LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pixmania

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Pixmania

Ongelezen bericht door majakabin »

Half juni heb ik via de website van Pixmania een digitale onderwatercamera gekocht van het merk Speedo.
Ik heb deze meegenomen op vakantie naar Egypte.
Tijdens deze vakantie is hij met de 3e keer gebruiken spontaan open gegaan tijdens het snorkelen.
Ik had hem gewoon aan het polsbandje hangen en zag dus dat het klepje ineens openstond.
Gevolg, toestel vol met water en dus kapot.
Flink balen want kon nu geen onderwater foto's meer maken.

Na de vakantie gebeld met Pixmania en het probleem uitgelegd.
Ik kreeg toen 2 opties van de mevrouw van de klantenservice.
Namelijk opsturen naar Frankrijk en dan zou hij doorgestuurd worden naar Speedo, ze konden echter niet zeggen of de kosten die gemaakt worden binnen mijn garantie vallen. Wel vreemd vind ik als je het ding net een paar weken hebt.
De andere optie was gebruik maken van mijn extra afgesloten Zorgvrije Aankoop Garantie.
Ik zou dan mijn aankoop bedrag retour krijgen.
Klein probleempje echter, de kapotte camera moet in de originele verpakking retour gestuurd worden.
Deze heb ik echter niet meer daar mijn zoon netjes het huis heeft opgeruimd tijdens mijn vakantie.

Heeft iemand ervaring met deze webwinkel of tips hoe ik dit kan oplossen want ik vind het eigenlijk belachelijk hoe ze dit in behandeling nemen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door tennis »

De andere optie was gebruik maken van mijn extra afgesloten Zorgvrije Aankoop Garantie.
Ik zou dan mijn aankoop bedrag retour krijgen.
Dit is toch een goede oplossing!
Dan koop je een nieuwe!
Waarom moet je daarvoor een topic openen! :mrgreen:

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door majakabin »

zoals ik al eerder getikt heb, ik krijg alleen mijn geld terug als ik hem opstuur in de originele verpakking.
deze heb ik alleen niet meer.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door tennis »

majakabin schreef:zoals ik al eerder getikt heb, ik krijg alleen mijn geld terug als ik hem opstuur in de originele verpakking.
deze heb ik alleen niet meer.
Sorry, verkeerd gelezen!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Die ontbrekende verpakking zou geen probleem mogen zijn. En die extra garantie: binnen een half jaar na aankoop is die sowieso niet nodig.

Hdet is HEEL simpel: Pixmania moet bewijzen dat de kapotte camera aan verkeerd gebruik te wijten was. Zo niet, dan heb je zonder meer reecht op reparatie op HUN kosten (cq, onder garantie), dan wel vervanging van het toestel.

Teveel bedrijven proberen je iets anders wijs te maken, maar die extra garantie is slechts een exytra bron van inkomsten voor de verkoper, en dient verder geen enkel doel.

Wijs Pixmania op deze bepaling in het Burgerlijk Wetboek.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door tennis »

bodejosm43 schreef: Hdet is HEEL simpel: Pixmania moet bewijzen dat de kapotte camera aan verkeerd gebruik te wijten was. Zo niet, dan heb je zonder meer reecht op reparatie op HUN kosten (cq, onder garantie), dan wel vervanging van het toestel..

Ik denk toch, dat je de openings post niet goed hebt gelezen!
Tijdens deze vakantie is hij met de 3e keer gebruiken spontaan open gegaan tijdens het snorkelen.
Ik had hem gewoon aan het polsbandje hangen en zag dus dat het klepje ineens openstond.
Gevolg, toestel vol met water en dus kapot.
En je meent, dat het bedrijf dat niet kan bewijzen!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb de openingspost heel goed gelezen.

Het gaat erom dat Pixmania moet bewijzen dat het aan nalatigheid van TS heeft gelegen.

Het ding hoort niet spontaan open te gaan, daarvoor is het een onderwatercamera met behuizing, die daar dus tegen moet kunnen. Spontaan opengaan is een defect dat niet hoort op te treden. Zoals gezegd: Pixmania moet bewijzen dat dat spontaan open gaan aan Topicstarter te wijten was.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door tennis »

bodejosm43 schreef:Ik heb de openingspost heel goed gelezen.

Het gaat erom dat Pixmania moet bewijzen dat het aan nalatigheid van TS heeft gelegen.

Het ding hoort niet spontaan open te gaan, daarvoor is het een onderwatercamera met behuizing, die daar dus tegen moet kunnen. Spontaan opengaan is een defect dat niet hoort op te treden. Zoals gezegd: Pixmania moet bewijzen dat dat spontaan open gaan aan Topicstarter te wijten was.
Ik draai het om, en zeg TS moet bewijzen, dat het spontaan zonder zijn toedoen open is gegaan.
Dus per ongeluk aan het hendeltje gezeten!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Binnen 6 maanden heeft Pixmania de wettelijke plicht om te bewijzen dat TS in de fout is gegaan. Zo staat het in het Burgerlijk Wetboek. Daar heeft ook Pixmania zich aan te houden, voor hen geldt geen uitzonderingspositie.

Daarbij geldt: een produkt moet voldoen aan de eisen die de wet eraan stelt. Bij een onderwatercamera geldt dan bijvoorbeeld dat het ding ''door de aard der zaak'' geschikt moet zijn om onder water te gebruiken en onder water bediend moet kunnen worden.

Pixmania mag dit bewijs niet van TS eisen. Wanneer die aangeeft, dat het klepje plotseling open stond, moet Pixmania het bewijs leveren dat TS onzorgvuldig is geweest. Wanneer ze dat niet kunnen, heeft TS recht op gratis reparatie of vervanging.

