LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Ik ben ook participant bij TV. Ik wacht al geruime tijd op de verkoop van mijn particpaties. Van al dit nieuws hier en in de media word ik niet vrolijk. Het gerommel binnen de (verkoop)organisatie is niet goed voor TV.
Ik zou het heel prettig vinden om andere participanten te spreken van Terra Vitalis en hun ervaringen.

A.

wv188
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:00

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door wv188 »

het vitalis gebeuren zal waarschijnlijkde zelfde kant op gaan als dat legio lease gebeuren en die woekerpolissen.
alles word opde lange baan geschoven en aan einde vande rit hou je niks over en als het tegen zit moet je bij gaan betalen.
en alser nu al bekend is dater dingen verkeerd zitten waarom is er dan geen instansie die nu al ingrijpt en er naar kijkt

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door plumber »

Als ik alles zo lees was je bij het begin van de rit
je geld al kwijt.Reken maar nergens op hoor.
Er zijn gewoon weer een paar handige jongens die
nu met mooie vrouwen in hun boot zitten en de rest
van hun leven vakantie hebben.
Vind zelf dus dat ik erg onhandig ben. :wink:

perdu
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 jul 2008 14:19

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door perdu »

Mensen die beleggen gaan aardig de boot in tegenwoordig...Dexia, woekerpolissen etc.

Triest allemaal :!:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door gravedigger »

Waarom triest? Beleggen is risico's nemen en verliezen hoort daar ook bij :idea:

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Lees ook eens de persberichten bij Bartels Advocaten te Zeist over Terra Vitalis.
Ze willen dat de AFM nog eens goed de zaak TV bekijkt. Van mij mogen ze dat zeker gaan doen.
Ik zal proberen alles te doen wat binnen mijn mogelijkheden ligt om mijn geld terug te krijgen.
Hebben jullie ook onlangs een brief ontvangen van de Stichting TV over de kwestie binnen de verkooporganisatie TVI/PBMG bv?

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Ik heb inderdaad zo'n brief ontvangen getekend door XXXX.
Ik zal deze week gebruiken om een brief terug te sturen en daarbij de wantoestanden die bij de verkooporganisatie spelen aan de kaak te stellen.
Het zal wel niet veel uitmaken maar toch, niet geschoten is altijd mis zeg ik maar.....
Het is in ieder geval steeds duidelijker dat er wat rommelt binnen hun organisatie, maar ik hoop dat ze de schade nog beperkt kunnen houden.

Overigens wil ik ook even reageren op het antwoord dat beleggen risico met zich meebrengt......deze gang van zaken (dexia, woekerpolissen etc.) heeft niks met risico's te maken die je als belegger loopt maar puur met diefstal van het ingelegde geld

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Hallo Redstars,

Jij wacht dus ook al zo lang op de verkoop van je participatie.
De verkopers van TVI spelen op het gevoel van de investeerders en dat je z on goede zaak dient voor de mensen in Costa Rica. Ik was het spuugzat dat gebel altijd. Ze doen voorkomen of zijn we een soort familie zijn en spelen op het gevoel. Maar ze helpen je mooi niet(als een familie?) als je het geld nodig hebt. Rotpraktijken. Ik was er helemaal klaar mee en vooral die beloftes dat het over 6 maanden wel verkocht zou zijn. En dan is er weer rottigheid en vertraging.
Een zuur geheel is dit en ik had mijn geld beter maar op een gewone spaarrekening kunnen zetten of in aandelen. Dan weet je waar je aan toe bent. Dit is gewoon tijd rekken en rekken.
Die reizen naar CR voor een week zijn ook veel te duur. Ze willen een gevoel geven van Pura Vida en dan op slinkse wijze nieuwe bomen 'aansmeren'. Ik ben er destijds op eigen houtje geweest en heb de teakbomen gezien.
Ik hoop dat die Van Toor nog iets kan betekenen.

Ben jij ook in CR geweest om je plantage te bekijken?

Groetjes,

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Nee, ben er niet geweest.
Toenertijd zat ik in de schuldsanering en je kan begrijpen dat er dan niks overblijft.
Vandaar ook dat de belegging moest worden verkocht omdat het vermogen is wat gebruikt kon worden voor aflossing van schulden.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Ik begrijp het.
Wel vervelend voor je dat het dan zo lang duurt met de verkoop van je participatie(s).
Ik hoop dat ik binnenkort een positief bericht mag ontvangen van TV.
Maar meer tijd geven en begrip opbrengen kan ik niet. De limiet is wel bereikt.
Waarom moeten de investeerders opdraaien voor de problematiek binnen de verkooporganisatie?

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Brief is de deur uit en nu is het (hopelijk) korte wachten op een reactie

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Ik ben benieuwd naar de reactie die je zult ontvangen.
Succes en ik hoop iets positiefs voor je. TV zal je zeker geruststellen over je investering die veilig gesteld is. Maar of de verkooporganisatie functioneerd is maar de vraag?

