LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van Dijk educatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door Xpert »

Wij hebben tot vorig jaar ook boeken van van Dijk voor onze zoon gehad. Altijd gezeur over de boeken bij het weer inleveren. Je krijgt aan het begin van het schooljaar een beschadigd 2e hands boek van hen en aan het eind van het schooljaar zeggen ze doodleuk dat deze teveel beschedigd is en niet willen inruilen. Ik adviseer iedere ouder om met jonge kinderen 13-14 jaar mee te gaan wanneer zij de boeken aan het einde van het schooljaar weer moeten inleveren.

Ook aan het begin van het jaar melding te maken naar Van Dijk ( het liefst schriftelijk en aangetekend) wanneer er boeken beschadigd zijn. Doe je dat niet dan is er geheid gedonder aan het einde van het schooljaar.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door tienepien »

Misschien had je gewoon even op school kunnen informeren naar de werkboeken? De docenten weten neem ik aan ook wel welke boeken in het pakket zitten en die kunnen je ook laten weten of het heel erg is om een boek niet nogmaals te bestellen.

De prijzen van de boeken zijn niet bepaald door Van Dijk, maar door de uitgevers. (Vaste boekenprijs enzo...)


Op mijn oude school huurden we alleen de eerste twee jaar bij van Dijk, daarna is de school overgestapt op Iddink. We kregen van de mentor het advies om alle boeken als beschadigd op te geven bij het verkrijgen ervan, behalve de boeken die echt nieuw waren, zodat je daar aan het einde van het jaar geen gezeur over kreeg.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door NAK »

wat blijkt bij ontvangst: je raad het al..... DEZELFDE werkboeken.
Was dit niet vooraf te controleren aan de hand van een boekenlijst?
Daar staan toch de ISBN nummers op.........

jenren6
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:27

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door jenren6 »

voor TIENEPIEN

de scholen zijn bij ons niet zo scheutig met info over boeken en werkboeken, altijd hebben ze het maar druk!! wat onzin is natuurlijk.
Je kan mij niet wijsmaken dat in 3 a 4 jaar tijd een prijsverhoging voor een werkboek van 11 euro naar 32 euro reeel is.

voor NAK

Natuurlijk hebben we naar de ISBN nr. gekeken en die zijn anders terwijl het werkboek precies het zelfde is.

gr. jenren6 :(

jenren6
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:27

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door jenren6 »

voor TIENEPIEN

Je kan proberen overtestappen naar een andere boekverhuur bedrijf maar dat kan alleen als de school dat doet,

als particulier verhuren ze geen boeken aan je, je hebt dus weinig tot geen keus, ja of je moet kopen dan kan je OVERAL terecht.

gr. jenren6

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door NAK »

voor NAK
Natuurlijk hebben we naar de ISBN nr. gekeken en die zijn anders terwijl het werkboek precies het zelfde is.

Dit kan niet het ISBN nummer is een uniek nummer waaronder een boek geregistreerd en uitgegeven wordt.
Je kan proberen overtestappen naar een andere boekverhuur bedrijf maar dat kan alleen als de school dat doet,
Dat is pure onzin.
Je bent vrij in de keuze van boekverhuur bedrijf.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door Xpert »

Zou hier spake kunnen zijn van Kartelvorming.

Hallo Nma doet uw werk en onderzoek e.e.a.

De klachten omtrent schoolboeken is een doorn in het oog van veel ouders in Nederland.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door tienepien »

de scholen zijn bij ons niet zo scheutig met info over boeken en werkboeken, altijd hebben ze het maar druk!! wat onzin is natuurlijk.
Dus je hebt het wel geprobeerd? :)


Dit soort dingen moet je ook niet gaan vragen aan afdelingsleiders etc. die moeten er nl. tijd insteken om er achter te komen. De docenten van de vakken weten het heus al wel: zij moeten hun lessen er op baseren. Mijn ervaring is dat die echt wel een paar seconden tijd hebben om te zeggen of een werkboek veranderd of niet.

jenren6
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:27

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door jenren6 »

voor nak

probeer het maar om als particulier boeken te huren, mijn ervaring is dat ze dat dus niet doen,
van dijk zeker niet.

geen onzin dus.

jenren6
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:27

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door jenren6 »

voor tienepien

bij ons op de scholen, en ik heb een aantal kinderen op het middelbaar,
schuiven ze het constant af naar elkaar, of ze weten het nog niet, moeten nog overleggen en verzin nog maar eens wat!

het is ieder jaar het zelfde gedoe met die scholen en van Dijk.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door tienepien »

Wat je natuurlijk ook kunt doen is de boeken kopen en na een jaar weer verkopen bij bijv. de Slegte of op marktplaats. Daar zijn veel boeken ook wel tweedehands te krijgen.

