LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brandstof prijzen niet normaal!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door oorth032 »

kweenie,

Bedankt voor jouw "bijdrage", aan jouw reactie te zien weet jij alles al. :roll:

Prettige Zondag.

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door coño »

Marijke, heb jij niets anders te doen?

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door oorth032 »

Ik vroeg vanmorgen aan de pomphouder wat een druppel benzine kost, nou voor u oorth032 kost dit niets, waarop ik zei: druppel hem dan maar vol.

Daar ben ik wel de hele dag mee bezig geweest cono :roll:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Ulbe »

€ 1.55 voor een liter Euro Loodvrij!,

Bij een gemiddelde auto kun je hier 12 kilometer mee rijden, bij veel stadswerk nog veel minder!,

Maar de overheid heeft een gelukje!..., het volk blijft toch wel apatisch doorrijden, en ook op de snelweg met 120 km/uur!, lang leve de automobilist!. :wink: :evil:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ach, coño, vind je het niet een beetje verspilde moeite om te reageren op dit soort primitieve berichten? Ik kan alleen maar lachen om het nivo van de bijdrages. Ik ga er nog altijd van uit dat er meer weldenkende mensen zullen zijn dan de mensen in deze discussie.
Dit nu typisch 'n reactie van een weldenkend, zichzelf overschattend en, mede daardoor, uiterst primitief personage :shock: :shock: :P :P :lol:

energieservice
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 feb 2008 20:19

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door energieservice »

Allemaal bedankt voor de reacties.

We zien dat het nogal wat teweeg brengt het onderwerp brandstof prijzen.

Nog een jaar of 20 en dan hebben we geen fossiele brandstof meer, dan hoop ik dat de alternatieven allemaal al lang gebruikt worden.

Tot dan....... een bond, of iets anders, een verzet noem het maar. :roll:

groeten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

En tegen wie zou dat verzet moeten zijn? De oliemaatschappijen? De overheid? China en India voor de exponentieel gegroeide vraag daar naar olie en andere grondstoffen? De opec voor het niet snel genoeg opmaken van de oliereserves? Je mede autobezitters omdat zij teveel benzine kopen? Jezelf omdat je geen zuiniger auto hebt of de auto vaker laat staan en de fiets/ov neemt?

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door oorth032 »

Laten we dan eerst maar bij de overheid beginnen en vragen of ze dat kwartje van kok eraf halen en over de BTW verhoging maar te zwijgen, de wegenbelasting en met hun gedreig over "kilometerheffing" en met wat ze nog meer aan het bedenken zijn om de burger helemaal leeg te plukken.

Kijk eens wat voor winst Shell weer heeft gemaakt in het eerste kwartaal van dit jaar, daar zijn alleen de aandeelhouders blij mee, ik niet. :cry:
En als het dan toch zo nodig moet ten aanzien van het "millieu" laten ze dan het openbaar vervoer eens voordeliger maken!
Maar nee, ze doen niets voor de kleine beurs.
Wel inleveren en er niets voor terugkrijgen.

Het kan natuurlijk altijd slechter als je kijkt naar de onderontwikkelende gebieden, maar we hopen in ons "korte" leventje toch allemaal op een boterham met beleg en dan praat ik wel voor de mensen met een minima inkomen en niet voor de mensen die persé een dikke auto willen rijden.

Groet Marijke.

Lurreg
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 mei 2008 18:42

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Lurreg »

Iedereen heeft zo zijn visie. Je zou aandelen kunnen kopen van Shell, want die stijgen toch wel.(Dit is een oubollige opmerking)
Wat je ziet in de ontwikkelingen, dat de wetenschappers heftig bezig zijn met alernatieven. Het is een kwestie van tijd, maar we zullen het nog wel meemaken.
Ik deed dertig jaar geleden een brandstoftoevoeging in mijn brandstoftank en ik moet zeggen, dit werkte. Maar het rendement was minimaal met deze 8 tot 18% besparende toevoeging, gezien de toenmalige brandstof prijzen. Ik ben er nu weer op teruggekomen en gebruik het weer. Met een aanschaf van ongeveer 50 euro bespaar ik nu 300 a 350 euro op 1300 liter brandstof (benz) Dit op basis van 1.40 per liter. eken maar uit. Tevens mileu beschermende werking, schonere motor etc.
Ik mag en ga er geen reklame voor maken, omdat dit niet mag van de redaktie, maar ik kan een ieder inlichten hierover. (envelopje)

Ik kan het paard naar de drinkersbak brengen, maar het paard moet zelf drinken.

Gr. Lurreg

energieservice
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 feb 2008 20:19

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door energieservice »

@ Lurreg,

Hee als het toch dat rendement oplevert, dan gebruik je het toch altijd? :?

