LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik mocht van hun site ook stukjes kopieren om te gebruiken in mijn brief. Vond ik wel handig, komt wat duidelijker over.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik(zo'n moeder die niet oplet :? )zat net even stiekum zijn schoolmail na te kijken :oops: . En wat zie ik, hij heeft zich via die mail WEER geregistreerd :shock: en ik las dat je nu moest inloggen met je mailadres. Morgen maar even school bellen of hij er daar op kan komen, wat een baggerbedrijf is dat Habbo zeg!!

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik ben bezig met een drukke mailwisseling met Habbo, mijn zoon is gewoon verslaafd geraakt aan Habbo en het werd hem erg makkelijk gemaakt om te bellen en zodoende veel credits te krijgen. Hij overzag de ellende niet, dat doe je met 12 jaar ook niet. Ze zeggen dat er een limiet per keer op staat, er moet een limiet per keer per account op staan, zo is het veiliger. Nu kon mijn zoon als hij aan het limiet was gewoon met een andere telefoon verder gaan. Dit klopt niet. Ik heb nu alles laten blokkeren, gevraagd ook aan hun waar nu de spullen blijven, het is uiteindelijk mijn geld. Gezegd dat ze het anders terug nemen, ik acht mezelf maar ook hun verantwoordelijk voor dit. Dus ik vind dat ze me best tegenmoet mogen komen, of is dat geheel onterecht? Het is een verslavend en totaal niet kindvriendelijk spel. Ze zeggen dat maar 9 procent van de Habbo spelers credits kopen, helaas zie ik in onze nabijheid dat iedereen credits koopt, ik hoor niet anders.
Wat een ellende is dit zeg! Ik wil zeker meedoen aan een brief voor de geschillencommissie, geef maar een adres.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Het is zeker een verslavend en niet kindvriendelijk spel. En ik vind ook dat ze de kosten terug moeten betalen, en anders leveren ze hier al die meubels maar af. We hebben er tenslotte voor betaald :o
Hier kan je een klacht indienen
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Je kan ook bellen of ze bellen jou misschien. Van mij wilden ze weten hoe het werkte en of die kinderen gewaarschuwd werden. Maar ze is het eens met ons, je mag geen overeenkomst aangaan met een kind ook niet met de vraag of hij of zij toestemming heeft! Succes.

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Dank je wel, ik ga het zeker doen. Ik ben ook nog met Habbo in conclaaf, ik wil weten wat ze met al die spullen gaan doen. We horen nog.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik heb net deze mail verstuurd en die gaat ook nog op de post(postzegel weet ik nog niet :wink: )

Betreft: vernietiging overeenkomst wegens minderjarigheid kind


Geachte heer/mevrouw,

Op verschillende datums sloot mijn toen 13 jarige kind Bob een overeenkomst
voor Habbo credits.

Ik heb mijn minderjarige kind hiervoor nooit toestemming gegeven. En gezien
de leeftijd van mijn kind mocht u er bij deze overeenkomst ook niet van
uitgaan dat er toestemming was gegeven. Daarom heb ik als ouder het recht om
deze overeenkomst te vernietigen. Bij deze wil ik u dan ook laten weten dat
ik de overeenkomst, die u met mijn minderjarige kind hebt gesloten,
vernietig.

Ik verzoek u de afgesloten dienst terug te draaien. En ik verwacht eventuele
betalingen direct terug te ontvangen. Indien nodig wil ik u de verschillende
telefoonrekeningen toesturen.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken te reageren op mijn brief.

Met vriendelijke groet,

Carla *********

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Die brief ga ik ook gebruiken en versturen, ik heb de klacht ook ingediend, dank je wel daarvoor!
Ik houd je op de hoogte.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Is goed, ik laat het ook weten :wink:
Wat een gedoe he!! En een hoop stress door die onwijs hoge rekeningen, bah.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk een 'leuk' item voor de uitzending, denk ik. Waarom melden jullie dat niet even bij de redactie?

