LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sky Finance Agency / Scambaiting

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

visitekaartje:
Bijlagen
Charles_Waalker_Business_Id_card.JPG
(22.02 KiB) 982 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

Goedemorgen meneer Walker,

Ik heb Uw laatste mailtje ontvangen.
Er vallen mij echter wat dingen op die mij niet zo aanstaan.
Ten eerste: Tot nu toe ging de hele conversatie in het nederlands, maar in Uw laatste mailtje gaat U over op engels. Ik ga liever door in het nederlands, want mijn engels is erg slecht.
Dan stuurt U mij een kopie van een visitekaartje en een kopie van Uw ID op. Maar waarom stuurt U slechte vervalsingen naar mij toe? Na mijn jarenlange handelspraktijken in valse identiteitsbewijzen, kan ik echte en valse documenten echt wel van elkaar onderscheiden.
U probeert mij gewoon voor de gek te houden, en dat vind ik niet zo leuk.

Ik zou graag zaken met Uw bedrijf willen doen, maar dan verwacht ik wel dat U eerlijk bent over Uw bedoelingen. Een zwendelaar ben ik zelf al, daar heb ik Uw hulp niet bij nodig. Ik wil alleen maar een lening van 25000 euro die ik niet terug hoef te betalen.

Op dit moment ben ik mijn vertrouwen in U een beetje kwijt, maar ik zou graag zien dat dit weer hersteld wordt.

U zou nu kunnen beginnen door een bewijs van inschrijving van Uw bedrijf in een centraal register via de mail naar mij toe te sturen.

Mvg,

Piet Pruim
Bundeskanselier.
8)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Kan Bundeskanselier Pruim zich hier in Nederland niet verkiesbaar stellen?
Mijn stem heb je!
Heerlijk leesvoer Piet, ga zo door!!!

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Radar »

Het oorspronkelijke openingsbericht van deze discussie is verwijderd wegens spam, zoals vermeld aan het begin van dit topic. De rest laten wij vooralsnog staan wegens de informatieve waarde en waarschuwingsfunctie.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door kuklos »

Het openingsbericht (inmiddels weggehaald) doet me een beetje denken aan een nieuwe variant van de Nigeriaanse 419 scam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeriaanse_oplichting

En de posts van Pruim passen goed bij de 419 scam scammers.
http://www.419eater.com/
Op deze site zitten mensen die het tot een sport maken om de oplichters voor schut te zetten en de oplichters geld over te laten maken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Guardian72 »

TROS Radar schreef:Het oorspronkelijke openingsbericht van deze discussie is verwijderd wegens spam, zoals vermeld aan het begin van dit topic. De rest laten wij vooralsnog staan wegens de informatieve waarde en waarschuwingsfunctie.
Niet eens om de entertainment value?

Zowiezo moet je echt wanhopig of super naief zijn om als Nederlander, of inwoner van Nederland - in Nigeria (of all places) een lening aan te willen gaan.

Pruim - een pluim in elk geval voor deze actie.

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

Het wordt een echt standaard verhaaltje. Charlie wil geen gegevens verstrekken, en ik natuurlijk ook niet.
Hello,

Het spijt me zeer als je dat zo voelt, maar ik ma eerlijk, we sturen documenten zoals dat voor iedereen, zodat het niet zal krijgen in verkeerde hands.So heeft het bedrijf beperkt het verzenden van deze documenten naar clients.I ging tegen het beleid van de onderneming om u document.The exemplaar dat ik heb verstuurd was een gefotokopieerd Documenten en ik verwacht dat je te begrijpen me.We wat je met een hoge achting en je hebt geplaatst bij onze big business clients.You nog om u de details en hebben geen flauw idee over wie we zijn over ons geld to.I overdracht kan niet sturen u de registratie van de onderneming certificaat voor veiligheid reasons.I hoop dat u begrijpt dit.

I look forward to receive your response.
Thanks.

Regards
Mr.Charles Walker.
Marketing Manager
SKY FINANCIAL AGENCY
Wegens veiligheids reasons mag ik geen officiele regisratie zien van deze 'financiele' instelling.
Gelukkig ben ik goed van vertrouwen met deze mensen.

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

Maar zoals het hoort in dit soort verhaaltjes, willen we wel bewijs hebben natuurlijk.
Hallo,

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Uw bedrijf heeft geen werkende website, en U kunt mij geen registratieformulieren tonen.
U zult toch ook toe moeten geven dat dit niet echt betrouwbaar lijkt.