Anders ben je een dief van eigen portemonnaie lijkt me.

Maar eh, je bedoelt toch niet slaolie of zonnebloemolie?
Dat kon vroeger wel ja, als addititief maar dat kan tegenwoordig niet meer met de commonrail diesels.

Lurreg
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 mei 2008 18:42

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Lurreg »

Wanneer je de topic gevolgd heb, dan zie je dat ik het over een toevoeging had en een envelopje, zodat ik via de mail antwoord kan geven.
Heb vandaag toevallig 24 liter frituurolie gekocht op zonnebloem basis voor €37 en dan zie je dat dit geen alternatief is. Mijn alternatief is sechts minder dan een borrelglaasje op 55 liter.

codimo
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:08

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door codimo »

In amerika, Australie lachen de mensen zich rot. Als je kijkt wat we hier betalen voor een liter benzine of wat ze daar betalen. Je moet het echt bij de overheid zoeken, want daar gaat idd meer dan de helft naar toe. Laat maar eens een dag of 2/3 de auto staan (incl. vrachtauto's), dan begint de overheid al vervelend te kijken, want de inkomsten worden minder.

In Nederland gaan we er gewoon weer naar toe dat jan met de pet het niet meer kan betalen. De verdeling tussen arm en rijk is alweer goed te merken en dat zal alleen nog maar erger gaan worden hier.

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Toen ik nog een leasewagen had van mijn werk, keek ik ook niet naar de prijs van een liter brandstof. Het werd immers gewoon verrekend met de prijs van het verkochte product.
Het raakt de mensen dus niet meer rechtstreeks in de knip.
24 % bijtelling en het einde is nog niet in zicht. Schitterende uitvinding voor wie aan de ontvangende kant zit.
De particuliere rijder, de privérijder, de gepensioneerde, die gaat het wel voelen, zelf rijd ik al veel minder. Nu reed ik toch al niet meer in de file, want ik ging na 09.30 uur de deur uit en s'avonds na 19.30 uur terug.
Ik heb nog steeds een oud brommertje, daar rijd ik vaak op, fiets ook veel meer. Heeft totaal niets met het milieu te maken of co2 of zo, gewoon een kwestie van aanpassen van het bestedingspatroon. Ik blijf er wel vrolijk onder hoor.

terra1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2008 19:23

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door terra1 »

De absurt hoge brandstofprijzen worden veroorzaakt door 2 groepen van "dieven". Op de 1e plaats de oliebaronnen die heel bewust de productie laag houden om de hoge prijzen in stand te houden. Je hoort veel over Nelie Smit Kroes waar het gaat om hoge boetes voor Microsoft, maar durft ze het wel aan om de oliebaronnen aan te pakken?
Als 2e groep van dieven komt de regering in aanmerking. Belachelijk hoge accijnzen en het "kwartje van Kok" geven ze ondanks harde beloftes nog steeds niet terug. Ze verhogen zelfs de BTW nog eens.

ace1963
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2007 17:14

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door ace1963 »

In de oude gulden tijd kreeg je een km vergoeding van 60 cent (27eurocent) per km.Dit werd verlaagd naar 40 cent per km (18 eurocent).Een daling van 33 %. Nu is de maximale km vergoeding 19 eurocent.Het staat dus al jaren stil, en de benzineprijs is bijna verdubbeld.
HET IS RONDUIT SCHANDALIG !!!!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Codimo, in de VS voelen ze de olieprijsstijging juist extra hard. Omdat de prijzen daar voor een veel groter deel bestaan uit de werkelijke olie- en productiekosten, komt een stijging van de olieprijs daar extra hard aan. De prijzen die je daar aan de pomp betaalt zijn in een paar jaar tot 3 keer zo hoog geworden.

Omdat amerikanen in het algemeen gewend zijn dat brandstof haast niks kost, verbruiken ze veel meer dan Nederlanders. De motoren zijn minder zuinig, omdat daar bij aanschaf minder op wordt gelet, en vooral wordt er veel vaker de auto gepakt (en de motor aangelaten) in situaties waar je als Nederlander dat niet zou doen. Door dit onzuinige leefpatroon, komt een ver-twee-à-drievoudiging van de prijzen daar veel harder dan hier.

de mensen lachen zich daar dus bepaald niet rot.

Theo van Hoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2008 21:03

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Theo van Hoek »

In 2001 was $ 1,- = € 1,20.
Een vat ruwe olie kostte toen $ 60,- dus € 72,-.
De prijs aan de pomp was voor één liter diesel € 0,82.
In 2008 medio maart was $ 1,00 = € 0,65.
Eén vat ruwe olie was geprijsd voor $ 110,- dus € 70,10.
Dus € 1,90 GOEDKOPER !!
Nu betalen we aan de pomp voor één liter diesel € 1,25.
Dit is ANDERHALF MAAL zoveel ?!???
Hoe kan dit ???

