LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ppuk
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2007 22:32

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ppuk »

Volgens mij gaat alles op zijn pootjes terecht komen. Als nu iedereen maar gewoon rustig blijft. Het is hetzelfde met aandelen: als iedereen alles verkoopt, gebeuren er rare dingen.
De bomen blijven groeien, dus ik heb alle vertrouwen dat alles goed gaat komen.

Onderstaand de nieuwsbrief.

Puk.
Nieuwsbrief voor participanten

Oosterhout, maandag 13 oktober 2008

Geachte participant,

In deze nieuwsbrief informeren wij u onder meer over uw teakhoutbelegging in relatie tot de internationale kredietcrisis, over de benoeming van een nieuwe bestuurder en over onze nieuwe verkooporganisatie.

Kredietcrisis
De kredietcrisis, die in de Verenigde Staten is ontstaan, heeft wereldwijd een vertrouwenscrisis in het internationale financiële systeem veroorzaakt. Op de effectenbeurzen zijn de koersen fors gedaald. In de Verenigde Staten en in Europa zijn banken genationaliseerd. Een aantal andere banken is omgevallen.

Heeft deze crisis gevolgen voor uw belegging in teakhoutplantages van de Stichting Terra Vitalis? Het antwoord op deze vraag is “vooralsnog niet”.

Wij zetten voor u de feiten op een rij:
- Op de internationale markt zijn de teakhoutprijzen stabiel gebleven,
- De US dollar is recent gestegen ten opzichte van de Euro, dit is positief voor uw belegging,
- De Stichting Terra Vitalis heeft de teakhoutbeleggingen ondergebracht in een Trust bij de staatsbank Banco Nacional de Costa Rica SA. Deze staatsbank is lokaal actief.
- Uit onze informatie blijkt dat de staatsbank Banco Nacional niet heeft gehandeld in risicovolle hypotheekportefeuilles,

Nieuwe Bestuurder
De heer drs. Willem A. baron Schimmelpenninck van der Oije (39 jaar) is per 1 oktober 2008 benoemd als lid van het bestuur van de Stichting Terra Vitalis. De heer Schimmelpenninck is afkomstig van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Onze nieuwe bestuurder heeft een interessante en klinkende carrière opgebouwd in de internationale financiële wereld. De heer Schimmelpenninck heeft onder meer gewerkt bij de Rabobank, bij ING Bank en bij ABN AMRO in Londen.

Zijn kennis en ervaring, gecombineerd met zijn geloof in de toegevoegde waarde van duurzame teakhoutinvesteringen, dragen bij aan het verstevigen van de kwaliteit van ons bestuur en organisatie.

Nieuwe Verkooporganisatie
Per 20 oktober aanstaande is onze nieuwe verkooporganisatie operationeel. Deze verkooporganisatie gaat werken onder de vergunning die de AFM aan de Stichting Terra Vitalis heeft verstrekt. Wij zijn verheugd dat een aantal ervaren en deskundige medewerkers van de failliet verklaarde verkooporganisatie PBMG zijn overgestapt naar de nieuwe verkooporganisatie. In de media was ten onrechte de indruk gewekt dat “Terra Vitalis” failliet was verklaard. Aan de ondergang van de oude verkooporganisatie PBMG lag een conflict tussen de aandeelhouders ten grondslag.

0800 0880 telefoonnummer
Vanaf maandag 20 oktober a.s. is ons callcentre weer bereikbaar. Na het faillissement van de oude verkoopmaatschappij PBMG was het nummer tijdelijk onbereikbaar. Participanten kunnen dus binnenkort weer bellen met het vertrouwde nummer 0800 0880.

Website Terra Vitalis
Binnenkort zult u een vernieuwde en verbeterde website van de Stichting Terra Vitalis aantreffen op het Internet. In de volgende nieuwsbrief maken wij hierover meer details bekend.

Goede koers
Afgelopen periode hebben wij als bestuur van de Stichting Terra Vitalis hard gewerkt aan het versterken en verbeteren van onze organisatie in het belang van onze deelnemers. Wij zijn ervan overtuigd dat wij met de Stichting Terra Vitalis de goede koers varen.

Het bestuur van de Stichting Terra Vitalis,

E.J. van Toor en W.A. Schimmelpenninck van der Oije

Heuvel 13

Oosterhout (NB)

yepyep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2008 15:06

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door yepyep »

de moeder van pbmg bv, terra vitalis international bv en 4s3marketing bv en terra vitalis bv zijn vandaag failliet verklaard! volgens mij is de oorzaak van het failissement niet het geschil tussen aandeelhouders maar simpelweg het opzeggen van de overeenkomst vanuit de stichting en het stil leggen van betalingen vanuit de stichting! XXXX

voske80
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 00:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door voske80 »

Behoorlijke dubbelpost...

Heb de nieuwsbrief nu ook. Goede zaak. Ik zeg niet dat nu met zekerheid je geld save is, maar het is de beste optie. Zie EasyLife....

knapknip
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2008 11:07

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door knapknip »

[Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.]

