LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
KimOost
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2011 13:34

(bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door KimOost »

Hallo allemaal,

Ook ik ben deze week (bijna!) de dupe geworden door de oplichters praktijken van Kwikfit.

Ik bracht mijn polo naar de Obrechtstraat in Zwolle voor APK keuring en een remmencheck.
Werd smiddags gebeld en er was van alles mis mee. Verregaande slijtage van remonderdelen. Remverschil achter enorm groot, remslangen voor moesten vervangen, handrem niet goed, hoes om mijn vooras moest vervangen etc. etc. Dit alles zou mij een slordige 800 euro kosten.

Omdat ik het niet helemaal vertrouwde (ik had de auto voor de zomervakantie nog helemaal laten nakijken door een kennis en erkend automonteur) terug gebeld en laten weten dat ik hem niet bij kwikfit zou laten repareren. Toen ik mijn auto op ging halen kreeg ik de sleutel en ik kon weer gaan. Ik vroeg om het keuringsrapport.
Na zuchten/ogen rollen werd er iemand bijgehaald om de auto af te melden. (dit moet toch altijd?) Dit duurde ook nog eens heel erg lang. Het rapport van de remmencheck kon ik vergeten.
"ja mevrouw, dat staat misschien wel op internet, (nb. en op het bord in de zaak) maar daar hebben wij totaal geen belang bij, we hebben geen rapport, want die maken wij dus nooit."

Verder werd er mij gevraagd of ik nooit had gemerkt dat de auto altijd remt. Nee dus. (evenmin als de anderen die mijn auto gebruiken) "nou mevrouw, ze zitten muurvast". Ik merkte op dat ik dat toch had moeten merken. Zijn reactie: "Dat merk je ook, jij blijkbaar alleen niet."
Erg onbeschoft en denigrerend!!

Mijn auto weggehaald, opnieuw laten keuren bij een onafhankelijke keurder. Wat blijkt? Inderdaad loopt mijn achterrem een beetje aan, de hoes om de as kan gewoon gekit worden en aan 1 kant en moet er wat aan de lampen gebeuren. Met mijn handrem/remslangen is helemaal NIKS mis en er is al helemaal geen sprake van verregaande slijtage van de remmen zoals mij verteld werd. Ik laat alles nu repareren bij een garage die mij aangeraden is, dit kost mij +-350 euro. Meer dan de helft!!

Omdat dit mijn eerste APK was (eerste auto) had ik nog geen idee van de slechte naam van dit bedrijf, mij zien ze er in iedergeval nooit meer terug!!
Omdat ik inderdaad erg weinig verstand van auto's heb was ik er bijna ingetrapt. Blij dat mijn gezonde verstand en intuitie het gewonnen heeft en ik mijn auto weggehaald heb.

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben, en twee keer nadenken voor ze hun auto hier naar toe brengen. Schandalig vind ik het.

Kim

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Geachte mevrouw,

Het spijt ons om te lezen dat uw bezoek aan filiaal Obrechtstraat niet naar wens is verlopen. Wij hebben uw verhaal geregistreerd onder nummer 74243. Mocht u de behoefte hebben om hierover met ons in contact te treden, dan ontvangen wij graag uw gegevens via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Sander
Webcare
Kwik-Fit Nederland B.V.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door TonGr »

Beste Kwik-Fit Webcare,

Dit verhaal word geregistreerd onder nummer 74244
Word het niet eens tijd dat de filialen een brief krijgen i.p.v. de schade op een forum proberen te beperken?
De inhoud zou als volgt kunnen zijn:

Beste medewerkers,
Wederom lezen wij op het tros-radar forum dat een klant belazert is in een van onze filialen.
Dit is het zoveelste onderwerp over Kwik-Fit op dit forum.
Er is geen sprake meer van dat dit ons bedrijf schade KAN berokkenen, de schade bestaat namelijk al heel lang, en word alleen maar groter.
Het word tijd dat wij de klanten eens gaan geven waarvoor zij betalen, namelijk goede service en goed advies geven i.p.v. problemen verzinnen die er niet zijn om inkomsten te genereren.
Het moet afgelopen zijn met onze arrogante houding t.o.v. onze klanten en onze schouders moeten eronder om ons bedrijf bij de afgrond weg te duwen.
Wij verwachten jullie medewerking in deze.
Mochten jullie behoefte hebben om hierover met ons in contact te treden, dan ontvangen wij graag jullie gegevens via [email protected]

m.vr.gr.
De Directie

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Naar aanleiding van het bericht van mevrouw hebben wij contact opgenomen met het betreffende filiaal. Wij garanderen dat een juiste diagnose is gesteld en een eerlijk advies is gegeven.

Op de remmenbank is een remverschil gemeten van 70% bij de achterremmen en de remslangen aan de voorzijde vertonen droogtescheurtjes. Ook is er sprake van een remvloeistoflekkage bij het linkerachterwiel. Onze offerte is gebaseerd op het vervangen van de betreffende onderdelen zodat wij kunnen garanderen dat de auto weer veilig de weg op gaat met de bijbehorende levenslange garantie op de remmen.

Het is inderdaad mogelijk en voordeliger om een gescheurde aandrijfashoes te plakken. Gezien de belangrijke functie van deze hoes en om schade aan de homokineet te voorkomen, adviseren wij altijd deze te vervangen.

Volgens onze informatie is de auto nog niet gekeurd en nemen wij in ieder geval contact op met mevrouw om te kijken of ze bereid is om voor een second opinion in één van onze filialen te komen. Desgewenst kan daar een (onafhankelijk) keurmeester van de RDW bij aanwezig zijn.

Sander
Webcare
Kwik-Fit Nederland B.V.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Kwik-Fit Webcare schreef:Naar aanleiding van het bericht van mevrouw hebben wij contact opgenomen met het betreffende filiaal.


Wij garanderen dat een juiste diagnose is gesteld en een eerlijk advies is gegeven.

.
En, hoe doet u dat precies, dat garanderen?

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door tufima »

Mallemalle schreef:
Kwik-Fit Webcare schreef:Naar aanleiding van het bericht van mevrouw hebben wij contact opgenomen met het betreffende filiaal.


Wij garanderen dat een juiste diagnose is gesteld en een eerlijk advies is gegeven.

.
En, hoe doet u dat precies, dat garanderen?
Dat geven ze duidelijk aan:
".....een second opinion in één van onze filialen ...."
"Desgewenst kan daar een (onafhankelijk) keurmeester van de RDW bij aanwezig zijn."

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Ik zou daar iig een rdw man bij willen hebben

Zonder die rdw man is het een sigaar uit eigen doos

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door tufima »

Mallemalle schreef:Ik zou daar iig een rdw man bij willen hebben

Zonder die rdw man is het een sigaar uit eigen doos
Die optie bieden ze toch?


TS reageert niet meer. Oplichting roepen, maar vervolgens niet reageren (voor zover ons bekend) op de verklaring c.q. de geboden oplossing van Kwik-Fit.

Wellicht zien we TS binnenkort weer terug met een klacht over de 2e garage dat bepaalde onderdelen niet zijn vervangen terwijl dat wel had gemoeten of dat er alweer iets aan de hand is met de auto. :)

KimOost
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2011 13:34

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door KimOost »

Hallo,

Geveld door een griepje, vandaar de radiostilte.

Het filiaal heeft inderdaad contact met mij opgenomen, waarin zij mij uitgenodigd hebben. Ik had mijn auto toen al laten repareren en daarna laten herkeuren (4 okt) door een keurder buiten Zwolle met een goede en betrouwbare reputatie. Hij is helemaal in orde en rijdt weer als een zonnetje, en dat voor de helft.

Ik heb aan de man van kwikfit aangegeven dat ik geen behoefte heb aan verdere hulp van hun kant. Als de voorgestelde reparaties toch terecht waren gebleken, ik normaal behandeld was en het alleen aan de dure kant was geweest had ik deze klacht niet geplaatst en was ik graag langs gekomen, nu niet. Vriendelijk heb ik hem bedankt voor het telefoontje.