Ik heb echt op heel korte termijn 25000 euro nodig, omdat ik wegens mijn aanstaande faillisement moet onderduiken, en dan heb ik wel contant geld nodig.

Daarom wil ik wel een bewijs hebben dat U echt bent wie U zegt, en dat U ook echt voor dat bedrijf werkt.

Kunt U een foto opsturen waarin U een papier vasthoud waarop staat: 'Ik ben echt geen oplichter, ik wil alleen maar op een vuile manier aan geld komen'
Als U die foto opstuurd, dan geloof ik U.

Mvg,

Piet Pruim,
Hoofd Facilitaire Dienst.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door S. »

Klasse van radar dat ze het overgrote deel van de teksten hebben laten staan.

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

Hij is snel met reageren. Het plaatselijke internetcafe zal wel net open zijn gegaan.
Hello,

Ik kan het niet verlenen uw verzoek, want ik ben geen oplichter en ik ben niet op zoek naar een manier om vuil money.I ben slechts een werknemer in Sky Financieel Bureau en ik volg de richtlijnen van de Raad van Bestuur en handhaving van het beleid van dit bedrijf . Ik heb toegang tot e-mail van het bedrijf en ik gaf u een website van dit bedrijf in ieder geval voor iemand die ernstig in de behoefte van de lening moet tevreden zijn met that.I hebben al u een test om je echtheid te controleren en je hebt doorgegeven die test maar ik heb het echt nodig om te zien wie we zijn over onze lening to.I geven hoop dat je me begrijpt better.We staat te popelen om u dit loan.There is niet nodig verspilt veel time.You moeten ons vertrouwen en ons laten maken onze diensten aan jou.

I look forward to receive your response.
Thanks.

Regards
Mr.Charles Walker.
Marketing Manager
SKY FINANCIAL AGENCY

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

Maar ik geef nog niet op.
Hallo,

U heeft de link naar een website gegeven die niet werkt. Met een webadres in Oost Timor. Uw email adres komt uit Mongolie. In Uw briefhoofd staan 2 telefoonnummers met een engels landennummer maar die worden doorverwezen naar een onbekende plaats. Uw bedrijf zit in Nigeria.

Ik geloof nog steeds dat U voor een betrouwbaar bedrijf werkt.
Maar de notaris die de belangen behartigt van het ministerie van verkeer en waterstaat waarschuwt mij dat ik eerst wat bewijs moet zien voordat ik mijn paspoort naar U opstuur.

Daarom vraag ik U nogmaals die foto op te sturen.
Tenslotte heeft elk bedrijf wel een digitale fotocamera. Dat moet dus erg snel gedaan kunnen worden.

Ik heb het geld erg snel nodig, want de deurwaarder wil mij volgende week failliet verklaren.

mvg,

Piet Pruim,
administratief medewerker,
ministerie V&W

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door kuklos »

Vraag anders of een van de leden van de Raad van Bestuur op de foto wil.

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

Net weer een mailtje. Charlie wil niet echt meewerken.
Hello,

goed ik heb uitgelegd dat alles voor u, de nummers zijn voor onze vestigingen en de website die ik je gaf is een dochteronderneming website.There is niets mis mee en het werkt fine.We moet worden in de positie van het hebben van twijfel, omdat we zal worden gegeven ons geld aan u als loan.I kan niet ingaan tegen het beleid van de onderneming, wil ik niet mijn job.I los reeds hebben gedaan het beste wat ik kan .

I look forward to receive your response.
Thanks.

Regards
Mr.Charles Walker.
Marketing Manager
SKY FINANCIAL AGENCY

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

En omdat hij lookt forward voor mijn response.
Hallo,

Ik vraag mij af waarom U de vragen over Uw bedrijf ontwijkt. Of werkt U niet voor een bedrijf?
Als ik geld bij U ga lenen, dan wil ik wel bewijs hebben dat U een betrouwbaar bedrijf heeft.
Een vervalst ID bewijs is niet afdoende, en een in windows paint gemaakt tekeningetje dat een visitekaartje voor moet stellen is ook niet echt overtuigend.

Dan vraag ik me nog af waarom Uw engelse vestigingen geen engelse telefoonnummers hebben.
deze telefoonnummers, ,+447024055553,+447024033779,
worden namelijk doorgeschakeld naar een ander land. Ik vermoed Nigeria. Waarom zou een engelse vestiging dat doen?

