LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met ex

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
antonio32
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2010 21:12

problemen met ex

Ongelezen bericht door antonio32 »

hallo,

ik weet niet of dit onderwerp hier hoort, maar laat ik eerst even mij verhaal doen,
het zit zo zins kort ben ik bij me ex weg en moest het een het anders allemaal regelen, op zich is dat allemaal voor elkaar, maar ik heb nu spullen van mij ex in huis staan, ik heb haar aantal x gevraagt hoe en wat, zij doet er zo moeilijk over zo vaag.... ze vertelde mij later tegen mij dat ik het maar weg moest gooien en ook haar post, maar mag dat zo maar ? op dit monent heb ik haar spullen nog... , stel je voor dat ik al haar spullen we doe, en ze vraag later om haar spullen die weg zijn..... , strak gaat ze tegen instanties vertellen dat ik nog spullen van haar heb en niet wil terug wil geven of ze gaat vertellen dat ik het zo maar weg heb gegooit..... hoe zit zo iets in elkaar dan... wat kan ik het besten doen ????

mvg antonio

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Post doorsturen.
Op sommige enveloppen staan de afzender op, contakt mee opnemen en het goede adres van haar doorgeven.

Spullen bij haar afgeven, laten tekenen voor ontvangst en je bent er vanaf.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Als zij zegt dat je het weg mag gooien, zou ik vragen of ze dat even schriftelijk door wil geven. Dan ben jij gedekt.

antonio32
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2010 21:12

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door antonio32 »

mij ex doet al zo moelijk om mij tegen te werken.... ook al wil ik de dingen over leggen hoe en wat.....

gr antonio

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Stel dat ze nou helemaal niet meewerkt en de spullen niet wil ophalen of aannemen als jij ze zou brengen, kun je uiteindelijk ook een brief schrijven waarin je zegt dat zij nog veertien dagen de gelegenheid heeft om haar spullen weg te halen, en dat jij, als zij dat niet doet, zelf de spullen zult weggooien. Zeg er dan bij dat ze dat al een keer mondeling heeft gezegd en dat je jezelf niet aansprakelijk acht voor haar eventuele schade.

Hopelijk kom je dan van de spullen af!

tonnie van de wetering
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:51

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door tonnie van de wetering »

Leuke sugesties allemaal, ook wel goed bedoeld neem ik aan.

Echter ook hier is het een spel van recht hebben krijgen en spelen met de rechtspraak.

Stel dat je alles wegggooit en er moet een rechtelijke uitspraak komen over de eigendommen van de een of ander,
dan is het niet geheel ondenkbaar dat je ex gaat aantonen dat ze tijdens de scheiding in een geestelijk labiele situatie heeft gezeten en dat jij daarvan misbruik hebt gemaakt door het allemaal te regelen en er niets bij haar is terechtgekomen.
Aangezien vrouwen in nederland in scheidingen enorm bevoordeeld worden ten opzichte van mannen kan je dit dus behoorlijk opbreken.
Het zou dus een optie kunnen zijn om een advokaat in te schakelen die haar belangen behartigd in deze.
zodat die ook de wettelijke bevoegdheid heeft om deze scheiding van boedel goed te keuren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Aangezien vrouwen in nederland in scheidingen enorm bevoordeeld worden ten opzichte van mannen kan je dit dus behoorlijk opbreken.
:?: :?: :?:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

tonnie van de wetering schreef:Stel dat je alles wegggooit en er moet een rechtelijke uitspraak komen over de eigendommen van de een of ander,
dan is het niet geheel ondenkbaar dat je ex gaat aantonen dat ze tijdens de scheiding in een geestelijk labiele situatie heeft gezeten en dat jij daarvan misbruik hebt gemaakt door het allemaal te regelen en er niets bij haar is terechtgekomen.
Aangezien vrouwen in nederland in scheidingen enorm bevoordeeld worden ten opzichte van mannen kan je dit dus behoorlijk opbreken.
Het zou dus een optie kunnen zijn om een advokaat in te schakelen die haar belangen behartigd in deze.
zodat die ook de wettelijke bevoegdheid heeft om deze scheiding van boedel goed te keuren.
Leuke sugestie, ook wel goed bedoeld neem ik aan.

Ik zie het echter niet zomaar gebeuren. Ik deel sowieso jouw standpunt niet dat vrouwen enorm bevoordeeld worden. 't Zal vast wel eens gebeuren, maar daarmee is het nog geen tendens in de rechtspraak.

Je zegt dat een advocaat de wettelijke bevoegdheid heeft om een scheiding van boedel goed te keuren. De laatste keer dat ik keek, stond er echter nog dat de rechter dat doet...

Als je aan kunt tonen dat je alles wat redelijkerwijs mogelijk is hebt gedaan om die spullen terug te bezorgen, houdt het gewoon een keer op. Die zogenaamde labiliteit moet dan ook nog eens aangetoond worden. Uiteraard moet je voorzichtiger zijn als het gaat om spullen met een hoge waarde, maar die indruk krijg ik niet.

Wie zegt trouwens dat er sprake is van een scheiding? Ik zie alleen het woord "ex"... :wink:

tonnie van de wetering
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:51

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door tonnie van de wetering »

deurwaarder mark

ik krijg een beetje de indruk dat je enkel reageert om te reageren.

Een advokaat welke de belangen behartigd van de ex is gevolmacht om namens deze partij te aksepteren of af te wijzen.
pas wanneer er geen onderlinge afspraken mogelijk blijken te zijn dan pas is er de weg via de rechter.
Wanneer er sprake is van scheiding van tafel en bed kan een rechter iemand machtigen om de boedelscheiding te regelen als de partijën er onderling niet uit komen.

