LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Guardian72 »

kuklos schreef: En hoe kan je dit anders lezen dan "het is de schuld van het bedrijf"?
Die games zadelen niemand met iets op. Dat doen de mensen toch echt zelf.
Eens.
Maar met een kanttekening - dit soort 'games' zijn gericht op kinderen - die zijn nog redelijk vatbaar.
Als zij vinden dat ze ergens 'recht' op hebben zullen ze van alles proberen om te krijgen wat ze willen - ongeacht de gevolgen (denken ze niet eens over na).
Die games makers weten dat heel goed - en zullen ook hun uiterste best doen om kinderen zodanig 'gek' te maken dat ze 'credits' zullen aankopen.

Ouders zijn eindverantwoordelijk - zeker - maar deze bedrijven zijn ook niet 100% heilig en vrij te spreken.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik denk niemand dat iemand zal zeggen dat de bedrijven heilig zijn. Maar allereerst en vooral is het een zaak waarbij de ouders verantwoordelijkheid hebben.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kuklos schreef:Ik denk niemand dat iemand zal zeggen dat de bedrijven heilig zijn. Maar allereerst en vooral is het een zaak waarbij de ouders verantwoordelijkheid hebben.
Dat is precies wat ik bedoel, maar het schijnt dat je dat niet mag zeggen.
Ook als een kind een beperking heeft, in welke vorm dan ook, is de ouder de eindverantwoordelijke.
Om dan met de vinger naar een ander te wijzen, vind ik niet het goede voorbeeld.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Speel jij of spelen uw kinderen social casual games waarvoor geld moet worden betaald? Ben jij of is uw kind wel eens de dupe geworden van een hoge rekening door dit soort online games?


We zijn bezig met een onderzoeksdossier en zijn benieuwd naar uw verhaal. Ouders en kinderen zijn welkom ons te mailen: [email protected]


Waarom willen we dit weten?

Stichting Mijn Kind Online ontdekte als eerste de problemen rondom misleidende reclame voor ringtone-abonnementen. Kinderen en ook volwassenen waren in de veronderstelling een gratis ringtone te downloaden, maar bleken vast te zitten aan betaalde abonnementen, die sommige gezinnen op torenhoge kosten joegen. De laatste tijd worden we gemaild over een nieuwe financiële kwelgeest: social casual games.

Lees verder op http://mijnkindonline.nl/1635/ook-verra ... ningen.htm

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

VioletPrue schreef:
kuklos schreef:Ik denk niemand dat iemand zal zeggen dat de bedrijven heilig zijn. Maar allereerst en vooral is het een zaak waarbij de ouders verantwoordelijkheid hebben.
Dat is precies wat ik bedoel, maar het schijnt dat je dat niet mag zeggen.
Ook als een kind een beperking heeft, in welke vorm dan ook, is de ouder de eindverantwoordelijke.
Om dan met de vinger naar een ander te wijzen, vind ik niet het goede voorbeeld.
Idd dat ben ik zeker. Maar als ik meerdere malen Habbo verzoek om ons IP te blokkeren en alle telefoons dan mag ik toch zeker ook wel medewerking van hun verwachten?? Maar dat duurde weet ik veel hoelang, je moet eerst ontploffen en alles uit de kast halen voordat je een normale mail krijg en niet dat standaard mailtje of dat je een of andere tamme idioot bent :evil:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Guardian72 schreef:Eerder werd geopperd om de (thuis) router zo in te stellen dat dit soort sites geblokkeerd worden.

