LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post geeft pakketten af bij buren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
haklo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:36

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door haklo »

Ik vond in m'n brievenbus een papiertje met de aantekening dat het voor mij bestemde pakketje was afgegeven bij de buren. 3 verdiepingen lager en aan de andere kant van onze flat. Vond het wel vreemd want ik was de hele tijd thuis geweest.

Ik haalde het op en de bewoner gaf mij het pakket mee. Toen bleek dat in z'n gang nog zo'n 5 pakketjes stonden.

Allemaal niet thuis geweest? ammehoela! Snel dumpen, Lekker makkelijk!

Gies
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2008 21:06

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Gies »

Ik heb er ook veel last van TnT post. Pakketten worden bij de buren geleverd, zonder bericht. Post van de buren bij mij in de bus, mijn post bij hun in de bus. Het is dat wij elkaar allemaal kennen en in een kleine dorp wonen. Het mooiste is; ze leveren niet aan een buurman...NEE aan iedereen die naast en ook achter ons woont. Om de dag is er een andere buurman die bij mij op de stoep staat om mijn post af te geven! Gezellig zeg!

Mijn buurman is nu verhuisd en hij heeft zijn huis verhuurd aan een uitzend bureau die met Polen werken. Mijn post, Visa afschriften en andere gevoelige post wordt gewoon bij hun in de bus gedaan! Eens per maand komt de buurman langs zijn post ophalen, leuk hoor! En de klapper is: de buren krijgen een bericht dat ze per ongeluk de post verkerd hebben bezorgd en ze willen dat de buurman de post aan mij geeft! IK WEET van niks! Mijn post is verkeerd geleverd, MIJN pakketten bij iemand anders bezorgd en IK krijg geen bericht. HET IS GEWOON VAN DE ZOTTE!

Contact opnemen met TnT heeft ook idd geen nut. Je krijgt alleen maar excuses voor het ongemak en meer niet! :evil:

TnT post: Is het de bedoeling dat ik elke dag langs alle buren ga om te vragen of ze post van mij hebben??!!!

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door sterredag »

ja leuk he tnt-post.

Wij hebben eerder ook al meegemaakt dat een dure bestelling platen, maar niet aan kwam, dit was een bezorging met track en trace, je kon zien dat het in de bezorgronde zat, maar toch kwam het niet... en de volgende dag ook niet, uiteindelijk stond dat het bezord was, maar we hadden dus niks..... later bleek het pakketje in het busje achtergebleven zijn, apart hoor dat er dan staat dat wij het pakketje hebben ontvangen.

Verder vind ik het ook opvallend dat op zo'n briefje dat je in je brievenbus krijgt een aantal mogelijkheden staan, vaak is 90 procent van dat briefje niet ingevuld, zoals waar dat pakketje vandaan kwam (soms verwacht je meerdere pakketjes) of wanneer ze dan weer komen langs komen. Ook vind ik het inderdaad schandaling om zomaar pakketjes bij de buren af te geven omdat ze dat lekker makkelijk in hun voorwaarden zetten, als ze een beetje nadenken kunnen ze weten dat lang niet iedereen toffe buren meer heeft tegenwoordig, en al zeker niet in de grote steden. Er kan van alles met zo'n pakketje gebeuren. Eigenlijk vind ik dat iedereen zou moeten weigeren pakketjes aan te nemen voor anderen, misschien dat TNT het dan eens leert.

BTW 7 dagen zicht tijd is vanaf het moment dat JIJ het ontvangen hebt, niet het moment dat iemand het pakketje ontvangen heft op een ander adres en laat de verzender maar aantonen dat JIJ het eerder ontvangen hebt als JIJ nergens een handtekening voor ontvangst hebt gezet :)

tnt denkt er te makkelijk over omdat de verzender/verkoper verantwoordelijk is voor juiste aflevering. Misschien zouden veel bedrijven naar een ander bedrijf dan TNT moeten uitwijken. Dan zal TNT de service wel moeten verbeteren

Leon Buijs
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:03

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Leon Buijs »

Ik werk aan huis en toch weten bezorgers altijd langs te komen in die 20 minuten dat ik dan even weg ben. Gevolg: Kan ik er weer een dag langer op wachten. Dus geef het dan svp bij de buren af, daar heb ik geen moeite mee!

