LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedelbrieven na storting kwf

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door seconds-out »

masterslave schreef:
Nogmaals beste,
ik wil niet googelen, want dat kan ik, maar jij beweerd dat ik geschreven heb, dat een handel in adressen bestaat.
Ook ben ik niet naief, maar je moet nu niet de start intrekken, om onwaarheden hier te pennen!
Ja dat dacht ik, ging ervan uit dat als jij je als vrouw voordoet op internet je ook wel mails toegestuurd krijgt waarin je als vrouw wordt aangesproken, maar blijkbaar is jou dat (nog) niet overkomen...kan hoor.
Het klopt dat je dat zelf niet vermeld hebt, bij deze is dat met HET BEWIJS geleverd.
Sterker nog ik ga dit helemaal goedmaken>>masterslave heeft nooit beweerd dat er handel is in adressenbestanden!
.
Dat je niet wilt googelen moet je zelf weten, zo blijf je dus wel naief... :lol: maar dan kan je tenminste wel volhouden dat ik onwaarheden blijf pennen... :lol:
Zal de start weer ff uittrekken....wat dat ook betekenen mag. :mrgreen:

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door zeeman-b »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door seconds-out »

zeeman-b schreef:
Ook ben ik niet naief, maar je moet nu niet de start intrekken, om onwaarheden hier te pennen!
[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]
De start intrekken betekent volgens mij, dat je eerdere bewering anders is als later..de context laat mij geen andere conclusie.
Hard bewijs heb ik daarover echter niet en daarom mag ik het eigenlijk ook niet optypen... :lol:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even eigen ervaring.
Na een abbonnement op 'Het Beste' van readers digest te hebben genomen, had ik mijn adres zodanig ingevuld dat als er post kwam, ik wist waar het vandaan kwam.

Hoe? Gewoon, achter mijn huisnummer 'hb' in gegeven - en dat hield men netjes aan.

Maar, toen kwamen er van het reumafonds brieven met acceptgiro`s met exact dat adres. Readers Digest verkoopt dus adressen.

Ook een keer een donatie gedaan aan Greenpeace- en ik krijg nu alleen post van Greenpeace (email dan).

Ook een keer donatie gedaan aan een ander goed doel (KWF) waarop van een tweetal andere (reumafonds en st. Zonnebloem) met dezelfde adrescode weer post kwam.

Ik kan dus niet anders concluderen dat sommigen dus inderdaad adressen doorspelen of verkopen.

Het resultaat is nu wel dat donaties door mij niet meer gedaan worden via giro of anderszins - alleen anoniem eventueel bij een collecte.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

masterslave schreef:
Teunbosseman schreef:Al dit soort organisaties spelen adressen / tel nummers etc door. Is gouden handel.

Hoe vaak ik al niet ben gebeld door verschillende loterijen, goede doelen en weet ik veel wat meer.

Enkele hebben eerlijk toegegeven dat er een levendige handel is in gegevens.

Welke dan?

Welke dan zijn bekend door de ondertussen gegeven reacties. ........is trouwens algemeen bekend hoor.

Google is je grootste freund.

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Upstairs »

Een jaar of 10 geleden heb ik een enquete gehad van het KWF over borstkanker.
Ik heb deze ingevuld en een donatie overgemaakt voor het KWF. Dit doe ik dus nooit meer. De maanden die hierop volgden heb ik van alle aandoeningen en ziektes etc. brieven gehad met een acceptgiro terwijl ik deze eerst nooit ontving.
Ze helpen elkaar wel degelijk aan adressen. Van mij krijgen ze geld als ze met een collectebus aan de deur komen, maar ik maak NOOIT meer geld over.

groet.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

Teunbosseman schreef:
masterslave schreef:
Teunbosseman schreef:Al dit soort organisaties spelen adressen / tel nummers etc door. Is gouden handel.