Die optie zou ik toch eens onderzoeken.
Dat hebben we al gedaan. Je computer zou je dan het liefst het raam uitkiepen, echt waar!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik raad iedereen die 'problemen' met Habbo heeft aan om aanstaande zaterdag naar Kassa te kijken.
Ik hoorde dat er zaterdag aandacht besteed wordt aan sites waar kinderen 'per ongeluk' geld uitgeven om spelletjes te doen.
Habbo werd niet met naam genoemd in de promo, maar mogelijk worden zij in de uitzending wel genoemd.
Worden zij niet genoemd, doet u misschien toch tips op om uw 'probleem' op te lossen, omdat het dan waarschijnlijk over vergelijkbare sites gaat.
Ook al ben ik het niet met de fanatieke posters hier eens, dacht ik dat u misschien toch iets aan de informatie zou hebben.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door amelissen »

pipiladderkous schreef: Idd dat ben ik zeker. Maar als ik meerdere malen Habbo verzoek om ons IP te blokkeren en alle telefoons dan mag ik toch zeker ook wel medewerking van hun verwachten?? Maar dat duurde weet ik veel hoelang, je moet eerst ontploffen en alles uit de kast halen voordat je een normale mail krijg en niet dat standaard mailtje of dat je een of andere tamme idioot bent :evil:
Ik ga waarschijnlijk "advocaat van de duivel"spelen. En nee ik werk niet voor Habbo.

Habbo is een commercieel bedrijf dat winst wil maken. Zij moeten ook hun personeel en andere lasten betalen. Waarom zouden ze zoveel moeite moeten doen voor je terwijl het niets voor ze oplevert?

Als Habbo niet mee wilt werken, dan zul je zelf de site via je computer moeten blokkeren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ amelissen

Maar, als ouder om hulp vraagt - en Habbo weigert...
Mag je er dan als ouder niet van uitgaan dat men bewust kinderen verleid?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Guardian72 schreef:@ amelissen

Maar, als ouder om hulp vraagt - en Habbo weigert...
Mag je er dan als ouder niet van uitgaan dat men bewust kinderen verleid?
Nee, een bedrijf is niet verantwoordelijk.
Of zij 'bewust' kinderen verleiden, ik denk het niet.
Volgens mij is Habbo niet speciaal voor kinderen opgezet.
Dat kinderen er gebruik van maken is niet de verantwoordelijheid van een bedrijf.
Je kunt om hulp vragen, maar zij hoeven niet te helpen.
Als ouder moet je zelf oplossingen zoeken.
Als linksom niet lukt, moet je het rechtsom doen.
Als Habbo jou niet blokkeert, moet jij Habbo blokkeren.
Heeft pipi gedaan, maar daar werd haar internet traag van.
Tja, dat is dus een consequentie.
Maar snel internet weegt zwaarder?

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door amelissen »

Als je via google zoekt op: website blokkeren
kom je (gratis) eenvoudige instructies tegen hoe je dat kunt doen.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

amelissen schreef:
pipiladderkous schreef: Idd dat ben ik zeker. Maar als ik meerdere malen Habbo verzoek om ons IP te blokkeren en alle telefoons dan mag ik toch zeker ook wel medewerking van hun verwachten?? Maar dat duurde weet ik veel hoelang, je moet eerst ontploffen en alles uit de kast halen voordat je een normale mail krijg en niet dat standaard mailtje of dat je een of andere tamme idioot bent :evil:
Ik ga waarschijnlijk "advocaat van de duivel"spelen. En nee ik werk niet voor Habbo.

Habbo is een commercieel bedrijf dat winst wil maken. Zij moeten ook hun personeel en andere lasten betalen. Waarom zouden ze zoveel moeite moeten doen voor je terwijl het niets voor ze oplevert?

Als Habbo niet mee wilt werken, dan zul je zelf de site via je computer moeten blokkeren.
Ben ik helemaal met je eens, het gaat om geld bij Habbo, Runescape enz. Ik zou(als ik geen geweten had)dat ook doen. Wat kan jou het verrotten dat er mensen in de problemen komen. Ik snap het zakelijke ook wel maar niet het gewetenloze deel. En geloof me, probeer het eens via je computer te blokkeren. Ze kunnen je dan ook opnemen in een inrichting :(