Is het toestel ouder dan 6 maanden, in DAT geval moet TS zijn onschuld in dit verband bewijzen, de grens ligt dus bij 6 maanden na aankoop.

Zo simpel is het. De eis dat het toestel in de originele verpakking moet worden aangeleverd, is onzinnig. Wel mag Pixmania een deugdelijke verpakking verlangen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door tennis »

Binnen 6 maanden heeft Pixmania de wettelijke plicht om te bewijzen dat TS in de fout is gegaan
Als er water in de camera is, dan is bewijs genoeg.
Hoe dit water daar komt, hoef Pixmania niet te bewijzen!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Jij hebt het volledig mis, Tennis, je slaat er maar een slag naar. Netuurlijk komt een onderwatercamera onder water in aanraking met dat water. Maar het ding hoort niet (spontaan) open te gaan.

Dat er water in komt wanneer het klepje open staat, is evident, het zou gek zijn wanneer dat NIET gebeurde.

Wat jij vindt, doet niet ter zake, wat jij vindt heeft geen wettige basis. Ik sla er geen slag naar, ik baseer me op bepalingen in het Burgerlijk Wetboek. Heel veel consumenten weten niet dat de bewijslast binnen 6 maanden na aankoop bij de verkoper ligt.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door angel1978 »

majakabin,

Je kan eerst bodejosm43 volgen.. Da's de officiele weg.

Als het allemaal toch niet lukt of je wilt al die moeite niet doen voor het bedrag waar het hier om gaat, waarom koop je er dan niet gewoon nog een ?

Dan heb je de originele verpakking weer in je bezit en kan je de kapotte opsturen. Je krijgt dan het aankoopbedrag terug en hebt weer een werkend toestel ( er vanuitgaand dat deze wel goed functioneert en je dus gewoon een slecht exemplaar hebt gekregen ).

Dit is niet geheel de officiele weg, maar werkt wel en alle partijen hebben dat wat ze willen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door tennis »

bodejosm43 schreef:Jij hebt het volledig mis, Tennis, je slaat er maar een slag naar. Netuurlijk komt een onderwatercamera onder water in aanraking met dat water. Maar het ding hoort niet (spontaan) open te gaan.

Dat er water in komt wanneer het klepje open staat, is evident, het zou gek zijn wanneer dat NIET gebeurde.

Wat jij vindt, doet niet ter zake, wat jij vindt heeft geen wettige basis. Ik sla er geen slag naar, ik baseer me op bepalingen in het Burgerlijk Wetboek. Heel veel consumenten weten niet dat de bewijslast binnen 6 maanden na aankoop bij de verkoper ligt.

Misschien heeft TS nog verder geen kontakt gezocht met Pixmania.
Dan kunnen wij alleen afwachten wat TS van het bedrijf voor antwoord krijgt!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wij weten beide niet of TS contact heeft gezocht.

Maar deze reactie van je vind ik dan weer heel redelijk.

Uit je eerdere opmerlingen maakte ik een beetje op dat je verkoper was, en daarom de zijde van pixmania kos. Maar kennelijk is dat dus niet zo.

TS moet simpelweg het initiatief van de bewijslast aan Pixmania laten, zelfs als hij in het midden laat hoe het kon dat dat klepje open ging, dient Pixmania opzettelijke nalatigheid te bewijzen. Maar dat vertelde ik al. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door tennis »

bodejosm43 schreef:Wij weten beide niet of TS contact heeft gezocht.

Maar deze reactie van je vind ik dan weer heel redelijk.

Uit je eerdere opmerlingen maakte ik een beetje op dat je verkoper was, en daarom de zijde van pixmania kos. Maar kennelijk is dat dus niet zo.

TS moet simpelweg het initiatief van de bewijslast aan Pixmania laten, zelfs als hij in het midden laat hoe het kon dat dat klepje open ging, dient Pixmania opzettelijke nalatigheid te bewijzen. Maar dat vertelde ik al. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Maakt niets uit, want hier op het forum heb ik al heel veel beroepen gehad!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hahaha, ik ook hoor, mensen beweerden zelfs dat ze me persoonlijk kenden, maar ze hebben het tot nu toe allemaal mis gehad.

jan1984
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2010 07:04

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door jan1984 »

ik had rond 16 juli me motor navigatie besteld en kreeg 2 dagen terug eindelijk bericht dat het aan gekomen was na veel belletjes en heel veel mailtjes toch eindelijk
aangekomen een dikke maand moeten wachten terwijl het in 3 a 4 dagen er toch wel kan zijn.
kortom erg slecht bedrijf.

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door majakabin »

ik heb het toestel nu toch maar opgestuurd naar Frankrijk om te kijken hoe of wat, nog niks gehoord na een week dus even afwachten omdat ze hem waarschijnlijk naar Speedo gaan doorsturen.
ik weet wel dat ik bij dit bedrijf niks meer koop ongeacht hoe ze dit probleem gaan oplossen.

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door majakabin »

nou eindelijk bericht via de mail ontvangen, ik krijg mijn geld terug.
nu komt alleen het addertje, het geld staat in een spaarpotje op pixmania en kan je dus alleen weer bij hun uitgeven :evil:
nou ja denk maar zo beter iets dan niets maar blijf erbij nooit meer bij dit bedrijf

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door tennis »

Ik heb eens in de voorwaarden gesnuffeld:
9. Recht op teruggave. Niet goed, geld terug

Als u gebruik maakt van uw recht op teruggave doet Pixmania er alles aan u zo snel mogelijk terug te betalen. Dit is echter afhankelijk van technische controle die uitgevoerd wordt bij de producten, wat maximaal 30 dagen kan duren. De Gebruiker wordt per bank-overboeking terugbetaald.

Gesloten