Ik begrijp best dat het vooraf niet op de minuut te zeggen is hoe laat iets bezorgd gaat worden of zelfs op een 'verzoektijd' te bezorgen, omdat het nou eenmaal onmogelijk in een route te plannen is.

Maar aangezien die pakjes al een dag of langer onderweg zijn, moet het toch mogelijk zijn in ieder geval ONGEVEER te voorspellen wanneer zo'n pakje aangeboden wordt? Bijvoorbeeld 's ochtends, 's middags of 's avonds?

ggiizzzziiee
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2007 01:52

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door ggiizzzziiee »

Net als op andere forums,zeg ik hier ook:
NIEUW AANGENOMEN PAKKETBEZORGERS WORDEN ECHT PER STUK BETAALD!
Daarom donderen ze je spulletjes maar bij anderen neer.Dan zijn ze hun pakketje in ieder geval 'kwijt'!
Ze verdommen het ook nog eens om een briefje in de bus te doen waar ze het pakket neergedonderd hebben en als alles dan ook nog een fout gaat,word je voor leugenaar uitgemaakt,wat mij is overkomen!!!
Mensen geef niet op en steek er energie in om TNT post aan te klagen.
Ik ben heel boos,maar ik geef niet op en zoals het gezegde zegt "de aanhouder wint".

Suzan (TNT Post)
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008 15:12

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Suzan (TNT Post) »

Beste lezers,

Ik heb na het lezen van jullie berichten op dit forum gemerkt dat er verschillende vragen leven waar een duidelijk antwoord op gewenst is. Deze vragen probeer ik daarom zo goed mogelijk voor jullie te beantwoorden. Mochten er echter vragen zijn die voor jullie onbeantwoord blijven dan lees ik dit graag terug.

Vriendelijke groet,

Suzan Demirhan
Public Relations
TNT Post (Pakketservice)


Wanneer worden pakketten bij de buren afgeleverd?
De verzender bepaalt door het kiezen voor een bepaalde verzendkeuze/product op welke wijze een pakket moet worden afgeleverd. De verzender heeft ook de mogelijkheid om te kiezen voor producten waarbij er niet bij buren wordt afgeleverd. TNT Post Pakketservice is daarom genoodzaakt om zich te houden aan de opdracht zoals deze is gegeven door de verzender.
Dit leidt soms tot onvrede bij de ontvanger, omdat niet iedereen er prijs op stelt dat een pakket bij de buren kan worden opgehaald. De meeste ontvangers geven echter aan dit wel prettig te vinden, omdat dit een bezoek aan het postkantoor scheelt. Indien u als ontvanger een pakket liever niet bij de buren laat bezorgen, dan kunt u dit zelf bij de verzender aangeven.

Waarom moet ik soms mijn pakket een paar huizen verderop ophalen?
Bij afwezigheid van de geadresseerde willen we graag het pakket bezorgen op een adres dat zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijk bedoelde afleveradres ligt. De bezorger probeert op dat moment het pakket te overhandigen bij de dichtstbijzijnde buurman/-vrouw die wel thuis is. Hierbij houden we zoveel mogelijk rekening met plaatselijke gebruiken of onderlinge afspraken van buren.

Kun je er ook voor kiezen om een pakket op het postkantoor af te halen?
De verzender kiest wel of niet voor deze optie. Meestal doen wij in opdracht van de verzender eerst twee afleverpogingen aan de deur. Als het een pakket betreft waarvoor getekend moet worden dan gaat het pakket bij afwezigheid van de geadresseerde, na twee afleverpogingen naar het dichtstbijzijnde postkantoor zodat het daar afgehaald kan worden..

Sommige verzenders/webshops maken ook gebruik van PakjeGemak. Dit is een extra service van TNT Post Pakketservice waarbij de ontvanger zelf een afhaallocatie kan kiezen. Hierbij kan worden gekozen uit 1 van de 1.700 winkellocaties die aangesloten zijn bij PakjeGemak. Op basis van postcode, plaatsnaam of regio worden de dichtstbijzijnde afhaallocaties getoond (inclusief openingstijden). De openingstijden van deze afhaallocaties zijn soms gunstiger dan de openingstijden van bv. het postkantoor. Veel webshops bieden deze service gratis aan bij hun klanten.