Als ik hier de hoeveelheid verhalen op het forum zie en lees, mag ik al lang blij zijn dat ik er niet ingestonken ben en mijn auto meegenomen heb!

Kim

Michel van Grinsven

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door Michel van Grinsven »

Kwik-Fit Webcare schreef:Naar aanleiding van het bericht van mevrouw hebben wij contact opgenomen met het betreffende filiaal. Wij garanderen dat een juiste diagnose is gesteld en een eerlijk advies is gegeven.

Op de remmenbank is een remverschil gemeten van 70% bij de achterremmen en de remslangen aan de voorzijde vertonen droogtescheurtjes. Ook is er sprake van een remvloeistoflekkage bij het linkerachterwiel.
In een bericht van de klager las ik: "we hebben geen rapport, want die maken wij dus nooit."

Hoe kunnen ze die informatie dan hebben teruggevonden?
Dan is er blijkbaar toch een rapport.
Dan is er dus gelogen tegen de klant.
Hoppa, nog een klacht erbij!

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door madfred »

Michel van Grinsven schreef:
Kwik-Fit Webcare schreef:Naar aanleiding van het bericht van mevrouw hebben wij contact opgenomen met het betreffende filiaal. Wij garanderen dat een juiste diagnose is gesteld en een eerlijk advies is gegeven.

Op de remmenbank is een remverschil gemeten van 70% bij de achterremmen en de remslangen aan de voorzijde vertonen droogtescheurtjes. Ook is er sprake van een remvloeistoflekkage bij het linkerachterwiel.
In een bericht van de klager las ik: "we hebben geen rapport, want die maken wij dus nooit."

Hoe kunnen ze die informatie dan hebben teruggevonden?
Dan is er blijkbaar toch een rapport.
Dan is er dus gelogen tegen de klant.
Hoppa, nog een klacht erbij!
Dat was ook mijn gedachte, nog voordat ik deze reactie had gelezen!!

petra de Waard
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:39

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door petra de Waard »

Even een reactie op de APK bij de Kwik Fit,
Mijn auto kwam ook niet door de APK er moest voor minimaal 1400 euro aan gesleuteld worden en gingen ze uit van het duurste, dus bv. een achterlampje die het niet deed kon 10 euro kosten maar ze gaan dan uit van 150 euro omdat ook het printplaatje stuk kan zijn??? vreemde benadering en weet je als klant ook niet waar je aan toe bent. Ook de man achter de balie had geen leuke houding t.o.v mij en gaf mij het gevoel dat ik aan het zeuren was.Ik kreeg een raar gevoel bij alles en dacht ik neem de auto mee en ga voor een second opinion ik vroeg het lijstje met mankementen mee, dat was prima zei hij. Eenmaal thuis gekomen had ik die dus niet meegekregen na een telefoontje daarover kreeg ik te horen dat ik hem vergeten was! Had ik hem dus zelf vanachter de balie moeten pakken...?? heel vreemd. Maar goed de auto is inmiddels gemaakt voor nog geen 500 euro(inclusief 2 nieuwe banden!) bij een vakgarage in Zwolle. Gelukkig volgde ik mijn gevoel.

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door tuinman »

Hier lopen al zoveel klachten over Kwik-fit praktijken,
mensen dien gezamelijk een klacht in bij de daar voor bevoegde instantie,
klagen op deze site over dit bedrijf helpt niet, zij proberen de klacht te minimaliseren om er geen of weinig imagoschade van op te lopen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: (bijna) Opgelicht door Kwikfit

Ongelezen bericht door dhc »

dien gezamelijk een klacht in bij de daar voor bevoegde instantie
Als je het zo goed weet, geef dan meteen de gegevens van deze bevoegde instantie....

Ik denk zomaar aan de Bovag...? klopt dat?

Gesloten