Werkboeken moet je zoiezo kopen, dus die kun je ook nog wel ietsje later aanschaffen zodat je kunt zien of er iets aan veranderd is als je al een oude versie hebt.

Volgend jaar een beetje creativiteit en je bent van Van Dijk af :)

jenren6
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:27

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door jenren6 »

voor tienepien

voor ik van van Dijk afben zijn we nog jaren verder, helaas.

Verder weet ik dus wel hoe het werkt allemaal en heb geen raad van andere nodig.

ik beschouw dit onderwerp dan ook als afgedaan.

vr.gr. jenren6

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door tienepien »

Tsja... blijkbaar niet dus.

Maar goed, als je niet wil moet je het zelf maar weten, het maakt mij niet uit :)

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door NAK »

jenren6 schreef
voor nak
probeer het maar om als particulier boeken te huren, mijn ervaring is dat ze dat dus niet doen, van dijk zeker niet.
geen onzin dus
.

Laat ik het proberen als volgt duidelijk te maken.
Toen mijn kinderen naar de Mavo, Havo en later naar een MBO opleiding gingen, kregen zij ieder jaar van de school een boekenlijst.
Daarop stonden naast de titels van de lesboeken ook de ISBN nummers en welke uitgave het moest zijn.
Bij elke brief was een invullijst gevoegd waarmee de boeken bij de vaste leveranciers van de respectievelijke scholen besteld konden worden. Daar was ik het totaal niet mee eens.
1 Middagje speuren op internet bracht aan het licht dat het bestellen van de boeken bij andere leveranciers, op een totaal prijs van fl 450,- een besparing opleverde van ruim fl 80,-. Dan praat je toch over een dikke 17% .
Ondanks dat de school menig maal probeerde om ons de boeken bij hun leverancier te laten kopen, heb ik dat steeds geweigerd.
Met als gevolg dat in de vele jaren studie van mijn kinderen ik vele honderden guldens en en later euro's heb kunnen besparen.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat ouders de opdrachten van de school vaak automatisch opvolgen en niet assertief genoeg zijn om voor hun eigen portemonee op te komen.
Men slikt klakkeloos wat hen voorgekauwd wordt.

Nu las ik in één van de postings dat het geheel op kartel vorming lijkt en dat de NMA hier eens nodig naar moet kijken.
Daar ben ik het roerend mee eens.
Maar dan wel op voorwaarde dat de ouders zelf eerst stappen ondernemen en zich daadwerkelijk tegen dit soort praktijken verzetten door zelf de leverancier uit tezoeken.
En de gedachte dat dit moeilijk zou zijn, zoals in de quote wordt aangegeven durf ik te bestrijden.
Er zijn bedrijven genoeg die letterlijk en figuurlijk "BOL" staan van de studie boeken.

Quertera
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2007 00:34

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door Quertera »

voor NAK
Natuurlijk hebben we naar de ISBN nr. gekeken en die zijn anders terwijl het werkboek precies het zelfde is.
Dit kan niet het ISBN nummer is een uniek nummer waaronder een boek geregistreerd en uitgegeven wordt.
Vorig jaar zijn de isbn van 10 cijferig naar 13 cijferig gegaan. Dat kan de oorzaak zijn dat een verschillend isbn het zelfde boek is.

Kijk op www.vbke.nl/isbn voor het omrekenen van 10 cijferig naar 13 cijferig!

rovers
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2007 19:16

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door rovers »

Bij deze wil ik een probleem melden dat een groot aantal kinderen, waaronder mijn zoon en dochter, ondervinden met de levering van schoolboeken door Van Dijk Educatie.

Ik heb voor beide kinderen per 12-06-2007 de schoolboeken voor het jaar 2007-2008 besteld. Ik heb deze boeken begin juli ook betaald.

