LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT post bezorgt weer verkeerd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Gioia »

Niet de eerste keer, helaas. Een verzekerde zending voor Sinterklaas. En ja hoor bij de balie wordt de postcode verkeerd ingetoetst, daar kwamen wij thuis pas achter, omdat het pakket al op de weegschaal stond.
Dom van ons, maar zeker van tnt post. Zij moet toch zien dat het adres niet klopt met de postcode?
Afijn gebeld met de zogenaamde betaalde service. Nee...wij doen geen terugbel acties en nee.... u moet zelf maar zien bij wie het is afgegeven en nee...
wij verlenen verder geen doorverbinden en nee.... ach ... zo triest en onbeleefd en dat voor Sinterklaas. :(
Nu maar hopen op de goedbedoelende medemens die denkt "hee... ik verwacht geen Sinterklaas dit jaar"
Wij zijn zeer verbolgen over TNT post wat een asociale post is het ..
verder hebben we er geen woorden meer voor.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Gioia »

Na telefonisch contact met TNT post ( wederom) geeft de telefoniste mij aan dat het pakket is aangeboden op een adres dat niet bestaat. Dit weten wij omdat degene voor wie het pakket bestemd is, met de auto is rond gereden, gelet op het feit dat de fout zat in 1 letter van de postcode en derhalve dichtbij..
Dit huis bestaat niet.
er zijn wel andere woningen, maar daar is het niet aangeboden.
Hoe of wat verder is ons niet vermeld. Wat een waardeloze TNT post hebben we toch. :(

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Gioia »

Ben ik met u eens, maar ik vind het wel oerdom als je niet eens een paar letters en cijfers correct in een pc kan invoeren, of bent U gewend, op dit domme niveau te leven?
:wink:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Dom van ons, maar zeker van tnt post. Zij moet toch zien dat het adres niet klopt met de postcode?
Hoezo moeten zij dat zien ?
Je kan niet verwachten dat ze elke brief of pakket controleren aan de hand van het postkodeboek.
Enfin TNT heeft niks verkeerd bezorgd.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Gioia »

u bent al net zo kortzichtig... heeft u weleens nauwgezet moeten werken?
tnt post heeft zelfs een verkeerde postcode ingevoerd
U bent al net zo dom helaas
:oops:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
u bent al net zo kortzichtig... heeft u weleens nauwgezet moeten werken?
tnt post heeft zelfs een verkeerde postcode ingevoerd
U bent al net zo dom helaas
TNT post toetst geen NAW gegevens is, die vul je zelf in op het uitgereikte doordrukformulier. Hier ben je ook zelf verantwoordelijk voor.

Schelden is wel erg gemakkelijk .... :mrgreen:

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Gioia »

wat een dom antwoord
tnt post balie dame heeft het per pc ingevoerd, ik hoef nooit iets in te voeren... of in te vullen
waar u woont is kennelijk een achterstand in technologie hahaha
:D

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door quantas01 »

Gioia schreef:wat een dom antwoord
tnt post balie dame heeft het per pc ingevoerd, ik hoef nooit iets in te voeren... of in te vullen
waar u woont is kennelijk een achterstand in technologie hahaha
:D
Nee maar het handschrift van sommige mensen is ook niet te ontcijferen soms.

Buiten dat al zou de postcode verkeerd zijn dan nog zie je dat ook op de bon die je meekrijgt en kan je meteen actie ondernemen.

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Bij een verzekerde zending moet de geadresseerde tekenen voor ontvangst, als het om een niet bestaand adres gaat is er ook niet getekend.
Je kunt bij TNT een claim indienen om de kosten vergoed te krijgen.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Gioia »

Hallo Toxopeus, U begrijpt tenminste met gezond verstand waar het hier over gaat.
Inmiddels is men in het dorp, waar de levering moest plaats vinden, onderling zo kien geweest te weten van : hee. ... dat is de familie..... en die kennen we... dus daar hoort het pakje thuis.
Het pakket is inmiddels op het juiste adres, NIET door de vreselijke TNT post maar door welwillende mensen die geven om Sinterklaas en het feest eromheen.
Tnt post heeft GEEN enkele Medewerking zover gegeven of verleend.
Zij hebben op de pc een foutieve code ingevoerd.. ik hoef nooit iets in te voeren dat doen zij. Dit keer konden wij het niet snel controleren daar het pakket op de weegschaal stond, 20 meter verder dan waar de balie assistente zat. Zij heeft dus de code foutief ingevoerd. Denk maar niet dat TNT post met een excuus komt.. of id. wij zullen voortaan onze sint en kerstpakketten via een koerier aanbieden en niet via die waardeloze TNT post wat een zooitje onverschilligheid is dat !

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Nee, het relativeringsvermogen van een postpakketje... :mrgreen:

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Berenice »

TNT kan bij het invoeren van de postcode zien welke straat hierbij hoort. De straatnaam komt automatisch naar voren als ze de postcode en het huisnummer intoetsen.

