LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Publi Force

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ivette
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2005 19:55

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Ivette »

Hier ook een zeer ontevreden mens...
Dogma is inhoudelijk zoooo veranderd, dat ik gelijk na het 1e nummer al wou opzeggen. Gebeld, gemaild, en via de post opgezegd, maar geen reactie!

Hoe kom ik hier nu vanaf?

Het nwe concept is lelijk, en inhoudelijk absoluut niet wat ik wens van een hondenblad

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb aangetekend opgezegd voor alle drie abonnementen die ik heb bij Publi Force, te weten Moestuin, Dier en Fotaal. De brief is binnen, maar heb inderdaad niks gehoord. Maar...

Behalve de abonnementen opzeggen heb ik de toestemming voor automatische machtiging ingetrokken. Mochten ze alsnog bedragen afschrijven, dan wordt dit gestorneerd.

Vergeet één ding niet: Publi Force zit in zwaar weer. Om de veredelde reclameblaadjes uit te geven zijn ze afhankelijk van advertenties. Ik denk dat, door de economische crisis, de advertentieinkomsten aan het teruglopen zijn. Als dan ook nog eens de abonnee's massaal weglopen, lopen de laatste adverteerders gegarandeerd ook nog eens hard weg, en dan is het einde verhaal voor het bedrijf.

Om dit te voorkomen haalt Publi Force alles uit de kast om abonnees te binden. Voor Fotaal kreeg ik zelfs het aanbod een abonnement voor de duur van 5 jaar aan te gaan. Je leest het goed: vijf. VIJF. VIJF jaar. Of dit wettelijk toegestaan is weet ik niet, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen. Als Publi Force met dit soort sprongen komt kun je wel nagaan hoe ze in het nauw zitten.

Het is dan ook niet vreemd dat er niet gereageerd wordt op opzeggingen. Blijkbaar hopen ze op die manier nog wat abonnees te kunnen binden.

Houd gewoon voet bij stuk, stuur desnoods nog een tweede brief dat je de toestemming voor automatische incasso intrekt, en, mochten ze toch incasseren, storneer dit gewoon zonder enig bericht. Je hebt opgezegd, klaar, punt uit.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Bertina1,

Maanden geleden schriftelijk aangetekend opgezegd maar geen antwoord, sterker nog ze blijven hun bagger sturen. Kan jij het 010 nummer geven?

En wat te doen als er straks weer een acceptgiro kom voor het volgende jaar? Gewoon niet betalen en maar wachten totdat er een incasso bedrijf aanklopt?

Grt, Eddie

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door MarijW »

ze zijn verplicht om hun contract na te komen. dat betekend dat je de nummers waar je recht op hebt nog krijgt.

omdat je aangetekend hebt opgezegd, heb je bewijs. je kunt gewoon een mailtje sturen met daarin dat je aangetekend hebt opgezegd en geen blad meer wil ontvangen. moet voldoende zijn.

zo niet, hier het andere telefoonnummer 010-4090099 via deze link gevonden http://www.abonnementenbeheer.nl/
voor mail: [email protected]

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Eddie2 »

MarijW,

Helemaal top. Bedankt voor je antwoord, ik ga ze morgen ff bellen.

Grt, Ed

peppie41
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2010 19:37

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door peppie41 »

ik hebt in december al gebeld dat ik op gezegd heeft .
nu kreeg ik brief dat ik morgen moet betalen .
anders nemen ze juridische stappen .als ik bel dan staat alles in computer.
maar ze sturen steeds brieven hebt nooit wat met incasso temaken gehad.
in de computer staat dat alles op gezegd is maar ik hebt geen bewijs wat moet ik nou .het gaat hier om het dartblad .en ze beloven een email te sturen maar dat doen ze ook niet .
wordt er ook een beetje moe van die lui .

Ellun
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2010 13:55

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Ellun »

Hier ook een ontevreden dogmagazine lezer sinds het is overgenomen
Augustusnummer half september ontvangen
Septembernummer niet ontvangen
Inmiddels wel abonnementsgeld afgeschreven (april nog betaald): laten storneren
Gemaild met klachten en om op te zeggen: alleen schriftelijk en aangetekend mogelijk
Aangetekende brief gestuurd, geen reactie
Vorige week een ingebrekestelling gekregen: direct gebeld: geen gehoor
Vandaag een fax gestuurd...