Hoe vaak ik al niet ben gebeld door verschillende loterijen, goede doelen en weet ik veel wat meer.

Enkele hebben eerlijk toegegeven dat er een levendige handel is in gegevens.

Welke dan?

Welke dan zijn bekend door de ondertussen gegeven reacties. ........is trouwens algemeen bekend hoor.
Google is je grootste freund.


Ja, iets roepen, en dan afschuiven, maar dit terzijde.
Ik kan niet begrijpen, waarom jullie op mijn antwoord aan TS hier een discussie voeren.
Behalve Guardian72 en mijn persoon is er nog geen advies van jullie voor TS geweest.
De vraagstelling van TS was/is:
Ik krijg bedelbrieven, hoe moet/ kan ik dit stoppen!

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Upstairs »

https://www.bel-me-niet.nl/

Als je jezelf hier aanmeldt kun je ook aangeven dat je geen geadresseerde reclame post wilt ontvangen. Het werkt goed, wij ontvangen geen reclamepost meer en er wordt ook niet meer gebeld onder het eten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie verwijderd door de moderator

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Emmy75 »

masterslave schreef: Behalve Guardian72 en mijn persoon is er nog geen advies van jullie voor TS geweest.
De vraagstelling van TS was/is:
Ik krijg bedelbrieven, hoe moet/ kan ik dit stoppen!
@masterslave,

Eerlijk gezegd heb ik nog geen advies van jou kunnen lezen in dit topic over hoe TS ervan af kan komen. Ik heb enkel gelezen dat TS de kaarten ed kan houden of terugsturen en er in ieder geval niet voor hoeft te betalen, echter zie ik de oplossing van het probleem hier nog niet in terug...
Mocht ik er overheen gelezen hebben dan bij voorbaat reeds mijn excuus.

Algemeen bezien blijf ik van mening dat er een handel bestaat is adressen. Een van de redenen om dit te denken is dat het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens) zich ermee bezighoudt en bemoeit en erover schrijft. Lijkt mij voldoende om aan te nemen dat het dan ook daadwerkelijk bestaat.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik heb voor terre des hommes gebeld een maand en ik kreeg toen van dat bedrijf te horen toen ik vroeg hoe ze aan de adressen kwamen dit te horen (het bedrijf is al failiet dus ze kunnen me niks doen hopelijk)

de adressen krijgen wij van het goede doel waar we voor bellen het zijn vaak mensen die hun adres gegevens eens hebben doorgegeven op een website van een goede doel of al lid zijn of zijn geweest van een ander goed doel wat wij doen is proberen die mensen ook lid van ons te maken, als ze het argument geven dat ze al meerdere goeden doelen hebben meot je ze overhalen om er of nog 1 bij te nemen of dat ze er 1 laten vallen.

uiteraard is dit van horen zeggen.

bij www.infofilter kan je geloof ik ook adressen blokkeren maar zeker weet ik het niet (net als het bel me niet register)

marjolijn swart
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2011 15:31

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door marjolijn swart »

KWF Kankerbestrijding verkoopt en verhuurt geen adresgegevens van donateurs aan derden. Wij doen dat principieel niet, maar het zou ook dom zijn. Wij zijn trots op het grote aantal mensen in Nederland dat ons in de strijd tegen kanker steunt en willen hen als donateur behouden. Wij hebben hun steun hard nodig! De adresgegevens van onze donateurs aan andere organisaties ter beschikking stellen, zou betekenen dat we onze eigen ramen ingooien. Wij betreuren het dat bij sommige mensen de indruk is ontstaan dat wij hier niet zorgvuldig mee omgaan.

