Pagina 1 van 15

Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 03:53
door fransvanderwerff
Bij de plaatselijke juwelier kocht ik ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw een cadeaubon te besteden bij deze juwelier, ter waarde van honderdvijftig euro. De cadeaubon raakt na een week zoek. Alles nagekeken, niets te vinden. De juwelier zegt:'Mevrouw dan hebt u pech gehad!'. Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 04:40
door BBCS
Helaas voor jullie is het einde verhaal.

Je hebt geen cadeaubon meer en je kunt van de winkelier niet verwachten dat hij een nieuwe gaat geven.

Want met alle respect, de winkelier kàn jouw met dat verhaal niet vertrouwen, omdat vaak de kans groot is dat men op die manier nog zo'n bon probeert te bemachtigen.

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 15:02
door armiva
Helaas voor u, de bon is weg. En alleen bij inlevering van de bon krijgt u korting.
U had hem bijv. wel kunnen verkopen aan een ander en dan zelf naar de juwelier gaan om te zeggen dat u hem kwijt bent.
Ik zou zeggen, nog even doorzoeken, misschien vindt u hem nog.

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 15:24
door NAK
Mag ik vragen wat je zelf verwacht had frans?

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 17:07
door fransvanderwerff
De juwelier kent mij goed. Ik koop al jaren bij deze zaak. Ik zal nog een poging ondernemen om hem op andere gedachten te brengen. Als hij mij als klant kwijt raakt kost hem dit meer geld dan de zoekgeraakte cadeaubon.

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 18:10
door boorn
Dus als ik het goed begrijp, leg jij door een fout van jezelf, het probleem bij de winkelier neer. Je laatste zin: "Als hij mij als klant kwijt raakt kost hem dit meer geld dan de zoekgeraakte cadeaubon", voelt aan als een soort chantage: ik besteed veel dus behandel mij anders dan andere klanten, want anders ben jij mij als klant kwijt. Dan gaf ik de nieuwe cadeaubon liever aan een klant die weinig te besteden heeft. Tjongejonge iedereen op de knieen nu, de man met de euro's komt.

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 18:23
door jrabel
moet toch niet gekker worden , je raakt je bon kwijt ( wel of niet opzettelijk ) en dan gaat men een nieuwe eisen onder het mom van 'ik kom hier vaker als klant'
je maakt jezelf belachelijk

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 18:30
door rattaplan
misschien dat de cadeaubon, uitgegeven is met registratie van een nummer. Dan zou je de winkel kunnen verzoeken een nieuwe bon te geven en de oude te laten afboeken oid, zodat deze niet meer gebruikt kan worden

Anders heb je zoals gezegd denk ik pech en moet je je verlies nemen

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 18:49
door NAK
Ik zal nog een poging ondernemen om hem op andere gedachten te brengen
Waarom moet de juwelier op andere gedachten komen?
Als hij mij als klant kwijt raakt kost hem dit meer geld dan de zoekgeraakte cadeaubon.
Breng jij dan zo veel binnen dat de man zijn bestaan daar van afhangt?
Ik kan het me niet voorstellen.

Maar goed, mijn oma was een bijzonder wijze vrouw en die zei altijd;
"ALS EEN MENS ZICHZELF NIETS VERBEELD, DAN STELT HIJ OOK WERKELIJK NIETS VOOR".
Ik ben bang dat dit ook op jou van toepassing is frans.......

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 20 okt 2007 19:34
door cybertomaat
Waar had je hem voor het laatst ???
dan ga ik daar wel ff voor je zoeken hoor :wink:

>cybertje<

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 00:05
door fransvanderwerff
Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen! Als ik daarbij het verhaal over zijn houding ten opzichte van een jaren lange klant door vertel aan de mensen die ik geregeld spreek, zal dit zijn reputatie geen goed doen. Heeft niets met verbeelding te maken, maar alles met hoe je een trouwe klant behandelt.

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 00:21
door caruso
Dus je eigen stommiteit ga je nu verhalen op de juwelier door die man in een kwaad daglicht te stellen?
Ik zou je de winkel uittrappen! Ga je schamen!
Jij bent zeker ook zo'n eikel die een half leegegedronken fles wijn terugbrengt met de klacht dat ie niet te zuipen was?
Ja, ik ken dat soort gasten, je bent zielig!

