LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeaubon kwijt geraakt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Iemand op een forum ergens van beschuldigen (er zijn nl.meer mensen die dit lezen) is iets anders dan iemand stangen.
Het verschil hier tussen is zelfs mij duidelijk.

Waarom zou Cybertje boos worden,ik kan mijn eigen boontjes wel doppen .Wat die brommer betreft die je wilt verkopen sc6 ermee.

Excuus zal ik aanvaarden.
Nou nou Nita mijn excuus hoor. :evil:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Nita »

Zo BMS uit Purmerend,

Da"s netjes , maar wie jaagt nu wie op de kast.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door cybertomaat »

brommer moet ik ff uitstellen Jan ...
deurwaarders gaan voor helaas.

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

brommer moet ik ff uitstellen Jan ...
deurwaarders gaan voor helaas.
oeps,is oke.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door tinne »

woow Nita, laat je niet op de kast jagen !

ik ben het met je eens, klant is koning, maar de koning is niet altijd de klant. ik koop mijn spulletjes liever lokaal, en als ik dan ergens een probleem mee heb, leg ik dat altijd netjes uit aan de winkelier, en: er komt altijd een voor beide partijen goede oplossing uit. (Tenminste in mijn geval dan) overigens ben ik niet alleen klant (zoals je weet) maar ook ondernemer.

laat je niet stangen. BTW, doet je mailadres het alweer? chatten in een topic is -zeker- bij de Tros geen goed plan.

mvrgr. Tinne

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Nita »

Hallo Tinne ,
Ik laat me niet snel op de kast jagen ,ik was zelf een beetje aan het stangen.Zelf koop ik ook alles zoveel mogelijk in eigen dorp en heb nooit problemen.Gaat er iets stuk en er zijn geen redelijke oplossingen koop ik gewoon nieuw.Ik maak het mezelf en de winkelier niet moeilijk. Ik weet maar al te goed hoe dat aan twee kanten werkt,maar ja je kan natuurlijk ook van een krom haarspeldje een probleem maken.
Leuk je weer even gelezen te hebben.
Zit weer eens te chatten nu.Zie je, dat gaat al snel als je wilt antwoorden.Mail je binnenkort. :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

en als ik dan ergens een probleem mee heb, leg ik dat altijd netjes uit aan de winkelier, en: er komt altijd een voor beide partijen goede oplossing uit.
En zo hoort het ook. :lol:

Toolboy

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zullen we dus nu maar de topicstart afsluiten ,voordat deze ook weer over gaat in een chat.
Topic starter steld wel iets aan de kaak.

Ik ben van mening dat alle cadeau/tegoed bonnen boven de 25 euro vastgelegd moeten worden op nr en op naam.

T

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik ben van mening dat alle cadeau/tegoed bonnen boven de 25 euro vastgelegd moeten worden op nr en op naam.
iig op nummer. op naam lijkt me lastiger. maar een klein bonnetje
met nr (zoals het afscheurgedeelte van een girotje) in je portomonee
in combinatie met je naam (van de koper)geregistreerd bij de verkoper zou misschien kunnen werken ja...
zoiets bedoel je toch Toolboy ???

>cybertje<

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Cadeaubonnen - zijnde bonnen die de houder het recht geven deze tot de daarop vermelde nominale bedragen voor de aankoop van goederen en diensten in betaling te geven - hebben naar mijn oordeel, anders dan de zogenoemde kortingszegels of kortingskaarten, het karakter van waardepapieren in de zin van artikel 11, eerste lid, onderdeel i, 2°, van de Wet. Bij dit oordeel heb ik mede in aanmerking genomen de in de rechtspraak omtrent het begrip "waardepapieren" ontwikkelde criteria. Een en ander brengt mee dat waar de in genoemde wetsbepaling vervatte vrijstelling ziet op handelingen inzake waardepapieren, dit in gelijke mate geldt voor de op cadeaubonnen betrekking hebbende handelingen. Onder deze handelingen zijn bijvoorbeeld te rangschikken de verkoop c.q. de uitgifte van cadeaubonnen aan de klant alsook al die prestaties die zich richten, al naar gelang het gekozen verstrekkingssysteem, op de aanmaak, de afrekening en de verrekening van de cadeaubonnen. Bij deze laatste prestaties wordt met name gedacht aan overkoepelende organisaties van ondernemers dan wel specifiek in het kader van de verstrekking van cadeaubonnen in het leven geroepen centrales die ten behoeve van de aangesloten cadeaubonnen-verstrekkende ondernemers zorgdragen voor het (laten) functioneren van het verstrekkingssysteem.
kijk dat bedoelde ik al. :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 05 Nov 2007 22:44 door Toolboy


