LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
voske80
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 00:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door voske80 »

Aangezien ik hier al even reageer en ook een half hectare bezit en dus brieven krijg ben ik daarvan op de hoogte ja. Vandaar ook de vraag of er al mensen zijn met nieuwe ervaringen cq contact gehad hebben met het nieuwe verkoopkantoor.

wv188
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:00

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door wv188 »

we kunnen schrijven en zeggen wat we willen maar dat zal weinig uithalen naar vitalis.
het word tyd dat tros radar/opgelicht en of vara kassa eens wat verder er op in kan gaan want de normale man die kan schreeuwen wat hij wil maar dat haald toch niks uit.

zelf onder tussen al meer dan 24 maanden aan het wachten op uitbetaling van 1 hectare.
mag blij zijn als ik het over 13 jaar heb maar dat zelfs geloof ik niet meer.

yepyep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2008 15:06

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door yepyep »

XXXX op 4 december hebben de investeerders van het eerste uur in de boompjes nieuws gehad van bassie (XXXX) !! de eerste tussenkap is gedaan, de tussenkap opbrengst viel tegen, daar zijn een paar aanwijsbare redenen voor volgens XXXX, en vandaar dat expomaderas zijn knip trekt om te compenseren!!! klinkt goed , zou je zeggen maar als ik investeerder zou zijn zou ik antwoord willen hebben op de volgende vragen!!!!

• Zijn er over de uitkeringen welke nu gedaan worden locale (Costiricaanse) belastingen geheven en zo ja, welke zijn dit, hoe hoog waren deze en zijn hier officiële stukken van welke ingezien kunnen worden?
• U geeft aan dat Concho niet conform de Terra Vitalis criteria is aangelegd. Conform welke criteria zijn deze dan wel aangelegd. Conform de algemene voorwaarde (maar ook uw prospectus) zou het plantagebedrijf een aantal plichten hebben zoals het selecteren van juiste gronden en het aanplanten hiervan. Dit heeft dus kennelijk bij mijn percelen niet plaatsgevonden. Onder welke condities heeft Terra Vitalis dan deze aanplant verworven?
• Het valt mij op dat Expomaderas verantwoordelijk is voor het onderhoud van de percelen met opstand welke ik destijds heb aangeschaft. Hoe komt het dat Expomaderas überhaupt bereid is een compensatie te betalen? Heeft dit te maken met een aanwijsbare tekortkoming van Expomaderas en zo ja, welke zijn dit en hoe vermijt u dat dit weer gebeurt?
• Hoe zijn jullie c.q. Expomaderas tot de hoogte van het totale compensatiebedrag gekomen? Was het niet eerlijker geweest de investeerders met een lage effectieve opbrengst meer te compenseren dan die investeerders met een relatieve goede opbrengst?
• Een gedeelte van de kapopbrengst is in feite een schenking van Expomaderas. Hoe moet deze schenking fiscaal gezien in Nederland aangegeven worden?
• In uw schrijven geeft u aan dat gekozen is om ervoor te zorgen dat het juiste aantal bomen bij de eindkap aanwezig zijn. Is dit de juiste tactiek? Ik kan mij voorstellen dat het streven naar een zo hoog mogelijk volume uit een geringe hoeveelheid bomen beter is dan puur te sturen op het aantal bomen?
• Hoezo wordt ook 10% van de compensatie aan de trust betaald? Contractueel hoeft toch slecht 10% van de kapopbrengst in de trust afgestort te worden?
• Is deze compensatieregeling afgestemd met de AFM?
• Conform de prospectus en de algemene voorwaarde zou een internationale accountant de opbrengsten controleren. Wie heeft de controle uitgevoerd, wat is het resultaat en is het mogelijk het rapport in kopie te ontvangen?
• Er is destijds spraken geweest van het “teaksyndroom”. Waren mijn percelen hier ook getroffen en heeft dit invloed gehad op het huidige opbrengst.
• Kennelijk zijn mijn percelen anders dan de “standaard” percelen. Graag ontvang ik een realistische rendementsverwachting gebaseerd op mijn percelen. Dit daar de standaard rendementsverwachtingen kennelijk niet van toepassing zijn op mijn percelen.
• Mocht de toekomstige rendementen wederom tegenvallen, kan ik dan wederom een compensatie verwachten?

