LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Istar
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:27

TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Istar »

Afgelopen maandag kwam TNT bij mij een pakketje brengen, maar ik was naar mn werk. Briefje in de brievenbus maar er stond helaas niet bij wie de afzender was. Ik verwachtte pakjes van verschillende webwinkels. De volgende dag zouden ze komen na 12.00 u, ze kwamen echter 's morgens. Ik was gewoon thuis in de woonkamer en opeens ligt er een briefje in de brievenbus dat ze langsgeweest waren. Ze hadden dus gewoon niet aangebeld (mijn bel doet het keihard). Ik moest dus nu naar het postkantoor (echt ver weg tegenwoordig) om het pakje op te halen. Een groot beeldscherm, dus een flinke vracht.
Ik vind dit het toppunt van de kantjes eraflopen om niet aan te bellen en alleen het briefje in de brievenbus gooien. Weet iemand een klachtenadres van TNT? :evil:


Istar
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:27

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Istar »

Dankjewel voor de link. Ik heb een klacht ingediend :lol:

Praatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:53

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Praatje »

Ik heb hetzelfde gehad. Ik was thuis en stond nota bene net toevallig uit het raam te kijken. Busje van TNT stopt, ik loop blij naar de voordeur. Ligt er een briefje op m'n deurmat ('wij zijn bij u langs geweest en u was niet thuis) en het busje is weg! Let wel: je kunt de zending dan pas vanaf de volgende dag ophalen bij het postkantoor. Maar ja, die bewust dag was ik vrij en de dag erna niet... Ik heb ook een klacht ingediend en die namen ze heel serieus (leek het althans). Ze spreken de bezorger er op aan. Succes!

BvW
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2008 16:42

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door BvW »

Je kan een klacht sturen maar het helpt toch niet. Je krijgt steeds weer een standaard mail met het verzoek een navraagformulier in te vullen. Hier krijg je dan binnen 3 MAANDEN antwoord op!!!!

Ik heb op 13-5! een pakket verstuurd naar Portugal wat binnen 3 tot 5 werkdagen bezorgd zou worden. Pakket zoek! Het is voor mijn zwangere zus... Hoop dat ze het bezorgen VOOR ZE BEVALLEN IS!!!!
Maar de verrassing is weg! en waarschijnlijk heeft ze de spullen die ik gestuurd heb inmiddels al..

Maar TNT reageert verder nergens op!!!!!

DUS SUCCES

Praatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:53

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Praatje »

Wat jij beschrijft is wel een andere situatie... In jouw geval stuur jij zelf een pakketje en naar het buitenland nog wel. Hoe ze daar mee omgaan weet ik niet, want daar heb ik geen ervaring mee.


Ik had de klacht telefonisch doorgegeven en toen kreeg ik een week later ofzo een brief met de post dat ze mij bedankten voor mijn klacht en dat de bezorger erop aangesproken was.

Leon Buijs
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:03

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Leon Buijs »

Bijna vier jaar geleden merkte ik dit ook al. Ik woonde toen in Den Bommel en bestelde regelmatig iets via internet. Inderdaad: Blijf je speciaal thuis om het op te vangen, vooral als je moet tekenen of als het niet door de bus past, gooien ze gewoon een briefje door de bus en rijden hard weer weg!

Nadat dit meerdere keren gebeurd was, heb ik geklaagd. Je moet dan een formulier invullen waar je maanden later dan nog eens reactie op krijgt dat het ze spijt.

Ander 'fenomeen' is dat post op maandag gewoon niet bezorgd werd. Nu doen ze net of ze dat sinds een half jaar bedacht hebben, als besparing, maar in werkelijkheid doen ze het al jaren!

Wat mij betreft is dit wat je krijgt als een bedrijf een monopolie op de post heeft. Hoog tijd dat de Nederlandse overheid stopt met het voortrekken van PTT/KPN/TPG/TNT of hoe het dit jaar ook heet. Open die markt! Slechter kan het toch niet worden.

pleerol
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2007 12:32

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door pleerol »

Hier ook vaak meegemaakt. Krijg je een pakje met stickertje erop, dat je de vorige dag niet thuis was. Gewoon gemakzucht, denk ik.
Wordt het een beetje laat en dan bezorgen ze maar een dag later....

Leon Buijs
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:03

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Leon Buijs »

Als klant begrijp je niet wat ze er mee opschieten, maar er zal heus wel een reden voor zijn.

Aanbellen kost meer tijd en hoe eerder ze met hun rondje klaar zijn, hoe eerder ze naar huis kunnen. Dus als ze parttime werken, schuiven ze het op die manier lekker op naar de volgende dag -> en dus naar een collega.

