LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedselbank!?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door cybertomaat »

klopt ... ik ben van ietsje later idd.
maar armoede is er altijd geweest volgens mij.
En ook nu zitten we in een tijd van economische welvaart...
alleen word die welvaart alleen bemerkt bij degenen die al
"rijk" ZIJN.

En nou zou het mij niks verbazen als dat in die tijd ook al zo was...
dat de hardwerkende arbeider NOG harder moest werken om zijn gezin
te onderhouden... en zijn baas ondertussen havanna's rokend met zijn
voeten op het buro zit ... "slapend" nog rijker te worden...
over de ruggen van die arbeiders.

En ik begreep best wel dat het een reactie op BMS betrof ...
maar jou reactie riep bij mij toch die vraag op ...

en de rest van die post spreekt volgens mij voor zich.

>!<

ps ... ook jammer dat jij mijn vraag wel leest maar er niet op reageerd.
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 08 nov 2007 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door NAK »

:twisted:
Laatst gewijzigd door NAK op 23 aug 2008 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 08 Nov 2007 15:32 door kanovaarder


--------------------------------------------------------------------------------

Voedselbank

Tussen Heggerankweg en Kamperfoelieweg zit een voedselbank.
Akkerwindeweg.
Recht tegeover voormalig SP-kantoortje.

Hoewel ook tot de absolute minima behorend is dat nog geen gang daar naar toe.
Er zijn er dus die het nog slechter hebben.

Grootvader


NAK


Geplaatst op 08 Nov 2007 15:34 door NAK


--------------------------------------------------------------------------------

Je zal best gelijk hebben, maar dat is voor mij, en waarschijnlijk voor velen met mij, onbegrijpelijk.

Ik doel hier op NAK op je reactie naar Grootvader

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door NAK »

[ :twisted:
Laatst gewijzigd door NAK op 23 aug 2008 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Voedselbank

't Is niet nodig dat de hele wereld begrijpt waar die voedselbank is op die Akkerwindeweg, als diegene die daar een beetje in de buurt wonen en de Kamperfoelieweg en Heggerank weten te vinden en ook nog eens die voedselbank wel dringend nodig hebben het maar begrijpen.

Als men alles begrijpen wil wordt men gek.

Begrepen?

Grootvader

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Als men alles begrijpen wil wordt men gek.
Begrepen?
ai ai .. kano kapitein :wink:

BMS.Purmerend

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Geplaatst op: 08 Nov 2007 15:34 Onderwerp:



Je zal best gelijk hebben, maar dat is voor mij, en waarschijnlijk voor velen met mij, onbegrijpelijk.
Sorry Nak, ook ik dacht dat het voor grootvader bedoeld was.
In die perioden van 1973-75.

Kwam ik als jonge jongen met vriendin uit Purmerend.
Nood gedwongen moesten wij samenwonen en hadden dan ook niet eens een stoel laatstaan iets anders.
Er was inderdaad een groei in die welvaart, en was de armoede als je dit zo mag noemen voor mij dan ook voor korte duur.
Alleen het begin was moeilijk, ik moest ook in noord naar de socialenzaken om een briefje te halen om deze op de kamperfoelieweg bij de sigarenboer te verzilveren.
Echter heb ik deze allemaal netjes terug betaald.
Rede ervan laat ik hier achterwegen.

Onbegrijpelijk is voor mij dit ook, als ik tenminste zie wie de pakketten ophaalt.
Als leek zie je niet de achtergronden.
Als leek is het een schande dat dit nodig is.
Als leek begrijp ik ook dat die weg daarheen moeilijk moet zijn.

Verder heb ik hierover niet nagedacht en gezien wat ik zie is deze topic door mij gestart.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Onbegrijpelijk is voor mij dit ook, als ik tenminste zie wie de pakketten ophaalt.
Als leek zie je niet de achtergronden.
Als leek is het een schande dat dit nodig is.

