LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] buitenbrievenbus tnt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tante pos

buitenbrievenbus tnt

Ongelezen bericht door tante pos » 17 apr 2011 16:32

Over de plaatsing van buitenbrievenbussen en de sanctie waar TNT mee dreigt als je die niet verplaatst hoewel ze al 20 jaar daar staan is al geschreven. Nu iets anders: krijg je daar een geschil over, dan wil TNT met alle geweld naar de Geschillencommissie Post (GP). Denk goed na voor je daar aan begint. De GP behandelt natuurlijk veelvuldig dezelfde soort zaken, maar TNT en de GP kijken wel uit je vooraf daarover te informeren. Zo loop je in de val: TNT weet dat je ongelijk krijgt maar zegt niks, en de GP publiceert haar uitspraken spaarzaam. Vervolgens wordt je klacht afgewezen, maar de weg naar de rechter is in feite geblokkeerd, hoezeer je dáár misschien best kans had gehad.

Upstairs

Re: buitenbrievenbus tnt

Ongelezen bericht door Upstairs » 17 apr 2011 18:44

De brievenbus afmetingen en de afstand tot de weg zijn vastgelegd in de postwet
Deze is al 10 tallen jaren oud. De TNT moet nu ook op de centen letten en als een bus ver van de weg is kost dat meer tijd.
Je hebt je gewoon aan de wet te houden.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue » 18 apr 2011 10:17

tante pos schreef:Over de plaatsing van buitenbrievenbussen en de sanctie waar TNT mee dreigt als je die niet verplaatst hoewel ze al 20 jaar daar staan is al geschreven. Nu iets anders: krijg je daar een geschil over, dan wil TNT met alle geweld naar de Geschillencommissie Post (GP). Denk goed na voor je daar aan begint. De GP behandelt natuurlijk veelvuldig dezelfde soort zaken, maar TNT en de GP kijken wel uit je vooraf daarover te informeren. Zo loop je in de val: TNT weet dat je ongelijk krijgt maar zegt niks, en de GP publiceert haar uitspraken spaarzaam. Vervolgens wordt je klacht afgewezen, maar de weg naar de rechter is in feite geblokkeerd, hoezeer je dáár misschien best kans had gehad.
Zoals ik het lees, heeft u een issue met TNT over uw buitenbrievenbus.
TNT geeft u geen gelijk en dan is er nog een optie, namelijk de GP.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de TNT en GP vaker met dit soort zaken in aanraking komen.
U vindt dat zij u dat moeten vertellen.
Waarom precies?
U stelt dat TNT weet dat u ongelijk krijgt en u vindt dat TNT u dat moet vertellen.
Dat hebben zij toch al gedaan door zelf uw klacht als ongegrond te verklaren?
En ik snap niet waarom uw gang naar de rechter (waar u opeens denkt gelijk te krijgen, ook al hebben twee instanties uw klacht als niet ontvankelijk bestempeld) geblokkeerd zou worden?
Het staat u toch vrij om naar de rechter te stappen?

tante pos

Ongelezen bericht door tante pos » 18 apr 2011 13:14

Gewoon aan de wet houden? En als die wet (in feite staat de brievenbusregeling ergens anders) nu eens niet duidelijk is? Mijn grond grenst niet aan de openbare weg en ik heb een recht van overpad. Nu moet mijn brievenbus op andermans grond en dat vind ik vervelend. Niet zo gek toch. De Postwet zegt daar niets over. De GP komt met een bindend advies en omdat je daar mee hebt ingestemd wordt de weg naar de rechter praktisch gesproken geblokkeerd. Was de jurisprudentie van de GP op dit punt gepubliceerd (en reken maar dat er veel meer van zulke zaken zijn), dan had ik kunnen zien dat ik dáár geen kans maak en had ik me de moeite bij de GP kunnen besparen.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue » 18 apr 2011 13:19

Dus omdat u het vervelend vindt om een brievenbus op andermans grond te zetten (heeft die andere persoon er problemen mee?) gaat u naar de GP.
U zegt enerzijds dat u nooit naar de GP was gegaan als u had geweten dat u had verloren (garanties krijg je nooit in het leven, ook niet bij de GP of de rechtbank) en tegelijkertijd zegt u dat u, ware het niet dat de GP uitspraak bindend is (diut wist u wél van te voren?) dat u naar de rechter was gegaan.
Dit spreekt elkaar een beetje tegen volgens mij.

tante pos

Ongelezen bericht door tante pos » 18 apr 2011 14:08

Er bestaat zoiets als jurisprudentie. Met behulp daarvan kan je de kansen beter beoordelen. Dat is ook de bedoeling er van. Maar de GP publiceert nauwelijks en dan krijg je meer een loterij. TNT kent die kansen natuurlijk wel, daarom wil ze zo graag naar de GP. Het zou niet de eerste keer zijn dat de burgerlijke rechter een geschillencommissie terugfluit, maar diens oordeel kan in het algemeen niet worden gevraagd door een partij die zich aan bindend advies bond. Duidelijk?

Gesloten