LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan de bewoners van....

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door jlthkoch »

angel1978 schreef:
Daan_1978 schreef:Och jee, acties zelfs!
Wat een geneuzel over stickers en geadresseerde reclame.
Een oud papier bak is er niet voor niks en op elke slakken zout leggen is natuurlijk ook een vak!

Misschien eens genieten van je oude dag in plaats van op de wacht staan/zitten om de hard werkende bezorger weer eens dwars te zitten.
Je niet druk maken om een extra "vod" in de brievenbus zal misschien wat ontspanning opleveren?
Niets geneuzel.. Niet iedereen heeft/wil een oud-papierbak ( waar je ook voor betaalt ) en zit dus ook niet te wachten op die rotzooi ! Als je zo'n sticker hebt, dan moet die ook gevolgd worden.. Of je dat nu doet vanwege financiële redenen, het milieu of anderszins..

Actie is enigszins overdreven, spreek gewoon de postbode aan..
Het probleem is dat geadreseerde poststukken (dus ook met: "Aan de bewoners van.......") bezorgd moeten worden, de bezorger voert alleen uit wat hem of haar is opgedragen. Bezorgers aanspreken heeft dan ook geen zin, je moet de baas van de bezorger aanspreken.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door angel1978 »

jlthkoch schreef:
angel1978 schreef:
Daan_1978 schreef:Och jee, acties zelfs!
Wat een geneuzel over stickers en geadresseerde reclame.
Een oud papier bak is er niet voor niks en op elke slakken zout leggen is natuurlijk ook een vak!

Misschien eens genieten van je oude dag in plaats van op de wacht staan/zitten om de hard werkende bezorger weer eens dwars te zitten.
Je niet druk maken om een extra "vod" in de brievenbus zal misschien wat ontspanning opleveren?
Niets geneuzel.. Niet iedereen heeft/wil een oud-papierbak ( waar je ook voor betaalt ) en zit dus ook niet te wachten op die rotzooi ! Als je zo'n sticker hebt, dan moet die ook gevolgd worden.. Of je dat nu doet vanwege financiële redenen, het milieu of anderszins..

Actie is enigszins overdreven, spreek gewoon de postbode aan..
Het probleem is dat geadreseerde poststukken (dus ook met: "Aan de bewoners van.......") bezorgd moeten worden, de bezorger voert alleen uit wat hem of haar is opgedragen. Bezorgers aanspreken heeft dan ook geen zin, je moet de baas van de bezorger aanspreken.
Dus tijd om de regels aan te passen..
Zodat ook post, gericht aan 'bewoner' onder deze sticker valt.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door electomonteur »

het probleem is dat er bedrijven zijn zo als tnt gemeente en dergelijke die adres bestanden verhuren

indien er geen naam bekend is word het simpel op gelost als aan de bewoners van

wettelijk is dit toegestaan om dat het nu op adres geadresseerd is
hier is niets tegen te doen

zolang er een adres opstaat is het geadresseerd en mag het door de nee nee stikker bus

anders is het met ongeadresseerde reclame

hiervoor staat op elke folder of wat dan ook verplicht een klachten nummer vermeld en anders is deze altijd te vinden

het bedrijf of verspreider bellen en meestal word de bezorger er op aan gesproken
bij de 2e maal gelijk er bij melden dat er een brief in hun richting komt met laatste sommatie dit te stoppen indien hier niet op word geageerd na 2 weken OPTA aan schrijven en melding doen

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door jlthkoch »

angel1978 schreef: Dus tijd om de regels aan te passen..
Zodat ook post, gericht aan 'bewoner' onder deze sticker valt.
Ben ik het helemaal mee eens. Ze regelen zo graag alles in dit land, laten ze dan ook dit eens goed regelen!

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door electomonteur »

vrees dat dat niet zal gebeuren
aan gezien dit geadresseerd is en door de wet op de privacy zonder toestemming geen namen meer mogen mee worden gegeven

daarom staat er ook aan de bewoners van adres xxxx
postcode xxxx xx te woonplaats

dit is wettelijk voldoende om te adresseren

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door angel1978 »

electomonteur schreef:vrees dat dat niet zal gebeuren
aan gezien dit geadresseerd is en door de wet op de privacy zonder toestemming geen namen meer mogen mee worden gegeven

daarom staat er ook aan de bewoners van adres xxxx
postcode xxxx xx te woonplaats

dit is wettelijk voldoende om te adresseren
zou niet weten waarom niet..
'Aan de bewoners van' reserveren alleen te gebruiken voor gemeentes, belastingdienst of andere overheden.. Commerciële bedrijven verbieden hier gebruik van te maken.. Zij gebruiken maar het gehele NAW veld of ongeadresseerd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jlthkoch schreef:Het is in ieder geval goed dat de code genoemd is. Dat maakt het onderzoek (dat ongetwijfeld gaat komen n.a.v. deze ernstige zaak) in ieder geval wat gemakkelijker.
Ik gok dat de SP volgende week de kamer bij elkaar roept voor een spoeddebat....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door ciske »

GJvdZ schreef:
jlthkoch schreef:Het is in ieder geval goed dat de code genoemd is. Dat maakt het onderzoek (dat ongetwijfeld gaat komen n.a.v. deze ernstige zaak) in ieder geval wat gemakkelijker.
Ik gok dat de SP volgende week de kamer bij elkaar roept voor een spoeddebat....