Ik wil er van af!

sorry dat ik het verhaal zo in het kort heb beschreven,
maar heb het verhaal al zo vaak uitgebreid beschreven...
Mocht iemand meer informatie willen (om stappen te ondernemen)
moet je maar ff contact opnemen!

Groetjes Ellen

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door witte angora »

alleen schriftelijk en aangetekend mogelijk
Juridisch is het nonsens dat een opzegging aangetekend verstuurd moet worden, als een opzegging op wat voor manier dan ook binnen is, dan is het bindend. Klaar, punt.

Zoals ik al eerder betoogde, Publi-Force zit in zwaar weer, om hun adverteerders te behouden moeten ze zoveel mogelijk abonnee's houden, dus trekken ze alles uit de kast om je te behouden. Ze hopen gewoon dat je die 7 euro éven niet in huis hebt, nét even geen zin hebt om naar het postkantoor te lopen, enzovoorts. En dan zit je weer een jaar vast.

Doe het toch maar, maar ik heb hun in december ook geschreven dat een bedrag van 7 euro om een veredeld reclameblaadje op te zeggen van de zotte is.

Opgezegd is opgezegd, voor de zekerheid kun je de toestemming voor automatische incasso intrekken, dan kunnen ze geen kant meer op.

Zorg wel dat je je briefje inzake het aangetekend bewaren goed bewaart, je kunt het nog wel eens nodig hebben als ze IJ gaan inschakelen.

peppie41
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2010 19:37

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door peppie41 »

het is toch triest als je email stuurt met lees bevesteging en dat je daar geen antwoord op krijgt naar 3 dagen .ik hebt maar netjes betaald ik ga maandag op zeggen hoef dat dartblaadje nooit meer en zal hem gelijk terug sturen .
een aangetekende brief zal ik sturen.toch vreemd ik zegde mij zorgverzekering op met email en het was zo rond terwijl dat om 100 euro per maand gaat .
en voor 30 euro per jaar moet ontzettend veel moeite doen om het te kunnen op zeggen.hoopt dat iemand hier eens werk van gaat maken .

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door witte angora »

30 euro per jaar
30 euro per jaar? Ik was op een stuiver na 20 euro kwijt. En het opzeggen kost aangetekend inderdaad 7 euro, tel uit je winst... :wink:
hoopt dat iemand hier eens werk van gaat maken .
Gaat vanzelf hoor, ik denk dat ze het niet lang meer zullen maken. :mrgreen:

peppie41
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2010 19:37

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door peppie41 »

ik hebt een vraagje moet ik naar het postadres een aangetekende brief sturen .
of naar de postbus .
want ik zie 2 adressen plus de bankrekening dan kan ik die ook blokkeren .



groetjes peppie

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door witte angora »

peppie41 schreef:ik hebt een vraagje moet ik naar het postadres een aangetekende brief sturen .
of naar de postbus .
want ik zie 2 adressen plus de bankrekening dan kan ik die ook blokkeren .



groetjes peppie
Ik heb het aangetekend naar het postadres verstuurd, en het is afgehaald ook. Mocht het niet afgehaald worden, dan krijg je de brief retour.

Je kunt de bankrekening blokkeren, wat je nog beter kunt doen is in je opzeggingsbrief vermelden dat je de automatische incasso intrekt. Dan mogen ze niet eens meer incasseren, doen ze dat toch, dan hebben ze een héél groot probleem.