niet alles is wat het lijkt en de incompetente bestuurder van de stichting had door de toezichthouders al lang op straat gezet moeten worden!!!
overigens heeft mij het bericht ook bereikt dat de wederverkoop nog steeds oploopt en het nieuwe verkoopapparaat niet in staat is dit op te lossen!

schaamte
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 16:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door schaamte »

beste forumleden / tv investeerders

ben nieuw forumlid.
zit al een paar maanden met een zuur gevoel met mijn tv investering, zou graag up to date info willen weten van mede investeerders inzake onze investering. kunnen wij ons groeperen?
heb reeds paar keer met de stichting gebeld en krijg dan louter positieve informatie te horen maw de investering is veilig!
heb advies opgevraagd bij de wetswinkel en deze zeggen de wederverkoopverplichting is gebakken lucht. :oops:
verder zoekt de wetswinkel nog een aantal dingen voor me uit.

mvg

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

heb vorige week ook nog telefonisch contact gehad met TV. ze zijn heel erg positief. Er werd me verteld dat er per maand ong 40 ha verkocht wordt momenteel. en er moet nog totaal 400 ha verkocht worden. Of ik dit moet geloven.? ik weet het niet. Er zijn me wel vaker loze beloftes gemaakt door Terra Vitalis. Mocht de info wel juist zijn, dan is dit een goed teken voor diegene die nog wat tegoed hebben

yepyep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2008 15:06

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door yepyep »

@loudy
de nieuwe investeerders van terra vitalis die bijvoorbeeld jou participatie moeten kopen zodat jij je centen hebt, worden nog steeds benaderd met de "inspanningsverplichting" van de stichting voor de verhandelbaarheid!! deze klanten worden puur misleid omdat ze vertelt word dat het produkt verhandelbaar is, maar goed je kent hun verhaal daaromtrent!!! het is jammer dat er geen openbaar register is waarbij een ieder kan zien hoe lang het duurt voor dar de gemiddelde participatie weer verkocht is!!!! er zal daar niks veranderen , dezelfde falnde toezichthouders zijn er bij betrokken en via de achterdeur(XXXX zit XXXX al weer binnen de klanten te benaderen voor zijn eigen bedrijfje!!!!!! dit alles met medeweten van XXXX!! waar blijven de jaarstukken van 2007?

Vlugge Japie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2008 17:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Vlugge Japie »

[Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.]

yepyep
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2008 15:06

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door yepyep »

[Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.]

oude sok
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 23:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oude sok »

Ik denk dat yepyep de spijker op zijn kop slaat met de vragen.

Kortom: wie controleert alle beweringen van TV?
Die bomen staan duizenden kilometers hiervandaan.
Wie weet hoeveel er werkelijk geoogst wordt?
Wie weet wat de kwaliteit van het hout is?
Wie weet wat er werkelijk voor betaald is?
ik niet en controleren kan ik het ook niet.
Deze ver van mijn bed plantages maken vele vormen van oplichting, afromen etc mogelijk.

Vandaar dat ik mijn centen in een oude sok doe tegenwoordig.

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Geachte mede-investeerders,
Met belangstelling heb ik het bericht gelezen van uitkering van
tussenkap, ook al valt dit tegen, het levert daadwerkelijk wat op.
Ik heb geparticipeerd ibij een andere teakplantage, door veel
kennis van zaken hebben een aantal investeerders de boel gered, dat]
betekent gezamenlijk de kosten van overdracht etc bekostigen
om de boel niet verloren te laten gaan, en op den duur mogelijk
je investering terug te verdienen.
Is het geen idee om vanuit de investeerders ons sterk te maken
voot terra vitalis zodat het blijft bestaan, Om nog wat van ons geld
terug te zien.
Omdat iedereen op dit forum anoniem is, blijft het gissen of het
werkelijke investeerders of oruststokers zijn die maar wat roepen.

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Mogen de bomen tot in de hemel groeien, waar zijn
de redelijk positieve investeerders gebleven, wat is
het akelig stil, geen enkele reactie op mijn bericht
van 28 december,... Is er nog nieuws onder de zon?

pasop
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2009 10:32

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pasop »

