LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over T N T Post pakket servise

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jeannettejoop
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2007 08:42

Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door jeannettejoop »

Ik heb een gegronde klacht over TNT Post Pakket Servise ik heb vorig jaar 14-11-2006 een klacht ingedient over een strijkssteem dat ik had opgestuurd onder remboers naar deloni omdat het te heet werd en me daar aan kon verbranden ze hadden het geweigerd dus kreeg het 2 dagen later terug ik weer terug naar het postkantoor en weer retour gestuurd naar deloni kreeg het weer terug helemaal in stukmaar het was opnieuw ingepakt met plastik door de tnt toen ik had gebeld kreeg ik het schade formelier thuis en dezelfde dag nog terug gestuurd er is bij me een exper thuisgeweest en die heeft een proces verbaal er van opgemaakt naar vele telefoon gesprekken zeggen ze dat het nog steeds in behandeling is en gemailt geen mail op terug gekregen nu heb ik de moet maar opgegeven maar het pakket nog steeds niet weggedaan op de hoop dat ik de vergoeding alsnog krijg uitbetaald heeft iemand hier meer ervaring mee of hoe ik toch aan de vergoeding kom groetjes Jeannette

Administrat0r
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 nov 2007 10:22

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Administrat0r »

Kun je voortaan leestekens, alinea's en dergelijke gebruiken aub?
Dat leest wat makkelijker.

Ik zou blijven bellen en mailen en vragen waar de vergoeding blijft.
Desnoods een mail sturen naar Radar en vragen of zij er iets mee kunnen.
Ik weet namelijk niet of ze dingen behandelen die op het forum staan.

Succes!

Anna----3
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 apr 2006 15:17

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Anna----3 »

TNT raakt regelmatig in Weesp de pakjes kwijt, terwijl op de lijst staat dat ze afgeleverd zijn op het huiste adres. En dat is dus niet 1 of 2 keer maar tientalle keren.

martri
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2008 18:09

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door martri »

ik heb ook moeilijkheden met tnt postpakketbezorging
er is op 28 december 2007
er zou een pakket (ter waarde van 55 euro ) bij mij bezorgd zijn
maar de tnt meneer blijkt het dus bij mijn voordeur in een centrale hal
gezet het is dus niet bij de buren afgeven ook niet dat ik het op het postkantoor kan halen
*deur staat zo wat de hele dag open vanwege kinderen van boven
dit is dus klacht 1
18 januari 2008 weer precies het zelfde (waarde 45 euro )
nu heb ik al een heel wat brieven naar hen toe gestuurd ze kunnen het dus niet vergoeden door dat er niet extra verzekerd is
maar het is wel een fout van de tnt meneer
dat gaat erbij niet in want anders betaald de tntmeneer maar van zijn salaris
en daarna zal hij het nooit meer zo doen

ik hoop dat jullie hier een beetje wijs uit kunnen worden


tnt pakketpost ik ben er helemaal misselijk van

ggiizzzziiee
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2007 01:52

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door ggiizzzziiee »

Laat ik eerst voorop stellen dat de nieuw aangenomen pakketbezorgers per stuk betaald worden,wat vroeger dus niet zo was.
Dit is alleen geen reden om pakketjes van klanten maar overal neer te donderen!!! In garages,in plantenbakken,in portieken,aan je deurknop en zelfs opgehangen aan trekhaken!!! Hoe verzin je het!!!
Ik bestel in augustus kleding bij H&M.Ik vond het alleen wat lang duren.
(De vorige keer ging het sneller)
Het is 19 augustus als ik naar het collonummer bij TNT post kijk.Staat er tot mijn verbazing dat het 16 augustus op mijn adres is afgeleverd!!
Huuuuuu?
Stuur je eerst nog een mailtje met een klacht naar TNT,maar dan krijg zo'n standaard afwimpel mailtje.

"Hartelijk dank voor uw reactie. Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket nog niet is aangekomen op uw adres. Ik vind het vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen en bied daarvoor mijn excuses aan. Graag leg ik u uit wat hieraan is te doen.

Volgens mijn gegevens is de zending op 16 augustus 2008 op uw adres uitgereikt. Indien u de zending niet heeft ontvangen, raad ik u aan contact op te nemen met de afzender".

Heb ik gedaan,maar H&M kan mij ook niet meer vertellen als wat ik zelf al had gezien en wat TNT post kan "zien"

Dus op 22 augustus telefonisch een klacht ingediend bij TNT post.
Ja,via de telefoon is "officieel"een klacht,via e-mail kennelijk niet!