Als leek begrijp ik ook dat die weg daarheen moeilijk moet zijn.
Weet je wat nog het mooiste is Jan ... als iedereen die meer als 150%
van het minimumloon zou verdienen per maand 1 EURO zou afstaan...
zou je een groot deel van die mensen... zoniet allemaal ... middels
een fonds genoeg geld kunnen geven om zelf NORMAAL boodschapjes te doen...
maar ach ............................................................vul zelf maar in.....

>!<

liandra
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2005 08:41

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door liandra »

Waar gaat dit over zeg!!
Niemand heeft het recht om een ander te veroordelenen als je wil weten waarom iemand met een bmw naar de voedselbank gaat spreek diegene er dan over aan!! en ga aub niet speculeren op een site!

Ik heb zelf tot vorig jaar gebruik gemaakt van de voedselbank hier in Eindhoven. Elke donderdagmiddag haalde de voorganger van onze kerk het voedselpakket van ons op en ook dat van een paar andere mensen.
Hij rijd in een vette toyota.
Wij zijn gescreend voor het pakket we hebben zelfs op een wachtlijst gestaan! En we werden op onze mobiel gebeld toen we een voedselpakket mochten komen halen! Met 3 kleine kinderen en geen telefoonaansluiting is het rijk gegeven een mobieltje te hebben we hebben er 1 tje heel lang geleend tot ik van iemand een mobieltje kon kopen 2e hands....
Mag ik geen mobiel? is dat een schande? moet ik in lompen lopen? moet ik bedelen?

Afgelopen juli zijn wij schuldvrij geworden ik ben trots op mezelf dat ik geen achterstand meer heb op de bank geen roodstand nergens meer ik heb nu 2.40 op mijn rekening en ik zie deze maand wel weer maar het is mijn!! geld en niet geleend.
Ik heb geen auto heb een goede fiets Ik heb 3 kerngezonde kinderen ik ben RIJK!!!
Ik haal nu zelf voor mijn vriendin het voedselpakket op met mijn nieuwe gazelle oei oei ik zal de fiets wel ruim om de hoek zetten en ik kleed me om in lompen dan hebben de mensen in de buurt een beter gevoel dan hebben ze vast voldoening........hoeven ze niet te gaan speculeren achter haar rug.
Mariska Willemsen uit Eindhoven

BMS.Purmerend

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Geplaatst op 10 Nov 2007 09:15 door liandra


--------------------------------------------------------------------------------

Waar gaat dit over zeg!!
Beste Liandra,

Heel begrijpend je reactie en zo verwacht ik er veel meer.

Het is niet de bedoeling u en andere te choqueren, maar meer iets weg te nemen waarover het algemeen wordt gesproken zoals dat dit allemaal voor onze gasten zijn die van buiten komen.

En wat zie ik deels is het oog op deze gasten gericht en zie dat 70% inderdaad buitenlanders zijn.

U en wellicht veel andere hebben u hele leven in deze maatschappij een steentje bijgedragen en heeft dan ook het recht om iets terug te vragen, maar vele durven dit niet.

Ik ben inmiddels tevreden over mijn topic dat ik vragen heb weggenomen en hoop dat deze discussie nog lang mag voort gaan.

Je moet wel ver in de put zitten om met de billen bloot te gaan niet dan.
Ook hoop ik dat u en de andere iets geleerd hebben hoe het niet moet.
De meeste zijn goudzoekers geweest die dacht ik begin voor mij zelf of koop dit en dat door middel van een lening zonder echt goed voorberijd te zijn. Verbeter mij indien anders.

De luxe dat wij allemaal willen, maar ook wordt opgedrongen is voor 70% niet haalbaar daar zijn deze mensen nog niet aan toe, daarvan zullen er 50% anders denken en alles in werking zetten om dit wel te hebben en nemen jammer genoeg de gok met uiteraard wel de gedachten dat het anders kan, maar het lukt en jammer genoeg is er een knik in de kabel en vallen zij terug tot laten wij het zo noemen de bedelstaf.

Groeten en sterkte Jan

BMS.Purmerend

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Krijgen die mensen ook een kerst pakket?

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Voedselbank!?

Ongelezen bericht door cybertomaat »

laten we het voor ze hopen

Gesloten