LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

WarZir schreef:
@jor: vertrouwen hebben in je medemens is natuurlijk een goed ding, maar op internet heb je toch écht ook een gezonde dosis achterdocht nodig, om niet in problemen te geraken. Slechts een vriendelijk advies, je hoeft er niets mee te doen :wink:
Gezonde achterdocht heb ik ook wel, blijkt wel uit het feit dat ik sinds 2003 dagelijks op het internet te vinden ben en slechts 1 keer een zooitje spam over mezelf heb afgeroepen(met dank aan de magneetverkopertjes ). Ook geef ik op heel weinig forums (juiste ) info prijs, echter mijn aanwezigheid hier sinds 2003 ( eerst onder een andere gebruikersnaam ) hebben ze hier allang al mijn juiste gegevens en nog nooit gaf dat ook maar 1 probleem. Integendeel zelfs, doordat men mijn telefoonnummer had en ik reeds langere tijd op het forum kom/kwam kreeg ik van de beheerders afgelopen jaar een uitnodiging om mee te denken over de site met onkosten+ reisvergoeding. :wink: (wegens ziekte kon ik helaas niet :cry: )
Het topic ging over de fouten in de site en deze zijn intussen allemaal opgelost, de gegevens zijn niet meer zichtbaar, het inloggen werkt nu wel goed, de activatie-email is bij degene die ik kan nu wel gelijk na aanmelden aangekomen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Radar »

jor schreef: Fout 3 = De activatie-emails komen slecht of zelfs niet aan, ik heb het 10 maal moeten doen om 1 activatie-email te krijgen en een andere bekende die al jaren op het forum aanwezig is heeft ondanks tientallen pogingen nog steeds geen activatie-email en kan niet met zijn oude nickname inloggen.
Het resultaat is voor Tros-Radar is een database met onzin-gegevens want niemand gaat zijn originele gegevens hier plaatsen natuurlijk. :idea:
Dit hebben wij getest en werkt hier perfect. Mogelijk ziet een spamfilter deze mail als ongewenste post. Kunnen degenen die hier tegenaan lopen, eens checken of de mail in de spam-box terecht is gekomen?

Het is mogelijk dat dit vooral bij bepaalde mailaanbieders gebeurt, bijvoorbeeld voornamelijk hotmail. Als iemand hier informatie over heeft is deze van harte welkom.


De vraag naar het telefoonnummer zullen wij hier ook weldra toelichten.

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Inode »

BBCS ook daarvoor heb je nieuwere technieken :lol:

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Radar »

Wij willen sneller en efficiënter kunnen optreden tegen forummisbruik. Het inwinnen van telefoonnummers draagt daartoe bij.

Hierdoor kunnen wij namelijk 2 zaken beter en sneller controleren:
- de inhoud van berichten en topics
- de identiteit van gebruikers

Let wel: men kan nog steeds anoniem op ons forum posten! Gezien de aard en de mogelijke impact van sommige berichten / topics is het echter belangrijk dat wij als moderator contact kunnen opnemen met de gebruiker als daar aanleiding toe is.

Het mag immers niet zo zijn dat men zomaar allerlei oncontroleerbare berichten post en daarmee personen, bedrijven of instellingen onterecht zwart maakt.

Wij moeten, bij het vermoeden van misbruik (onwaarheden, valse beschuldigingen etc.), deze berichten kunnen controleren. Dat wil zeggen: wij moeten in voorkomende gevallen om bewijs of onderbouwing kunnen vragen. De ervaring leert dat het soms lastig is om per e-mail snel met forumgebruikers in contact te komen. Het kan zijn dat wij in dergelijke uitzonderlijke gevallen telefonisch contact zoeken met de poster. Wij gaan ervan uit dat dit geen probleem is voor mensen die zich aan de gedragsregels houden.

Mocht blijken dat het telefoonnummer onjuist is, dan is dat in strijd met de gedragsregels. Dit kan dan dus leiden tot een forum-ban.

Toolboy

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte TROS Radar

Mocht blijken dat het telefoonnummer onjuist is, dan is dat in strijd met de gedragsregels. Dit kan dan dus leiden tot een forum-ban.


Let wel: men kan nog steeds anoniem op ons forum posten! Gezien de aard en de mogelijke impact van sommige berichten / topics is het echter belangrijk dat wij als moderator contact kunnen opnemen met de gebruiker als daar aanleiding toe is.

