LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door plumber »

Nou volgens mij zijn die advocaten ook een stelletje oplichters.
Je neemt een zaak aan tegen je advocaten tarief en niet naar
de investering van je klant.Advocaten moeten opkomen voor het belang
van hun klanten maar wat ik nou lees is gewoon oplichting voor de
tweede keer van de investeerder.Eerst een gage naar gelang de
investering en dan nog eens 10% van het geld wat je terug krijgt.
Nogal logisch dat het rechtsysteem hier in Nederland
een puinbak is.Allemaal eigenbelang.

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

quote]ontnuchterd & gedupee
"Ik raad jullie aan de site www.teakopstand.nl eens goed te lezen.
Sterkte."[[/quote]

Een drietal jaar geleden ben ik gestopt met deze site te volgen. Op jouw aanraden weer eens gaan kijken, maar in de gauwigheid zie ik niet veel nieuwe zaken. Het meest recente was volgens mij van 2006

Hiermee is zeker niet gezegd dat de inhoud waardeloos is, maar minimaal gedateerd te noemen.

ontnuchterd & gedupee
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2008 10:33

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ontnuchterd & gedupee »

Misschien is deze site van Teakopstand dan niet meer zo actueel, maar dat verandert volgens mij niets aan de situatie... ik kan geen argumenten vinden om aan te nemen dat de situatie rond Terra Vitalis anders is dan met de andere teakhout aanbieders (hetgeen in mijn opinie alleen nog maar wordt bevestigd door de opmerkingen van anderen over recente ontwikkelingen van / contacten met TV hier op dit forum).
Uiteraard zijn andere meningen/ervaringen gestaafd door steekhoudende argumenten heel welkom en begrijp me goed: ik wil heel, heel graag er erg ver naast zitten....

Overigens voor de volledigheid, er is ook een site pro-teakhout beleggen:
http://www.verenigingteakbestand.nl/nieuws.php
Misschien dat iemand daar al contact mee heeft (gehad)?

Voor laatste ontwikkelingen Bartels advocaten inzake TV:
http://www.bartels-advocaten.nl/node/217

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Wat is het opeens rustig op dit forum. Nog nieuws? Ik zag dat de site weer uit de lucht was en ook telefonisch is TV niet bereikbaar.
Zijn er participanten die nog iets ondernomen hebben?

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

idd erg rustig, zou dit een goed teken zijn?
ik kan de website normaal bereiken behalve natuurlijk terra vitalis international, maar dat is al de laatste weken zo
De familie Bartels advocaten is ook al zo opvallend rustig

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

Tot dusver heb ik ook nog geen actie ondernomen. wel ga ik binnenkort proberen om mijn participatie zelf te gaan verkopen. Hoe ik dat ga doen, weet ik nog niet helemaal. ik hoop gewoon dat TV nu wel een goede verkooporganisatie kan opzetten. Ze zullen heus wel hun uiterste best doen om dit voor elkaar te krijgen, denk ik

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Ik vind het wel een interessante gedachte om je participatie te koop aan te bieden, maar welke waarde ken je er aan toe? ik denk dat het zo
rustig is op de site omdat er weinig te melden valt.
Ook begin je met met paar kleine investeerders die eigenlijk ook te weinig kennis van zaken hebben en/of ingezet zijn om de discussie aan te wakkeren erg weinig.
In ieder geval hebben wij wel echte bomen, zag de carribean ressort investeerders tussen wat hutjes rondscharrelen en meneer de
directeur feest vieren omringd door jonge vrouwen.
Ik blijf hopen op een nieuwe start van de verkooporganisatie met minder zakkenvullers aan het roer.
Verder lijkt het me verstandig om ons als investeerders te organiseren en mogelijk een woordvoerder te benoemen.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Zijn er investeerders van TV die al eens contact hebben gehad met de hulplijn van Tros Radar? Wellicht een interessant onderwerp om te behandelen in de televisie-uitzending.

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Wat let je om contact op te nemen .....als investeerder , wat wil je in de uitzending gaan bespreken? Als er echt iets te melden valt zullen de media er direct op inspringen.