--------------------------------------------------------------------------------

Zullen we dus nu maar de topicstart afsluiten ,voordat deze ook weer over gaat in een chat.
Topic starter steld wel iets aan de kaak.

Ik ben van mening dat alle cadeau/tegoed bonnen boven de 25 euro vastgelegd moeten worden op nr en op naam.
Waarom hij gesloten moet worden is mij een raadsel.
Topic starter stelde ook niets aan de kaak hij was gewoon
agresief aan de gang tegen die juwelier.
Er zijn alleen goede meningen aangaande kadobonnen naar
voren gekomen maar zeker niet door de T.S.
Daar is volgens mij dit forum voor.
Wat chatten aangaat dat gebeurd op onzin topics en
niet op serieuze topics.En nog alleen omdat er soms
heel raar gemodereerd wordt.

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Topic starter stelde ook niets aan de kaak hij was gewoon
agresief aan de gang tegen die juwelier.
Uhh :( is niet waar :wink: is een beetje sterk uitgedrukt denk ik. :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 06 Nov 2007 16:33 door BMS.Purmerend


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Topic starter stelde ook niets aan de kaak hij was gewoon
agresief aan de gang tegen die juwelier.


Uhh is niet waar is een beetje sterk uitgedrukt denk ik.


Nix hoor hij heeft alleen zijn topic aangepast :wink:

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Nix hoor hij heeft alleen zijn topic aangepast
Er is alleen een taalfoutje weg gehaald de rest was na mijn weten vriendelijk.
De laatste regel van de startende topic is niet goed door gedrongen bij sommige het is duidelijk een vraag of het kan of mogelijk is.
Op zich is deze vraag niets mis mee.

Het kon ook de vraag zijn als :
Ik heb een staatslot gekocht, maar zou ik er wel wat op winnen of is die kans te klein.


Hoe is jou reactie?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 20 Okt 2007 23:05 door fransvanderwerff


--------------------------------------------------------------------------------

Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen! Als ik daarbij het verhaal over zijn houding ten opzichte van een jaren lange klant door vertel aan de mensen die ik geregeld spreek, zal dit zijn reputatie geen goed doen. Heeft niets met verbeelding te maken, maar alles met hoe je een trouwe klant behandelt
Zegt volgens mij genoeg.

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

ja maar dat is een gevolg van de reactie was niet de topic vraag en die lezen we eerst niet dan?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door bot321 »

Ja hoor helemaal gelijk hoor BMS.
Je weet het he.Art.1 De baas heeft altijd gelijk.
Art.2 Als de baas ongelijk heeft treed automatisch
art.1 in werking.

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

hahahaha :lol:

hoi hoi hoi :lol:

het was maar een opmerking in de goede zin BOT

Het was geen verkeerde topic 16 p. is nogal wat.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Nita »

Ja,erg lang maar het merendeel had ook niets met de vraag van de TS te maken.

Ik schrijf er maar weer iets bij dan gaat dit OP naar de 17.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik heb een staatslot gekocht, maar zou ik er wel wat op winnen of is die kans te klein.
En wat nu als jij die staatsbon kwijt raakt en er zit een prijs op?
Moet de winkelier je dan tegemoet komen?

Niet dus.

Ben je het aankoopbon kwijtgeraakt of cadeaubon kwijtgeraakt, dan dien je zelf voor de kosten en schade op te draaien.

De winkelier hoeft in dergelijke gevallen de klant totaal niet tegemoet te komen, omdat de winkelier er niks aan kan doen.

Gesloten