LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met Pneusmart.nl?

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
freewheelingfranklin
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2018 20:55

Re: Iemand ervaring met Pneusmart.nl?

Ongelezen bericht door freewheelingfranklin »

FritzTheCat schreef:Net als alle andere bandenwebshops een "leverancier" van banden.

Garantie krijg je niet (kost je veel geld in ieder geval).
Je moet wel weten wat je moet kopen, DOT, load- en speedindex en merk.

Iemand zal ze erop moeten leggen en die interesseert het geen reet of het de juiste zijn want jij steelt zijn boterham.

Ga gewoon naar een goede bandenzaak en maak een goede deal.

Marges op banden zijn extreem laag ( enkele euro's) en de bandenzaak heeft dit nodig voor bedrijfskosten en service,

Een webshop zet 2 euro op een band en klaar.
Iedereen kan een bandenwebshop starten. Kost je 25000 per jaar voor de software.
Dat er een marge van maar enkele euro's per band is lijkt me pertinente onzin. Als ik bij de ene motorboer €480,- totaal kwijt ben («goede deal niet gelukt?) en bij de andere €394,- dan weet ik genoeg. Bij online-shops ben ik voor dezelfde set (zonder montage dus) tussen de €243,- en €285,- kwijt. Ergo de een maakt meer winst dan de ander (dat mag) en/of de een koopt voor een andere prijs in dan de ander. En niet jeremiéren over online-shops want elke garage of motorzaak is online. De ene onlineshop doet natuurlijk wel andere business dan de ander maar was dat in het echte leven ook niet al zo ?

Gesloten