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

VioletPrue schreef:
Guardian72 schreef:@ amelissen

Maar, als ouder om hulp vraagt - en Habbo weigert...
Mag je er dan als ouder niet van uitgaan dat men bewust kinderen verleid?
Nee, een bedrijf is niet verantwoordelijk.
Of zij 'bewust' kinderen verleiden, ik denk het niet.
Volgens mij is Habbo niet speciaal voor kinderen opgezet.
Dat kinderen er gebruik van maken is niet de verantwoordelijheid van een bedrijf.
Je kunt om hulp vragen, maar zij hoeven niet te helpen.
Als ouder moet je zelf oplossingen zoeken.
Als linksom niet lukt, moet je het rechtsom doen.
Als Habbo jou niet blokkeert, moet jij Habbo blokkeren.
Heeft pipi gedaan, maar daar werd haar internet traag van.
Tja, dat is dus een consequentie.
Maar snel internet weegt zwaarder?

Je bent 14, gaat/probeert sigaretten te kopen...je wilt alcohol houdende dranken...je wilt sterke drank...verplicht(mits het personeel meewerkt)id tonen. Maar owe als de regering niet meewerkt om deze verslaving tegen te gaan :? . Maar aan online games mag je verslaafd raken, is de verantwoording van de ouders...snik! VioletPrueeigenlijk heb ik het met je te doen. Ik ben blij met mn kids, zijn tenminste geen saaie dooie dienders. Ok, het kost geld omdat ze niet saai zijn maar jij komt echt uit een ei volgens mij :shock: . Ik vind het echt knap dat je zo suf kan denken en echt denkt dat de verantwoording bij de ouders ligt. Eigenlijk vind ik het echt vet grappig, hoe dom kan je zijn?? Sorry :mrgreen:

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door amelissen »

De vergelijking met RuneScape vind ik hier niet opgaan. Runescape is een spel waar je maandelijks een bedrag voor betaald (het was Euro 4,99) waardoor het spel 4 x groter wordt dan normaal. Je kunt er geen spullen voor kopen en verkopen.

Verder vind ik uw sarcasme erg storend. "Wat kan jou het verrotten dat mensen in de problemen komen". U moet uw kind gewoon beter in de gaten houden. Geef daar bedrijven niet de schuld van. Stel uw kind steelt uit de een winkel. Gaat u dan vragen of de winkel uw kind de toegang wil weigeren? Stel uw kind kijkt af van een ander kind op school. Gaat u dan naar dat andere kind en zeggen dat dat kind zijn werk beter moet bedekken?

Als u uw computer niet in orde kunt brengen is het misschien handig om eens een expert in de hand te nemen die wel weet hoe dat moet. Zoals ik al zei, op internet staan gratis uitgebreide beschrijvingen hoe je sites moet blokkeren. Maar zoals ik het zie probeert u iedereen de schuld te geven en iedereen aan het werk te zetten behalve uzelf! Voedt uw kind beter op of hou het beter in de gaten en stop met anderen de schuld te geven. Het is uw taak om uw kind normen en waarden te leren en niet zoals u nu doet vooral de schuld bij anderen te zoeken.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

amelissen schreef: De vergelijking met RuneScape vind ik hier niet opgaan. Runescape is een spel waar je maandelijks een bedrag voor betaald (het was Euro 4,99) waardoor het spel 4 x groter wordt dan normaal. Je kunt er geen spullen voor kopen en verkopen.
Ja dus..., het is dan nog steeds de vraag aan mijn kind "heb je toestemming van je ouders?" Het is een eenmalige dienst die je niet kan blokkeren.
Verder vind ik uw sarcasme erg storend. "Wat kan jou het verrotten dat mensen in de problemen komen".
Sorry :(
U moet uw kind gewoon beter in de gaten houden. Geef daar bedrijven niet de schuld van.
Ja, je hebt gelijk, het ligt aan ons!!
Stel uw kind steelt uit de een winkel. Gaat u dan vragen of de winkel uw kind de toegang wil weigeren?
JA
Stel uw kind kijkt af van een ander kind op school. Gaat u dan naar dat andere kind en zeggen dat dat kind zijn werk beter moet bedekken?
Nee, dan ga ik naar de docent met de mededeling dat hij dat cijfer niet verdiend heeft!!
Als u uw computer niet in orde kunt brengen is het misschien handig om eens een expert in de hand te nemen die wel weet hoe dat moet. Zoals ik al zei, op internet staan gratis uitgebreide beschrijvingen hoe je sites moet blokkeren. Maar zoals ik het zie probeert u iedereen de schuld te geven en iedereen aan het werk te zetten behalve uzelf! Voedt uw kind beter op of hou het beter in de gaten en stop met anderen de schuld te geven. Het is uw taak om uw kind normen en waarden te leren en niet zoals u nu doet vooral de schuld bij anderen te zoeken.
Ik wil je als je kids hebt succes wensen met je saaie kids, mag hopen dat je ze niet hebt. Is zielig best wel vind ik. Idd, ik ben echt een kreng als het om mijn kids gaat maar ik ga voor ze door het vuur. Aan opvoedkundige tips heb ik geen ene mallemoer, ik doe het beter als wie dan ook, ze gaan voor mij alle vier ook door het vuur. En ik voor hun. Ik geef niemand de schuld maar vraag medewerking wat nogal moeilijk schijnt te zijn. Snap ik want dan loop je inkomsten mis. Dus hou op met je preek, jij zou het dus beter weten als Lucertis :lol: die weten met dit zelfs geen raad