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door MarijW »

witte angora schreef: Je kunt de bankrekening blokkeren, wat je nog beter kunt doen is in je opzeggingsbrief vermelden dat je de automatische incasso intrekt. Dan mogen ze niet eens meer incasseren, doen ze dat toch, dan hebben ze een héél groot probleem.
Wij hebben nooit een incasso afgegeven, maar ze hebben wel geld van onze rekening afgehaald. Dat hebben we gestorneerd. Met dat probleem valt het wel mee dus, ze doen het gewoon!

livemylive
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:19

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door livemylive »

ik lees het alweer ik ben niet de enige met publiFORCE (de naam zegt het al)problemen.
gelukkig heb ik geen automatische inkasso dus ik heb alleen de eerste portokosten betaald zoals aangegeven in het telefoongesprek met die vriendelijke mevrouw.
maar ook via internet opgezegd(dat kon volgens die mevrouw)
en nu blijven de bladen gewoon komen daar ben ik dan ook wel een hardhoofd in nu gaan de bladen ongeopend retour naar de afzender met de mededeling dat het ongewenste post is.
dat kost hun dus 2x portokosten es kijken wie het het langste volhoud.
livemylive

peppie41
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2010 19:37

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door peppie41 »

livemylive

ik had ook per mail opgezegd en toen kreeg ik een incasso bureau op mijn dak.terwijl ik een lees bevestiging mee stuurde .ik moet nu nog steeds een berichtje krijgen dat die gelezen is .ik ga hem morgen aangetekend op zeggen .dan hoef ik hem nooit meer en hebt ik bewijs in mijn hand want geloof .ik vertrouw die lui niet meer

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb de volgende brief aangetekend naar PubliForce gestuurd:
Geachte heer, mevrouw,

Bij deze deel ik u mede dat ik mijn abonnementen op uw veredelde reclameblaadjes op wil zeggen.

Het gaat om:
Dierjounaal: klantnr. xxx, referentie xxx
Fotaal: klantnr. xxx, referentie:
Moestuin: klantnr. xxx, referentie xxx

Allen t.n.v. xxx

Tevens trek ik de machtiging die aan u verleend is om bedragen van mijn bankrekening af te schrijven met ingang van vandaag in.

Graag wijs ik u er op dat de verplichting die u stelt om de opzeggingen aangetekend te verzenden juridisch niet verlangd kan en mag worden. Als een opzegging binnen is, of het nu telefonisch, per e-mail of per gewone brief is, dan is het binnen en bindend. Zeker gezien de aard van het produkt (veredelde reclameblaadjes, want meer is het niet) en de kosten van de abonnementen ( ca. 20 euro per jaar) is het volslagen waanzin om uw aanstaande ex-abonnees op dergelijk hoge kosten te jagen.

Gezien de berichten op het forum van Trosradar, waarbij blijkt dat het bij u op de administratie een gigantische puinhoop is, en veel opzeggingen zogenaamd niet binnenkomen, danwel domweg niet verwerkt worden louter omdat de opzeggingen niet aangetekend verstuurd zijn, zal ik bij deze een uitzondering maken. Voor alle drie de abonnementen kan ik, door deze brief aangetekend te verzenden, aantonen dat de opzegging verstuurd, en dus binnen en bindend is.

Dat ik deze brief niet apart per abonnement verstuur is logisch, aangezien het verzendadres in alledrie de gevallen hetzelfde is. U kopieert de brief maar als het nodig is. Ik ga geen drie keer separaat een aangetekende brief versturen omdat u het IQ, de service en het juridisch besef van een baksteen hebt. Zeker niet omdat een aangetekend verzenden volgens de Nederlandse wetgeving volstrekt niet nodig is.

Mocht u ook in mijn geval problemen maken, dan zie ik u zeer gaarne voor de rechtbank terug, waarbij ik u nu reeds kan zeggen dat alle kosten die ik zal maken voor uw rekening zullen komen, inclusief de kosten van het aangetekend verzenden van deze brief. Iedere toekomstige afschrijving van mijn rekening zal gestorneerd worden, waarbij ik u ook de wettelijke rente in rekening zal brengen, en waarbij ik een schadevergoeding bij de rechtbank zal eisen inzake onrechtmatig handelen van uw kant.. De toestemming voor automatische incasso is immer ingetrokken.

Tekenend met de achting die u toekomt,


Brief is verstuurd op 21 december jl, uiteraard tot vandaag nog niks gehoord.

