LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] enquete verdoving bij de tandarts

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door tennis »

snepke schreef:Bij ons krijg je alleen een verdoving als er een kies getrokken wordt.
Bij boren krijg je geen verdoving.Dan krijg je een paar klemmen in je mond,je kan dan de tandarts niet in zijn fikken bijten.
Dat was wel vroeger zo, maar in de huidige tijd, vraagt de tandarts meestal, of je een spuitje wil, bij het boren.
Heeft ook twee kanten, patiënt voelt niets, en tandarts kan beter werken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door snepke »

Ben in juli nog geweest,werd niks gevraagd of ik een verdoving wilde.
Gelijk klemmen en van die wattentampons in je mond.
En dan beginnen ze te boren(waterboor)was behoorlijk verkouden m'n neus zat dicht.
Bijna verdronken bij de tandarts.Dat afzuigslangetje dat ze in je mond hangen zat dicht en werkte niet.
Ik zie de tandarts als een noodzakelijk kwaad,ben er niet echt dol op.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="snepke"]Ben in juli nog geweest,werd niks gevraagd of ik een verdoving wilde.
Gelijk klemmen en van die wattentampons in je mond.
En dan beginnen ze te boren(waterboor)was behoorlijk verkouden m'n neus zat dicht.
Bijna verdronken bij de tandarts.Dat afzuigslangetje dat ze in je mond hangen zat dicht en werkte niet.
Ik zie de tandarts als een noodzakelijk kwaad,ben er niet echt dol op.[/quote]


Weet je zeker dat het de tandarts was?
Volgens mij zat je in een betonfabriek :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door snepke »

:lol: :lol:
Heb geen betonmolens gezien,en hoefde geen helm op,dus denk ik dat het wel de tandarts was.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door tennis »

snepke schreef:Ben in juli nog geweest,werd niks gevraagd of ik een verdoving wilde.
Gelijk klemmen en van die wattentampons in je mond.
En dan beginnen ze te boren(waterboor)was behoorlijk verkouden m'n neus zat dicht.
Bijna verdronken bij de tandarts.Dat afzuigslangetje dat ze in je mond hangen zat dicht en werkte niet.
Ik zie de tandarts als een noodzakelijk kwaad,ben er niet echt dol op.

Sorry, de werkwijze van jou tandarts, zou ik niet accepteren.
Zonder het zelf gezien te hebben, meteen een andere tandarts zoeken, want dit zijn manieren van 50 jaar geleden.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door snepke »

tennis schreef:

Sorry, de werkwijze van jou tandarts, zou ik niet accepteren.
Zonder het zelf gezien te hebben, meteen een andere tandarts zoeken, want dit zijn manieren van 50 jaar geleden.
Zal niet lang meer duren er zijn nu 2 nieuwe erbij gekomen,mijn tandarts(ben ik al 35 jaar bij)gaat met pensioen,dus zijn "klanten"worden door die nieuwe overgenomen.
Dus hoef zelf niet op zoek naar een nieuwe.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Kom net thuis van, jawel, de tandarts. Er moet bij één kies een kroon op, dus vandaag de eerste behandeling.

Dat werd dus mét verdoving. Zonder verdoving begint de tandarts er niet eens aan. Nu moet ik zeggen dat het anders is als voorheen, niet meer van die grote spuiten, maar een paar kleine prikjes rond de kies. Ik heb ook aanzienlijk minder last van de verdoving dan voorheen, met die grote spuiten.

Maar inderdaad, er werd niet verteld wat er allemaal aan troep in zit. Het was spuiten en dan een behandeling, of niet spuiten, maar dan geen kroon, en geen kroon zou over een tijdje betekenen: trekken, en dat gaat ook niet zonder verdoving.