Krentenweger
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 08:13

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Krentenweger »

Eerst maar eens kijken of er een nieuwe normale verkoop organisatie opgezet word.
Verder vraag ik mij af wat de betekenis van de AFM in deze is.
Of hebben deze ook liggen slapen.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Op Quotenet stond vandaag(25-9) weer wat over Terra Vitalis. Een kortgeding tussen de bestuurder van de Stichting TV en de oprichter van TV. Kijk maar eens.
Is er al iemand die bericht heeft ontvangen over de nieuwe verkooporganisatie? Hoe lang gaat dit duren.
Bartels advocaten heeft ook een opdrachtbrief(23-09-08) op de site staan mocht je willen besluiten over te gaan tot juridische hulp in de zaak TV.
Zijn er hier nog mensen die aktie hebben ondernomen?

houtje bijten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2008 23:54

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door houtje bijten »

Heb vandaag de bescheiden richting Bartels op de post gedaan. In mijn geval gaat het me nog eens 2000 euro kosten (en 10% van de terug te vorderen investering). Dat is een hoop centen. Bijna op het bandieterige af. Maar ik ben van mening, dat je de boeven van Terra dan maar het beste met bandieten kunt bestrijden.
Voor mij geeft de doorslag, dat ik 3 jaar geleden er in gepraat ben om 1 Ha te kopen met een door hen verzorgde lening (interbank), Dit zou na 5 jaar verkocht worden (tegen lagere verkoopskosten als normaal).
Gelukkig heb ik de lening snel afgelost, anders was ik nu nog rente aan het betalen. En zonder verkoopsorganisatie over 17 jaar nog steeds.
Zou het rekensommetje dan nog wel eens willen zien !!!
En dat zo'n Boot er in Quote zo luchtig over doet, schoffeert ons allemaal enorm. Het idee achter Terra Vitalis was goed. Maar verblind door het geld, is er overdadig een voorschot genomen over de te verwachtten opbrengst. Maw ik heb geen enkel zicht op de reeele waarde van mijn inverstering. En alle onduidelijkheid aan Bv's en stichtingen draagt hier niet toe bij.
Kortom, ik wil er uit.

houtje bijten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2008 23:54

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door houtje bijten »

By the way, ik heb in totaal 1,5 Ha.

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

Op 24 september hielden Bartels Advocten op drie plaatsen in Nederland een avond voor hun clienten e.a.
Dit betrof m.i. bijna uitsluitend beleggers in Easy Life.

Wat me tijdens deze avond trof was dat er in de zaal naar mijn bescheiden mening meer inhoudelijke kennis was dan voor de zaal.

In de mailing van Bartels Advocaten lijken ze ietsjes meer aan hun huiswerk te hebben gedaan, maar ze laten nog erg veel open einden bestaan voor de gestelde vragen/opmerkingen tijdens de bijeenkomst.

Ik zou nog maar even rustig door bijten op je houtje

boppie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door boppie »

Bartels inschakelen lijkt me een slechte zaak. Ik zou ook niet weten wat je daarmee bereikt. In ieder geval niet dat je je geld terug ziet. De verkooporganisatie is failliet. Daar is waarschijnlijk niets meer te halen. De stichting moet juist overeind blijven zodat onze investering in stand kan blijven. Het is juist zaak dat alles weer normaal wordt en dat er over een tijdje weer een verkooporganisatie wordt opgericht. Beter even wachten dan via Bartels de aanval kiezen dan kunnen we hopelijk over een aantal jaren weer onze participaties doorverkopen.

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

Mijn idee.... Ik hoop dat het alleen niet te lang duurt om die verkooporganisatie op te tuigen, vooral voor die mensen, die over enkele maanden geld uit de verkoop nodig hebben.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

ik ben het helemaal met je eens. als het goed is dan is ons geld veilig gesteld in een trust en dan is er eerst nog niets aan de hand. terra vitalis is er zelf ook bij gebaat dat de nieuwe verkooporganisatie straks goed er uit komt te zien. Enige nadeel is dat de teakwereld nu natuurlijk ongelofelijk slecht in het nieuws staat. Wie wil er nu nog bomen kopen?? Dus het zal voor TV ook wel moeilijk zijn om de participatie's te verkopen. Bartels is volgens mij alleen maar bij gebaat dat iedereen negatief gaat denken over terra vitalis, zodat zoveel mogelijk mensen zich zullen gaan aansluiten bij hun bedrijf. Zij denken uiteraard ook commercieel en zullen ook eerst aan hun zelf denken en dan pas aan de participanten!............laten we gewoon eerst even afwachten, en ik hoop dat TV binnenkort ook weer eens met "GOED" nieuws komt.

voske80
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 00:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door voske80 »

Boot wint kort geding Terra Vitalis

‘Eigenlijk zei de rechter: die voorzitter is volslagen idioot’, aldus Geert-Jan Boot. Het brein achter het teakfonds wint donderdag een kort geding tegen Eberhard van Toor, voorzitter van de Stichting Terra Vitalis.