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen...

bertina1
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:54

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door bertina1 »

"Het IQ van een baksteen" :lol:
Ik heb ook een aangetekende brief verstuurd en ook niks gehoord. Vervolgens krijg ik 2 weken terug wel weer een magazine :shock:

Dit was mijn brief:

Publi Force BV
Postbus 229
2950 AL Alblasserdam

XXXXX, 19 november 2009

Betreft : Beëindiging abonnement Darts International

Geachte heer/mevrouw,

Op 20 september 2009 kreeg ik van u een brief betreft incassoweigering terwijl er voldoende saldo op mijn bankrekeningnummer stond. Ik was ook enigszins verbaasd over de hoogte van het abonnement, deze was zonder mij op de hoogte te stellen verhoogd en daarbij zou ik ook nog maar 6 nummers ontvangen in plaats van 12.
Ik heb u daarom op 21 september 2009 een e-mail gestuurd maar geen reactie van u op terug gekregen.

Nog meer verbaasd was ik gisteren, toen ik eindelijk na 2 maanden weer iets van jullie hoorde. Ik kreeg het dartsmagazine na 2 maanden stilte opeens weer toegestuurd met daarbij een brief dat u mij al eerder herinneringen heeft gestuurd. Dit klopt dus niet, mijn laatste nummer is jaargang 7 nummer 5 geweest en ik heb daarna geen blad of brief van jullie ontvangen.
Ik vind het dan ook heel onfatsoenlijk om in een brief te ‘dreigen’ dat ik binnen 5 dagen moet betalen omdat anders een incassobureau het overneemt. Terwijl niet ík maar jullie in gebreke zijn gebleven door een enorme prijsverhoging door te voeren en de klant daarvan niet op de hoogte te stellen, vervolgens niet te reageren op e-mail en te zeggen dat jullie herinneringen hebben gestuurd terwijl ik al 2 maanden geen blad van jullie ontvangen heb!

Ik heb vanmorgen telefonisch gesproken met mevrouw XXXXXX van uw bedrijf en zij vertelde mij dat ik het abonnement wegens prijsverhoging per direct kan opzeggen en geen abonnements- of incassokosten hoef te betalen.

Ik vind het jammer dat het zo moet lopen, ik ben al lid van Darts International sinds de allereerste uitgave, maar ik wil hierbij mijn abonnement beëindigen vanwege de kostenverhoging en oplagevermindering.

jaapes
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2010 15:46

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door jaapes »

Eind vorig jaar mijn abonnement op Bootjournaal opgezegd. Via de mail en kreeg ik antwoord terug dat alleen aangetekende opzeggingen in behandeling worden genomen.
Terug gemaild dat dat wettelijk gezien niet nodig was en dat ik gezien hun reactie op mijn mail er van uitging dat de opzegging was aangekomen en verwerkt. Begin dit jaar toch weer een exemplaar ontvangen. Gemaild dat ik had opgezegd en dat terugsturen met DHL niet te doen was. Beide keren geen reactie uiteraard.

Vervolgens kreeg ik deze week een brief van een incasso bureau dat er een vordering open stond sinds augustus vorig jaar. Abonnement was per automatische incasso betaald in februari dus dit klopt ook al niet. Ook hadden ze volgens hun meerdere betalingsverzoeken verstuurd wat ook niet waar is. Heb het incasso bureau teruggemaild en de situatie uitgelegd. Ben benieuwd naar de reactie want hun aangekondigde juridische stappen wil ik wel aangaan.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben benieuwd naar de reactie want hun aangekondigde juridische stappen wil ik wel aangaan.
Mocht het voor de rechter komen: als je mijn aangetekend verzonden brief (kopie hierboven) leest dan zie je dat Publi Force inmiddels op de hoogte is dat aangetekend opzeggen juridisch niet houdbaar is.

Als ze er dan toch een rechtszaak van willen maken, neem rustig een kopie van die kopie mee, zou ik zeggen...

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Almet al een zeer onbetrouwbaar bedrijf met veel gedupeerden heb ik het gevoel dus ik vraag Tros Radar nogmaals om in een van de komende uitzendingen aandacht te schenken aan dit onbetouwbare bedrijf.


Wat denken jullie?

Gesloten