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Nou :? ik kreeg al een standje van de redactie dus ik denk zomaar dat ze me niet meer moeten! :o Ik noemde een naam van een Habbo-er die op you tube staat en op tv was, dat mocht niet. Had ik gemist denk ik in de voorwaarden. Die mevrouw van consuwijzer zei dat het internet zo snel veranderd en een wet daar op aanpassen veel langer duurt. Vandaar dat ze meer klachten wilden hebben voor Opta. Maar ik vind zeker dat ze hier aandacht aan moeten besteden. Ik mag toch hopen dat hij er op school niet op kan komen. Kids kunnen behoorlijk slim zijn :evil:

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Brief is door gemaild en de andere staat klaar voor op de post, ik doe er een postzegel op hoor ;-) Ik ben benieuwd, verwacht eerlijk gezegd weinig maar je weet nooit.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Hihi, ik heb er zelfs 2 zegels opgeplakt. Ik had ze alleen nog maar van 39 cent :D . Ik verwacht er wel wat van, ik ben helemaal in de stemming :twisted:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Dit kreeg ik als antwoord op mijn klacht van een week of 2 geleden

Als gebruikers toch zonder medeweten van ouders Credits bestellen kan Habbo Hotel hier geen verantwoordelijkheid voor dragen en overgaan tot terugstorten van de gemaakte kosten. Wij hebben geen controle over het gebruik van de telefoon thuis, noch over de mobiele telefoon of andere betaalmethoden. De controle van het koopgedrag van een kind (en naleving van de daarover gemaakte huisregels) is een ouderlijke aangelegenheid.

Verder kunnen we ook nog uw telefoonnummer (of dat van uw kind) blokkeren zodat er vanaf dat nummer niet meer gebeld kan worden naar de Creditlijn. Als u daar prijs op stelt, laat het ons dan even weten.

Met vriendelijke groet,


En dan zegt Consuwijzer:

Uw minderjarige kind heeft een overeenkomst gesloten. Wat zijn uw rechten als ouder?
Heeft uw minderjarige kind iets gekocht of een dienst afgesloten zonder uw toestemming? En mocht de verkoper of dienstverlener er ook niet vanuit gaan dat u toestemming had gegeven? Dan hebt u het recht om de overeenkomst te 'vernietigen'. Dit betekent dat u de verkoper kunt vragen het product terug te nemen of de dienst terug te draaien. De verkoper of dienstverlener moet u dan het geld teruggeven.

Binnen welke tijd kan ik, als ouder, de overeenkomst 'vernietigen'?
U moet dit doen binnen drie jaar nadat u ontdekt dat uw kind het product heeft gekocht of de dienst heeft afgesloten. Maar wij adviseren u om dit zo snel mogelijk te doen.

Uw minderjarige kind heeft zonder uw toestemming een product gekocht of een dienst afgesloten. Wat kunt u doen?
Ga eerst terug naar de verkoper of de dienstverlener en bespreek uw klacht. Maak duidelijk dat u als ouder geen toestemming hebt gegeven voor de koop van het product of de afsluiting van de dienst. Vraag de verkoper om het product terug te nemen. Of vraag de dienstverlener om de dienst terug te draaien. Vraag ook uw geld terug. Lukt dit niet? Dan kunt u een brief sturen naar de verkoper of dienstverlener.



Ik snap Habbo wel, is best flut als je geld terug moet geven. Maar de regels van de wet zijn toch duidelijk :o

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ja dat antwoord heb ik ook van Habbo gehad. Ik snap Habbo eerlijk gezegd niet, het is toch iets voor kinderen? Waarom wordt het ze dan zo verleidelijk gemaakt om dit te doen, geen enkele ouder zou hier intrappen. En geen enkele ouder zit al die tijd achter hun kind om te kijken wat ze doen. Tuurlijk houd je het in de gaten, maar het gebeurd gewoon achter je rug om. Ik vind echt dat de fout niet geheel bij mij ligt, ook zij hebben hun verantwoording als kindvriendelijke site.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik mag toch hopen dat hij er op school niet op kan komen. Kids kunnen behoorlijk slim zijn
Mijn stiefkinderen konden indertijd op school prima op habbo komen, ondanks dat de school een speciaal soort internet had, zodat de kinderen niet overal op konden komen.

