LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegoedbon??

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
w__outer
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2010 21:20

Tegoedbon??

Ongelezen bericht door w__outer »

hallo,

bij deze even een vraag omtrend het feit dat je bij steeds meer winkels een tegoed bon krijgt bij het retouneren van een product i.p.v je geld terug. bij mij is het namelijk al een paar keer voor gekomen, zoals vanmiddag: ik heb een headset/webcam-set gekocht bij de Dixons alleen dit werkte niet goed op mijn PC dus ik heb het netjes en onbeschadigd in de verpakking gedaan en ben met de bon weer terug gegaan naar Dixons waar ze mij mededeelden dat ze alleen tegoedbonnen uitschreven. omdat ik niet tot nauwelijks bij deze winkel aankopen doe had ik liever me geld terug maar dit deden ze absoluut niet.

nou vind ik het vreemd dat wanneer je een onbeschadigd product terug brengt omdat het niet functioneert of omdat je er niet tevreden over bent niet je geld terug kan krijgen, plus het feit dat wanneer je de tegoedbon inleverd je persé voor dat bedrag iets moet kopen, minder: dan ben je het resterende deel kwijt, meer: dan moet je bijbetalen oftewel het is altijd een win-win situatie voor de winkel.

hoe is dit wettelijk geregelt? kun je altijd je geld terug eisen? (mits je aan alle voorwaarden voor retouneren voldoet)

mvg. Wouter.


Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Tegoedbon??

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Kort gezegd in een winkel is koop=koop zicht termijnen zijn bij postorder en internet winekls wel van toepassing. ( vaak ook niet van een leien dakje).

Sommige winkels melden wel bv ruilen binnen 8 dagen met bon, dit is dan een extra service van de winekelier.
Vaak is de verpakking toch beschadigd en accepteerd de volgende klant zo'n verpakking niet.

Gesloten