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Sorry voor wie dan ook wie ik gekwetst hebt, dat is niet mijn bedoeling geweest en ook zeker niet mijn aard. Maar ik geef het je op een briefje, je kunt het vergeten bij mijn kind met al jullie goedbedoelde tips, vergeet het maar. Vandaar dat ik wil dat deze dingen niet kunnen. Maatje 46 onder zijn kont, goed gesprek enz, geloof me, het werkt bij die 1 van 4 niet!! :)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

pipiladderkous schreef:Je bent 14, gaat/probeert sigaretten te kopen...je wilt alcohol houdende dranken...je wilt sterke drank...verplicht(mits het personeel meewerkt)id tonen. Maar owe als de regering niet meewerkt om deze verslaving tegen te gaan :? . Maar aan online games mag je verslaafd raken, is de verantwoording van de ouders...snik!
Het is net zo goed de verantwoording van de ouders om te zorgen dat hun kind niet rookt of drinkt.
pipiladderkous schreef:VioletPrueeigenlijk heb ik het met je te doen. Ik ben blij met mn kids, zijn tenminste geen saaie dooie dienders. Ok, het kost geld omdat ze niet saai zijn maar jij komt echt uit een ei volgens mij :shock: .
Aha, dus omdat ik vind dat je als ouder verantwoordelijk bent voor je kind, kom ik uit een ei en heb je met me te doen?
Als je dan zo blij bent dat je kinderen geen saaie, dooie dienders zijn, wat klaag je dan?
Als je zelf al stelt 'ok, het kost geld, maar gelukkig zijn ze niet saai' dan moet je niet zeuren!
Betaal dan lekker het geld en wees BLIJ met je kinderen.
Ook jammer dat je het kennelijk nodig vind om het 'op de man' te gaan spelen.
Je kunt het echt wel niet met iemand eens zijn zonder persoonlijk te worden.
De opmerking 'kinderloos lijkt me, gelukkig, anders heb ik met ze te doen' is behoorlijk onder de gordel.
Je kent me niet, weet niet hoe mijn leven eruit ziet en wat ik heb meegemaakt.
Dus misschien moet je dat soort opmerkingen maar niet maken.
Ik ben inderdaad kinderloos (gelukkig maar he?!?) maar je weet niet waarom dat is en hoe dat komt.
pipiladderkous schreef:Ik vind het echt knap dat je zo suf kan denken en echt denkt dat de verantwoording bij de ouders ligt. Eigenlijk vind ik het echt vet grappig, hoe dom kan je zijn?? Sorry :mrgreen:
Daar komt de aap uit de mouw!
Bij wie ligt de verantwoording dan?
Als ouder ben je altijd verantwoordelijk voor je kind, totdat ze volledig functionerende mensen in onze samenleving zijn.
Je zoon woont nog thuis, wie is er dan verantwoordelijk als de ouders dat niet zijn?
De buren?
De overheid?
Habbo?
Ik?
En dan noem je mij grappig?
Eén ding weten we nu in ieder geval zeker, humor heb je wel.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pipiladderkous schreef:Sorry voor wie dan ook wie ik gekwetst hebt, dat is niet mijn bedoeling geweest en ook zeker niet mijn aard. Maar ik geef het je op een briefje, je kunt het vergeten bij mijn kind met al jullie goedbedoelde tips, vergeet het maar. Vandaar dat ik wil dat deze dingen niet kunnen. Maatje 46 onder zijn kont, goed gesprek enz, geloof me, het werkt bij die 1 van 4 niet!! :)
Geen zakgeld?
Geen computer toegang?

