LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Wouter krijgt van mij een enkeltje tax(i) het Bos in.

Ja, graag stop de tax en stuur Wouter het bos in
16
73%
Nee, ik bulk toch van het geld, wat kan mij de gewone mens nou schele zolang ik maar te eten heb
3
14%
Nee, tax en Wouter mogen blijven.
3
14%
 
Totaal aantal stemmen: 22

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door kiz »

Wat dacht je van stemmen op Wilders.
Hahaha... die roept voor de vorm dat de belastingen omlaag moeten, maar in feite heeft hij maar één ding waar hij zich druk om maakt. En dan schijnt 'ie ook nog te vergeten dat 'ie niet in de Kamer zit om filmpjes in elkaar te hobby'en... betaald door uw en mijn belastingcenten.
Nee, prima alternatief bot, toppie :shock:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door bot321 »

Kiz ff kijken wat die Emoticons betekenen.
En Toolboy je hebt het over IK.
Wat dacht je van je kinderen.Ik geloof ook
niet zozeer dat het hier over luxe vakanties gaat,
die dat kunnen betalen kunnen die tax ook wel betalen.
Denk dat het meer over de zonvakanties gaat waarbij
een beetje gezin meteen meer dan 150 euro kwijt is.
En dat Toolboy kan een hele hap zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door kweenie »

Grappig. Aan de ene kant wordt er gezegd "Het is niets andres dan een ordinaire belastingtruc. Het milieu zal hier niet beter van worden" en aan de andere kant wordt er gezegd dat er door die tax een heleboel mensen niet meer kunnen/zullen vliegen. En dan heeft die tax dus wel zin, want dan wordt er minder gevlogen en zal het milieu er dus wél beter van worden.

Overigens vind ik het een beetje raar dat mensen zeggen dat je door die belastingen ineens niet meer op vakantie kunt gaan. Alsof het alleen vakantie is als je 12 dagen 3 sterren naar Turkije kunt.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou kweenie gaat niet alleen om die belasting hoor.
enkele feiten.Zorgverzekering duurder geworden ook
op het loonstrookje.Noclaim weg.Gas-Licht duurder geworden
wegenbelasting duurder-gemeentelijke heffingen duurder
boetes duurder huur moet nog komen.Kijk een naar je
waterschap en vergelijk het is met vorig jaar etc etc.
Dit alles met elkaar wordt gedaan door een minister
van de PARTIJ V/D ARBEID.Als ze nou zelf ook eens wat
zuiniger aan deden had ik er nog vrede mee.
Maar ja ieder kijkt naar zijn eigen inkomsten en vind het dan
vreemd dat een ander met minder moet doen of ze
gunnen het een ander niet omdat ze zelf niet kunnen.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door kiz »

@kweenie:
dat ik 12 dagen Turkije als voorbeeld neem wil nog niet zeggen dat ik er niet zonder kan hoor. Maar 't is wel een populaire bestemming die relatief dichtbij is en dus 45 euro p.p. in prijs stijgt. Griekenland, net zo lang vliegen, valt binnen Europa en valt in het "lage" tarief. Is toch ook maf?
En juist door die 45 euro p.p. liggen die 12 dagen inmiddels buiten bereik en hebben we inderdaad voor dit jaar een andere invulling aan de vakantie gegeven.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door G7 »

@Kiz:
Ben het ook nu weer volledig met je eens. Dan zoeken we gewoon een andere bestemmng, maar op vakantie gaan, zullen we. Hoe dan ook! 8)

Ik vergelijk dit een beetje met wat in onze stad heet, de Diftar. Wij moeten nu per klikobak betalen voor het ophalen van afval en ze willen dat er zoveel mogelijk gescheiden wordt ingezameld. Nou, in het begin deden de meeste hier uit het straatje er nog aan mee, maar nu bijna niemand meer, nadat we de jaarlijkse afrekening kregen.

Normaal staan hier op het hoekje, als het de grijze kliko is zo'n 16 bakken, maar zodra het de groene is, hooguit 2. Bijna niemand verzameld het meer apart, want het kost je alleen maar geld. Daarom gaan mensen oplossingen zoeken, en flikkeren nu alles weer net als voorheen, in de grijze kliko en zetten die dan om de 2 a 4 weken aan de weg.