Tot op vandaag heb ik nog steeds niets vernomen over mijn verdwenen pakket.

Alle lof voor H&M!!!
Ze wilden mij na het eerste telefoontje gelijk al de kleding opnieuw toesturen zonder rekening.
Dit heb ik geweigerd,omdat ik eerst wil weten waar mijn pakket gebleven is.

Dit is toch te gek voor woorden!

Ik had een zeer vriendelijke vrouw van TNT aan de lijn,maar op de vraag of ik het werkelijk niet ontvangen had en of ik het bij de buren had gevraagd (ja mevrouw,maar U denkt toch niet dat ik het hele straat afloop)
voelde ik mij een tikje aangevallen.

Ik wacht op antwoord.

Dit krijgt zeker nog een vervolg

Anita.

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Heidy »

Ik was zterdag niet thuis.
Toen ik thuis kwam laer een pakketje voor de deur.
TNT pakketservice had het daar neergelegd.
Ik heb dinsdag een klacht ingediend en hun zeiden dat ze door zouden geven. Ikzelf zou er niets meer van horen.
Ze mogen toch niet zomaar een pakketje neergooien en weggaan.
Voor hetzelfde geld neemt iemand het mee die het voor de deur ziet staan.
Ik moest dinsdag of vandaag ook nog een pakketje krijgen.
Hij is niet gekomen.
Sinds dat het TNT post is geowrden is het een zooitje geworden.

Rean
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2008 14:05

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Rean »

Ik heb een boek dat ik wil opsturen via tnt, zei doen het boek door een meet gleuf en daar past hij niet doorheen, terwijl hij wel gewoon ruimschoots in miin brabantia brievenbus past. Dus moet ik het als pakket versturen kost me dan 6,20 ipv 2.64
Ik heb het gevoel dat ze die meet gleuf extra kleiner hebben gemaakt om mensen meer te laten betalen.
Wie ken dit probleem ook?

martenj
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2008 16:37

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door martenj »

Overal is wel wat
DHL leverd niet bij de buren, dus moet je de volgende dag thuis blijven wachten.
DPD vervoerd weer alleen geen breuk gevoelige pakketten. GLS is goedkoop in kleine pakketten en die komen ook niet altijd aan.
PFFFF Packs special care is goed maar zit niet in elke woonplaats.

Laat radar eens een test doen

misschien een idee?

Krik
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 01:21

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Krik »

Ik zit met een zelfde probleem.
Pakketje verstuurd, track and trace zegt dat het is afgeleverd maar dat is niet zo. Ik ben al mijn buren af gegaan en niemand zegt iets te hebben ontvangen.

De verzender heeft al tweemaal een klacht in gedient maar er wordt niet op gereageerd.

Hoe los is dit nu op?
Ik wil of mijn pakketje of de totale waarde van het pakketje terug.
Kan ik dit in rekening brengen bij TNT? Als ze niet betalen is beslag legging een oplossing?
Ik wil net aangifte doen van diefstal bij de politie maar ik ben wat bang geworden van valse aangifte. Als ze het niet serieus nemen riskeer ik ook nog gevangenisstraf of een geldboete.

Krik
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 01:21

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Krik »

Over wijken van TNT

Is er een vaste bezorger per postcode?

Kwani
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 mei 2008 14:57

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Kwani »

Krik:

Het probleem is dat alleen de afzender een claim kan indienen, niet de ontvanger.

Dus de afzender zal TNT aansprakelijk moeten stellen.

br52
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2008 00:01

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door br52 »

Ook dit hangt af van de verzendwijze. Is het een basispakket dan kan alleen de geadresseerde een klacht indienen, de afzender kan niets. Aansprakelijkheid bij dit soort zendingen ligt bij de afzender, niet TNT.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Frans75 »

Ook dit hangt af van de verzendwijze. Is het een basispakket dan kan alleen de geadresseerde een klacht indienen, de afzender kan niets. Aansprakelijkheid bij dit soort zendingen ligt bij de afzender, niet TNT.
pardon?

sneeuwcoma
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 08:36

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door sneeuwcoma »

Ik begin ook aardig moe van TNT pakket service te worden.


Klacht nummer 1:
aangetekende pakketten bij de buren afleveren. wat volgens mij toch echt valsheid in geschriften is...

Klacht nummer 2:
Pakketjes platstampen om zo alsnog door mijn brievenbus te persen als ik niet thuis ben

Klacht nummer 3:
Pakketje dat open was gemaakt om ze de inhoud (boeken) los in mijn brievenbus te gooien.