Dit is zeer tegenstrijdig wat u schrijft.

vriendelijke groeten T

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

Een forum als dit (kan) een grote impact hebben op bv een bedrijf wat door de mangel word gehaald. Het is dan toch niet meer dan normaal dat beheerders van een/dit forum degene die een bedrijf afbranden moet kunnen benaderen om uitleg te vragen over 1 en ander.Je hebt kunnen zien dat internetoplichting.nl direct de stekker eruit moest trekken om aan hoge schadeclaims te ontkomen.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door WarZir »

TROS Radar schreef: Mocht blijken dat het telefoonnummer onjuist is, dan is dat in strijd met de gedragsregels. Dit kan dan dus leiden tot een forum-ban.
Mijn god zeg, dit is nogal niet wat?! :shock: Dat er gedragsregels zijn, lijkt me niet meer dan normaal, dat ze nageleefd dienen te worden: idem dito. Maar als iemand zich systematisch misdraagt, geef dan gewoon een waarschuwing via een forum PM of via mail (hetgeen wél bekend is bij jullie). Als iemand -volgens jullie- niet tijdig reageert op mails, dan verwacht je dit wel via telefoon? (iemand kan wel met vakantie zijn of net in de tuin, schuur of garage zitten en de telefoon niet horen).

Sorrie, maar ik vind dit absoluut geen reden om telefoonnummers (en geboortedata) op te vragen van je leden.
Dan ban je de forumleden maar die er hier een zooitje van maken. Mensen straffen die hun telefoonnr. pertinent niet willen geven, is echt totaal over the top. Ik heb een niet-geregistreerd (en dus: geheim) nummer, welke ik echt niet aan -voor mij- wildvreemden ga geven en al zeker niet op internet.

En even compleet andersom gesproken: als ik zie hoe 'vlug' er door beheerders gereageerd wordt op topicreports, dan mogen de beheerders ook best even in de spiegel kijken. Dat feit is ook niet om vrolijk van te worden. Als je spam of een uit de hand gelopen discussie rapporteert en het staat er 3 dagen later nóg, dan vraag ik me ernstig het nut af van die functie én de mensen die deze toepassen.
Daarom vind ik toch wel dat het eisen van privegegevens (als dit uberhaupt wettelijk gezien wel al mag!) in dit licht toch wel erg arrogant hoor... :roll:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door kweenie »

Helemaal met wasZir eens. Als iemand iets op het forum plaatst wat volgens het forum geverifieerd zou moeten worden, dan moeten ze maar mailen. Komt er geen reactie, dan kan de boodschap weggehaald worden.

Of eventueel andersom. Als iemand iets dubieus plaatst, dan zou het tijdelijk weggehaald kunnen worden om na controle (via mail) weer teruggeplaatst te worden.

stofzuigertje

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag aan Radar Redactie;

Als ik een fout nummer opgaf zoals nu 06 0000 0000 wegens het zichtbaar zijn en het vergeet aan te passen, krijg ik dan een ban?

Als ik een nieuw nummer krijg, en dit vergeet aan te passen, komt vaker voor, en vooral Prepaid gebruikers die SMS dienst kregen nemen vaak een andere omdat je eerst de kosten moet betalen voor je STOP kunt sturen!
Dus ik heb een nieuwe wegens dure kosten om te stoppen!

En ik wil eerst zekerheid dat deze gegevens nooit meer online komen!
Een Envelop voor mail of Persoonlijk Bericht vind ik wel goed.

Verder is niemand verplicht telefoon te hebben, een collega is doof en kan alleen SMS lezen en ik mail meestal!
Dus dove mensen uitsluiten wegens ontbreken of fout telefoon nummer is discriminatie!
Ook mensen die met gehoor bescherming werken of op zee zijn vaak niet bereikbaar, en vrachtwagen chauffeur krijgt extra kosten in buitenland als hij daar gebeld word, dus vele willen niet gebeld worden!