Je kunt er over mekkeren dat je geen voorlichting krijgt, maar mét voorlichting heb je ook weinig andere keuzes denk ik.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door plumber »

Nou mijn tandarts is ook met zijn tijd meegegaan.
Vroeger gebruikte hij een stalen hamer voor de verdoving
tegenwoordig een kunststof hamer.Wel een verschil hoor
klap komt niet meer zo hard aan. :lol:
Maar dit terzijde: als je aan de tandarts vraagt wat er in die spuit zit
dan legt hij het wel uit hoor.Alleen zonder medische opleiding
begrijp je er geen teelbal van.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door S. »

Ook goeieavond,

Dit zit in de verdovingsspuit:

http://www.consumed.nl/medicijnen/2794/ ... _D-S%C2%AE

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door plumber »

Nou S. Heb ff gekeken maar begrijp er echt geen bal van hoor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Chocomelk »

S. schreef:Ook goeieavond,

Dit zit in de verdovingsspuit:

http://www.consumed.nl/medicijnen/2794/ ... _D-S%C2%AE
Dit wist ik dus totaal niet zoals er wel meerdere dingen in staan die ik niet wist :

Verkeer, werk en sport
Dit medicijn kan als mogelijke bijwerkingen o.a. duizeligheid en verlies van bewustzijn veroorzaken en zo een negatieve invloed op het reactie- en concentratievermogen hebben.
Hiervan kunnen allerlei dagelijkse activiteiten, zoals bezigheden in en rond het huis, deelname aan het verkeer en het bedienen of besturen van machines, ernstige hinder ondervinden.

vinanda
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 08:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door vinanda »

misschien een tip voor witte angora die geen verdoving neemt .....pffff wordt moe van je !!!! POETS GEWOON BETER JE TANDEN wie weet helpt het ...
hoef je ook niet meer zo een drama temaken over een simpele enquete kun je overal nee invullen. zitten we hier de tijd teverdoen over zoiets...

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door tennis »

vinanda schreef:misschien een tip voor witte angora die geen verdoving neemt .....pffff wordt moe van je !!!! POETS GEWOON BETER JE TANDEN wie weet helpt het ...
hoef je ook niet meer zo een drama temaken over een simpele enquete kun je overal nee invullen. zitten we hier de tijd teverdoen over zoiets...
Oops, lees ik nu verkeerd?
witte angora schreef:Kom net thuis van, jawel, de tandarts. Er moet bij één kies een kroon op, dus vandaag de eerste behandeling.

Dat werd dus mét verdoving. Zonder verdoving begint de tandarts er niet eens aan. Nu moet ik zeggen dat het anders is als voorheen, niet meer van die grote spuiten, maar een paar kleine prikjes rond de kies. Ik heb ook aanzienlijk minder last van de verdoving dan voorheen, met die grote spuiten.

Maar inderdaad, er werd niet verteld wat er allemaal aan troep in zit. Het was spuiten en dan een behandeling, of niet spuiten, maar dan geen kroon, en geen kroon zou over een tijdje betekenen: trekken, en dat gaat ook niet zonder verdoving.

Je kunt er over mekkeren dat je geen voorlichting krijgt, maar mét voorlichting heb je ook weinig andere keuzes denk ik.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door S. »

plumber schreef:Nou S. Heb ff gekeken maar begrijp er echt geen bal van hoor.
:(

En dit is nog wel de patientenbijsluiter waar geen moeilijke woorden instaan zonder verklaring erachter. Waar het om gaat is de werking van het middel, bijwerking, wisselwerking met andere medicijnen en in welke gevallen je het beter niet kunt gebruiken.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Vinanda, lezen doe je niet. Er hoeft bij mij maar zeer zelden iets te gebeuren. 2 x per jaar controle, de laatste keer dat de tandarts een extra schoonmaakbeurtje gaf is al weer 2 jaar geleden, dus wat dat betreft...

Dat er kiezen afbrokkelen heeft niks te maken met gebrek aan poetsen, maar met de manier waarop vroeger gevuld werd: compleet uitboren, en dan amalgaam er in. En dat wreekt zich nu.

Maar het feit dat de meeste amaltaamvullingen er al ongeveer 15 tot 30 jaar in zitten, geeft denk ik voldoende aan dat ik indertijd een heel goede tandarts had, en dat het probleem toch echt niet aan te weinig poetsen ligt.

Gesloten