LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
wv188
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:00

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door wv188 »

ondertussen alweer bijna 22 maanden onderweg om geld van mijn tussen kap te krijgen.
en als ik al de reacties zolees is het bij iedereen wel zowat zelfde gegaan, bellen je vrolijk op met allerlei verhalen wat heel gezelig kan zijn.
en daarna krijgt iedereen tehoren van probleem hier en daar en binnen 2 maanden krijg je je geld.
en ook steeds als je belt krijg je het zelfde verhaal van het zelfde persoon(XXXX)
en dan zo'n wazige brief die ze sturen.
laten ze maar eens zien welke mensen ze wel hebben betaald maar dat kunnen ze vast niet.

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Heb nog geen bericht mogen ontvangen van Terra Vitalis dus hier een beknopte overzicht van hun brief:
Er zijn berichten in de media verschenen die een foute indruk geven van Terra vitalis. Er is een conflict tussen de verkooporganisatie Terra Vitalis Internationaal BV/PBMG BV en Stichting Terra Vitalis. Dit wordt momenteel publiekelijk uitgevochten. Hierdoor komen er berichten naar buiten die niet juist zijn. Dit is ongeveer de strekking van Terra Vitalis.

Mijn antwoord hierop:

Geachte heer XXXX,
Ik ben blij dat,ondanks alle negatieve berichtgeving van de afgelopen tijd, er toch een brief van Terra Vitalis verstuurd is waarin het een en ander wordt uitgelegd. De afgelopen anderhalf jaar heb ik alleen maar negatieve ervaringen opgedaan met uw verkooporganisatie. Dit begon in januari 2007 toen ik, noodgedwongen, mijn participatiecertificaat moest vekopen.
Hierbij werd mij toenertijd door de heer van Velzen medegedeeld dat dit binnen 2 tot 3 maanden gerealiseerd kon worden. Tot zover geen probleem. Echter na een drie maand was er niks verkocht en was ik ook nog niks verder gekomen en werd mij, wederom, verteld dat het nog een maand of drie kon duren. Dit werd mij zo vaak verteld dat ik mij ging afvragen of er wel actie werd ondernomen. Via de website van Radar (waar ik lid van ben) bleek dat er meerdere mensen wilden verkopen echter dat was bijna onmogelijk, omdat er geen kopers waren. Tegelijkertijd was er iemand die een stuk wou kopen met een kortere tijdsduur en dat kon ook niet want er waren geen mensen die stukken verkochten, aldus de Terra Vitalis. Als dit waar is dan is dit zeer kwalijk te noemen. Voorts kon ik, uiteindelijk na een 20 tot 30tal telefoontjes, mijn stuk land verkopen voor inkoopsprijs. Hierbij kwam ik ook in het bezit van enkele interne mails die mij (per ongeluk) zijn toegestuurd, van Mw XXXX. Ik ben blij dat ik in ieder geval wat geld heb mogen ontvangen zodat ik toch nog wat schulden kon gaan afbetalen. De gehele gang van zaken is dusdanig dat ik een zeer wrange nasmaak heb gekregen van Terra Vitalis en dan vooral van uw verkooporganisatie. Uiteindelijk heeft het 17 maanden geduurd voordat de terugkoop was gerealiseerd. Mijn vermoeden is meer dat de verkooporganisatie wist van mijn financiele problemen (schuldsanering) en hier dankbaar gebruik van maakte door de boel te laten verzaken zodat ik wel accoord moest gaan met de minimale verkoopprijs. Als men, zoals eerst was afgesproken, het land had verkocht zoals de bedoeling was dan had ik een 12.172,= onvangen en nu maar 7.113,= Hierdoor ben ik dus een kleine 5.000,= euro misgelopen. Ik weet niet of u persoonlijk naar deze verkoop kunt zien en kijken of er nog wat mogelijk is om het geld, zoals eerst was afgesproken, nog te kunnen ontvangen. Ik ben ook actief op het forum van radar (www.trosradar.nl) en ga deze brief (of verkorte versie hiervan) en uw antwoord posten. Ik hoop in ieder geval dat Terra Vitalis spoedig de zaken weer goed op de rails krijgt zodat de schade die is opgelopen zal meevallen. Bij deze zal ik u gelijk ook mijn mailadres geven zodat u eventueel ook via de e-mail mij kunt informeren: *********

boppie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door boppie »