Ook kan ik geen 2 nummer vermelden, ik werk zowel vanuit NL als uit Rusland en als de Tros daar naartoe wil bellen?
Daarom voorlopig niet een echt 06 nummer!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door BBCS »

Op het moment dat een poster over de schreef gaat, kun je die via een PM of mail waarschuwen.
Blijft die persoon over de schreef gaan, dan een ban.
TROS Radar schreef:Het mag immers niet zo zijn dat men zomaar allerlei oncontroleerbare berichten post en daarmee personen, bedrijven of instellingen onterecht zwart maakt.
De moderator, forumbeheerder als de redactie zijn niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud van de postings.
De degene die de postings plaatst is zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij post.

De ervaring leert dat veel mensen gelijk van oplichting spreken, terwijl dat niet zo is.
Hier op het forum voorbeelden genoeg.

Zelf heb ik dat ook eens een keer gehad dat een poster bij een forum die ikzelf beheer ook iemand beschuldigde van oplichting. Dit was in dit geval terecht.
De benadeelde kwam bij mij klagen, en dan heb ik: tja het is je eigen schuld. Nu moet je op de blaren zitten en niet zeuren.

Oke, het is een moeilijk onderwerp, maar je kunt als moderator toch kijken of het een beschuldiging terecht is of niet.

stofzuigertje

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@BBCS,

Vind U ook dat er in het weekend geen enkele moderator beschikbaar was en er vooral op vrijdag middag/avond regelmatig misbruik is gemaakt?
Ik zou voor Moderators zijn onder de goede en ervaren bezoekers die nog nooit of nauwelijks klachten kregen.

Ik zal geen namen noemen maar enkele zouden goede moderators zijn!
Waarom mogen we de Tros niet helpen in deze avond en weekend uren?
Wat vind jij daarvan?

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Lijkt me inderdaad prima als mensen die hier veel aanwezig zijn en tonen zich verantwoordelijk te kunnen gedragen moderator worden. Het idee van een community wordt dan volgens mij ook versterkt. Ben zeer benieuwd

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door plumber »

Begrijp al die ophef niet.Heb helemaal niets ingevuld
en kan toch reageren en een ieder die hier langere tijd
is weet ondertussen wel wie ik ben.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jlthkoch »

De moderator, forumbeheerder als de redactie zijn niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud van de postings.
De degene die de postings plaatst is zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij post.
Toch werkt dit in de praktijk vaak anders, waar we helaas te maken hebben met rechters die de beheerder van een forum kunnen opdragen bepaalde berichten "te verwijderen en verwijderd te houden" (op straffe van een dwangsom) waardoor een beheerder dan wel niet verantwoordelijk kan zijn (zoals het hoort) maar een fijne rechter wel een boete oplegt indien dergelijke berichten weer verschijnen. (Alsof een forum 24 uur per dag kan worden gemodereerd)
Dit is wat in het verleden gebeurde met internetoplichting.nl, die er vervolgens mee gestopt zijn daar voor hen het risico op deze manier te groot was.........

Overigens ben ik het er ook mee eens dat het wat eigenaardig is dat men je verplicht een telefoonnummer te vermelden, zeker als je ziet hoe slecht (langzaam of niet) men regelmatig zelf reageert op spam of andere off-topic berichten en daarnaast in eerste instantie doodleuk de telefoonnummers voor iedereen zichtbaar maakt.

Overigens: Mijn andere probleem met het nieuwe forum bestaat nog steeds: Ik moet iedere keer op nieuw inloggen, is er al iemand die ingelogd blijft op een APPLE? (Op de Windows-PC is het inmiddels al opgelost, geloof ik)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door BBCS »

stofzuigertje schreef:@BBCS,

Vind U ook dat er in het weekend geen enkele moderator beschikbaar was en er vooral op vrijdag middag/avond regelmatig misbruik is gemaakt?
Klopt.
Wat ik het zeer kwalijk vind is dat men een grote update gedaan heeft en vervolgens diverse dagen niet naar het forum omgekeken heeft.

En ik heb recht van spreken, omdat ik ook een forum beheer en donders goed weet wat er allemaal bij komt kijken.
stofzuigertje schreef: Ik zou voor Moderators zijn onder de goede en ervaren bezoekers die nog nooit of nauwelijks klachten kregen.

Ik zal geen namen noemen maar enkele zouden goede moderators zijn!
Waarom mogen we de Tros niet helpen in deze avond en weekend uren?
Wat vind jij daarvan?
Het zou een zeer goede oplossing zijn.