Waarom kun je bij TNT Post Pakketservice niet aangeven wanneer en hoe laat een pakket het beste bezorgd kan worden?
Een chauffeur rijdt vanaf de ochtend tot vroeg in de avond een afleverroute met veel pakketten in een groot gebied. Als deze chauffeur kriskras door dat hele gebied zou rijden, op basis van individuele voorkeuren van ontvangers, dan zouden de kosten voor distributie (maar denk ook aan milieueffecten) flink stijgen. De meeste verzenders en daaraan gekoppelde ontvangers zijn niet bereid om deze extra kosten te betalen. Dit maakt het voor TNT Post Pakketservice op dit moment niet mogelijk om deze extra bezorgservice te verlenen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door pbarendse »

Leuk verhaal Suzan, en zo te zien rechtstreeks uit de handleiding PR van de KPN. Helaas gaat dit verhaal wel erg makkelijk voorbij aan de (vele) voorbeelden die hier worden gegeven waarbij de verzender dus heeft gekozen voor de mogelijkheid het niet bij de buren af te geven en dit toch gebeurt.

Bovendien geeft dit ook nog steeds geen bevredigend antwoord op de vraag hoe een postbezorger kan concluderen dat de ontvanger niet thuis is zonder aan te bellen.

Ten derde is het zo dat 'buren' in het algemeen gebruikt wordt voor mensen die direct naast, of tegenover de ontvanger wonen. Als een postbezorger wel tijd heeft om eerst bij 20 huizen aan te bellen tot er iemand thuis is, heeft hij ook tijd om het pakketje weer in zn bus te leggen en het af te leveren bij het postkantoor.

wasnoot
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:27

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door wasnoot »

Vandaag van een klant van ons de klacht, dat het pakket, Extra Zeker verstuurd + voorzien van een gigantisch grote tekst

Absoluut NIET
bij de buren
afleveren !!


bij buren 2 deuren verderop was afgeleverd.
Zo'n sticker zou niet eens hoeven bij de gekozen service, maar zelfs die sticker wordt gewoon genegeerd !!!!!!!

DIT MAG NIET NORMAAL GEVONDEN WORDEN !!!

Tros Radar graag aktie, we zijn het spuugzat !!!!!!!!!!!! :evil: :evil:

Onze vriendelijkheid jegens TNT begint ons steeds moeilijker te vallen. Zit te denken om over te stappen op een ander bedrijf, maar wie? En dat weten ze....

Gerard
shop.wasnoot.nl

Suzan (TNT Post)
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008 15:12

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Suzan (TNT Post) »

Enkelen van jullie hebben de ervaring opgedaan dat een pakketchauffeur een pakket heeft bezorgd bij de buren, terwijl in sommige gevallen expliciet was aangegeven dat dit niet gewenst was.
Dit valt niet goed te praten en het is ook tegen de regels die wij met onze chauffeurs hebben afgesproken. Klachten hierover nemen wij serieus.
Op basis van barcodegegevens kunnen wij traceren in welke rit en met welke chauffeur de aflevering niet goed is gegaan. Concrete klachten, dus klachten die echt betrekking hebben op een specifieke aflevering, kunnen het beste bij onze Customer Service worden geuit. Deze afdeling zorgt er namelijk voor dat klachten bij de desbetreffende afdeling of vestiging worden neergelegd en daar worden de klachten vervolgens opgepakt. Als uit de klacht blijkt dat een pakketchauffeur zich niet aan de regels heeft gehouden, dan wordt hij aangesproken op zijn gedrag. Bij herhaling worden steviger maatregelen getroffen.

Ik vind het echt vervelend om te lezen dat de aflevering niet altijd volgens verwachting gebeurt. Hoewel ik weet dat elke dag honderdduizenden pakketten wel naar volle tevredenheid worden afgeleverd, ontken ik niet dat onze pakketchauffeurs wel eens een fout maken. We stellen echter alles in het werk om dit tot een minimum te beperken en daar waar mogelijk te voorkomen.

