In 2002 via GoodWood een participatie hardhout in Brazilië gekocht. Die kon na 3 jaar(!!) wederverkocht worden. Dat was een deal die me paste. (Is ook keurig na 3 jaar wederverkocht door GoodWood) Vrij snel daarna (eind 2002) bood Terra Vitalis (Lees PBMG bv) dezelfde constructie aan, met een looptijd van 5 jaar voor participaties vanaf ¼ hectare. Gezien de positieve ervaring met GoodWood, deed ik 3 aankopen via PBMG bij Stichting Terra Vitalis:

- op 7 januari 2003 ¼ hectare plantjaar 2002 voor € 7.450,--. De afspraak was 20% wederverkoopkosten na 5 jaar. Op 9 februari 2005 was deze participatie € 10.700 waard volgens de waarde tabel die PBMG hanteerde. (bewijs: tabel in mijn bezit)
- op 1 maart 2004 ¼ hectare plantjaar 2004 gekocht voor € 7.345,--. (waarde op 9-2-2005 € 9.233,45)
- op 5-11-2004 ½ hectare plantjaar 2005 voor: € 15.374,--(waarde op 9-2-2005 € 17.082,--)

Tussen 2005 en 2008 continu “platgebeld” met meest "absurde" transactievoorstellen. "Dieptepunt" een aanbod om -met een hypotheek van € 80.000 op mijn huis- participaties te kopen. Geen rente betalen en alles na 5 jaar met winst wederverkopen zodat ik “zonder” iets te doen geld verdiende. Gelukkig dacht ik op tijd aan een legendarische uitspraak van Jan Marijnissen: “Geld jongt niet”. Op het allerlaatste moment zegde ik dat af. (achteraf een van de beste besluiten) Het beroerdste besluit nam ik in maart 2008. De aankoop van nog ¼ hectare, om zo de wederverkoop van de eerste participatie (plantjaar 2002) per 1-1-2009 “extra te laten renderen”. De weder verkoopopbrengst zou dan hoger zijn, omdat de wederverkoopkosten van 20% naar 15% gingen. Daarna rampscenario's! De hele trits aan bovengenoemde BV’s ging -vanaf augustus 2008- failliet na onderling gekrakeel en dito negatieve publiciteit. Overal was te lezen: “Terra Vitalis failliet”. Wederverkoop was plotseling een woord van een andere planeet geworden. De telefoon zweeg slechts, maar werd ook niet opgenomen als je belde. PBMG bv was er niet meer. Bij de Kamer van Koophandel kunt U opzoeken wie de eigenaren van PBMG bv waren. Dat mag niet (meer?) in het openbaar gezegd worden!! In september 2008 had ik (zeer ongerust over mijn inleg van € 39.000) een afspraak met Terra Vitalis. Gesprek was met Willem Schimmelpenninck. Situatie was niet rooskleurig. GMS ("nieuw PBMG") stond in de steigers, maar er lag een stuwmeer (“honderden”) aan wederverkoop-opdrachten. Misschien duurde het wat langer en moest ik maar eens nadenken over “aanpassing” van de verkoopprijs. Toen werd me wel duidelijk dat de prijzen veel te hoog waren!! Héél andere geluiden dan die van PBMG bv. Toen het op nakomen van afspraken aan kwam, was deze toko (PBMG bv) failliet. Afspraken mee het graf in. Geen wederverkoop. En stilvallen van de verkoop van nieuwe aanplant. Geen interesse meer bij beleggers. Dit ondanks de perfecte marktsituatie wegens de kredietcrisis. Teakhout had het “goud van de crisis” kunnen zijn! Als er in 2008/2009 goede rendementen op de tussenkap waren behaald, dan was de buit ook binnen geweest. Beleggers zochten veilige havens. Zo simpel was het. Maar nee. De 1ste rendementen waren een lachertje. Waar 690€ per ¼ hectare euro beloofd was, kwam er 23 euro uit. Ook de 2de kans weg. Voor STV geen inkomsten meer, enkel uitgaven. Kantoor Oosterhout (“te ruim”) werd opgegeven. Personeel ontslagen. GMS, nooit wat van gehoord! Ondanks een wederverkoop-opdracht van januari 2009. GoodWood gaat failliet in 2010. De tijd dringt voor STV. De “redding” was een omvorming naar CATF. Aanvankelijke was ook ik mordicus tegen! Emotie, onbegrip en woede grijpen me aan. Toen. Alles laten bezinken, nuchter en reëel kansen bekeken. Opheldering is gewenst. Op 15 april 2011 door mij (ism een mede-participant) een bijeenkomst georganiseerd waar alle participanten STV welkom waren. Chapeau dat de bestuurder van STV met de mensen van CATF en met de voorzitter van het participantenpanel er waren en uitleg gaven. Dat gaf voor het eerst sinds augustus 2008 wat vertrouwen. Het fonds bestaat uit units die 30 december 2011 toegewezen zijn. Mijn aankoopprijs voor 1,25 hectare in totaal € 38.794,-- De waarde volgens de PBMG-tabel € 87.164,-- Na aftrek van de overeengekomen 15% wederverkoopkosten netto ontvangst: € 74.089,--
De werkelijkheid van 30-12-2011. De waarde van mijn toegewezen units CATF: USD 63.416,-- is tegen de dollarkoers van 30-12-2011 (1,2945) € 48.989,--. Met aftrek van 20% verkoopkosten per 15 juni 2012 ontvang ik: € 39.191,-- Verschil: € 34.898,-- Hard, maar wel reëel. Ik weet nu de werkelijke waarde van de producten die de **** van PBMG bv me aansmeerden. “Bedankt” !


CAVEAT EMPTOR
VERITAS ODIUM PARIT
(de waarheid maakt vijanden)
Laatst gewijzigd door Cor25 op 31 jan 2013 11:19, 4 keer totaal gewijzigd.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »


oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

Waarom zijn de jaarstukken 2010 van de stichting nog niet gepubliceerd?

Gesloten