Klacht nummer 4:
Pakketje in de stromende regen gewoon op me deurmat achter gelaten.

Schijnbaar is het is tegenwoordig te veel gevraagd om een stuk op het plaatselijke postkantoor af te leveren als ik niet thuis ben. :roll:

Ik heb hier al klachten over ingediend maar slechts een keer wat ze terug gehoord. Het standaard mailtje: erg jammer dat u niet tevreden bent etc etc. en of ik het verzend nummer nog had zodat de bezorger er op aangesproken kon worden.
probleem was alleen dat ik dit mailtje pas na 2 weken na mijn klacht kreeg dus dat nummer had ik allang niet meer.

als een internet winkel een alternatief bied neem ik deze al kost het 20 euro extra. TNT is simpel weg niet te vertrouwen.

Wat ik erg jammer en frustrerend vind is dat TNT automatisch mijn pakketten krijgt als het uit het buitenland komt.
Ik zou het erg prettig vinden als me ergens kon inschrijven dat een wat betrouwbaarder bedrijf automatisch mijn buitenlandse pakketten krijgt.

theemstra
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2009 20:41

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door theemstra »

Klacht nummer 1:
aangetekende pakketten bij de buren afleveren. wat volgens mij toch echt valsheid in geschriften is...

Klacht nummer 2:
Pakketjes platstampen om zo alsnog door mijn brievenbus te persen als ik niet thuis ben

Klacht nummer 3:
Pakketje dat open was gemaakt om ze de inhoud (boeken) los in mijn brievenbus te gooien.

Klacht nummer 4:
Pakketje in de stromende regen gewoon op me deurmat achter gelaten.
BELACHELIJK! STAMPEN OP PAKETTEN, NAT LATEN WORDEN? Het openmaken is strafbaar! Je kan een proces openen!
Nat laten worden is het vernielen van eigendommen!

nanah
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 12:49

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door nanah »

Ik heb ook al vaak problemen gehad met de pakketservice van de TNT.

Al 3 keer is een pakketje van mij spoorloos verdwenen. TNT beweert dan dat het bij mij is afgeleverd, maar niet dus. Is ook wel vreemd, gezien dat ik overdag werk... Gelukkig heb ik er nooit zelf voor moeten opdraaien qua kosten, maar betekent wel dat het desbetreffende bedrijf geen pakketjes meer naar mij op wil sturen. En ik wil het eerlijk gezegd ook niet meer, voel me erg bezwaard hen weer te moeten melden dat ik een zending niet heb gehad.

Alle drie de keren uiteraard een klacht ingediend. Hoor je nooit weer wat van, maar dat is nou eenmaal hun beleid.

Vorige week werd er een pakketje van mij bij mijn buurman afgeleverd. Een dag later belt de buurman bij mij aan met mijn pakketje. Nooit een briefje ontvangen dus dat het pakketje bij hem was afgeleverd! Gelukkig was hij zo eerlijk het af te geven (wat echt niet iedereen doet!).

Weer gebeld met de TNT om hierover een klacht in te dienen. Blijk ik helemaal niet in het systeem te staan! Mijn gegevens zjin er niet, laat staan mijn eerdere klachten! :shock: Ik viel echt bijna van mijn stoel.

Ik vind dit echt superslecht. Ten eerste is de pakketservice al superslecht en dan ook de klachtenservice nog eens!
Hoe moeilijk kan het zijn? Ze spelen met andermans spullen en geld, als postbedrijf heb je een vrij grote verantwoordelijkheid mijn inziens. Maar dat neemt de TNT niet zo nauw.
Ik begrijp heus dat het mis kan gaan, maar binnen een jaar tijd heb ik het nou al zo vaak meegemaakt. Je zou al bijna niks meer bestellen dat via pakketservice gebracht wordt, maar tegelijkertijd denk ik TNT moet gewoon haar werk doen!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor het eerst in een jaar of tien ben ik twee pakketten achter elkaar kwijtgeraakt die door TNT Post bezorgd hadden moeten worden. Eentje verzonden binnen Nederland. Tracktrace geeft aan dat het pakket is bezorgd op 9 januari jl. Ik heb nooit wat ontvangen. Mijn buren ook niet. Daarna een pakje uit Zweden (priority verzonden). Kwam altijd binnen een paar dagen aan en bezorgd door TNT Post. Nu al drie weken zoek. Na wat speurwerk achter het telefoonnummer gekomen van de onderaannemr die de pakjes bezorgde. Deze vertelde mij niet meer voor TNT Post te werken. Jammer, want deze onderaannemer was heel betrouwbaar. Na deze switch is het dus helemaal mis. Kennelijk kon TNT Post elders een goedkopere "onderknuppel" contracteren voor mijn postcodegebied.