Beste forumleden,

Heb een tijd bij Terra Vitalis gewerkt, ik ben zelf weggegaan omdat ik me niet meer kon vinden in het beleid en de werkwijze binnen deze organisatie.
De verkopen moeten agressief en een leugentje om bestwil word vaak gegeven om maar te scoren. Hoge beloningen werden beloofd maar betalen ho maar. De stichting zou zo gezegd het geld beheren zodat de zorg van de bomen gewaarborgd bleef. Zoals nu al bekend is heeft de stichting bijna totaal geen geld meer en zal het waarschijnlijk ook niet lang duren voordat deze klapt.
De belofte bij verkoop dat de mensen er met 5 jaar weer vanaf konden is gewoon 1 grote leugen. Er word niks gedaan met de wederverkoop, niemand die daar moeite voor doet, valt ook niks aan te verdienen. Het werd alleen beloofd om de mensen binnen te krijgen. Een overgroot gedeelte van het ingelegde bedrag ging naar het verkoopkantoor PBMG, waar de directeur het goed van nam. PBMG is ondertussen failliet maar de hele groep mensen is ondertussen weer begonnen met een nieuw verkoopkantoor en gaan vrolijk verder.
De voormalig directeur H.N. heeft ondertussen een nieuw bedrijf en doet dit samen met de voormalig directrice van Goodwood en het oude Goodwood team. De klantenbestanden van zowel Goodwood en Terra Vitalis is meegenomen en deze mensen worden nu weer vrolijk gebeld voor investeringen zodat H.N. door kan gaan met zijn overdreven luxe leven over de rug van anderen.

In het verslag van de curator is duidelijk te zien hoeveel schuld PBMG heeft gemaakt, niemand word er verantwoordelijk voor gehouden. De hoge piefen zijn er beter van geworden en kunnen gewoon onder een andere bv doorgaan met hun praktijken. Dus mocht je gebeld worden voor een aantal bomen, trap er niet in en bedank voor het aanbod.
Voor de mensen die er al aan vast zitten zoals degeen die dit topic is begonnen kan ik alleen maar zeggen neem contact op met advocaat Bartels, het schijnt dat hij voor meerdere gedupeerden opkomt.

Simone73
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2008 22:22

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Simone73 »

hoorde vandaag van een andere stichting dat T.V. waarschijnlijk verplicht wordt om eerst de "oude" plantage's te verkopen en daarna pas nieuwe!!!
Het zal toch mooi zijn.....
Zullen ze dan toch nog verplicht worden om voor ons "op te komen"?
Ben dus bijna 2,5 jaar bezig met bellen en brieven schrijven om de boel verkocht te krijgen, en heb al die tijd moeten aanhoren dat ze het beste met hun klanten voor hebben.... :shock:
Dan duurt het geen 2,5 jaar, maar 2,5 maand zal ik zo zeggen.
T.V. weg er mee!!! Natuurlijk wel pas nadat een ieder zijn geld terug heeft gekregen :?

mikepieters
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 16:11

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door mikepieters »

Waar komt deze informatie allemaal vandaan? wij zijn sinds 2001 klant bij terra vitalis! waarvan ik al een aantal stukjes heb verkocht waarvan de laatste vorig jaar april! daarnaast ben ik in bezit van een stukje 1996 waarvan ik vorig jaar de tussenkap heb uitgekeerd gekregen. het afgelopen jaar is er wel het 1 en ander gebeurt maar ik heb er niet veel last van, de bomen die groeien!!! en dat kunnen we van de beurs niet zeggen.

Belastingraadsman
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2007 17:02

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Belastingraadsman »

Het is een onderwerp waar zeer vele meningen over zijn geuit. Goede doelen, Woeker-pensioen/polissen, waardevolle beleggingen, enz. enz.

Nu ook weer beleggen in Teak hout. Iedereen weet het beter, en niemand weet het zeker. Kijk nu eens naar de achterhoede. De raad van bestuur, controle door gerenorneerde accontantskantoren. en zelfs alle vergunningen. Wat kan er gebeuren, wel eigenlijk alles.

Al deze beloftes, mooie woorden, enz. zij geven geen enkele garantie. alleen hebben de oprichters, bestuur, en leidinggevenden zich zelf ingedekt. Ook de afgifte van een vergunning door het AMF geeft geen enkele garantie. Een ding zullen wij nooit kunnen controleren en dat is de boekhouding. Door controle en het openbaar maken van de boekhouding kunnen wij pas een oordeel geven. En dan staat het voor mij vast dat het gelijk staat aan vos het kippenhok laten bewaken.

Er is geen enkele organisatie, die zich door openheid van administratie duidelijkheid geeft dat zij een goede organisatie zijn.