Mijn dochter heeft haar boeken twee weken geleden ontvangen, maar mijn zoon heeft nog steeds niets. Hij gaat inmiddels al vier weken naar school en heeft nog steeds geen boeken. Mijn zoon heeft medio oktober zijn eerste schoolexamen en mist dus in de voorbereiding al vier weken.

Ik heb eerst telefonisch contact met VDE (Van Dijk Educatie) opgenomen, waarop geen reactie is teruggekomen.

Op 17 augustus hebben wij van VDE een email ontvangen met de volgende tekst: Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw bestelling bij Van Dijk Educatie willen wij u het volgende meedelen. De betaling van het boekenpakket is in goede orde ontvangen en wij zijn overgegaan tot levering van het boekenpakket.

Vanwege een technische reden is het ons helaas niet gelukt om de bestellingen naar het huisadres te sturen. Wij hebben nu de bestelling omgezet in een spoedlevering die geleverd gaat worden op school.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jaap Visser, afd. Klantenservice.


Na een week hadden wij echter nog geen boeken ontvangen, dus heb Ik op 24 augustus gereageerd met de volgende email:

Geachte heer Visser,

Bij deze wil ik mijn teleurstelling uitspreken over de service van Van Dijk Educatie. Ik heb voor beide kinderen een boekenpakket bij u besteld eind juni. Ook de betaling van deze pakketten heb ik toen reeds voldaan. Helaas hebben wij tot op de dag van vandaag nog steeds deze pakketten niet ontvangen. Ik vind dit ronduit schandelijk. Mijn kinderen gaan reeds een week naar school en moeten dit zonder boeken doen. Zij kunnen de les niet volgen en zijn niet in de gelegenheid om huiswerk te maken.

Ik vind dan ook niet dat u met een simpel berichtje kunt stellen:" Vanwege een technische reden is het ons helaas niet gelukt.........".

Ik verwacht van u een professionele aanpak van dit probleem en een duidelijk voorstel hoe u deze problematiek gaat oplossen. Tevens verwacht ik van u een creditnota ivm de verkorting van de huurperiode en de eventuele kosten welke wij moeten maken om onze kinderen in de gelegenheid te stellen om hun studie te kunnen volgen.

Graag spoedig een reactie.

Mvg

Rovers Klantnr.:...........


Ik heb op deze email nooit reactie ontvangen. Om die reden heb ik de afgelopen twee weken meerdere malen telefonisch contact gezocht met VDE. Er is mij toegezegd dat er teruggebeld ( 5 maal) zou worden, maar ook die afspraak wordt niet nagekomen.

Het laatste “aanbod” wat ik heb gekregen, was dat men een zogenaamd “TNT” onderzoek zou starten. Dit om op te sporen waar de boeken zouden kunnen zijn. Dit onderzoek zou 5 werkdagen gaan duren en dan kon er daarna een volgende stap ondernomen worden.
Maar helaas ook deze termijn is weer verstreken en ook hier niets meer van gehoord.

Kortom VDE schijnt niet te willen begrijpen dat het hier om een kind gaat dat dringend boeken nodig hebben i.v.m. een schoolexamen dat over 4 weken aan de orde is.

Het mag u duidelijk zijn, dat wij zeer ongelukkig zijn met deze situatie.

jenren6
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:27

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door jenren6 »

Voor nak

Aangezien de overheid de schoolboeken gratis wil maken voor de leerlingen en hun ouders hebben de boekverhuurbedrijfen gezegt: wij verhuren niet meer aan particulieren, helaas.

En geloof mij ik ben ook al jaren bezig met middelbare scholen voor de kinderen, heb er 6 dus ik weet er alles van en heb het in de loop der jaren behoorlijk duurder zien worden!

Kijk naar de reactie onder mij over de ISBNnr. daar ziet U hoe het komt dat wij niet kunnen zien of een werkboek dezelfde is of een nieuwe druk.

Wij slikken echt niet alles voor zoete koek wat de scholen zeggen en doen, lig vaak in de clinch met de scholen en zij zien mij liever gaan dan komen, stel te kritische vragen maar daar willen ze niet aan.