TNT had dus wel degelijk gelijk kunnen zien dat de straatnaam op het pakje en de straatnaam op hun scherm niet overkomen.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Gioia »

Hallo Berenice
ja, dat hadden ze moeten hebben gezien op het beeldscherm en ja, het is en blijft mensenwerk dat is duidelijk toch>>? :)
echter had ik toch wel coulance en navraag verwacht.. maar NEE TNT post verdient voor mij geen hoofdletters meer.. ik begrijp ook nu dat het koninklijke eraf is...
Koninklijk is het zeker niet. Koninklijk is in onze beleving: met égards worden behandeld, als je lieve mensen met Sinterklaas een pakket voor € 12,95 toezendt.
Maar goed, gelukkig dat U het ook begrijpt er zijn maar weinig mensen met gezond verstand , naar blijkt.
Een goede Sinterklaas wensen wij U allen toe,
Leve de koningin hahahha :wink:

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Gioia,


Heb je nu zelf wel of niet de zending geadresseerd?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zelfs aantekenen helpt dus niet om verkeerde bezorging te voorkomen. Dat verbaast me niets. TNT Post is een zeer klantonvriendelijk en onbetrouwbaar bedrijf geworden. Ik vind de belerende reacties aan Gioia belachelijk.

TNT Post bezorgt niet zelf de pakketten maar werkt alleen nog maar met onderaannemers. Dit zijn bedrijven die het bezorgwerk voor TNT doen. De onderaannemer die de laagste prijs heeft krijgt het contract van TNT Post. Wat dit voor de kwaliteit en betrouwbaarheid betekent laat zich raden.

Alle hoofdpostkantoren van TNT worden gesloten. Voortaan moet je pakketten in de supermarkt afleveren. In mijn geval moest ik de "baliemedewerker" uitleggen hoe je aangetekend moet verzenden. De gemiddelde supermarktmedewerker weet dat namelijk niet. Vervolgens kreeg ik twee dagen later voor deze zending een kaart van TNT Post in de bus met het verzoek om €3,08 aan strafport te plakken voor de betreffende zending. Dit terwijl beslist voldoende was gefrankeerd. Het is echt om lijp van te worden. TNT Post doet echt alles om op kosten in de bedrijfsvoering te besparen. Consumenten worden daar de dupe van.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Gioia »

@ Frans: U moet nog maar eens goed dit topic lezen!

@ Bob Schurkjens:
TNT Post bezorgt niet zelf de pakketten maar werkt alleen nog maar met onderaannemers. Dit zijn bedrijven die het bezorgwerk voor TNT doen. De onderaannemer die de laagste prijs heeft krijgt het contract van TNT Post. Wat dit voor de kwaliteit en betrouwbaarheid betekent laat zich raden.
Dit is zeker zo! Steeds meer komen voertuigen door de straat waar geen tnt logo op staat vol met postpakketten welke via tnt postkantoor zijn gedistribueerd.Gelukkig hebben wij hier een zeer betrouwbare en accurate vaste bezorger. :D

U schrijft :
In mijn geval moest ik de "baliemedewerker" uitleggen hoe je aangetekend moet verzenden.
Dit is mij ook een paar keer overkomen. Deze medewerker stond in een tijdschriften kiosk en dan zijn ze zeg maar "tnt postpunt"erbij. Natuurlijk zal er vast wel intern iets zijn dat het de medewerker niet is uitgelegd, dus dat is dan weer sneu.
Nee, ons pakket werd gewoon aan de balie verkeerd ingevoerd, met verkeerde code. Maar zoals reeds gezegd gelukkig kan het Sinterklaasfeest beginnen.
Ik wens dan ook alle belerende en niet belerende forummers een fijn Sinterklaasfeest toe, mocht je het vieren. :D

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Gioia,

Daarom vraag ik het ook.
Ben nog niet op een kantoor geweest waar ze adresdragers bedrukken.

Dus mijn vraag blijft: Heb je het zelf ook geadresseerd?

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door quantas01 »

Frans75 schreef:@ Gioia,

Daarom vraag ik het ook.
Ben nog niet op een kantoor geweest waar ze adresdragers bedrukken.

Dus mijn vraag blijft: Heb je het zelf ook geadresseerd?
Ja dat moet wel want TNT maakt geen adres sticker die maakt alleen de pakket sticker aan.

De bezorger kijkt naar het adres dat jij invult.

Ik denk ook dat ze het zelf fout heeft gedaan immers volgens haar bestaat het adres niet das knap want dan kan TNT hem ook niet invoeren.
En een paar reacties later is het pakket wel bezorgd, maar bij een ander en als dat adres niet bestond dan kan dat al niet.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Inmiddels is men in het dorp, waar de levering moest plaats vinden, onderling zo kien geweest te weten van : hee. ... dat is de familie..... en die kennen we... dus daar hoort het pakje thuis.
Dat zal toch ook een TNT medewerker geweest zijn ... :mrgreen:
Dus toch eind goed al goed met dank aan TNT

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Van mij mag slavendrijver TNT Post in de zak mee naar Spanje.

Goede illustratie van hoe TNT Post via subcontractors personeel afbeult:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 329&hilit=

Gesloten