Ook ik ben investeerder bij Terra Vitalis en heb hetzelfde verhaal te vertellen als iedereen op dit forum. Ik wacht ook al lange tijd op verkoop van mijn participatie.
Zijn er mensen op dit forum die recentelijk een bezoek hebben gebracht aan het kantoor in Haarlem of aan de Stichting in Oosterhout? Hoe is de situatie daar werkelijk?
Is er ook iemand die recentelijk nog een inspectiereis heeft gemaakt? Ik vraag me ook af of de mensen in het filmpje op de website van Terra Vitalis meekijken op dit forum.

Ik ben in ieder geval van plan om een brief naar het Kifid te sturen met mijn klacht. Wat kun je anders doen?

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Hallo investeerders en andere bezoekers van dit forum.

Ik heb niet de inspectiereis van TV gedaan want die was veel te duur. Wel ben ik in Costa Rica geweest en heb de plantage bezocht.
Het zou prettig zijn dat die klanten in de filmpjes eens zouden reageren hier. Of waren het acteurs en hebben dik betaald gekregen?
Tja, je weet het maar nooit wat ze allemaal doen om geld binnen te halen.
Dat kifid is een goed plan om te doen. Ik moedig dat aan BOPPIE!
Ik ben benieuwd naar het verloop ervan.
Ik ben niet op het kantoor geweest van Terra Vitalis. Wellicht kunnen we dat eens doen met zijn allen.
Wordt vervolgd.

Redstars, je brief heb ik gelezen. Duidelijke brief van je. Ik vind het ook heel wrang hoe dat gegaan is.
Groetjes allemaal.

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Beste mede-investeerders,
Wat mij opvalt in sommige reacties dat sommigen in de derde persoon spreken, zoals het lijkt me vervelend.. vreemd. Verder heb ik een mail
gekregen van Bartels advocaten waarbij ik kan vragen om een legal opinion deze kost me dan wel 595 euro inclusief btw, als het mijn mening alleen maar bevestigt dat er weinig meer te verwachten valt na alle negatieve ervaringen die mensen te melden hebben. is het ook weer verloren geld.Overigens zou ik heel blij zijn als ik mijn inleg terug zou krijgen... toch nog maar eens bellen.
Wat heeft het voor zin om hat kantoor van Terra Vitalis te bezoeken?
of het zou een overval moeten zijn en dan hopen dat er nog geld in kas is.
:(

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Of bellen zoveel zin heeft? ik vraag me dat af. Word je toch weer afgescheept door die XXXX.
In ieder geval succes en hopelijk plaats je hier het antwoord van je telefoontje... Straks hebben ze nog een perceel 2009 voor je te koop!-)
Aan die Bartels advocaten begin ik nu maar niet mijn geld uit te geven. 595 euro? Is niet niks. Beter een advocaat op basis van no cure,no pay.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

als je een beetje gaat google-en, kom je erachter dat bartels zelf ook investeerder is bij terra vitalis. Mischien heb ik het wel helemaal fout, maar zou hij op deze manier zijn inleg proberen terug te krijgen? Ik hoop verder dat de teak wereld weer een beetje positief in het nieuws komt, anders vinden ze helemaal geen kopers meer voor onze participaties. Of mischien is het wel de oplossing om ons te verenigen en proberen al onze participaties te verkopen in het buitenland, waar terra-vitalis mischien nog wel een goede naam heeft..............ik weet het ook allemaal niet meer en hoop dat het voor alle gedupeerden goed gaat aflopen

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Beste mede-investeerders,
Ik heb een gesprek gehad met de heer XXXX, de verkooporganisatie
kampt met problemen, dit staat lod van onze investering, heeft wel invloed op de verkoop van je participatie.
Ik denk dat je pas kunt verkopen als de markt weer aantrekt, ik zit liever de rit uit dan dat ik mijn inleg kwijt ben, dus ik ga er weer voor...
Wat er met de verkooporganisatie gaat gebeuren wordt komen de week
bekend.
Laat Bartels geen geld verdienen aan angst....
We gaan er voor en wachten desnoods nog zo'n 13 jaar af en gaan
samen een keer met z'n allen onze plantage bekijken.... eerst sparen .
:D Ik voel me weer goed!!!!

