LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
lowlowbilly
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009 12:18

Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door lowlowbilly »

Hallo,

Ik heb me een aantal jaren geleden geabonneerd op de Igids. Alleen wist ik niet meer wanneer. Ik heb daarom een mail gestuurd met de vraag of ze me wouden vertellen wanneer ik abonnee geworden ben( dit was in Oktober ongeveer). Daarop heb ik geen reactie gekregen. Een paar weken daarna heb ik een brief gestuurd ( niet aangetekend ) om mijn abonnement op te zeggen. Wederom geen reactie. Wel een paar dagen later de nieuwe Igids met daarbij een factuur.Hierop heb ik weer een mail gestuurd met daarin vermeld dat ik dit geen stijl vind. Je raadt het al, weer geen reactie. Ik heb toen een Gmail account aangemaakt en naar hetzelfde e-mail adres een bericht gestuurd met de vraag of ze me wat info konden geven m.b.t het plaatsen van een advertentie. Binnen 2 dagen had ik een reactie.
Je snapt dat ik hier stevig van baal en ik vraag me af of ik hier wat mee kan. Ik heb helaas geen mails bewaard :(
Na lang speuren heb ik een 06 nummer gevonden. En ik wil daar nog wel naar toe bellen :x , maar weet niet goed hoe dat aan te pakken.
Ik heb in ieder geval in mijn nieuwe agenda een notitie gemaakt wanneer ik het abonnement op moet zeggen. En dan gaat er wel een aangetekende brief naar toe :x
Groetjes,

Lowlowbilly

P.s ik hoop dat ik het topic in de juiste groep heb gezet :oops:
Laatst gewijzigd door lowlowbilly op 17 feb 2010 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door Sometimes »

lowlowbilly schreef:Ik heb in ieder geval in mijn nieuwe agenda een notitie gemaakt wanneer ik het abonnement op moet zeggen. En dan gaat er wel een aangetekende brief naar toe :x
Dit snap ik dus niet, je hoort / leest dit heel vaak.

Waarom niet NU opzeggen (aangetekend en al), waarom wachten tot het eventueel weer mis kan gaan?
De einddatum blijft hetzelfde...

lowlowbilly
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009 12:18

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door lowlowbilly »

Ze accepteren geen opzegging eerder dan 6 weken voor de afloopdatum. :x

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door Sometimes »

Dat lijkt me toch niet. Volgens hun algemene voorwaarden moet je minimaal 6 weken voor de einddatum opzeggen.

[tekst van site]
Voorwaarden ten aanzien van een abonnement.
U gaat een abonnement aan op de Internetgids voor de minimale periode van 1 jaar.
Het abonnement wordt stilzwijgend verlengd voor opnieuw een periode van 1 jaar.
Een abonnement geldt tot wederopzegging.
Opzegging van het abonnement dient u uitsluitend schriftelijk aan ons kenbaar te maken met in achtneming van de hiervoor wettelijke opzegtermijn van 6 weken.
Bij niet tijdige opzegging wordt het abonnement automatisch verlengd.
Bij niet tijdig voldoen van de factuur worden voor een herinnering en/of aanmaning extra kosten in rekening gebracht.
De opzegging kunt u sturen aan:

De Internetgids
Postbus 177
7940 AD
Meppel

[einde tekst van site]

lowlowbilly
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009 12:18

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door lowlowbilly »

:oops: dan heb ik de tekst verkeerd geïnterpreteerd . Ik stuur er van de week nog een aangetekende brief heen.
Waar ik eigenlijk het meest van baal is dat ik gewoon geen reactie krijg op mijn mails en brief. :cry:

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door Sometimes »

lowlowbilly schreef: Waar ik eigenlijk het meest van baal is dat ik gewoon geen reactie krijg op mijn mails en brief. :cry:
Dat is op z'n minst lomp gedrag, komt helaas regelmatig voor.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lowlowbilly schreef:Hallo,

Ik heb me een aantal jaren geleden geabonneerd op de Igids. Alleen wist ik niet meer wanneer. Ik heb daarom een mail gestuurd met de vraag of ze me wouden vertellen wanneer ik abonnee geworden ben( dit was in Oktober ongeveer). Daarop heb ik geen reactie gekregen. Een paar weken daarna heb ik een brief gestuurd ( niet aangetekend ) om mijn abonnement op te zeggen. Wederom geen reactie. Wel een paar dagen later de nieuwe Igids met daarbij een factuur.Hierop heb ik weer een mail gestuurd met daarin vermeld dat ik dit geen stijl vind. Je raadt het al, weer geen reactie. Ik heb toen een Gmail account aangemaakt en naar hetzelfde e-mail adres een bericht gestuurd met de vraag of ze me wat info konden geven m.b.t het plaatsen van een advertentie. Binnen 2 dagen had ik een reactie.
Je snapt dat ik hier stevig van baal en ik vraag me af of ik hier wat mee kan. Ik heb helaas geen mails bewaard :(
Na lang speuren heb ik een 06 nummer gevonden. En ik wil daar nog wel naar toe bellen :x , maar weet niet goed hoe dat aan te pakken.
Ik heb in ieder geval in mijn nieuwe agenda een notitie gemaakt wanneer ik het abonnement op moet zeggen. En dan gaat er wel een aangetekende brief naar toe :x
Groetjes,

Lowlowbilly

P.s ik hoop dat ik het topic in de juiste groep heb gezet :oops:
Nee, je kunt hier nu niets meer mee.
Als je de mails had bewaard, had je die kunnen uitprinten en opsturen naar I gids en zo aantonen dat je op tijd hebt opgezegd.
Mocht je nog willen bellen met dat 06 nummer, gewoon uitleggen dat je meerdere keren hebt gemaild over je abonnement, maar geen antwoord hebt gehad, misschien stuit je op coulance.
Zeggen zij dat ze weken achterlopen met de mail, kun je dat weerleggen door te vertellen over de mail over de advertentie die je hebt gestuurd via de G mail account.

lowlowbilly
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009 12:18

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door lowlowbilly »

Ik heb van de week een aangetekende brief naar ze toegestuurd met daarin vermeld dat ik graag na 2 weken een reactie krijg.
Ben heel benieuwd of ik daar inderdaad een reactie krijg.
Iedereen bedankt....

lowlowbilly
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009 12:18

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door lowlowbilly »

Tot op heden nog niks gehoord. Wat me trouwens niet verbaasd.

lowlowbilly
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009 12:18

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door lowlowbilly »

:evil: Pot vol blomme :evil: Ik krijg net mijn aangetekende brief retour met de melding dat hij geweigerd/ niet afgehaald is.
Wat kan ik hier verder nou nog aan doen.
Ik word hier echt niet goed van.

Heb net naar het 06 nummer gebeld maar kreeg de melding dat het nummer niet in gebruik is.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Opzeggen abonnement I gids( krijg aangetekende brief retour)

Ongelezen bericht door kuklos »

Bewaar het bericht dat je kreeg.
Dat lijkt me voldoende om aan te tonen dat je niet kan opzeggen, zelfs al doe je het wel op de juiste manier.

Gesloten