Als alles mislukt - toch eens advies vragen bij (bijvoorbeeld) de huisarts..
Lijkt me, ook in andere zaken, erg lastig handhaven, en mogelijk zelfs een gevaar voor de overige kinderen (ik wil iets - maakt niet uit wie of wat ik stuk moet maken om het te bereiken).


pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

VioletPrue schreef:
Guardian72 schreef:@ amelissen

Maar, als ouder om hulp vraagt - en Habbo weigert...
Mag je er dan als ouder niet van uitgaan dat men bewust kinderen verleid?
Nee, een bedrijf is niet verantwoordelijk.
Of zij 'bewust' kinderen verleiden, ik denk het niet.
Voor kinderen van 12 tot 18 jaar vertelden ze afgelopen zaterdag. En die hebben niks te makken meestal.
Volgens mij is Habbo niet speciaal voor kinderen opgezet.
Dat kinderen er gebruik van maken is niet de verantwoordelijheid van een bedrijf.
Ze nemen ook niet de verantwoordelijkeheid om die 5 procent( :lol: )te beschermen maar dat is inmiddels opgelost. Je kan nu ook eenmalige diensten blokkeren.
Je kunt om hulp vragen, maar zij hoeven niet te helpen.
Als ouder moet je zelf oplossingen zoeken.
Als linksom niet lukt, moet je het rechtsom doen.
En als rechtsom ook niet lukt? Mijn dochter kreeg een knul voor de kassa, ze wist dat hij geen 16 was en hij wilde sigaretten. Moet ze dan zeggen, is de verantwoordelijkheid van je pa en ma?!? Hij liet zijn id zien, 1991 terwijl ze wist dat dat niet waar was!! En nu is die knul terug naar een ander land waar hij de kans niet krijgt om dit te doen, waar hij een opleiding MOET doen. Ik heb zijn moeder gebeld omdat ik niet wil dat haar kind de vernieling in gaat. Je hoeft idd niet te helpen maar iemand met een beetje geweten helpt iemand niet de vernieling in en kijkt er naar. Dat doe je gewoon en dat zou Habbo en al die andere games goed staan. En het is maar 5 procent dus wat doe je moeilijk. Van hyves wilden ze niet eens komen, zegt genoeg.
Als Habbo jou niet blokkeert, moet jij Habbo blokkeren.
Heeft pipi gedaan, maar daar werd haar internet traag van.
Tja, dat is dus een consequentie.
Maar snel internet weegt zwaarder?
Het spijt me dat ik zo in de aanval ging Violetprue, was zeker niet netjes van me. Maar je kan het niet uitleggen, serieus waar niet. Die moeder die ik gebeld hebt snapt het omdat ze er zelf zo eentje heeft. Ze krijgt ook altijd die tips die je allemaal al geprobeerd hebt. Heb je niet zo'n kind dan ga je het niet begrijpen. Mijn dochter voelde zich schuldig omdat ze het gezegd had tegen mij en hij nu in verwegistan zit. Ik zei, kind geloof me. Hij zal je dankbaar zijn over een paar jaar. Dealen enz, hij had het niet gered hier. En mijn internet is idd belangrijk. Dat moet gewoon werken als je een zaak hebt. En dat werkt gewoon niet met blokkeren via router of windows, er start gewoon niks meer op.

Gesloten