En dat gaan we met de vakantie's ook maar doen. Dan maar iets minder ver weg, zonder die €45 extra kosten, maar toch naar de zon. Blijf eens in het hoogseizoen met je 2 kids hier in Nederland. 3x zo duur.

En bot321. Helemaal met jou ook eens. Wat een regering hebben wij hier momenteel zitten. Ik schaam mij ook diep, dat ik daarvoor gekozen had. Nou, mij niet meer gezien de volgende keer. :wink:

ditvindenwijervan.nl
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:48

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door ditvindenwijervan.nl »

Hiet is blijkbaar moeilijk voor bepaalde mensen om zich in te denken in de situatie van de gemiddelde nederlander.

Ik vind € 180,- ook veel geld, en zeker als je al geboekt had en het er ineens bij komt, dat is vervelend.

Even voor de stemmers die volgens zich zelf bulkte van het geld, stuur het geld dan maar op naar de mensen die het minder hebben :D

:shock: ja precies! jammer Kiz het zal er wel niet van komen en moeten jij en ik het doen met wat wij wel hebben :wink:

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door Pruim »

Even voor de stemmers die volgens zich zelf bulkte van het geld, stuur het geld dan maar op naar de mensen die het minder hebben
Dat geld heb ik verkregen door niet met het vliegtuig op vakantie te gaan.
En als ik dat geld naar andere mensen zou sturen, dan bulk ik niet meer van het geld, en dan klopt de uitslag van de poll niet meer.

En er gaat niets boven vakantie in nederland (tenminste voor mij, als ik voor m'n werk al het grootste deel van het jaar in het buitenland verblijf)

tonm
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:15

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door tonm »

Wat een gel.... van sommige hier,
Het gaat om de eco tax, als die het milieu ten goede zou komen zou je er nog mee kunnen leven.
Hier gaat het alleen om de kas te spekken.
Straks kom je met je oude wagen niet meer de stad in. Denkelijk kan het wel als je een bedrag gaat betalen. Wat schiet het milieu hier dan mee op.
Velen kunnen zich geen nieuwe wagen veroorloven dus hebben ze pech en moeten ze maar gaan lopen zullen ze wel gaan zeggen hier.
Dat is het zelfde als met de eco tax.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat die 180 euro net te veel gaat worden voor hardwerkende Nederlanders die er 2 weekjes met het gezin opuit willen.
Woon je in de buurt van de grens, zoals wij, ga je dus vanaf D. of B.
Die 180 euro kan ik dan met een gerust hart op de vacantiebestemming spenderen, worden wij er zelf beter van en niet die dievenbende in Den Haag.
We hebben trouwens geboekt in Duitsland en ook dat scheelde op de zelfde reis weer een aardig bedrag boven op de eco tax die daar niet van toepassing is.

ArieBiemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:50

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door ArieBiemans »

Vind ik ook

ditvindenwijervan.nl
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:48

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door ditvindenwijervan.nl »

Voor die 180 euro kun je idd een aantal dagen buiten de deur eten of drinken.
Er leven nog steeds mensen beneden de armoedegrens en die kunnen het nu zeker schudden.

Je kan wel zeggen dan ga je toch gewoon niet,maar het zou toch fijn zijn als iedereen eens even de gedachten van de dagelijkse sleur opzij zou kunnen zetten.

Dan ook nog dat het geld naar hele andere dingen gaat dan waar de tax voor zou moeten zijn.

Straks kunnen de mensen van de zonnebloem ook niet meer weg, trouwens dat kan misschien toch nog wel als we met zijn alle nog meer belasting zouden gaan betalen dus ook de mensen die bulken van het geld en zolang zelf te eten hebben, die betalen dan natuurlijk ook meer belasting zodat we er allemaal wat aan hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door kweenie »

Mensen beneden de armoedegrens hebben nog niet eens 180 euro om van op vakantie te gaan, hoor. Laat staan dat ze geld zouden hebben om naar een verre bestemming te vliegen. Beetje rare vergelijking dus.

ditvindenwijervan.nl
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:48

Re: ECO TAX WOUTER HET BOS IN

Ongelezen bericht door ditvindenwijervan.nl »

Klopt en de laatste hoop die ze hadden is ze ook ontnomen

Gesloten