Onderwerp verder gesloten.

vr.gr. jenren6

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door NAK »

jenren6,
Wij slikken echt niet alles voor zoete koek wat de scholen zeggen en doen, lig vaak in de clinch met de scholen en zij zien mij liever gaan dan komen, stel te kritische vragen maar daar willen ze niet aan.
Zo is het mij ook in al die jaren vergaan.
Maar met een brede rug en een plaat voor m'n kop heb ik alles weerstaan.

Ik wens je dus veel succes.

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door majakabin »

Ik heb ook slechte ervaringen met van Dijk.
Helaas kan ik alleen bij hun de boeken bestellen maar liever niet dan wel.
Mijn zoon is vorig jaar van tweetalig naar gewoon have gegaan en had daarvoor nieuwe boeken nodig.
Na bestelling van het pakket bleek dat hij een aantal boeken niet nodig had dus ik netjes contact opgenomen om te vragen of ik ze nog terug kon sturen, scheelt toch een hoop geld.
Nou dat kon wel maar omdat de termijn al verstreken was( ze reageerde pas op mijn vraag nadat deze termijn verstreken was ) kreeg ik bijna niks ervoor terug en moest ik ook verzendkosten betalen. Had dus totaal geen zin.
Een snelle reactie had dit kunnen voorkomen dus ik vraag me af of dit opzet is geweest.
Als je ze belt kom je er 9 van de 10 keer niet door en als je ze wel aan de telefoon krijgt spreken ze elkaar allemaal tegen.
Schiet niet op dus.

ikke85
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2007 14:41

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door ikke85 »

Ik wil u van harte adviseren uw bestelling bij Van Dijk in te toekomst eens goed te overwegen.

Bij het callcenter van Van Dijk gaat om het "zoet houden" van de klanten, totdat ze eindelijk de boeken ontvangen. Dat terwijl situaties waarin klanten verkeren ECHT NIET KUNNEN. Denk aan: mensen die in juni de boeken al hebben besteld, allang hebben betaald, maar ze in sept nog niet hebben ontvangen. De klant wordt netjes te woord gestaan, maar zsm afgewimpeld.

Bij deze een paar standaard antwoorden voor de klant en daarbij wat er vaak in de zomer met u telefoontje gedaan wordt:

"De boeken komen zsm, we zullen er alles aan doen".
= er gebeurt niks; er wordt slechts een log gemaakt in het systeem van uw telefoontje, waar vervolgens niemand meer naar kijkt, totdat u weer eens belt.

"We maken een er een spoedbestelling van"
= in de zomermaanden gebeurt er niks. Omdat alle kinderen dan bijna naar school gaan, wordt er wel alles aan gedaan zsm te leveren, maar uw bestelling gaat geen seconde sneller dan die van een ander. Zelfde dus als bij het vorige antwoord.

"U wordt hierover teruggebeld"
= uw telefoonnummer wordt weldegelijk opgeschreven, maar in de zomermaanden vertikken groepsleiders of "hogere" medewerkers het regelmatig om terug te bellen. Neem daar dus geen genoegen mee.

"Uw betalingswijze kan niet worden veranderd"
= veel klanten vergissen zich tijdens het invullen bij de betaalwijze. Ze geven aan in 1x te betalen, maar wilden dat ivm het grote bedrag in termijnen doen. Als u belt om dit te veranderen, krijgt u in de zomermaanden te horen dat dat niet kan. Dit kan weldegelijk, maar dat is in de drukke zomerperiode "te veel gedoe".

Nog wat tips:
Internetbestellingen: deze komen vaak niet door. Wat er mis gaat is niet duidelijk (het ligt uiteraard niet aan van dijk). Aan het eind van de zomervakantie blijkt dat er niks besteld is, en dat het kind zonder boeken naar school moet. Let goed op dat u een bevestiging op uw scherm of via mail krijgt.

Levertijd: in alle communicatie van Van Dijk staat dat de boeken tussen 5-10 dagen geleverd wordt. Let op: in de kleine lettertjes van de leveringsvoorwaarden staat dat die termijn in de zomer niet geldt, dan is de termijn max. 90 dagen.

Er zijn vast duizenden klanten waarbij het wel goed gaat, maar als er iets mis gaat, wordt het bij Van Dijk een grote puinhoop!

Gesloten