Naar aanleiding van mijn vorige bericht nog een kleine aanvulling. Via de volgende link kom je op een site met meer informatie over PakjeGemak:

http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakkett ... akjegemak/

Suzan Demirhan
Public Relations
TNT Post (Pakketservice)

fleurtje45
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2008 15:39

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door fleurtje45 »

Beste Suzan, Diverse keren heb ik geïnformeerd bij TNT naar de mogelijkheden van pakjegemak en hoe ik dit kan realiseren voor de verzendingen van onze shop. Echter, er is mij ook diverse keren telefonisch door TNT Post Business Service verteld dat deze dienst niet meer bestaat. De info op de site zou achterhaald zijn. Hoe zit het nou werkelijk?

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door titusvh »

Voortaan dan via DHL versturen. Die kent dat fenomeen wel.

Dan kan je de klant laten kiezen voor bezorging aan huis of (tegen MINDERprijs) op een DHL-servicepunt.
Erg handig, want ik werk en de Praxis in de buurt die als servicepunt fungeert is tot 21:00 uur open.

Geen idee van prijsverschil met TNT.
Desnoods klant laten kiezen TNT/DHL en een duidelijk beargumenteren waarom je DHL adviseert.

Suzan (TNT Post)
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008 15:12

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Suzan (TNT Post) »

Beste Fleurtje45,

PakjeGemak is wel degelijk een dienst die wij onze klanten aanbieden. Wat vervelend dat u hierover onjuist geïnformeerd bent. Op de genoemde website vindt u meer informatie over PakjeGemak. Indien u de voorkeur geeft aan een advies op maat, dan kan ik u hiervoor koppelen aan een collega die vervolgens contact met u opneemt.
Hiervoor heb ik echter de naam van uw webwinkel, e-mailadres of andere contactgegevens nodig. Indien u deze gegevens liever niet prijs geeft op dit forum, is het tevens mogelijk om via [email protected] met ons in contact te komen.

Suzan Demirhan
Public Relations
TNT Post (Pakketservice)

Wageninger
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:23

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Wageninger »

Voor veel Ebay aankopen gebruik ik de toevoeging (alleen huisadres) achter mijn adres.
Werkt tot nu toe goed: pakketjes worden nooit bij de buren afgegeven maar ik kan ze afhalen bij het Postkantoor.

wasnoot
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:27

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door wasnoot »

Maandag diverse pakketten verstuurd, eentje zelfs vorige week donderdag, welke verzekerd verstuurd is, en alles wat via sorteercentrum Dordrecht gaat is daar blijven hangen Mijn klanten tevergeefs thuis gewacht, het is DIEP TRIEST :evil:

Dit kost ons klanten, die het vertrouwen in webwinkels kwijtraken, alleen al door de vertragingen in Dordrecht.

En we zijn een boel tijd kwijt met het invullen van het zoveelste klachtenformulier.

Meestal gaat het gelukkig ook goed, maar soms wordt het zelfs ons teveel.

Gerard
shop.wasnoot.nl

galsteen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:36

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door galsteen »

Ik was even een weekendje weg toen op een zaterdag ee verzekerde zending voor mijn voordeur werd geplant... :?
De buurman die mijn katten eten gaf ontdekte het pakket bij toeval op zondag.
Het moet toch niet gekker worden zeg...

Beauty555
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2006 12:32

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Beauty555 »

Heb een pakje besteld in het verre Hong Kong.

Track en Trace geeft aan dat het pakje is opgehaald in Shenzhen, daarna naar Hong Kong is gegaan en 2 dagen later in Amsterdam aangekomen is.
Dan denk je .... het is al in Nederland, dus nog even wachten en het is in je bezit.
Enkele dagen gewacht, echter geen pakje komt op mijn deurmat.
Nu opeens geeft Track en Trace aan dat het pakje weer in Hong Kong ligt, er zou een "connection delay" zijn.
Ik vraag me dus af, hoe kan het zijn dat er in die lijst opeens Amsterdam tussen staat.
Ze denken dus, het had in Amsterdam moeten zijn, als het vliegtuig was vertrokken. Ik neem zelf aan, als het in Amsterdam aankomt dat er dan iets gescant wordt van een Barcode en dan pas aangegeven wordt dat het in Amsterdam ligt. Maar Nee, ze nemen aan dat het in Amsterdam ligt, wat in werkelijkheid niet zo is omdat het nog aan de andere kant van de wereld blijkt te liggen.
TNT vermeld geen veronderstellingen maar geef de waarheid weer !!!