Er zullen zeker nog wel meer varianten mogelijk zijn, maar in die gevallen lijkt het me niet zinvol om daarin speculaties te doen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tonnie van de wetering schreef:deurwaarder mark

ik krijg een beetje de indruk dat je enkel reageert om te reageren.

Een advokaat welke de belangen behartigd van de ex is gevolmacht om namens deze partij te aksepteren of af te wijzen.
pas wanneer er geen onderlinge afspraken mogelijk blijken te zijn dan pas is er de weg via de rechter.
Wanneer er sprake is van scheiding van tafel en bed kan een rechter iemand machtigen om de boedelscheiding te regelen als de partijën er onderling niet uit komen.

Er zullen zeker nog wel meer varianten mogelijk zijn, maar in die gevallen lijkt het me niet zinvol om daarin speculaties te doen.
U gaat uit van een scheiding, dat woord is nergens vernoemd.
Er gaan meerdere mensen uit elkaar die niet getrouwd zijn ook dan noem je
de partner van toen je ex.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Ridouan »

Antonio, heeft ze geen ouders waar je misschien iets mee kunt regelen?

antonio32
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2010 21:12

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door antonio32 »

even weer terug te komen, ik heb hier ook rechthulp voor gebeld, en komt gewoon het zelfde op neer wat mij verteld is hier op het forum dat ik een briefje moest maken of ik het wel weg mag doen of dat zij het wil hebben, oke heb ik gedaan vandaag belde mij ex me op dat ze niet mee werk aan het briefje ..... en ook niet wil tekenen over haar spullen, ik wil jullie er wel bij vertellen dat niet getrouwd ben geweest met haar, alleen samen gewoond,

ex ex werk me alleen maar tegen al wil ik de dingen met haar over leggen of regelen,

mvg Antonio

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Dan zou ik inderdaad volstaan met mijn eerdere advies om een briefje te schrijven met daarin een termijn en een afwijzing van aansprakelijkheid.

Gaat het om waardevolle zaken?

antonio32
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2010 21:12

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door antonio32 »

dat briefje heb ze al ontvangen maar geen medeweking van haar laat ze telefonies weten,
het gaat allen om kleding,emotionele warde zo als fotos van haar overleden oma en sieraden,..en spulen van haar zoon... haar zoon is niet van mij is van een andere man.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door kuklos »

@antonio, ondanks dat je ex aan heeft gegeven niet mee te willen werken, zou ik toch zeer goed luisteren naar het advies van deurwaarder mark. Dus nogmaals een briefje sturen, kopie voor jezelf houden. En in dit briefje aangeven dat jij de spullen met 30 dagen na dagtekening wegdoet, tenzij zij ze op komt halen, dan wel schriftelijk een zwaarwegende reden geeft waarom ze de stukken wil bewaren, maar ze nu niet kan komen ophalen.

Onderteken dit briefje, en bewaar een kopie voor jezelf. En gooi de kopie nooit weg.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kuklos schreef:@antonio, ondanks dat je ex aan heeft gegeven niet mee te willen werken, zou ik toch zeer goed luisteren naar het advies van deurwaarder mark. Dus nogmaals een briefje sturen, kopie voor jezelf houden. En in dit briefje aangeven dat jij de spullen met 30 dagen na dagtekening wegdoet, tenzij zij ze op komt halen, dan wel schriftelijk een zwaarwegende reden geeft waarom ze de stukken wil bewaren, maar ze nu niet kan komen ophalen.

Onderteken dit briefje, en bewaar een kopie voor jezelf. En gooi de kopie nooit weg.
Die brief die je schrijft zou ik zowieso laten aantekenen met bevestiging van handtekening, dat heel goed bewaren en kun jij altijd aantonen dat jij haar de kans hebt gegeven maar er zelf geen moeite voor doet.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door VioletPrue »

antonio32 schreef:dat briefje heb ze al ontvangen maar geen medeweking van haar laat ze telefonies weten,
het gaat allen om kleding,emotionele warde zo als fotos van haar overleden oma en sieraden,..en spulen van haar zoon... haar zoon is niet van mij is van een andere man.
Ik zou de kleding en de spullen van haar zoon na de door jou gestelde termijn weg doen, maar de foto's en de sieraden kunnen veel emotionele waarde hebben.
Gewoon in een enveloppe doen en door de brievenbus mieteren.
Ben jij er van af en dan zoekt zij maar uit wat ze er mee doet.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door kuklos »

Gewoon in een enveloppe doen en door de brievenbus mieteren.
Ben jij er van af en dan zoekt zij maar uit wat ze er mee doet.
Dan beginnen de problemen zodra de ex roept dat ze niks gekregen heeft. Ik zou toch maar die aangetekende brief sturen. Maak een lijst van alle artikelen, eventueel met foto's ervan, en zet dat in de brief.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kuklos schreef:
Gewoon in een enveloppe doen en door de brievenbus mieteren.
Ben jij er van af en dan zoekt zij maar uit wat ze er mee doet.
Dan beginnen de problemen zodra de ex roept dat ze niks gekregen heeft. Ik zou toch maar die aangetekende brief sturen. Maak een lijst van alle artikelen, eventueel met foto's ervan, en zet dat in de brief.

Juist alles per aangetekend met ontvangstbevestiging en schrijf alles
wat er nog bij je is in die brief.

Toolboy

Re: problemen met ex

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik zou schriftelijk een termijn stellen wanneer het opgehaald moet zijn.
Vraagje: staat er op schrift wat haar eigendommen zijn ?

T

Gesloten