Pagina 1 van 2

Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 20 dec 2011 23:22
door patim
Ik heb een Nissan Primera gehad en daar een set winterbanden onder gekocht met LM velgen. Er zaten Hankook W300 banden onder en deze voldeden 3 winters heel erg goed.

Nu ben ik overgestapt naar een Nissan Juke. De velgen passen nog steeds, maar aangezien de banden op waren ben ik naar nieuwe gaan zoeken. Autobedrijf Van der Meulen In Hoorn80 zegt de goedkoopste te zijn en dit bleek ook zo, Ze hadden diverse merken en ook de opvolger van de Hankook. In samenspraak met de dealer heb ik voor deze banden gekozen.

Eenmaal onder de Juke bleek het een drama. De auto gleed over alle vier de wielen weg. Van der Meulen gebeld en hun eerste reactie was: "u heeft de banden zelf uitgezocht". Ik had al argwaan moeten krijgen want ik heb ze niet zelf uitgezocht, maar ben op hun advies afgegaan. Ze hebben er naar gekeken en de bandenspanning wat verlaagd. Toen dat ook niet hielp heb ik voorgesteld om er andere banden onder te zetten en de kosten te delen. Er was 300 km gereden op de banden, dus die konden ze nog wel goed verkopen. Hun antwoord was dat ze daar niet aan konden beginnen. Ik moest de banden maar op marktplaats zetten en dan zouden zij nieuwe banden voor mij bestellen. Uiteraard ben ik hier niet op ingegaan.

Uiteindelijk naar de Nissan dealer in zwaag gegaan en die zette er gratis een setje onder om te proberen. Als het niets was dan kon ik ze terugbrengen. Gelukkig lag de auto met de nieuwe set weer als een huis. Ik zit alleen nog met een set winterbanden die ik met verlies moet verkopen.

Al met al ben ik blij met de dealer die wel klantgericht durft te werken. Maar Van der Meulen op Hoorn 80 te Hoorn is absoluut geen aanrader.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 20 dec 2011 23:31
door crazyme
JIJ bestelt banden waarover je achteraf niet tevreden bent.

Hoe - in vredesnaam - kom je op het idee dat dit het probleem is van degene die ze voor je heeft besteld ?!

Welke kronkel ligt daaraan ten grondslag ?

Omdat jij zei "die en die banden zijn mij goed bevallen, doe die maar" en de dealer antwoorde "ok, dat zijn goede banden". .???

Je hebt op alle punten ongelijk en steekt nog even die dealer een mes in de rug.

Sad. :|

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 21 dec 2011 00:28
door patim
Beste crazyme,

Ik bestel niet zomaar banden, ik ga uit van de kennis van een bandenleverancier. Die kennis heb ik zelf namelijk niet.

Ik mag volgens mij verwachten dat er service geleverd wordt als iets niet lijkt te bevallen. Sterker nog het is levensgevaarlijk. Ik verwachte ook niet dat de dealer even zou zeggen, hier heb je nieuwe banden. Ik heb aangeboden om de kosten te delen. De sterke manier van schuld afschuiven op de klant terwijl jij als dealer de kennis hoort te hebben is niet echt klantvriendelijk.

Sterker nog, ik denk dat het ronduit dom is. Als je een klant tevreden houd dan levert dat nieuwe klanten op. Ik zal echter iedereen afraden om daar heen te gaan, wat meer kost dan het zoeken van een eerlijke oplossing. Of vind jij het ook normaal dat je bijvoorbeeld een nieuwe carburateur koopt voor je auto en deze blijkt niet echt geschikt voor jouw motor, dat dan een dealer zegt:"zoek zelf maar even uit welke wel goed werkt en wat je met de foute carburateur doet zoek je zelf maar uit".

Een beetje een ondoordachte reactie van je.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 21 dec 2011 00:32
door crazyme
Rijeigenschappen zijn aan een persoonlijke smaak onderhevig en je hebt zelf die hancooks voorgesteld.

Een carborateur past of past niet.

Je vergelijkt verkeerd.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 21 dec 2011 06:08
door MAXIEM
@

Rijeigenschappen zijn aan een persoonlijke smaak onderhevig en je hebt zelf die hancooks voorgesteld.