Sterker nog: bij het forum waar ik nu de forum beheerder en moderator van ben
was eerst compleet stuurloos.
En nu wordt het forum door drie forumgebruikers beheerd en gemodereerd.
Dus dat systeem werkt wel degelijk! :lol:

stofzuigertje

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Automatisch inloggen;

Onder Linux nooit een probleem geweest tot de laatste aanpassing voor Windows...
Dus nu bij naar pagina gaan 1x klikken en klaar.
Even tussendoor andere pagina bezoeken geen probleem.
Maar Apple Mac is zo zeldzaam dat ze die als laatste behandelen.
Firefox zou ook nog kunnen helpen want onder Chroom werkte het ook niet goed.
Dus het zou ook aan InterNJET Explorer kunnen liggen!

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Inode »

Sterker nog: bij het forum waar ik nu de forum beheerder en moderator van ben
was eerst compleet stuurloos.
En nu wordt het forum door drie forumgebruikers beheerd en gemodereerd.
Dus dat systeem werkt wel degelijk! :lol:
Dat forumpje was niet stuurloos Marcel maar door 3 moderators te benoemen zijn alle forummers verdwenen en is jouw forumpje idd niet meer stuurloos maar de onderwerpen zijn voor 15-jarigen geworden 8)

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door alfatrion »

TROS Radar schreef:Het tonen van telefoonnummers en geboortedata was natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Onze welgemeende excuses hiervoor!
TROS Radar schreef:Vandaar het vriendelijke verzoek van onze kant om deze gegevens, indien u deze uit voorzorg had 'vervalst', opnieuw naar waarheid in te vullen.
Ik vind dat er toch erg licht door het beheer team op gereageerd wordt. Gebruikers hebben hun persoonsgegevens in goed vertrouwen afgeven en dat vertrouwen is beschaamd. Ik kan uit het bericht niet opmaken wat jullie hebben ondernemen en nog gaan ondernemen om te voorkomen dat zo'n grove fout in de toekomst niet meer voorkomt. Waarom zouden we?
TROS Radar schreef:Mocht blijken dat het telefoonnummer onjuist is, dan is dat in strijd met de gedragsregels. Dit kan dan dus leiden tot een forum-ban.
Deze taal vind ik misplaatst gezien wat er gebeurt is. Het publiceren van persoonsgegevens is een grove schending van de wet persoonsbescherming. Dat aangedragen gegevens niet correct zijn lijkt mij minder belangrijk.
TROS Radar schreef:Het mag immers niet zo zijn dat men zomaar allerlei oncontroleerbare berichten post en daarmee personen, bedrijven of instellingen onterecht zwart maakt.
Daarvoor kunt u altijd nog terecht bij de provider.
BBCS schreef:De moderator, forumbeheerder als de redactie zijn niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud van de postings.
De degene die de postings plaatst is zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij post.
Beheerder kan middels een onrechtmatige daad wel aansprakelijk gehouden worden voor wat op haar forum gebeurt. Laatst is Mininova hierop nog veroordeeld.

Angelibg
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 aug 2009 00:11

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Angelibg »

TROS Radar schreef:
Mocht blijken dat het telefoonnummer onjuist is, dan is dat in strijd met de gedragsregels. Dit kan dan dus leiden tot een forum-ban.
Dan kan je alvast wat tijd gaan vrijmaken :D

Ook hier melden zich mensen die genaaid zijn door andere mensen,
die enigszins het vertrouwen in de mens (kunnen) zijn kwijtgeraakt,

hoe kan je van die mensen verwachten, dat zo gauw ze zich hier aanmelden,
en nog niet precies weten, wat ze kunnen verwachten van een forum zoals deze,
dat ze meteen maar even hun echte achternaam / telefoonnummer en geboorte datum afgeven.

Deze mensen zoeken weer enigszins iemand die ze kunnen vertrouwen,
en helaas kost dat een beetje geduld en tijd.

Ik begrijp echt niet dat jullie tot dit systeem zijn gekomen :shock:

Enne Tros Radar voor jullie gelden deze regeltjes niet ??

Geb datum: 31-Jan-1980
Tel Nummer: 5270 :roll:

Kom op een beetje menselijker mag gerust :wink:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ben benieuwd of ze dan hier praktisch het hele forum gaan verbannen als we gewoon massaal weigeren om dit te doen. Is hier overigens geen registratie bij het CBP voor nodig?

Gesloten