Op de vraag "Hoe kan dit ???"
Is mij door een attente heer medegedeeld per email, dat ik er volkomen naast zat met deze berekening.
In mijn berekening heb ik in het jaar 2001 een prijs gehanteerd van $ 60,- of € 72,- voor een vat ruwe olie. Dit behoort ± $ 25,- of € 30,- te zijn naar officiële opgaven.
Hierdoor is het verschil dus niet nagenoeg gelijk, maar is het verschil een factor 2,3.
In vergelijk met de prijs van één liter diesel is dit een factor anderhalf. Met andere woorden de diesel is duidelijk achtergebleven bij de prijs van de ruwe olie.
Met veel dank aan de heer die de moeite heeft genomen om deze vraag te beantwoorden.
Laatst gewijzigd door Theo van Hoek op 13 mei 2008 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

fonie
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:04

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door fonie »

:arrow:
Laatst gewijzigd door fonie op 10 mei 2008 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

vedion
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2006 20:06

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door vedion »

we worden genekt bij het leven
en niemand die iets doet
is het nou de brandstof of is het nou de levensmiddelen
we worden allemaal gen**id
ook een voorbeeld:
ik kocht in de winkel 500gram groene boontjes
de prijs was 2,79 euro
dat is dus voor een kilo boontjes 5,58 euro
doe je dat in guldens betaal je dus voor die boontjes per kilo 12 gulden en 27cent
je kan mij veel vertellen maar wie word er nu gen**id [juist] wij
en zo zijn er nog tich voorbeelden
maar waarom doen we er niks aan,
als de buschaufeurs 1% moeten inleveren leggen ze het bus vervoer plat
krijgt een amtenaar geen 3% verhoging maar 2% leggen ze de boel plat
krijgen de postbodes de boel niet rond,krijgen wij geen post meer
ze staken gewoon
waarom leggen wij dan niet alles plat , ze pakken ons het vervoer af door de hoge brandstof prijzen
ze halen ons het eten uit de mond omdat het haast niet meer te betalen is
door deze regering zijn er heel veel mensen in de problemen geraakt
en krijg je weer oorlogse taferelen , kijk een naar al die voedselbanken in nederland
die had je in de oorlog en nu dus weer , en dat is niet voor niets
deze regering maakt alles naar de kl*ten
maak het daarom met zun allen weer leefbaar in nederland.

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Geachte forum bezoekers,

Tsja, die brandstofprijzen, die weten wat.

Een ding vind ik jammer, we lopen allemaal te klagen, enne, ikke net zo goed hoor, dat mag u gerust weten.
Ik vind het ronduit schandalig die prijzen, en het is dus helemaal niet nodig.
Ik heb al een aantal berekeningetjes gezien, en die kloppen helemaal.
Dus wat is er dan aan de hand ?
Worden wij uitgezogen of zijn daar andere benamingen voor.
Ik heb me al meer hard uitgedrukt met bepaalde teksten op dit forum.
Maar dat was ik nu even niet van plan, anders is er misschien een kans, dat ik niet meer mag reageren, dus houd ik het nu netjes.
Beste medeburgers van Nederland, ik roep u op, laat uw auto's eens een weekje of misschien 2 weekjes staan, ga massaal met het openbaar vervoer, of doe anders dhr.Eelco Brinkman eens een heel groot plezier, ga met alles de weg op wat u heeft, desnoods met alle aanhangwagen en caravans, ga eens lekker een grote verkeers infarct veroorzaken, neem de regering eens op een van deze 2 manieren op de korrel.
U veroorzaakt op deze manier een hele grote schade als u voor de eerste optie kiest aan de inkomsten van de schatkist.
En dan neem je intussen de net zo schuldige oliehandelaren ook eens flink in de tang.
Reken maar dat die flink de ****** er in zullen hebben, want je geeft ze op deze manier een grote trap onder hun gordel.
Dat gaat over miljoenen.
En die worden nu ook momenteel van onze rug gesneden, of ervaart u dit niet zo ??
Dus het enige wat ons rest is, steek die koppen bij elkaar, en neem eens aktie.
Terug naar de tijd, dat we ons niets lieten opdringen, en toen we nog strijdlustig waren.
Ik verneem gaarne van u allen, dat het zo ver is, ik sta er helemaal klaar voor, maar niet in mijn eentje, dat zal niets uithalen.
Ik groet u allen met zeer veel respect.

Ad

Gesloten