LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postbezorging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
eternity3
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2009 21:16

postbezorging

Ongelezen bericht door eternity3 »

Ik heb het ook helemaal gehad met TNT. En dan met name de gewone postbezorging. Gisteren kreeg ik weer een opengescheurde envelop in mijn brievenbus zonder inhoud :evil:
Dit gebeurd de laatste tijd steeds vaker. Ook komt er steeds meer post gewoon niet aan. Ik weet niet waar ze het laten, maar in ieder geval niet in mijn brievenbus :?
En wat denk je van de kaarten die helemaal dubbelgevouwen op je mat liggen? Er zit dan een mooi briefje op van tnt... uw post is beschadigd, onze excuses daarvoor. Om gek van te worden. Ik verzamel kaarten en mijn medeverzamelaars (zo'n 100) zijn het ook helemaal zat. Koop je voor heel veel geld mooie kaarten op MP, komen ze of niet aan of ze zijn helemaal beschadigd. En tnt doet er niets aan. Klachten indienen helpt niet, want daar doen ze niets mee.
Helemaal stoppen met het spekken van de tnt kas werkt ook niet.
Maar waar en door wie kan ik dan wel veilig mijn post laten versturen en bezorgen?

Waar zijn die goede, oude postbodes van PTT gebleven. De mannen die nog hart voor hun werk hadden en precies wisten wie waar woonde? En die onze spullen met respect behandelden.

Mirriam
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:20

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Mirriam »

Ik ben ook postbode geweest en behandelde en bezorgde post altijd met zorg. Je hebt er altijd van die mensen bij die snel snel de wijk willen doen, maar post open maken lijkt me stug. Misschien verkeerd bezorgd geweest en diegene heeft m geopend??
Klacht indienen heeft zeker wel zin! Vooral doorgeven op welke dag het is gebeurd want die postbode krijgt het wel degelijk te horen.

En als je echt je post zeker en compleet wilt ontvangen kun je tegen betaling een postbus huren, moet je wel zelf je post dagelijks halen :( Maar kun je wel vanaf 8 uur al :D

succes met je bezorger(s)

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Koop je voor heel veel geld mooie kaarten op MP, komen ze of niet aan of ze zijn helemaal beschadigd
Een deugdelijke verpakking doet wonderen. Kaarten versturen in een envelop met kartonnen achterzijde, voila. Als je toch al heel veel geld betaald moet een eurotje extra voor de verpakking toch geen probleem zijn?

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik ben er onlangs achter gekomen dat ook een wat stevigere verpakking niet altijd de oplossing is.
Laatst heb een DVD via internet besteld. Toen deze op de deurmat viel, viel me direct op dat het pakket veel te plat was om een DVD-case te bevatten.
Toen ik de verpakking had geopend, bleek de case volledig te zijn verpletterd. Het plastic was in tientallen stukken uiteen gevallen en zelfs de omslag was beschadigd. Gelukkig was het schijfje zelf niet bekrast, maar het verbaasde me wel dat een pakket zó gehavend kan aankomen.

boosoptnt
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 23:10

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door boosoptnt »

Enkelen weken geleden heeft de postbode een klein pakketje door mijn brievenbus gedaan, die blijkbaar toch te groot was voor mijn brievenbus. Deze is dus nu ook aan de binnenkant kapot gegaan.
Achteraf bleek dat het pakketje verkeerd gepost was, het was geadresseerd aan mijn buurman.

Nu heb ik al 2 keer een klachtenmail via hun website gestuurd, maar zij reageren gewoon helemaal niet. :shock:

Wat moet of kan ik doen?

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door YvetteV »

Enkelen weken geleden heeft de postbode een klein pakketje door mijn brievenbus gedaan, die blijkbaar toch te groot was voor mijn brievenbus. Deze is dus nu ook aan de binnenkant kapot gegaan.
Heleboel brievenbussen zijn heel erg lastig om gewone pakketjes in te gooien laat staan enveloppen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Waar zijn die goede, oude postbodes van PTT gebleven. De mannen die nog hart voor hun werk hadden en precies wisten wie waar woonde? En die onze spullen met respect behandelden.
er zijn ook vrouwen die dit werk doen, overigens.

Maar even een opmerking terzijde. Daarom heb ik dit gequoot: een postbode die post bezorgt op NUMMER, doet het werk correct. Op naam bezorgen gaat tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk, omdat er soms van die ingewikkelde (en meestal onvolledige) adressen zijn. Bijvoorbeeld:

Boslaan 3A01. Je hebt dan nummer 3, je hebt een nummer 3A, en ook nog eens een reeks achter die A. Als nou de gemeente of een andere afzender het poststuk onvolledig adresseert, dan kan de postbode er ook niets beters van maken.