Verder heb ik al verschillende malen gemeld dat als ik al geld bij U ga lenen, dat ik dat niet terug ga betalen, maar dat interesseert U blijkbaar niet.

Ik neem er genoegen mee als U even een foto van Uw bedrijfsgebouw opstuurd. Dan wil ik duidelijk de bedrijfsnaam kunnen zien en U moet op de voorgrond staan.
Als U dat kunt doen dan vertrouw ik U en kunnen we doorgaan met het afsluiten van de lening van 25000 euro, zodat ik morgen niet failliet ben.

Ik ben morgen trouwens in engeland. Is het mogelijk om daar bij die vestiging langs te gaan en het geld contant op te halen? Kunt U me even de adres gegevens doorgeven van de engelse vestiging. Dan ga ik morgenvroeg gelijk even langs.

Met altijd vriendelijke groet,

Piet Pruim,
werkloze vice premier.
Nog een dag, en dan ben ik er flauw van.

Frans.K
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:17

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Frans.K »

Aan alles komt een eind Piet zo ook aan deze lening :D

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pavlova »

Piet Pruim, administratief medewerker, ministerie V&W schreef:
U heeft de link naar een website gegeven die niet werkt. Met een webadres in Oost Timor. Uw email adres komt uit Mongolie. In Uw briefhoofd staan 2 telefoonnummers met een engels landennummer maar die worden doorverwezen naar een onbekende plaats. Uw bedrijf zit in Nigeria.

Ik geloof nog steeds dat U voor een betrouwbaar bedrijf werkt.
:lol: Ik rol bijna letterlijk over de grond van het lachen....
pruim. schreef:Nog een dag, en dan ben ik er flauw van.
Begrijpelijk maar wel jammer.

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

Heeft even geduurd, maar hij schijnt het heel druk te hebben.
Hello,

Ik heb uw e-mail en ik kan niet beloven u niets nu, maar ik probeer ervoor te zorgen dat ik de eisen van u, maar op het moment ben ik met verscheidene klanten die aandacht nodig heeft, is boekhouder van het bedrijf ook rekening te wachten wat geld aan de Western Union kantoor over te dragen aan een van onze client.so Ik zal erg druk zijn en er geen tijd te nemen pictures.my werken ID-kaart is een echt bewijs en u kunt de handtekening met gewone pen of ink.So u alles wat u nodig als u contact met me hier in Nigeria kunt u contact opnemen met het nummer Ik gaf je voor (+2348052652180), dus als je echt nodig deze lening kunt u dit laten vallen klagen en laat ons verder te gaan met de transactie .

I look forward to receive your response.
Thanks.

Regards
Mr.Charles Walker.
Marketing Manager
SKY FINANCIAL AGENCY

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

Maar ik heb nog steeds geld nodig.
Hallo,

Je hebt de helft van m'n vorige mailtje blijkbaar niet gelezen. Of je hebt er niets van begrepen. Je lijkt me toch al niet zo slim.

Dan herhaal ik het toch gewoon even.
Ik ben morgen in Engeland op vakantie. Zou je me even de adressen van de Engelse vestigingen door kunnen mailen. Dan kan ik dat geld gelijk contant ophalen.

Ik wil nog wel even zeggen dat er spoed bij is. M'n drugs zijn bijna op en ik heb dringend nieuwe nodig.


Met altijd vriendelijke groet,

Piet Pruim,
Boekhouder DSB

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door Pruim. »

De worcaholic is nog druk aan het werk. Gelijk een mailtje terug.
SKY FINANCIAL AGENCY
PLOT 28 GARKI ABUJA,NIGERIA
21 Dean Street, London, W1D 3NE‎ -,
UNITED KINGDOM
+ 2348052652180,+447024055553,+447024033779

Hello,

Ik heb je e-mail, nu moet je zijn opgevallen dat het adres van onze vestiging in het Verenigd Koninkrijk is geschreven op de brief hoofd van elke e-mail stuurde ik de brief you.Check hoofd van deze e-mail naar het filiaal te pakken te krijgen.

I look forward to receive your response.
Thanks.

Regards
Mr.Charles Walker.
Marketing Manager
SKY FINANCIAL AGENCY

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Sky Finance Agency / Scambaiting

Ongelezen bericht door JL »

Leuk gedaan maar je wordt nu vervelend hij/zij neemt nou jou in de MALING

Gesloten