LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuimrubber Pirelli-band laat los

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Robustos
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2018 11:13

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door Robustos »

Wederom dank voor alle reacties, ook de onterecht critische. Voor alle duidelijkheid: Er worden veel vooronderstellingen gedaan, gelukkig worden deze door bijna alle deelnemers weggenomen. Ik heb bij Pirelli alleen geinformeerd naar de mogelijke oorzaak/reden. Het antwoord was dermate bureaucratisch en onbeleefd dat ik verdere stappen, zoals ik al eerder stelde, niet ga ondernemen. Dus van “ meteen gaan klagen”, “niet erg netjes” en “achterhouden van informatie” is m.i. geen sprake. Nogmaals; ik heb het bericht gesteld als bekendmaking en wellicht een waarschuwing, meer niet! Ik wil dit onderwerp dan ook graag sluiten om niet in een of andere verder beledigende of lasterlijke communicatie terecht te komen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Robustos schreef:
20 sep 2018 10:23
Wederom dank voor alle reacties, ook de onterecht critische. Voor alle duidelijkheid: Er worden veel vooronderstellingen gedaan, gelukkig worden deze door bijna alle deelnemers weggenomen. Ik heb bij Pirelli alleen geinformeerd naar de mogelijke oorzaak/reden. Het antwoord was dermate bureaucratisch en onbeleefd dat ik verdere stappen, zoals ik al eerder stelde, niet ga ondernemen. Dus van “ meteen gaan klagen”, “niet erg netjes” en “achterhouden van informatie” is m.i. geen sprake. Nogmaals; ik heb het bericht gesteld als bekendmaking en wellicht een waarschuwing, meer niet! Ik wil dit onderwerp dan ook graag sluiten om niet in een of andere verder beledigende of lasterlijke communicatie terecht te komen.
U bent aan het waarschuwen voor een situatie waarvan niet bekend is wat er aan de hand is. U bent de enige die weet waar het gekocht is en wat de afspraken zijn omtrent garantie. Dat u bewust daar niets mee doet geeft een vermoeden.
Maar waar precies wilt u voor waarschuwen? Dat er een productfout in de banden kan zitten? Dan moet u bij de verkoper zijn. Bij veel klachten of gevaarlijke situaties zijn er andere opties. Of is het geen productfout? Ik kan ook waarschuwen voor een pot pindakaas. Laat je die pot vallen is die kapot en kan je je snijden. Zonder onderbouwing heeft een waarschuwing geen zin, maar lijkt dan meer een lastercampagne.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Dat Pirelli een serieus probleem heeft met de PCNS banden (of in ieder geval bepaalde series daarvan) lijkt me wel helder (beetje googelen) en een waarschuwing lijkt me niet overbodig (al ontbreekt wel aardig wat cruciale info)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door renewouters »

Als we nooit meer producten mogen kopen van een merk waar een keer een probleem mee is, dan houden we een partij geld over! Wordt wel veel droog brood eten (zelfgebakken).

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door witte angora »

renewouters schreef:
20 sep 2018 18:44
Als we nooit meer producten mogen kopen van een merk waar een keer een probleem mee is, dan houden we een partij geld over! Wordt wel veel droog brood eten (zelfgebakken).
Probleem is dus dat er met het meel ook van alles mis kan zijn, net als met de oven waarin dat brood gebakken is. :wink:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
20 sep 2018 19:11
renewouters schreef:
20 sep 2018 18:44
Als we nooit meer producten mogen kopen van een merk waar een keer een probleem mee is, dan houden we een partij geld over! Wordt wel veel droog brood eten (zelfgebakken).
Probleem is dus dat er met het meel ook van alles mis kan zijn, net als met de oven waarin dat brood gebakken is. :wink:
Zelf verbouwen en malen. En de oven ook zelf bouwen. Moet kunnen, als je ziet hoe makkelijk veel mensen hier kritiek op fouten van anderen hebben. Allemaal supermensen die het perfect weten :-)

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door Moneyman »

Robustos schreef:
20 sep 2018 10:23
Ik wil dit onderwerp dan ook graag sluiten om niet in een of andere verder beledigende of lasterlijke communicatie terecht te komen.
Jammer dat je niet eens de moeite neemt concrete inhoudelijke vragen te beantwoorden.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door WZZ »

Ik heb uiteraard contact opgenomen met Pirelli, maar ik ben nog nooit zo onbeschoft benaderd. Dat is 1 van de dingen die ik lees in het verhaal van melder. Maw: melder heeft Pirelli in de gelegenheid gesteld op zijn klacht te reageren, maar Pirelli doet dat niet. Alle recht dus voor melder om zijn klachten elders te uiten. In elk geval bedank IK hem wel voor de waarschuwing.

Franscois
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door Franscois »

Er zijn mensen die zweren bij Pirelli. Dus als ze een nieuwe auto kopen met af fabriek bijv yocogammi oid willen ze persé Pirelli's. Ik wil, ik wil...Tja dan kun je dus van een koude kermis thuis komen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WZZ schreef:
21 sep 2018 17:13
Maw: melder heeft Pirelli in de gelegenheid gesteld op zijn klacht te reageren, maar Pirelli doet dat niet. Alle recht dus voor melder om zijn klachten elders te uiten. In elk geval bedank IK hem wel voor de waarschuwing.
Pirelli kan door de telefoon niet zien wat er aan de hand is. Pirelli kan ook niet ruiken waar TS de banden gekocht heeft. Wie weet is het grijze import. Pirelli heeft ook geen overeenkomst met TS.
Een verkoper kan onderzoeken wat de oorzaak is van het probleem. Bij een productklacht zal dit neergelegd worden bij Pirelli Nederland. Mochten er veel klachten binnenkomen kunnen zij een onderzoek starten bij de moedermaatschappij.
Als elke gebruiker gaat bellen bij een probleem zal Pirelli extra personeel moeten aannemen. Ook zullen ze lastig gevallen worden door klanten die niets te maken hebben met het verkoopkantoor van Pirelli.

Dus stap 1 is terug naar de verkoper en laten onderzoeken wat de oorzaak is. Ook ik kan tegen stoepbanden oprijden en klagen dat de banden van merk x zo snel kapot gaan. Moet ik dan ook waarschuwen? Ik zeg niet dat dit in dit geval aan de hand is, we weten immers niets van de oorzaak. Dus ook niet waar er wat geclaimed kan worden.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Schuimrubber Pirelli-band laat los

Ongelezen bericht door gewicht »

Ondanks de terechte opmerkingen van NeoDutchio geeft Ts nog steeds geen duidelijk antwoord op de vraag of de banden oorspronkelijk gemonteerd waren onder de "nieuwe" auto bij 1e aflevering, (Bij een auto met 18.000 op de teller is dat zo na te gaan.)
Als de banden later geleverd en gemonteerd zijn door derden blijft de vraag of er toen niet gesjoemeld is.
Juist daarover geeft Ts geen uitsluitsel.

Gesloten