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 00:25
door cybertomaat
beste Frans ... welke juwelier hebben we het over eigenlijk ???

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 04:56
door fransvanderwerff
Caruso
Nooit iets kwijtgeraakt? Ik breng niets terug, ik betaalde voor iets dat ik (nog) niet gekocht heb. Je reactie vertelt alles over je persoonlijkheid!


Dus je eigen stommiteit ga je nu verhalen op de juwelier door die man in een kwaad daglicht te stellen?
Ik zou je de winkel uittrappen! Ga je schamen!
Jij bent zeker ook zo'n eikel die een half leegegedronken fles wijn terugbrengt met de klacht dat ie niet te zuipen was?
Ja, ik ken dat soort gasten, je bent zielig!

Naar boven

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 10:30
door BBCS
Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen! Als ik daarbij het verhaal over zijn houding ten opzichte van een jaren lange klant door vertel aan de mensen die ik geregeld spreek, zal dit zijn reputatie geen goed doen. Heeft niets met verbeelding te maken, maar alles met hoe je een trouwe klant behandelt.
Ik hoop dat hij jouw echt gelijk de winkel uitslaat! :evil:

Ik weet niet of jij het weet, maar veel mensen maken hier misbruik van en gaan later die andere bon verzilveren.

Dat jij die bon kwijt bent geraakt, is jouw probleem, niet van de juwelier!

Nu ga jij hem chanteren, en dat vind ik helemaal een schandaal.

Jij verliest die bon, niet de juwelier. Dus nu eis jij van die juwelier een nieuwe bon, doet hij dat niet dan ga jij niet meer naar hem toe en jij gaat dan overal negatief over hem praten.

Dat is chantage. Hij hoeft jouw niet eens een nieuwe bon te geven.

Jij maakt van jouw probleem het probleem van de juwelier. En dat hoor jij niet te doen.

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 10:42
door Jonjo
@Frans, je betaalde voor iets wat je nog niet gekocht hebt? Je bent nog dommer dan dom. Je kocht n.l. een tegoedbon. SUKKEL. :twisted:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 10:44
door BBCS
Nooit iets kwijtgeraakt? Ik breng niets terug, ik betaalde voor iets dat ik (nog) niet gekocht heb. Je reactie vertelt alles over je persoonlijkheid!
Hoho!!!

Je hebt betaald voor die cadeaubon!!!!

Dus die opmerking dat jij voor iets betaald hebt voor iets wat je nog niet gekocht hebt, klopt dus niet.

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 10:57
door NAK
Je reactie vertelt alles over je persoonlijkheid!
Als ik naar de topic kijk moet ik toch vaststellen dat jij een behoorlijk goede zelfkennis hebt. :o

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 13:59
door caruso
@frans:
Caruso
Nooit iets kwijtgeraakt? Ik breng niets terug, ik betaalde voor iets dat ik (nog) niet gekocht heb. Je reactie vertelt alles over je persoonlijkheid!
Dus je denkt mij ook al te kennen? Nou ik zal je gerust stellen, je kent me helemaal niet! En als je het over persoonlijkheid gaat hebben verwijs ik nogmaals naar je idiote opstelling in deze. Dat zegt mij, en anderen die dit topic van commentaar hebben voorzien, genoeg! Ik kom gastjes zoals jij dagelijks tegen en ik prik heel makkelijk door hun verhaaltjes heen: "meneer, ik heb een rosbief bij U gekocht en hij was taai....maar we hebben het wel allemaal opgegeten en een bon heb ik ook niet meer! Mag ik mijn geld terug? Het was €35,-."

Toedeledokie!

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Geplaatst: 21 okt 2007 15:05
door ronald g
Is toch simpel, je KOOPT een cadeaubon en helaas raak je die kwijt. Niets aan te doen geen bon geen oorbel ofzo.
Als je een koffiezetter koopt en je verliest hem onderweg gaat de ondernemer je echt niet een nieuwe geven.

Conclusie: u heeft een product gekocht en die is geleverd edoch u bent het product kwijt, helaas pindakaas.

Ronald.