Klinkklare nonsens!!!

Service Autobedrijf Van der Meulen, Hoorn 80 te Hoorn, had deze banden professioneel gezien voor deze auto moeten afraden. Dat is hun vak!!! Dus de zaak naar de klant verschuiven is weer eens een mooi voorbeeld van vervuilend denken.

Maxiem.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 21 dec 2011 06:32
door riddert
D'r is helemaal niks mis met deze Hankooks, ik heb ze zelf ook. Goede eigenschappen voor een betaalbare prijs, wordt momenteel erg veel verkocht.

Ik vind het ronduit belachelijk om een garage hier te kakken te zetten voor iets waar deze niets aan kan doen.
Er was 300 km gereden op de banden, dus die konden ze nog wel goed verkopen. Hun antwoord was dat ze daar niet aan konden beginnen.
Nee, natuurlijk niet, wie wil deze banden dan kopen? En wie moet zijn verlies nemen? De garage of u? Waarschijnlijk wilt u uw verlies niet nemen...

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 22 dec 2011 00:13
door pima
In samenspraak met de dealer heb ik voor deze banden gekozen.

iets later:

Al met al ben ik blij met de dealer die wel klantgericht durft te werken.

Op zijn zachts gezegd vreemde zaak.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 22 dec 2011 13:55
door volvopiet
Over welk type band van Hankook praten wij eigenlijk?

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 22 dec 2011 20:19
door riddert
@volvopiet;
het gaat waarschijnlijk over de ijsbeer w300 van hankook, geeft TS overigens in zijn openingspost ook aan.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 23 dec 2011 12:38
door volvopiet
Dat vraag ik omdat 1 type band verschillend kan presteren als het gaat om verschillende afmetingen, runflat ja/nee, eco uitvoering etc.
Hankook banden worden toch regelmatig goed getest, ook de ICEBEAR maar dan de W440 (ADAC).

Bij autobandentest.com (ervaringen gebruikers) komt de W300 er goed af.
testrapporten Hankook Icebear W300

Gemiddelde uit 148 testbeoordelingen Ø Score
[2,17]

Grip bij droge condities [2,1]
Remeigenschappen bij droge condities [2,1]
Grip bij natte condities [2,2]
Remeigenschappen bij natte condities [2,2]
Grip bij sneeuw [2,2]
Comfort [2,0]
Geluid (binnen auto) [2,3]
Geluid (buiten auto) [2,4]
Slijtage band [2,3]

Punt is dat Hankook (over het algemeen) geen verkeerde banden maakt.

TS geeft zelf aan tevreden te zijn over zijn oude Hankooks en in samenspraak met zijn dealer kiest ts weer voor Hankooks (lijkt op basis van testrapporten geen verkeerde keuze). Nu blijkt zijn eigen keus verkeerd uit te pakken en mag het autobedrijf ze alsnog innemen.

In mijn ogen is het zijn eigen keus geweest (advies of niet) en zal hij zelf voor de gevolgen daarvan op moeten draaien. Het voorstel om ze via Marktplaats te verkopen lijkt mij een goede optie. In ieder geval een betere oplossing dan om jouw mislukte keuze maar aan een de volgende klant te verkopen. Das lekker vriendelijk. Warme douche voor Vermeulen die hier wel erg gemakkelijk wordt zwart gemaakt.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 23 dec 2011 12:50
door Suzanne 326
[quote
Sterker nog, ik denk dat het ronduit dom is. Als je een klant tevreden houd dan levert dat nieuwe klanten op. Ik zal echter iedereen afraden om daar heen te gaan, wat meer kost dan het zoeken van een eerlijke oplossing. Of vind jij het ook normaal dat je bijvoorbeeld een nieuwe carburateur koopt voor je auto en deze blijkt niet echt geschikt voor jouw motor, dat dan een dealer zegt:"zoek zelf maar even uit welke wel goed werkt en wat je met de foute carburateur doet zoek je zelf maar uit".
[/quote]

Dit is weer de omgedraaide wereld, de leverancier moet uw "miskoop" maar vergoeden anders kost dit klanten. Service geven is wat anders dan de klant maar op alle terreinen te goed te komen.Helaas zijn er voor dit zaken geen oplossingen daar het de leverancier geld kost om uw miskoop te vergoeden en hij is daar ook niet verantwoordelijk voor.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 23 dec 2011 13:04
door MAXIEM
[/quote]

Je kan natuurlijk ook gewoon de Quoteknop gebruiken, dat maakt het wat overzichtelijker.