En die trend gaat door! Ik las nu op de site van TNT Post voor investeerders en analisten dat ze al hun eigen personeel aan de kant schuiven en voortaan alleen nog maar onderaannemers pakketten laten bezorgen:

"We hebben ook besloten om het werken met eigen personeel af te bouwen en te gaan werken met onderaannemers. Het gaat om ondernemers die door ons met zorg zijn geselecteerd, het zijn beslist geen cowboys." Vooral die laatste bezwerende cowboy-opmerking doet het ergste vrezen.

Zie onder het kopje "onderaannemers"
http://group.tnt.nl/investeerders/aande ... index.aspx

Mind you: bovenstaande informatie is bestemd voor de aandeelhouders van TNT Post. Goed nieuws natuurlijk voor die aandeelhouders want het is een kostenbesparing die het aandeel TNT ten goede komt. Maar in TNT Post's informatie voor klanten zul je uiteraard he-le-maal niets terugvinden over dit nieuws. Ze kijken wel uit.

olle griese
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:01

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door olle griese »

Ik heb een pakkettenkontrakt en verzend meer dan 1000 paketten per jaar.
Ik zit met m,n handen in het haar momenteel en weet niet meer welk formulier bij welke klacht hoort.
Ik verstuur alles met “handtekening ontvanger” en betaal hier extra voor.
Maar ik ben het laatste half jaar zoveel pakketten kwijt geraakt dat ik failliet dreig te gaan.
Als ik de handtekening opvraag krijg ik hem netjes maar dit zijn allemaal handtekeningen die de bezorger zelf zet.
Ik verstuur opnieuw naar de klant als het niet aan komt.
Maar dat kost me gemiddeld 85 euro per pakket.
Ook krijg ik een pakket regelmatig retour omdat het geweigerd zou zijn.
Het is dan niet geweigerd maar de mensen waren niet thuis en de bezorger is te beroerd om een 2e keer weer te komen.
Als klap op de vuurpijl word mij de retourzending ook nog eens in rekening gebracht.
Mensen ik zit echt met m,n handen in het haar.
Door de laksigheid van TNT heb ik meer dan 10000 euro schade per jaar en en er word nog geen dubbeltje vergoed door TNT, ze hebben overal wel een antwoord op of een handtekening.
Ik ga bijna roepen “helpppppppppp”

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Twee jaar geleden heeft TNT Post in de uitzending van TROS Radar e.e.a. "uitgelegd". Zie:

http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1034

Neem contact op met de redactie van Tros Radar om ze te vragen dit probleem weer op de agenda te zetten. Negatieve publiciteit is helaas de enige manier om TNT Post aan te pakken. Of je moet zin hebben in een rechtszaak waarvan je de kosten zelf zal moeten dragen als ondernemer.

Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat TNT Post glashard liegt over de verleende diensten

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 08 Feb 2009 00:23 door olle griese


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een pakkettenkontrakt en verzend meer dan 1000 paketten per jaar.
Ik zit met m,n handen in het haar momenteel en weet niet meer welk formulier bij welke klacht hoort.
Ik verstuur alles met “handtekening ontvanger” en betaal hier extra voor.
Maar ik ben het laatste half jaar zoveel pakketten kwijt geraakt dat ik failliet dreig te gaan.
Als ik de handtekening opvraag krijg ik hem netjes maar dit zijn allemaal handtekeningen die de bezorger zelf zet.
Ik verstuur opnieuw naar de klant als het niet aan komt.
Maar dat kost me gemiddeld 85 euro per pakket.
Ook krijg ik een pakket regelmatig retour omdat het geweigerd zou zijn.
Het is dan niet geweigerd maar de mensen waren niet thuis en de bezorger is te beroerd om een 2e keer weer te komen.
Als klap op de vuurpijl word mij de retourzending ook nog eens in rekening gebracht.
Mensen ik zit echt met m,n handen in het haar.
Door de laksigheid van TNT heb ik meer dan 10000 euro schade per jaar en en er word nog geen dubbeltje vergoed door TNT, ze hebben overal wel een antwoord op of een handtekening.
Ik ga bijna roepen “helpppppppppp”
Ik wil wel helpen. Ben gepensioneerd heb een goede auto
en wil ze best wel bezorgen.Geef me een goede navigatie
en spreek een prijs af en ik ben U man.Geef zelf alles aan
de belasting door dus dat is ook mijn zorg.

Gesloten