LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door midas50 »

Beste TROS RADAR

Ook mijn persoonsgegevens waren openbaar.
Inmiddels is het gewijzigd, maar omdat het nmi te lang duurde voor de fout werd hersteld wacht ik een poosje om mijn gegevens weer te corrigeren.
Het vertrouwen is een beetje weg en het zal een tijdje duren voor dat weer hersteld is.
Ik schrijf af en toe pittige stukjes over sms-diensten en ben bang voor rancuneuze toestanden als mijn persoonsgegevens bekend zijn.

Mocht dat inhouden dat ik hier niet meer welkom ben....
Het zij zo.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

midas50 schreef:Beste TROS RADAR
Het vertrouwen is een beetje weg en het zal een tijdje duren voor dat weer hersteld is.
Ik schrijf af en toe pittige stukjes over sms-diensten en ben bang voor rancuneuze toestanden als mijn persoonsgegevens bekend zijn.

Mocht dat inhouden dat ik hier niet meer welkom ben....
Het zij zo.
Persoonlijk denk ik dat het niet zo een vaart zal lopen maar ik zou toch nu de juiste info plaatsen. Het is echt opgelost en er een te groot punt van maken dient niemand, maar dat is slechts mijn mening hoor.

De fout met het steeds inloggen is intussen ook verholpen! :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door kweenie »

Blijft de vraag wat dit forum met mijn naam, telefoonnummer en geboortedatum zou moeten. Wat is het nut van deze gegevens?

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door midas50 »

Beste Jor.
Je reactie stelt me wel iets gerust maar als je het niet erg vindt wacht ik nog even met veranderen.
Dat is mijn mening.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik wacht ook nog met het aanpassen.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ik wacht ook met het aanpassen, al is het voor mij een groot vraagteken waarom Radar mijn telefoonnummer nodig heeft.
E-mail is voldoende als men met mij kontakt wil .....

lieske

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

midas50 schreef:Beste Jor.
Je reactie stelt me wel iets gerust maar als je het niet erg vindt wacht ik nog even met veranderen.
Dat is mijn mening.
Uiteraard je goed recht. :wink:
Waarom Tros-Radar het telefoonnummer vraagt weet ik niet maar ik ben daar niet bang van. Zij hebben mijn nummer al heel lang en nog nooit heeft dat ook maar 1 probleem gegeven.Maar oke,ieder is zelf verantwoordelijk wat hij/zij wel of niet wil prijsgeven en ik heb daar ook geen oordeel over.
Laten we positief afsluiten, het vinkje bij inloggen werkt nu prima en ik blijf normaal ingelogd.

jor

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jlthkoch »

De fout met het steeds inloggen is intussen ook verholpen!
Nou, hier nog steeds niet........ iedere keer weer inloggen.

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door midas50 »

Bij mij gaat het inloggen nu wel automatisch.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Nou ja, bij mij lukt het automatisch inloggen (nog)niet. Zal dan wel weer aan de gebrekkige ondersteuning voor Apple computers liggen. Indien er een Apple-gebruiker is die wel automatisch in kan loggen dan hoor ik dat graag. (Kennelijk werkt het bij Windows-gebruikers dus wel)

Toolboy

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Toolboy »

U kun nu alleen nog uw eigen geboortedatum en telefoonnummer zien. Deze gegevens zijn voor anderen niet meer zichtbaar, behalve voor de Moderator.

Gaarne wil ik vernemen waar dit voor nodig is.
Uitleg lijkt mij van belang .,of gaat de moderator mij bellen en het persoonlijk uitlegen???

T

Ratteke33
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2009 22:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Ratteke33 »

Ik vind het heel raar waarom ons telefoonnummer bekend moet zijn bij moderators. Ik heb er nog nooit over nagedacht omdat aan "onze" leden te vragen... :roll: En meende ergens gelezen te hebben dat Tros Radar hier niks mee te maken, dat deze personen die het forum runnen helemaal los van hun staan?? Misschien heb ik het ook wel niet goed gelezen.

@ moderators/beheerder
Wat ik ook raar vind is dat iemand zijn berichten kan verwijderen uit het forum. Daardoor kan er verwarring onstaan omdat berichten niet meer op elkaar aansluiten en daardoor belangrijke info verloren kan gaan. Als iemand al zijn account wil verwijderen, kan dat altijd lijkt me. Alleen wordt diegene dan als gast aangegeven en kan het bericht behouden blijven.