Ze schrijven die briefjes al vantevoren want het is stoppen, in de klep gooien en weer wegscheuren, ik kreeg zelfs de kans niet naar buiten te rennen. (postbus stond buiten)

Kortom ze doen het heel bewust en met voorbedachte rade, ze nemen de pakjes niet eens mee in de bus denk ik.

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door leonmols »

Is hier ook al diverse keren gebeurd. Ik heb al heel vaak dat ik omdat ik een pakketje verwachtte, verlof genomen, om thuis te kunnen zijn, ligt er verdomme gewoon ineens een briefje dat je niet thuis was, in de brievenbus. Ik heboverigens een tijdje gelden een pakketje ontvangen, dat afkomstig was van TNT post. Hierin zaten diverse poststukken, die volgens TNT bij een postbezorger thuis waren blijven liggen. Hierbij zaten ook acceptgiro's, bestelde CD's.
Klachten indienen helpt echter niet veel: je krijgt vaak alleen maar een standaard antwoordje terug, of je hoort er helemaal niks meer van (ook niet na herhaaldelijk informeren). Let trouwens op: ik heb een tijdje gehad, dat ik nadat ik een klacht ingediend had, ik een weekje HELEMAAL geen post meer kreeg. Zeker iemand tegen het zere been geschopt.

Manoniem
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:17

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Manoniem »

Ja hoor...
Als of TNT de papiertje klaar in hun auto heeft liggen,
Ze zullen toch eerst je naam, datum, tijd, oorder nr, etc, etc
in moeten vullen denk dat ze daar al plus minus 3 a 4 min mee bezig zijn,


Misschien gebruikt u dit als smoes?
omdat het TNT depot zo ver uit de buurt ligt,
En hoopt u dat TNT opnieuw langs komt door uw smoes?

Of u heeft domweg de bel niet gehoord,
neem aan dat je niet voor niets een ''luide bel'' hebt,
Of heeft u soms honden op het erf lopen?

Als u het TNT busje al ziet aankomen
Dan denkt u ik wacht lekker tot er wordt aangebelt?
(U zegt zelf dat u het TNT busje ziet aankomen,
Dan moet de Chauffeur echt nog zo'n formulier invullen hoor)

Ik loop dan al vast naar de deur toe,
( Of u doet er langer over dan 4 min? in die tijd zullen ze het niet thuis formulier idd gescheven hebben)


Dan nog,
Als ze wel bij u komen zonder aan te bellen,
Waarom komt TNTchauffeur huberhout dan langs?

Stel je voor:
Hij komt niet langs,
U krijgt het formulier ook niet,
Dus u denkt dat TNT niet is geweest,

sweetpea
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 feb 2006 16:25

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door sweetpea »

Ik krijg ook vaak pakjes via TNT en ik heb een hele lieve bezorger, hij zet zijn 06 bij het briefje als ik er niet ben. Dan bel ik even en komt ie nog even langs als het kan. Als het raam open staat bezorgd hij het pakje door het raam. Soms ben ik thuis en ben ik blij, dan maken we even een praatje en schenkt hij mij zijn mooie glimlach. Het kan dus ook anders!

Diana Koster
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:34

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Diana Koster »

TNT gooit er al jaren met de pet naar. Ze donderen pakketten bij de buren neer ZONDER dat ze een briefje in jouw bus stoppen, dus als het een pakket betreft waarvan je niet weet dat het komt, moet je maar hopen dat je buren langskomen met je pakketje, want jij weet - dankzij TNT - van geen pakket iets af.

Ik zit vaak te wachten op pakketpost en dan gooit TNT het in de brievenbus in de hal. Zit ik uren voor Piet Snot thuis te wachten en TNT wordt betaald voor pakketpost terwijl ze buspost uitvoeren. Regelmatig is het pakket te groot voor de brievenbus, dan blijft het er half uithangen, iedereen kan het jatten. Of ze proppen het er toch in, krijg je de brievenbus niet meer open of de pakketinhoud is beschadigd door het geram. Terwijl ze het dus aan de deur af hadden moeten leveren en ik gewoon thuis zat te wachten!

Verder ook al meegemaakt dat een pakket met breekbare spullen door een bovenlicht naar binnen hadden gesmeten (donderde dus meters naar beneden op de grond) en dat ik gewoon thuis was en ze een pakket bij de buurman hadden afgeleverd. Ik zat thuis te wachten en die arme man werd na zijn nachtdienst door de TNT-boer uit zijn bed gebeld.

Het is gewoon om te huilen, het enige dat TNT goed kan is de hand ophouden om je dik te laten betalen voor een service die ze niet leveren. Klagen helpt niet, dit arrogante bedrijf luistert nergens naar.

Leon Buijs
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:03

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Leon Buijs »

@Manoniem

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar zoals ik het een paar keer meegemaakt heb, ging het echt zo: busje komt het erf op stuiven (na een sprint over de 100 meter lange geasfalteerde dreef van het boerenerf). Draait om en stopt bij de brievenbus langs de weg, raampje open, klep open, briefje erin, en plankgas weer weg.

Dus dan kan het toch niet anders dan dat ze dat briefje al hebben liggen? En ze vullen gewoon de datum en adres etc niet in. Alleen zo'n hokje aangekruist: [√] u was niet thuis, morgen wordt het weer aangeboden, we weten niet hoe laat...

Ik blijf wel eens speciaal ervoor thuis en dan MOET ik even weg, blijf ik in de buurt dus ik hang een briefje op: bel even 06zoveel en dan nog verdommen ze het om even te bellen.

a146
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:59

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door a146 »

Ik heb ook 1 keer gehad terwijl ik in de tuin was waar ook een de bel zeer goed hoorbaar is, lag er toch opeens een briefje in de bus dat het af te halen is op het postkantoor na een bepaalde tijd.
Ik heb direct de telefoon gepakt en gebeld naar de klantenservice, het probleem voorgelegt en gezegt dat de bel zeer zeker werkt ze mogen het direct komen controleren en een vriendelijke mevrouw zei aan de andere kant van de telefoon:

Of ik even de code van het pakket wilde doorgeven en het zou binnen nu en 30min. bij me afgeleverd worden.
Die mevrouw heeft dus niet gelogen want binnen 15min. stond er een zenuwachtig mannetje voor de deur met het pakketje.

Dus ik zou zeggen als het jullie gebeurt niet mailen maar gewoon bellen. 8)

Manoniem
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:17

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Manoniem »

Ja en het frusterende is,
Dat je er helemaal NIETS aan kunt doen,

Misschien helpt het als je de leverancier belt ipv TNT?
De leverancier is wel de ''klant'' van TNT

hoekg06
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2007 19:52

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door hoekg06 »

Ook zo'n ervaring. Was gewoon thuis en hoorde de garage deur open gaan. Dacht dat mijn man thuis kwam maar die kwam maar niet binnen dus ging kijken in de garage.Lag daar op de grond een pakje door TNTPost bezorgd. Niet even aanbellen maar op gewoon het pakje naar binnen gooien \. Ik heb gelijk een klacht ingediend en kreeg inderdaad via internet zo'n formulier in te vullen (tot 2x toe want ze snapten het niet) Ze zouden de bezorger erop aanspreken (zeggen ze) maar ik heb er nooit meer iets op gehoord.

Manoniem
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:17

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Manoniem »

Gegooid? heb je dat gezien dat hij/zij '''gooide''?
Is het zo'n ramp dat de postbode het pakje bij u in de schuur heeft gedaan?

Misschien wou hij u niet storen,
Dat is toch vriendelijk van hem?
Of deed u niet open toen hij aanbelde?

Ik lees wel dat een TNT koerier niet snel iets goed doet,

( ik heb zelf ook negatief ervaring met TNT maar dat gaat om iets heel anders)
En bij enkele leverancies (zo als conrad) heb je de mogelijkheid om het bij de buren af te geven als de ''klant'' niet thuis is.

hoekg06
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2007 19:52

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door hoekg06 »

Manoniem, als je mijn berichtje goed gelezen had had je gelezen dat de postbode NIET heeft aangebeld. Ik zat beneden en de deur van onze garage zit ernaast. Hij heeft totaal niet aangebeld en is gelijk onze garage in gewandeld zo te zeggen. Daarbij komt dat je via onze garage ook gelijk in huis bent via de doorgang.
Maar buiten dat, ik vind het ZEER onbeschofd om maar zo bij iemand naar binnen te lopen zonder eerst aan te bellen. (en voor de volgende reactie, normaal zit de deur dicht maar omdat mijn man zo thuis zou komen had ik deze vast open gedaan)

Manoniem
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:17

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Manoniem »

Tjonge, jonge, je bent dus zo'n moraalzeikerd om het zo maar te zeggen,

Snap niet waar jij je zo druk om maakt,
Pfffff
Blij dat mijn instelling anders is,(maak me nergens druk om)

Gesloten