Habbo hoort zich inderdaad aan de wet te houden. Het gaat er niet om wie er wat controleert, het gaat om de feiten: als ouders geen toestemming geven voor een aankoop die niet past bij de leeftijd van het kind, is de overeenkomst nietig.

Dat Habbo een lullig vraagje stelt waar ieder kind vrolijk omheen baggert, doet niets ter zake. Dat maakt die overeenkomst niet rechtsgeldig.

Als jullie een brief schrijven zou ik er niet teveel blablabla van maken: gewoon wijzen op de wet, dat de overeenkomst nietig is, en dat je hem om die reden ontbindt. Meer is niet nodig, en een discussie over wie er wel of niet verantwoordelijk is, ook niet. Het enige wat je wilt is je geld terug, en de rest is, wat dát doel betreft, op dat moment niet relevant.

Ook al moet je tien keer je geld terughalen, misschien dat ze bij Habbo dan eens gaan nadenken of het niet anders kan.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Dit moeten jullie nog even weten :cry: ik kreeg dit in een mail van Habbo Sent: Friday, September 24, 2010 11:30 AM

>Geachte mevrouw *********,
>
> Bedankt voor uw mail. Wij hebben het IP adres inmiddels voor altijd
> verbannen van Habbo Hotel.

:shock:

En dit ga je niet geloven!! We hebben op de huiskamer computer zo goed als mogelijk alles beveiligd. De telefoons ook zo goed als mogelijk! Ik kijk in zijn schoolmail, kom Habbo tegen(het lef ook :twisted: ), ik stuur alles naar mijn dochter boven en wat blijkt!! Ze kan er gewoon op, met zijn wachtwoord :? :shock: :cry:. Ik heb een printscreen gemaakt, ik kan dit gewoon niet geloven! Ik vraag voor de 2e keer een blokkering aan, krijg de bevestiging en dan... :?: Is toch te gek voor woorden dit alles!! Mijn Ip is helemaal niet geblokkeerd, alleen zijn account@&@$#%@$#%@
Ik ben er zo klaar mee gggrrrr :twisted:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Als het jong voortdurend nieuwe accounts kan aanmaken kom je niet verder. Contact opnemen met de school heeft geen nut, als hij daar geen habbo-accounts aan kan maken, dan kan hij in de bibliotheek terecht, bij vrienden, en weet ik veel wat voor mogelijkheden er zijn.

Niet om je te ontmoedigen, maar de oplossing moet toch ergens anders vandaan komen. Blokkeren van computers en IP-adressen werkt niet.

Feitelijk zal Habbo moeten erkennen dat sommige jongeren geen toestemming hebben, en dat de overeenkomst dientengevolge niet rechtsgeldig is, en dat het geld terug gestort moet worden. Dat kan -denk ik- het beste door een formulier op de site te zetten waarmee ouders de overeenkomst kunnen ontbinden, en hun geld terug kunnen vragen. Waarbij het geld maximaal binnen een dag of 10 op de rekening moet staan.

Op zich moet dat geen probleem zijn, want er zitten geen produktie-, materiaal- en loonkosten aan de habbomeubeltjes, dus ze lijden er geen verlies op als ze het geld terug moeten storten.

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door aquino »

IP adressen kun je blokkeren maar door het aanbod van proxies, weten die gasten alles te omzeilen, tenzij je een anti-proxy systeem invoert, zoals bij bepaalde fora van toepassing en dan is het nog niet waterdicht.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar als ze op een andere computer in kunnen loggen, dan kunnen ze nog steeds een account aanmaken. En aangezien er overal computers staan, niet alleen op school, maar ook in de bibliotheek, bij vriendjes, en weet ik veel waar nog meer, kunnen ze gewoon doorgaan. :(

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door aquino »

Ja je hebt gelijk ze zijn slim :lol:

Gesloten