Ach waar bemoei ik me eigenlijk ook mee.. :shock:
Laatst gewijzigd door Ratteke33 op 27 aug 2009 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

Ratteke33 schreef: En meende ergens gelezen te hebben dat Tros Radar hier niks mee te maken, dat deze personen die het forum runnen helemaal los van hun staan?? Misschien heb ik het ook wel niet goed gelezen.
Dat heb je inderdaad niet goed gelezen.Het is een eigen forum van de Tros.

Ratteke33
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2009 22:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Ratteke33 »

Dat heb je inderdaad niet goed gelezen.Het is een eigen forum van de Tros.
Oke gelukkig, dat stemt me al positiever!

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Inode »

Wees altijd voorzichtig met je gegevens op een forum. Tros werkt samen met Independer en dan krijg je een partij spam in je mailbox via via. Vroeger was je verplicht om met een e-amailadres in te loggen.

Dat heeft mij een paar avontuurtjes opgeleverd waarvan de honden geen brood lusten. De Tros is een listige omroep mijn advies hou je prive voor jezelf en blijf anoniem ....hoe vul dat zelf maar in.

En geef nooit je echte IP-adres prijs op forums :lol:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

Inode schreef:
Dat heeft mij een paar avontuurtjes opgeleverd waarvan de honden geen brood lusten. De Tros is een listige omroep mijn advies hou je prive voor jezelf en blijf anoniem ....hoe vul dat zelf maar in.

En geef nooit je echte IP-adres prijs op forums :lol:
Een onzinnige reactie, de Tros heeft mijn originele gegevens (inclusief telefoonnummer ) al jaren en ik heb nog nooit spam ontvangen!
De Tros een listige omroep noemen slaat ook al helemaal nergens op.
Het niet prijs willen geven van je echte IP-adres doet mij afvragen wat je dan te verbergen hebt, denk dat de meeste bezoekers niet eens weten hoe dat moet en het is totaal nergens voor nodig.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door WarZir »

Een site of forum die persoonlijke gegevens vraagt zónder enige vorm van motivatie hiervoor (het moet minstens in de AV staan, iets wat ik overigens -nog- niet heb gecontroleerd) is sowieso fout bezig. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt, tot nu toe dan :) , dat een site om gegevens vroeg zonder uitleg waarvoor dit precies is én tevens ook met een 'geruststellend' extra regeltje dat je gegevens niet worden misbruikt danwel doorverkocht.
Kortom: hoe Radar dit momenteel aanpakt, klopt niet en mag zelfs niet. Ik wijzig mijn fictief ingevulde telefoonnr. om die reden ook niet.

@jor: vertrouwen hebben in je medemens is natuurlijk een goed ding, maar op internet heb je toch écht ook een gezonde dosis achterdocht nodig, om niet in problemen te geraken. Slechts een vriendelijk advies, je hoeft er niets mee te doen :wink:

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door kuklos »

Bij reageren vandaag moest ik deze gegevens ook opgeven. De reden waarom is compleet onduidelijk. Jammer voor een programma wat zich druk maakt om cosumentenbelangen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door BBCS »

jor schreef:Het niet prijs willen geven van je echte IP-adres doet mij afvragen wat je dan te verbergen hebt, denk dat de meeste bezoekers niet eens weten hoe dat moet en het is totaal nergens voor nodig.
Het ip adres hoef je ook niet prijs te geven.
Het geinige van alles is dat de forumsoftware alle ip adressen vastlegt.
Dus op welke ip adres je geregistreerd hebt, maar ook van alle ip adressen waarvan gepost is.
Daarnaast als je meerdere accounts hebt, is dan te zien met welke accounts allemaal vanaf een bepaald ip adres gepost is.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door denmar »

Hoe krijg ik de instelling (aflopend) continu op mijn scherm?
Voorheen stond dit bovenaan en nu onderop en moet je eerst bij elk onderwerp naar beneden scrollen, dit vindt ik niet echt een verbetering.
Laatst gewijzigd door denmar op 28 aug 2009 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten