LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trendjuwelier: leeg pakketje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
skaveskamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 18:40

Trendjuwelier: leeg pakketje

Ongelezen bericht door skaveskamp »

Eind september kocht ik een horloge bij Trendjuwelier, te Rotterdam. Aangeszien dit bedrijf is aangeloten bij de Thuiswinkelwaarborg, heb ik de bestelling geplaatst en direct betaald. Netjes ontving ik een paar mails wat de status was van de verzending, en vervolgens lag er ene briefje van TNT Post dat ik het pakketje op kon halen bij het postkantoor. Voor ontvangst getekend. Toen ik thuis kwam en het pakketje openmaakte, bleek alles er in te zitten, behalve het horloge! Nadat ik het pakje verder bestudeerde leek het alsof het pakje al open was gesneden aan de onderkant met een scherp voorwerp en vervolgens weer dichtgeplakt.
De juwelier heeft de verzending van het horloge maar verzekerd voor een klein bedrag. TNT geeft aan dat zij hieraan niets kunnen doen, behalve dat minimale bedrag over te maken op rekening van Trendjuwelier. Trendjuwelier neemt hier geen genoegen mee. Echter, ik heb het horloge betaald, nooit ontvanegn en mijn geld nog steeds niet terug. Ik voel me flink belazerd en raad niemand aan om, ook al is een bedrijf aangesloten bij de Thuiswinkel, via internet producten te kopen. Zijn er mensen die soortgelijks mee hebben gemaakt?

Lapidee
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2008 20:35

Re: Trendjuwelier: leeg pakketje

Ongelezen bericht door Lapidee »

Helaas is het niet mogelijk sieraden, horloges of geld te verzekeren bij tnt-post. Ook verzekerd volgt geen betaling als het blijkt dat het om deze artikelen gaat.

Geheim verzenden is de enigste oplossing bijna, Dus als afzender / ontvanger geen juweliersachtige vermelding en neutrale verpakking. Een stom stempel"monster zonder waarde". Doet het ook redelijk.

Ik heb begrip voor de klant, maar ook voor de juwelier want regelmatig worden die onrechtmatig behandelt door klanten.

Als juwelier zou ik de klant een nieuw horloge sturen en de rekening indienen bij de verzekering, ik ben daarvoor verzekerd.

Daarbij acht ik niet slim van de juwelier opvallend te versturen. Met ca 20 pakketten per week die hier binnenkomen en uitgaan weet ik het inmiddels wel. En dan nog gaat het mis als zoals van de week een leverancier er Goudsmederij ..... op zet, Idd een leeg pakettje, Wel met waardeloos spul erin. Maar het had evengoed zwaar vergif kunnen zijn.

Blijft riskant.

Advies overleg met de juwelier en probeer er uit te komen.

Groet Ruud

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Trendjuwelier: leeg pakketje

Ongelezen bericht door Frans75 »


Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: Trendjuwelier: leeg pakketje

Ongelezen bericht door Paul123 »

Frans,

Ik ben het ermee eens dat de geciteerde zin lijkt te impliceren dat in een sealbag verzekerde zending van sieraden wel mogelijk is, maar de voorwaarden van TNT geven vreemd genoeg heel uitdrukkelijk aan dat geld, cheques en sieraden onverzekerbaar zijn. Waarom die vreemde zinsnede over de sealbag desondanks bij het kopje verzekeringen staat ontgaat me.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Trendjuwelier: leeg pakketje

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Paul123,

Volgens de eigen voorwaarden:
12.1.4 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen vergoedt TPG Post schade in verband
met verlies, beschadiging of vertraging van Zendingen met “verhoogde aansprakelijkheid”
inhoudende geld, geldswaardig papier*,
edele metalen, edelgesteenten, parels, voorwerpen
of documenten met een kunst- of verzamelwaarde
en reisdocumenten, uitsluitend in overeenstemming
met de op grond van de AVC (binnenlandse
Zendingen) dan wel de Verdragen (Internationale
Zendingen) geldende (standaard-) limieten.

Gesloten