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

De mail is gedateerd als volgt
Nieuwsbrief participanten Stichting Terra Vitalisþ
Van: Stichting TerraVitalis ([email protected])
Deze afzender ken je mogelijk niet.Markeren als veilig|Markeren als onveilig
Verzonden: zondag 12 oktober 2008 21:55:09
niet raar dus

ppuk
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2007 22:32

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ppuk »

Nee, geen geldverslindende clown.
Ik ben sinds 2 maanden geemigreerd naar Australie. Hier begint de dag eerder :-)

Sussende woorden. Tja, wat kunnen we anders?
Ik geloof er trouwens nog steeds in. Ik geloof niet dat we ons geld kwijt zijn...
Misschien wishful thinking....
Maar die bomen groeien door, en de trust heeft blijkbaar niet veel geld belegd.

Er is alleen enorm veel negatieve publiciteit ontstaan. Dus op korte termijn zullen we geen geld zien, vrees ik.

Cheers.

Vlugge Japie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2008 17:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Vlugge Japie »

[Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.]

yepyep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2008 15:06

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door yepyep »

[Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.]

aviateur
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2008 09:03

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door aviateur »

Tsja,

Volgens mij komt het dus NIET goed:

Kijk op www. faillisementen.com
14-10-2008
Terra Vitalis International B. HAARLEM
02 Bosbouw en dienstver
Faillissement

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

[Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.]

yepyep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2008 15:06

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door yepyep »

duurzaam ondernemen begint bij transparantie! met alles wat er zich afgespeeld heeft zou er veel meer duidelijkheid gegeven moeten worden aan de participanten! het eeuwige goed nieuws verhaal van de stichting hangt me de keel uit, hoop in de doorstart met dezelfde mensen geeft mij een oncomfortabel gevoel, het lijkt me logisch dat er dan weer dezelfde problemen ontstaan! ben overigens benieuwd of ze vanaf maandag het produkt als verhandelbaar gaan verkopen , terwijl ik feitelijk op deze site kan zien dat dat niet reeel is gebleken, ben ook benieuwd hoe de toezichthouders van nederland daar mee omgaan, vanuit de huidige kredietcrisis en de rol die wellink heeft gespeeld bij de icesave kan je er als consument niet meer vanuit gaan dat zei de consument beschermt!!!!
waarschijnlijk zullen de voorlopige getuigen verhoren van bartels advocaten de noodzakelijke duidelijkheid gaan geven om de waarde van deze beleggingen en organisatie reeel te kunnen beoordelen!
vind het opvallend dat XXXX zich zo stil houd , had hij niet beter moeten oplettten?

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

het meest recente bericht van bartels is van 3 sept.
volgens mij zijn ze daar (gelukkig?) drukker met andere dingen

Vlugge Japie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2008 17:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Vlugge Japie »

[Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.]

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

http://www.quotenet.nl/biz/terra_vitalis_failliet.php

bovenstaand bericht suggereert dus wel dat TV failliet is. ik snap er helemaal niets meer van[/url]

inatax
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:55

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door inatax »

Wij zijn in 2001 benaderd door dit bedrijf om bomen te kopen.
Op dat moment was ik erg labiel omdat net mijn vader was overleden.
Terra Vitalis bleef maar bellen om ons warm te houden voor de bomen.
Vervolgens zelfs een videoband ontvangen van investesteerders die ook bomen hadden gekocht.
Uiteindelijk kregen wij een offerte toegezonden en natuurlijk werd er gebeld. Ik wilde graag weten waarom wij zoveel provisie moesten betalen; dit was volgens mij toen 15% waar ook PWC van betaald moest worden. . Dit vonden wij erg veel; uiteindelijk werd ons zelf een provisie voorgesteld van 7,5% als wij echt interesse hadden.
Dit was voor ons de doorslag dat wij besloten hebben om niet te gaan investeren in de bomen. Als wij bij het eerste bod hadden aanvaard dan hadden wij dus 7,5% provisie teveel betaald.

Ook de berichten die wij over Terra Vitalis hebben ontvangen bevestigen ons dat wij het juiste besluit hadden genomen.

Vlugge Japie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2008 17:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Vlugge Japie »

[Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.]

Simone73
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2008 22:22

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Simone73 »

Wat herkenbaar allemaal. Mijn vriend is in 2001 ook overgehaald door terra vitalis om met een lening te investeren. Hij heeft in 2006 opgezegd en wacht tot op heden op zijn geld.

In die 2 jaar heeft hij meerdere malen gebeld maar krijgt het zelfde verhaal als jullie. Wij sturen deze week een aangetekende brief, niet dat het veel uit zal halen denk ik.

De rente loopt maar op en om over die negatieve BKR registratie nog maar te zwijgen......

Ik hoop hij en jullie allemaal binnenkort een positief bericht krijgen van Terra Vitalis. Kunnen we anders zelf niet die bomen gaan kappen :evil: .

peter380
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2008 11:44

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door peter380 »

dit bedrijf was er van het begin op uit om de boel te belazeren kochten nieuwe autos als speeltje door de telfoon bij een dicht bij gelegen vw dealer .dure tv s het kon niet op natuurlijk makkelijk geld binnen halen .en er niks voor doen .ik zou graag de prive adressen van XXXX hebben.Ik wil graag een leuk gesprek met deze oplichters hebben. ik zal dan een paar leuke fotos plaatsen voor de zwaar gedpeerden .ik wacht af.

voske80
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 00:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door voske80 »

Dat is niet zo lastig toch om die te krijgen? :D

Iemand nog nieuws, contact gehad, nieuwe ervaringen etc?

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

Ik mag aannemen dat je de zaak volgt en dus gezien hebt dat zelfs de bartelsadvocaten gesignaleerd hebben in hun update van 14-11 dat er een nieuw verkoopkantoor is?

Gesloten