Van Toor had beslag gelegd op de privébezittingen van de gebroeders Geert-Jan en Frans Boot, oprichters en samen voor 60% aandeelhouder van het fonds. Dit beslag op banktegoeden en vastgoed van €2,5 miljoen is per direct opgeheven.

Het vonnis van de rechtbank Amsterdam, in handen van Quote, werpt licht op duistere ontwikkelingen rond het investeringsfonds met plantages in Costa Rica. Waarom werd het kort geding aangespannen? Wat is hier gebeurd de laatste tijd?

Tot 1 juli 2008 is de flamboyante Hans Noomen directeur van Terra Vitalis International (TVI) en de eind augustus failliete verkooptak People Buy More Green (PBMG). Noomen gireerde een salaris van €45.000 per maand en was ook scheutig met declaratiebonnetjes, gaven de gebroeders Boot als reden voor zijn schorsing.

De gewezen directeur – met een belang van 40% in het fonds – ontkent: ‘Het is een geschil tussen aandeelhouders. Meer niet.’ Uit het vonnis blijkt dat een door Boot en Boot aangewezen interim-directeur, Max Wieringa, merkte dat er nog steeds een ‘zeer grote loyaliteit’ bestond naar Noomen. ‘De gebroeders Boot worden als agressors gezien’, meldt Wieringa in een verslag over het zinkende teakhoutschip.

Uit het verslag van Wieringa: ‘Aan het eind van mijn eerste week melden de crediteuren zich met het verzoek tot nakoming van betalingen. Ook de eerste incasso’s werden ontvangen, dit terwijl er geen cent meer ter beschikking staat op de diverse rekeningen van TVI en haar dochters.’ Nog geen week later stuurt stichtingvoorzitter Van Toor een e-mail bericht met de veelzeggende titel: 'Donkere wolken stapelen zich op’.

Wat wil Van Toor doen aan de nagenoeg lege bv’s? Hans Noomen moet van de reservebank en terug in het veld, aldus de voorzitter die het belang van de investeerder moet bewaken. Dit plan wordt afgeschoten door de broers Boot, en dan komt ook nog aan het licht dat 683 beleggers hun ticket to the tropics kunnen vergeten. Zij gaan niet naar Costa Rica om de teakhouten boompjes te bekijken. Het geld is op.

Ook het personeel wordt in juli niet meer betaald, een surseance of faillissement hangt in de zwaar bewolkte lucht. Komt de stichting over de brug met het geld, of de aandeelhouders? Nee. De belastingdienst legt een beslag op verkooptak PBMG; even later sterft deze opgedroogde tak aan de boom van Terra Vitalis.

Interimmer Wieringa kiest voor de uitgang, zonder betaling blijkt nu. De Authoriteit Financiele Markten (AFM) wordt ingelicht en uitgenodigd voor een gesprek. Het investeringsfonds heeft twee vergunning ontvangen van de AFM, en vreemd genoeg verloopt het gesprek ‘erg positief’. Na het prettige gesprek met de ambtenaren van de AFM begint het zwartepieten.

Van Toor wijst met een beschuldigende vinger naar de gebroeders Boot, legt beslag op hun eigendom en spant een kort geding aan. Donderdagmiddag blijkt Van Toor de verliezende partij en de Stichting Terra Vitalis draait op voor de proceskosten. En waar is het geld daarvoor? Juist: in een trust in Banco de Costa Rica.

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

nieuwsbrief gezien?
Nieuwe Verkooporganisatie

Per 20 oktober aanstaande is onze nieuwe verkooporganisatie operationeel.

voske80
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 00:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door voske80 »

Ik ontvang de nieuwsbrief niet, dus als je hem zou willen plaatsen, graag.

Gesloten