Op naam bezorgen MAG eigenlijk niet eens, het hoort op adres te gaan. En wanneer de postbezorger een poststuk heeft bezorgd op het juiste adres, dan heeft die zijn of haar werk correct gedaan, ook al woont de persoon aan wie het poststuk is gericht, niet (of niet meer) op het vermelde adres.

Oh, er zijn genoeg alternatieven hoor. In mijn flat zie ik meerdere poststukken op de brievenkast staan, en allemaal bezorgd via TNT. Zij hebben dan wel op het aangegeven adres bezorgd, maar de naam klopt niet, en ik zeg het nogmaals: dat is de TNT niet te verwijten, mensen moeten hun verhuizing eens wat beter doorgeven (dan zorgt TNT er enkele maanden voor dat ze hun post nagezonden krijgen, maar die service houdt ooit op.


Openmaken van poststukken is uiteraard niet de bedoeling.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door YvetteV »

Je hebt ook adressen tussendoor zitten die slecht geadresseerd zijn door de afzender bv Bastion 5-05

Op sommige adressen is het ook gemakkelijk of zelfs heel erg onveilig voor de postbodes of postbezorgers en met dat soort adressen ga je dan voorbij
Of brievenbussen die nooit geleegd worden of heel erg slecht

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door D1RK »

Rondom plakband heeft een voordeel, dus alle randen kunnen niet meer open scheuren, dus kaartje is ongeopend en de zegel moet dan iets naar midden!

Ik plak alle post rondom met 5 cm plakband dus 2½ van rand is stevige tape!

Dat ze dan problemen hebben met het coderen met printers is hun probleem, want er staat nergens dat zo verstevigen verboden is.

geertje1
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2009 01:11

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door geertje1 »

ja helaas is dit bekend, maar dit komt omdat de goeie postbodes te duur zijn en weg moeten.
en daar voor worden maar mensen aangenomen die eigelijk niet weten hoe het werk gedaan moet worden, en er maar met de pet naar gooien.
maar mensen blijf aub klagen dan kunnen we misschien nog iets van de oude postbodes behouden

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door YvetteV »

Er wordt ook steeds meer post onderverdeeld over 3 soorten postbedrijven de TNT, Sandd en Selectmail
En de laatste 2 zijn ook voor bedrijven zelf die post verspreiden omdat ze goedkopere postbezorgers in kunnen zetten bij maar bij vakantiedagen of ziekte krijg je bij hun geld

En het werk voor de postbodes wordt soms ook wel heel erg moeilijk gemaakt door bewoners die honden hebben, troep in de tuin hebben enz..

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door Frans75 »

En de laatste 2 zijn ook voor bedrijven zelf die post verspreiden omdat ze goedkopere postbezorgers in kunnen zetten bij maar bij vakantiedagen of ziekte krijg je bij hun geld

Hoe bedoel je :?:

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik bedoel dat je bij Sandd geen geld krijgt als je op die dagen niet werkt en je wordt uitbetaald door zoveel poststukken die je moet lopen en bij de TNT wordt je beter betaald ook ben je bij hun een postbezorger onder het mom van huisvrouwenfunctie

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Als iets voor deponering in de brievenbus beschadigd is, kan dit door 2 dingen komen, het eerste kan plaatsgevonden hebben in een der sorteercentra, hier wordt dan een bescherming overheen gedaan,als tegemoetkoming voor de klant.
Ten tweede tijdens het transport van een depot naar de klant , kan tijdens dit vervoer beschadiging opleveren,soms onbewust veroorzaakt door de besteller.
Ik persoonlijk bel bij elke beschadiging ,bij de klant aan ,zijn ze niet thuis bel ik ze hierover op, dit vind ik belangrijk om de relatie met de mensen goed te houden,zodoende reduceer je de klachten tot bijna nul.
Verder is de verstandsverhouding met klanten ook beter,het wordt vanuit hun standpunt gewaarderd, dit merk je dan met de kerst o.a.

faliraki
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2009 08:43

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door faliraki »

Op 27-01-2009 is selektvracht langs geweest, ik was niet thuis.
Kaartje in de bus, komen op 29-01-2009 tussen 12 uur en 18 uur terug, niemand gezien.
Vrijdag 30-01-2009 de hele dag geprobeerd hun te bellen ,steeds een bezet toon, dit bedrijf kan je niet te pakken krijgen
Wat moet ik nu doen??