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

ik zie het allemaal miet zo rooskleurig. Ik denk dat het dezelfde kant opgaart met goodwood. die kunnen de participaties ook al niet meer uitbetalen :oops:

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Hallo Loudy,

Ben jij ook een investeerder bij Terra Vitalis? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe het jou vergaat bij deze organisatie.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

ook ik ben een investeerder bij TV. en wacht nu al een jaar op mijn uitbateling van mijn terra vitalis. je wordt steeds aan het lijntje gehouden, met mooie praatjes. eerst zeggen ze dat het 2 a 3 mnd duurt voordat je participatie wordt verkocht, en nu duurt het dus al een jaar. ik ben bang dat ik straks alles kwijt ben. mijn teak bij Terra vitalis en bij goodwood, waar dus het ook allemaal niet zo lekker loopt. Was ik er maar nooit aan begonnen :cry:

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Bedankt voor je reactie. Ik wacht dus nu al 1,5 jaar op de verkoop van mijn participatie. Ik herken het allemaal wat je schrijft. Ik denk er precies zo over. De aandeelhouders in de organisatie hebben een conflict en dat leidt tot negativiteit en vertragingen in het geheel.
Ik kan het geld ook wel gebruiken na ruim 6,5 jaar.
Ken jij of weet jij nog andere investeerders bij Terra Vitalis?

Groetjes.

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Ik ben na berichten in de quote en datgene wat Bartels advocaten te melden hebben, er niet zo zeker van dat ik iets van mijn investering
terug zie. Het is natuurlijk bijna niet mogelijk dat je na vijf jaar je investering ten gelde kunt maken, als maar 33% wordt belegd in je bomen, dat kan alleen maar als er voldoende klanten zijn die de
vrijgekomen percelen willen overnemen.
Ik heb van XXXX een persoonlijk bericht gehad, waarin hij mij
verzekerd dat het geld goed bewaard is in een TRUST.
Als je de bijsluiter op de website leest staat er dat risico zeer groot is,
en dat je bij mismanagment je gehele inleg kwijt bent.
Ik heb veel teveel risico genomen en ben dan alles kwijt.
Het lijkt me zinvol om je als investeerders te groeperen en mogelijk
samen een advocaat te nemen als het zover komt.
Het verhaal van tussenkap is onzin, dit gebeurt pas na 121/2 jaar
Ik wil best mijn investering niet verzilveren als dit betekent dat
terra vitalis kan blijven bestaan, met hoop op redelijk rendement of
inleg terug.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Hallo Worry en andere investeerders in TV,

Alweer een investeerder hier van TV. Dat is mooi. Ik hoop natuurlijk ook dat het bedrijf levensvatbaar blijft.Maar....
Het wordt tijd dat de stichting gewoon orde op zaken stelt en die verkooporganisatie aanpakt. De belangen worden natuurlijk zo niet voldoende behartigd voor de investeerders. Investereerders hebben recht op duidelijkheid en openheid van zaken.
Het zou wel goed zijn dat de investeerders zich gaan groeperen en druk gaan uitoefenen op TV. Ook is het prettig om ervaringen uit te wisselen en samen te zoeken, met eventuele hulp(tros radar?), naar wegen om tot een bevredigende oplossing te komen.
Wellicht moeten we e-mailadressen onderling uitwisselen om zo met elkaar in contact te komen. En ook om gezamelijk naar de Stichting te stappen. Ik laat zo maar even een ballonnetje op.
Zo afwachten levert ook niets op. Ja, veel vraagtekens en frustaties!
Welk belang dienen nu eigenlijk de aandeelhouders van de verkooporganisatie?
.....

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Beste ennu1234 en andere investeerders,
Er zijn maar een paar investeerders die zich zorgen maken, in totaal zijn er 3500 investeerders die 100 miljoen hebben geinvesteerd, ik heb me in ieder geval aangemeld om vrijblijvend info te ontvangen van Baterls advocaten over het verzoek aan de AFM om de verkooporganisatie aan een nader onderzoek te onderwerpen. Het is toch van de gekke dat je zelf op een houtje zit te bijten en anderen jouw zuur verdiende centen aan het verbrassen zijn, ik vraag me trouwens af of er wel grote investeeerders zijn met meerdere hectares die hun participaties willen verkopen.... de schaamte is te groot als je merkt weer bij de neus genomen te zijn. Geen wonder dat ze altijd zo vrolijk waren tijdens de telefoongesprekken en je steeds voorhielden hoe rijk je wel niet was!!!! Ik heb al twee weken heel slecht geslapen...

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Ik kan me voorstellen dat als je hierin geld hebt geinvesteerd in TV en ook een goed doel voor ogen hebt met deze investering en dat het dan zo gaat als nu... dan voel je je gewoon belazerd. Zuur verdiende centen wil ik niet op z`on manier verliezen. Dat is niet rechtvaardig en met dat gevoel moet ik iets doen. Ik denk vaak: als ik niets meer terug zou krijgen dan ga ik net zo lang door dat die gasten die de boel bedonderen ook nul hebben. Anders blijf ik met een heel zuur gevoel zitten.
Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen en dat ze beloftes waarmaken.
De verkopers zie ik als telefoonterriers die maar 1 doel voor ogen hebben en dat is provisie en provisie en spullen kopen en weinig respect hebben voor de klant. Op de emotie werken van de klant. Ik snap niet dat zulke mensen dat werk willen en kunnen doen. Maar je ziet... ze bestaan. Als ze weten dat je iets hebt dan gaan ze gewoon door. Heb je niets meer dan bellen ze niet meer of wil de klant iets dan krijg je zoethoudertjes als antwoord.
Ik vind trouwens ook dat de stichting een vergadering zou moeten beleggen voor de investeerders om alles wat speelt toe te lichten en de vervolgstappen te bespreken. Zoals nu is de informatievoorziening mager.

Gesloten