Voor dit? wat een onzin zeg, :lol: papier wordt opgehaald dus wat een moeite om het effe buiten te zetten. :lol:

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

ciske schreef:Voor dit? wat een onzin zeg, :lol: papier wordt opgehaald dus wat een moeite om het effe buiten te zetten. :lol:
Inderdaad, heeft die ouwe tenminste ook nog eens wat extra positieve beweging in de plaats van de frustratie van het op de wacht staan om de vriendelijke postbezorger eens in zijn kraag te grijpen. :mrgreen:

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
GJvdZ schreef:
jlthkoch schreef:Het is in ieder geval goed dat de code genoemd is. Dat maakt het onderzoek (dat ongetwijfeld gaat komen n.a.v. deze ernstige zaak) in ieder geval wat gemakkelijker.
Ik gok dat de SP volgende week de kamer bij elkaar roept voor een spoeddebat....

Voor dit? wat een onzin zeg, :lol: papier wordt opgehaald dus wat een moeite om het effe buiten te zetten. :lol:

Maar op heel veel plekken moet daarvoor betaald worden..
Zo'n onzin is het dus niet ! Ik wens ook niet te betalen voor al die bagger die ik door de bus krijg en meteen weer in de kliko donder ( ongelezen )..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door ciske »

Maar op heel veel plekken moet daarvoor betaald worden..
Zo'n onzin is het dus niet ! Ik wens ook niet te betalen voor al die bagger die ik door de bus krijg en meteen weer in de kliko donder ( ongelezen )
mee eens dat je er niet voor wilt betalen , maar je denkt toch zeker zelf niet dat ze in de kamer zich druk maken over zoiets onbenulligs?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door jlthkoch »

ciske schreef:
Maar op heel veel plekken moet daarvoor betaald worden..
Zo'n onzin is het dus niet ! Ik wens ook niet te betalen voor al die bagger die ik door de bus krijg en meteen weer in de kliko donder ( ongelezen )
mee eens dat je er niet voor wilt betalen , maar je denkt toch zeker zelf niet dat ze in de kamer zich druk maken over zoiets onbenulligs?
Je dacht toch ook zeker niet dat die opmerking van GJvdZ serieus was?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door angel1978 »

jlthkoch schreef:
ciske schreef:
Maar op heel veel plekken moet daarvoor betaald worden..
Zo'n onzin is het dus niet ! Ik wens ook niet te betalen voor al die bagger die ik door de bus krijg en meteen weer in de kliko donder ( ongelezen )
mee eens dat je er niet voor wilt betalen , maar je denkt toch zeker zelf niet dat ze in de kamer zich druk maken over zoiets onbenulligs?
Je dacht toch ook zeker niet dat die opmerking van GJvdZ serieus was?
de sarcastische ondertoon is enigzins gemist denk ik ;)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door ciske »

angel1978 schreef:
Je dacht toch ook zeker niet dat die opmerking van GJvdZ serieus was?
de sarcastische ondertoon is enigzins gemist denk ik ;)[/quote]
:lol: waarschijnlijk wel , ach kan toch :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jlthkoch schreef:
ciske schreef:
Maar op heel veel plekken moet daarvoor betaald worden..
Zo'n onzin is het dus niet ! Ik wens ook niet te betalen voor al die bagger die ik door de bus krijg en meteen weer in de kliko donder ( ongelezen )
mee eens dat je er niet voor wilt betalen , maar je denkt toch zeker zelf niet dat ze in de kamer zich druk maken over zoiets onbenulligs?
Je dacht toch ook zeker niet dat die opmerking van GJvdZ serieus was?
Jij snapt het. Gezien het feit dat de SP al jarenlang een stortvloed aan kamervragen stelt over de meest onbenullige zaken leek het me wel duidelijk dat mijn opmerking sarcastisch was bedoeld.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:

Maar op heel veel plekken moet daarvoor betaald worden..
Zo'n onzin is het dus niet ! Ik wens ook niet te betalen voor al die bagger die ik door de bus krijg en meteen weer in de kliko donder ( ongelezen )..
Dat heb ik nog niet eerder gehoord dat je voor oud papier moet
betalen.
Hier komen ze het 1x per maand ophalen, kan het aan de straat zetten.
Al zou een papier kliko wel handig zijn vooral als het regent of hard waait.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door bianca82 »

afvalheffing geld ook voor papier

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bianca82 schreef:afvalheffing geld ook voor papier
Hier betaal ik alleen voor de 2 kliko's de groene en grijze.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:

Maar op heel veel plekken moet daarvoor betaald worden..
Zo'n onzin is het dus niet ! Ik wens ook niet te betalen voor al die bagger die ik door de bus krijg en meteen weer in de kliko donder ( ongelezen )..
Dat heb ik nog niet eerder gehoord dat je voor oud papier moet
betalen.
Hier komen ze het 1x per maand ophalen, kan het aan de straat zetten.
Al zou een papier kliko wel handig zijn vooral als het regent of hard waait.
Hier zijn 3 kliko's.
1 grijze ( huishoudelijk afval )
1 groene ( tuinafval )
1 grijze, met blauwe deksel ( papier )

aangezien je per container betaalt, maakt het dus uit of je 2 of 3 containers hebt / neemt.. ik wil die 3e niet en kan dus ook geen oud papier aan de weg zetten..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Hier zijn 3 kliko's.
1 grijze ( huishoudelijk afval )
1 groene ( tuinafval )
1 grijze, met blauwe deksel ( papier )

aangezien je per container betaalt, maakt het dus uit of je 2 of 3 containers hebt / neemt.. ik wil die 3e niet en kan dus ook geen oud papier aan de weg zetten..
Dan moet je er inderdaad voor betalen als je 3 containers 'neemt'.
Gewoon in de grijze gooien Angel het oud papier. :wink:

Gesloten