Marjolijn Swart, medewerker KWF Kankerbestrijding

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door seconds-out »

marjolijn swart schreef:KWF Kankerbestrijding verkoopt en verhuurt geen adresgegevens van donateurs aan derden. Wij doen dat principieel niet, maar het zou ook dom zijn. Wij zijn trots op het grote aantal mensen in Nederland dat ons in de strijd tegen kanker steunt en willen hen als donateur behouden. Wij hebben hun steun hard nodig! De adresgegevens van onze donateurs aan andere organisaties ter beschikking stellen, zou betekenen dat we onze eigen ramen ingooien. Wij betreuren het dat bij sommige mensen de indruk is ontstaan dat wij hier niet zorgvuldig mee omgaan.

Marjolijn Swart, medewerker KWF Kankerbestrijding
Is gewoon toeval dat mensen opeens bestookt worden met bedelbrieven na een donatie aan het Kwf.... :roll:
Niets aan de hand dus.

MAXIEM

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Marjolijn Swart

Ik wil nog wel aannemen dat het bedrijf geen pgees verstrekt aan derden, maar ik denk eerder dat jullie het donateurbestand onvoldoende hebben beveiligd.

Maxiem.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

Emmy75 schreef: @masterslave,

Eerlijk gezegd heb ik nog geen advies van jou kunnen lezen in dit topic over hoe TS ervan af kan komen. Ik heb enkel gelezen dat TS de kaarten ed kan houden of terugsturen en er in ieder geval niet voor hoeft te betalen, echter zie ik de oplossing van het probleem hier nog niet in terug...
Mocht ik er overheen gelezen hebben dan bij voorbaat reeds mijn excuus.

Algemeen bezien blijf ik van mening dat er een handel bestaat is adressen. Een van de redenen om dit te denken is dat het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens) zich ermee bezighoudt en bemoeit en erover schrijft. Lijkt mij voldoende om aan te nemen dat het dan ook daadwerkelijk bestaat.
@Emmy75

Misschien moet jij de openingspost nog eens lezen, want daar staat duidelijk vermeld, dat TS brieven met kaarten ed heeft gekregen, daar is mijn antwoord op gebaseerd.
Ook jij hebt geen advies voor TS.
Misschien toch de post van KWF lezen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Masterslave heb je oa het bericht van Upstairs gelezen ?

Raar dat kwf het ontkend terwijl de mensen wel ongevraagde post thuis krijgen.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

Chocomelk schreef:@ Masterslave heb je oa het bericht van Upstairs gelezen ?
JA? :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Emmy75 »

masterslave schreef: @Emmy75

Misschien moet jij de openingspost nog eens lezen, want daar staat duidelijk vermeld, dat TS brieven met kaarten ed heeft gekregen, daar is mijn antwoord op gebaseerd.
Ook jij hebt geen advies voor TS.
Misschien toch de post van KWF lezen?
Ik heb ook nooit beweerd dat ik advies had gegeven aan TS en jij beweert zulks wel, namelijk in deze zin:
masterslave schreef:Behalve Guardian72 en mijn persoon is er nog geen advies van jullie voor TS geweest.
Ik ben enkel ingegaan op de discussie of adressenhandel bestaat ja of nee. Voorts wijs je iedereen terecht dat de aandacht van de discussie is afgeleid en men geen antwoord geeft op de vraag van TS.

De enige vraag die TS stelt is:
velocitas schreef:Hoe kan ik dit stoppen?
En hier heb ook jij nog geen antwoord op gegeven.
Door de samenstelling van de zinnen van je post van 10u, wek je de indruk dat je deze vraag wel beantwoord hebt.

Dacht daarom niet dat ik de openingspost nog eens hoefde te lezen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door snepke »

snepke schreef:Bij het info-filter(nu bel me niet register)kan je aangeven(aanvinken) door welke bedrijven(energie,goede doelen ,loterijen etc) je niet gebeld wil worden.
Tevens kan je ook instellen dat je geen brieven,reclame,folders etc van dezelfde organisaties (goede doelen) wenst te ontvangen.
Dit advies heb ik gister al gegeven.
En het helpt echt.De meeste bedrijven/organisaties houden zich er wel aan.

Gesloten