A2009
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2009 18:21

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door A2009 »

TNT post, je wordt er niet goed van.
Verkeerde bezorging (uit ander deel van het dorp), brieven die gewoon noooit aankomen. Pakjes worden zomaar ergens in de straat gedumpt, waarbij ze niet de moeite nemen om daarvan een berichtje achter te laten.
Nee, die dienstverlening is echt niet meer wat het vroeger was.
Hier loopt in de vakantie een vr postbode met haar pakweg 6 jarige dochter, die met een pak post rondloopt, Niet normaal
Al drie keer telefonisch geklaagt in 2 jaar tijd, ze zeggen de klacht te bewaren, maar ik bel telkens 'voor het eerst'.

stempel
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2009 11:20

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door stempel »

Zag dat 20 jan. bodejosm43 vermeldde dat bezorgen op NAAM eigenlijk niet eens mag. Het moet op adres. Ben nieuwsgierig of dat misschien in een soort instructie staat of misschien zelfs in de postwet?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is een instructie. Ik zal zeggen waarom.

Het is niet aan de bezorger om te bepalen wie er op een bepaald adres woont. Bovendien kan iemand een postadres hebben op een bepaald adres, en dan komt de naam van de geadresseerde ook niet overeen met de naam van de bewoner.

Een naamplaatje nabij de brievenbus heeft dan ook geen enkele waarde. Het is slechts een hulpmiddel, maar ook niet verplicht.

Bovendien verhuizen mensen regelmatig. Hoe wil je dat als postbode kunnen bijbenen, dsat is zijn of haar taak helemaal niet.

Om die reden: wanneer een adres een bestaand adres is, dan doe je als postbode niets fout, wanneer je een poststuk dat aan dat adres is gericht, daar bezorgt.

Sterkert nog: wanneer jij op eigen houtje, dus zonder dat je daar via je werkgever op de hoogte bent gebracht, een poststuk op een ander adres bezorgt dan wat staat aangegeven op het poststuk, dan maak je een bezorgfout.

jungske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:40

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door jungske »

Ook ik heb al vele problemen gehad met de bezorging van gewone post en pakketpost.

Het is vaak dat we hier post in de brievenbus krijgen die verkeerd bezorgd wordt terwijl en wel een duidelijk adres op de brief staat.
Dat op zich is al erg maar ik kan en wil die post dan alsnog op het goede adres bezorgen, maar wat gebeurd er met MIJN post die bij andere adressen in de bus zal vallen wat natuurlijk niet uit te sluiten is.

Ook is er bij mij een pakketje ter waarde van 100 € kwijt geraakt en hebben we het nooit binnen gekregen alhoewel TNT beweert van wel.

Maar alles nu goed en wel. Klagen, per e-mail en/of per telefoon haalt helemaal niks uit, antwoord krijg je toch niet of zelden Ze behandelen je als consument aan de telefoon alsof je een debiel bent en de schuld ligt nooit bij hun. Hun standaard antwoord is dan `volgens track en trace is het pakketje op het juiste adres afgeleverd' en is het daarmee basta, over en uit en kan je niks meer doen als je op zitten te vreten omdat die postbezorgers schijnbaar zomaar ergens een pakketje droppen om het maar `kwijt' te zijn.

Wat ik eigenlijk wil zeggen.... er wordt hier zoveel geklaagd over TNT maar is er nou geen instantie, iets of iemand die er ook een echte zaak desnoods in collectief van kan maken.

Het kan toch niet zo zijn in deze moderne wereld dat zulke praktijken zo grootschalig nog steeds zich voordoen.
Hopelijk staan er toch mensen op die meer juridisch onderlegd zijn en verantwoord kunnen optreden tegen volgens mij de monopolie positie van TNT.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postbezorging

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het probleem is dat mensen vaak niet eens het verschil weten tussen verschillende postbedrijven.

´De Post´ staat voor veel mensen slechts voor TNT. Het ontgaat veel mensen kennelijk dat niet alleen door TNT post, en postpakketten wordt bezorgd, maar ook door bijvoorbeeld DHL, UPS, GLS, Selectvracht, en dergelijke. Allemaal hanteren ze hun eigen regels.

Ook bij gewone postbezorging is er sprake van meerdere bedrijven (soms wel 6 of 7 per gemeente).

En ook hier geldt: mensen weten vaak niet eens via welke dienst ze post bezorgd krijgen, en gaan maar lukraak klagen. Klachten over TNT komen op die manier lang niet altijd bij de TNT terecht, en andersom. Mensen moeten gewoon eens leren kijken door wie het bezorgd is. Staat er een oranje streepjescode op, dan kan het alleen via de TNT bezorgd zijn. Maken die een fout, dan klagen de mensen toch vaak bij de eerste bezorger die ze toevallig tegenkomen, ook al is die van een heel andere organisatie.

Ik neem nooit klachten aan van andere organisaties. Wanneer ik zelf een bezorgfout heb gemaakt, zal ik er alles aan doen die ook zelf op te lossen. Wanneer mensen mij vragen om een verkeerd bezorgd TNT-poststuk op het juiste adres te bezorgen, dan mag ik dat niet eens, maar ik doe het ook uit mezelf niet. IK heb die fout niet gemaakt, waarom zou ik ze dan moeten oplossen?

Gesloten