Aislinn
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2008 18:42

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Aislinn »

Hallo allemaal,

Legio klachten hier over TNT!!!
Heb zelf ook al meerdere klachten ingediend maar er gebeurd niets mee.
Wat moet je dan nog??
Klagen bij hun heeft dus geen nut.
Wat doet Kassa eraan?

Ook ik heb geklaagd over het feit dat pakketten bij de buren worden afgeleverd ondanks de sticker "alleen aflevering huisadres".
De pakket bezorger is erop aangesproken.
Nou, dat heb ik geweten.
Kwam weer aan de deur met een pakket.
Ik deed de deur open en stond nog boven aan de trap en zag dat hij het pakket met breekbaar servies op de grond gooide.
Sprak hem erop aan. Hij bleek de bezorger van de vorige klachten.
Nou, een leuk gesprek werd het niet. Werd uiteindelijk uitgemaakt voor kan...hoer. TNT weer gebeld over dit gebeuren.
Met geen enkel nut natuurlijk.
TNT geeft aan het natuurlijk erg vervelend te vinden, maar verder geen problemen meer te verwachten????????????
Of te wel hij mag nog gewoon pakketten bij mij komen bezorgen, nou...ik dacht het niet!!!!!! Ik laat mijn pakketten voortaan op een ander adres bezorgen.
En ik ben er nog niet vanaf hoor, want hij valt me nu gewoon lastig. Hard mij naam roepen op straat en nog meer onzin..
TNT is echt WAARDELOOS!!!!!!!!!!
Natuurlijk gedraagt die jongen zich zo, hij komt er toch wel mee weg. TNT vindt alles goed.
Het liefst wil ik geen enkele post meer laten bezorgen door TNT, maar kan dat wel?

Groet Aislinn.

missastra
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2008 14:33

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door missastra »

Ik ben al anderhalf jaar bezig mijn gelijk te krijgen bij de TNT post.
Ik heb hier al veel brieven over gestuurd naar TNT post( en daarmee hun kas gespekt met tig postzegels) Maar natuurlijk krijg je geen antwoord. De telefonistes geven me allemaal gelijk.
Het interesseert TNT post geen hol wat er met je spullen gebeurt.

Ik heb handgemaakte kledingstukken uitgeleend en die zijn in mijn vakantie terug gestuurd naar mijn huisadres. De postbode heeft ze in de flat op de galerij gezet. Er kwamen veel onbekenden langs uiteraard, en die hebben het pakket geplunderd. Er ontbreekt nu voor 267.00 euro aan kleding. Dit was niet gebeurd als TNT zich aan hun belofte had gehouden; bij de buren afleveren of zelf op het postkantoor ophalen.

Vervolgens zeiden ze dat ze postbezorger hierop was gewezen en dat hij het noooooit meer zou doen. Nog geen week later bestellen we een acuucboor en nog wat van dat spul, en weer worden die voor de deur gedumpt. Duur materiaal. Maar TNT interesseert het NIETS.

Ik heb een klein bedrijfje, 267.00 euro aan kleding is niet niets voor mij.
Het wordt tijd voor een nieuwe postbezorgdienst!

Suzan (TNT Post)
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2008 15:12

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Suzan (TNT Post) »

Beste Aislinn en Missastra,

De klachten die u heeft over uw pakketbezorger nemen wij serieus en dienen absoluut door ons onderzocht te worden. Hiervoor heb ik echter uw naam, adres en/of overige contactgegevens nodig. Indien u deze gegevens liever niet prijs geeft op dit forum, is het tevens mogelijk om via [email protected] met ons in contact te komen. Ik zal er dan zorg voor dragen dat uw klacht door de juiste afdeling in behandeling wordt genomen.

Suzan Demirhan
Public Relations
TNT Post (Pakketservice)

elettosimba
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 15:30

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door elettosimba »

de pakketjes worden door WVS bezorgd en niet door tnt
WVS maken de fouten en tnt krijgt de schuld

Gesloten