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Het bekende antwoord weer van de bekende mensen in de verkooporganisatie. Wachten en wachten...en afwachten.
Laat ze creatiever worden en laat de stichting TV snel een goede verkooporganisatie en marketingmachine op poten zetten. De teak markt was altijd prima volgens de verkopers. Ach, er zijn altijd wel weer redenen te vinden om moeilijk de participaties te verkopen.
TV wil pappen en nathouden.
Ja, die Bartels advocaten met zijn legal opinion! Wat schiet je als investeerder daar nu nog mee op. Het kost alleen maar. De bijsluiter van TV zegt ook al genoeg lijkt mij.
De plantage bezoeken kost ook alleen maar geld.Nee, niet nog eens.
Ik zie liever eens resultaten... en waar blijven de reacties van de vele andere investeerders?

boppie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door boppie »

Een advocatenkantoor dat een artikel uit de Revu aanhaalt is volgens mij niet uit op objectieve informatievoorziening en bemiddeling maar op geld.

houtje bijten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2008 23:54

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door houtje bijten »

Ben 1 van de 3500 en volg alles maar op het forum. Verwacht toch wel op zijn minst snel een overzicht / bericht van Terra Vitalis of de trust of welke BV dan ook. Ben boos dat ik er toch ben ingestonken. Ondanks al die ronkende namen van accountants en toezichthouders.
Dat Bartels hier ook nog wat aan moet verdienen, is niet meer dan logisch. Maar eerst wil ik een overzicht van de stand van zaken !. Als dat niet komt, of te onduidelijk is, sluit ik me bij Bartels aan. Dan nog maar wat geld er tegenaan, maar zo makkelijk komen ze er bij mij niet mee weg.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Welkom houtje bijten en anderen,

Het is echt op een houtje bijten met Terra Vitalis.
Welkom bij de mede-investeerders van Terra Vitalis.
De inspanningsverplichting van Terra Vitalis schiet tekort. Dat is wel duidelijk. De verkooporganisatie PBMG/Terra Vitalis Int. BV is erg vaag en de inspanningsverplichting die de stichting heeft leidt tot niets. Je mag op zijn minst verwachten dat er een positief resultaat wordt gehaald op een redelijke termijn. Wellicht interessant voor een goede en objectieve advocaat om dit te onderzoeken.
Het lijkt wel op dwaling zo. Als ik dit geweten had zou ik niet over zijn gegaan tot een investering.
Zijn er investeerders die op korte termijn hun participatie wel verkocht hebben? en op welke wijze is dat gebeurt?

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Dat ben ik dus geweest die wel heeft verkocht echter wel voor "inkoopsprijs" zeg maar

boppie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door boppie »

Ziet er nu zo langzaam wel naar uit dat dinsdag het faillissement van de verkooporganisatie wordt aangevraagd. De Stichting zou niet geraakt zijn wordt beweerd echter in het laatste jaarverslag staat dat de Stichting een vordering heeft op de verkooporganisatie. Afwachten dus.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

net nog even gekeken op de wbsite van terra-vitalis. de website is uit de lucht!!! server overbelast, of ..... aan de knikker voor ons :oops:

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Dat is inderdaad geen goede zaak dat de site uit de lucht is.

En nu maar weer afwachten het vervolg. Wat een gang van zaken is het toch.

boppie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door boppie »

0800-0880 geeft voicemail. Er zit dus niemand meer. Nu is het aan de curator om de restjes op te ruimen.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

wat nu: de verkoop organisatie van TV is 3 uur geleden failliet verklaard!!!

http://www.fd.nl/artikel/9916307/verkoo ... -verklaard :oops:

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Hier was ik al bang voor. Het is gebeurd. En NU?
Fluiten naar de centen?
Zien we nog wat geld terug?

Hier baal ik echt van.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Wie hier heeft een idee wat dit voor de investeerder gaat betekenen?
Volgens dhr. Van Toor niets blijkt uit de brief die hij gestuurd heeft op 28 juli 2008. Maar de (weder)verkoop van een participatie ligt nu volgens mij wel op zijn gat!

Gesloten