Maxiem.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 23 dec 2011 13:56
door Suzanne 326
MAXIEM schreef:
Je kan natuurlijk ook gewoon de Quoteknop gebruiken, dat maakt het wat overzichtelijker.

Maxiem.[/quote]

Bedankt voor de tip, ik zal erop letten!

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 23 dec 2011 14:12
door crazyme
^^^^^ :lol: :lol: :lol:

Kostelijk.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 23 dec 2011 21:06
door volvopiet
Trouwens,
banden kopen bij de goedkoopste leverancier maar wel tegelijkertijd verwachten dat je met alle egards wordt geholpen, dat kan natuurlijk niet. Dan moet je gewoon naar de garage gaan waar je je auto altijd trouw voor veel geld laat onderhouden. Daar mag je dan als vaste klant veel service verwachten. Niet van de goedkoopste aanbieder waar jij toevallig 1 keer iets koopt.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 23 dec 2011 22:36
door Suzanne 326
volvopiet schreef:Trouwens,
banden kopen bij de goedkoopste leverancier maar wel tegelijkertijd verwachten dat je met alle egards wordt geholpen, dat kan natuurlijk niet. Dan moet je gewoon naar de garage gaan waar je je auto altijd trouw voor veel geld laat onderhouden. Daar mag je dan als vaste klant veel service verwachten. Niet van de goedkoopste aanbieder waar jij toevallig 1 keer iets koopt.
Zo is het eenmaal zo....voor een dubbeltje op de eerste rang en dan nog ook alles verwachten.......was het nog maar 1978

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 23 dec 2011 23:04
door Emmy75
Ik vind het echt een mooi schoolvoorbeeld goedkoop = duurkoop.. of dubbeltje op de 1e rang. Omdat er bij de 2de leverancier wel 'uitgeprobeerd' mag worden, is deze ook weer iets duurder.

Zoals ik het verhaal lees, bent u op zoek gegaan naar de goedkoopste voor band type x. Dus de verkoper hoeft hier niet mee te werken aan inruiling enz.
Zou het zo zijn geweest dat u naar een garagebedrijf bent gegaan en aangegeven had ik wil winterbanden voor deze aute, en het is belangrijk dat.., vervolgens kreeg u het advies dan moet u deze nemen omdat.... EN u kunt dit bewijzen, dan heeft u een mogelijkheid omdat u mag vertrouwen op de mededelingen van de verkoper.
pima schreef:In samenspraak met de dealer heb ik voor deze banden gekozen.

iets later:

Al met al ben ik blij met de dealer die wel klantgericht durft te werken.

Op zijn zachts gezegd vreemde zaak.
Zo vreemd is dat niet. Het gaat in beide statements niet over dezelfde dealer.
De eerste gaat over vdMeulen in Hoorn en de 2de over de Nissan dealer in Zwaag.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 24 dec 2011 08:51
door volvopiet
"Low prices, High service" bestaat niet.(of zelden iig)

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 24 dec 2011 09:23
door MAXIEM
patim

Er zijn hier altijd respondenten waarbij het hoogste goed is, de TS onderuit halen. Laat dat langs je heen glijden. Ook de goedkoopste leverancier moet met de klant meedenken. Als dat ontbreekt, dan moet je een duurdere toko opzetten.

Maxiem.

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Geplaatst: 24 dec 2011 10:24
door crazyme
MAXIEM schreef:Ook de goedkoopste leverancier moet met de klant meedenken.
Waarom moet dat ?

Juist het meedenken kost tijd en dus geld.

Waarom denk je dat webshops zo goed draaien, omdat ze meedenken ?