Als je in zee gaat met deze organisaties, moet je daarna niet klagen. Zij zijn er niet voor u, zij hebben een ding nodig, en dat is uw geld, en schermen dan met namen, die voor mij geen enkele waarde hebben. Ik heb meer vertrouwen in mijn eigen hond.

Deze wetgeving, daar plukken wij nu de vruchten van. Helaas is de oogst mislukt. en is de grond danig verontreinigd. Het zal nog jaren duren, (als het nog goed komt) voor wij weer kunnen oogsten.

Laten wij als forum elkander bijstaan in het voorkomen en begeleiden van zaken waar wij als samenleving wat aan hebben, en iedereen die geen verantwoordelijkheid kent of zich daar niet aan houdt zijn eigen peultjes maar doppen.

Groeten

Belastingraadsman

bertje00716
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2009 16:40

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door bertje00716 »

ik zit dit zo allemaal te lezen en toevallig was ik
2 weken geleden nog gebeld volgens mij gaat het nuwel
beter met het nieuwe verkoopkatoor en de cijfers staan ook op de site ik heb helaas zelf ook belegd in turksevilla's die zijn er niet meer
en terra vitalis is er wel nog steeds zullen ze het dan toch goed doen..

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

is er hier mischien iemand die na de start van het nieuwe verkoopkantoor zijn participatie heeft verkocht? Als ik TV weer eens voor de zoveelste keer bel, hoe het zit met mijn participatie wordt mij iedere keer weer verteld dat de verkoop ontzettend goed gaat. ...............alleen ik geloof ze niet meer. ik zit al bijna twee jaar te wachten op mijn centen. ik ben benieuwd :cry:

mikepieters
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 16:11

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door mikepieters »

2 jaar gewacht dat vind ik wel heel erg lang, ik heb nu op precies te zijn 4 stukken verkocht. waarvan de langste 5 maanden heeft geduurd. ik ben van plan om volgend jaar weer een stuk te verkopen we zullen het zien!! ik heb er de volle vertrouwen in..

hardcopy
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2009 16:21

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door hardcopy »

Nou voor mij is er in ieder geval een hoop duidelijk geworden. Ik heb een brief gestuurd naar Terra Vitalis waarin staat dat ik mijn participatie wou verkopen, en ben vervolgens keurig teruggebeld door een medewerker. De reden waarom ik mijn participatie wou verkopen was omdat ik geen vertrouwen meer had in de huidige financieel producten van wie dan maar ook. Ik heb vervolgens bijna een uur(!) met de medewerker aan de telefoon gezeten en heb een zeer prettig gesprek gehad. Ik had een lijstje met vragen opgesteld die ik wou stellen, en ze deden daar zéér transparant over en er werd alle tijd voor mij genomen, iets wat ik niet zo vaak meemaak tegenwoordig. In het gesprek werd ik gerust gesteld over de huidige situatie en heeft er toe geleid dat ik mijn participatie nog even aanhoud. Ook ik was sceptisch na het lezen van alle negatieve berichtgeving rond deze organisatie, maar het lijkt wel of er net als de krediet crisis iedereen elkaar gek loopt te maken. Ik geef u één goed advies, geef ze gewoon een belletje en alle zorgen worden weggenomen door inzicht te geven in hoe ze te werk gaan, en wat de huidige situatie is. Hun tel nr is 0800-0880.

--edit--
De medewerker vertelde me trouwens ook dat er veel concurrenten zijn die expres negatieve berichten plaatsen, waaronder ook op dit forum! Laat je dus niet gek maken!

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Ik wil jullie dag niet verpesten, maar je kan fluiten naar het geld wat aan TV is overgemaakt. Dat weten jullie diep van binnen natuurlijk al, maar jullie zijn op zoek naar een manier om het voor jezelf recht te breien.

Zoek om te beginnen eens uit hoeveel het kost om een Ha grond in Brazilïe of Costa Rica aan te kopen, daar 1100 stekjes op te zetten en dan eens te kijken hoeveel dat opbrengt na 20 jaar. Dat komt niet echt in de buurt van de bedragen die jullie er voor betaald hebben...

En de opbrengst zou dan voldoende moeten zijn om de lening, jullie aflossingen en een dikke winst te betalen? Wie gaat dat geld neerleggen voor die paar teakbomen per Ha? Ik niet...

Een insider, aka anoniem1
Ja, dezelfde van die club uit Duitsland en hoe zou dat komen.
Laatst gewijzigd door anoniem11 op 31 mar 2009 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten