LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Sjaakietr
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:45

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Sjaakietr »

Op 11-08 2010 een grote beurt laten doen bij de Kwik Fit, olie verversen, bougies etc. Bij de terugreis hoorde ik van alles rammelen, kijk onder de motorkap, liggen er nog schroeven en gereedschap. Ik kijk verder zie ik nog mijn oude oliefilter. Contact opgenomen met KwikFit, 1000 excuses dit had nooit mogen gebeuren (waarom staan er twee namen op je bon dat het ook nog gecontroleerd zou zijn? Twee mensen zien dus niet dat de spullen nog niet eens vervangen zijn, laat staan dat er nog schroeven niet zijn ingebracht en er gereedschap ligt). Terwijl ik erbij ben blijven staan is het oliefilter vervangen en is er nieuwe olie ingedaan (de "nieuwe zag er ook al als teer uit na 10 KM die was dus vrijwel zeker ook niet vervangen). Ik vraag of de rest wel gedaan is, ja dit was zeker gedaan.
Kreeg wel keurig een bon van 50 euro van het Hoofdkantoor KwikFit voor het ongemak. Nu nog geen 10.000 km verder problemen met de auto. Elektrische storing. Onderweg naar een garage gegaan, bleek er een bougiepuntje afgebroken te zijn.Alle bougies vervangen, oude meegekregen. Wat blijkt een oude originele Audi bougie en een bougie die Kwikfit gebruikt. De audi bougie was afgebroken. Hier had natuurlijk geen Audibougie meer in mogen zitten. Ook deze was dus niet vervangen. Helaas kreeg ik op de terugreis deze avond weer storing door deze afgebroken bougie, morgen gaat het uitje met de kinderen dus niet door en moet ik mijn probleem maar zien op te lossen. Met dank aan de KwitFit die je laat betalen voor zaken die ze niet doen. Tevens zouden zij juis moeten weten dat het niet uitvoeren van onderhoud tot schade leidt die ik nu dus heb. Wat heb je aan dubbele controle en 50 euro tegoedbon als ze je auto niet maken. Zouden ze bij KwikFit voor de 50 eurobon die ik nog heb mijn probleem kunnen oplossen? Zou lekker zuur zijn dat je je tegoedbon nog moet gebruiken voor dezelfde niet uitgevoerde reparatie. Ik zal jullie op de hoogte houden van de klacht die ik wederom heb neergelegd. Kijken of ze snel reageren, kunnen de kinderen misschien toch nog een leuke vakantie middag hebben

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Geachte heer Sjaakietr,

Wij danken u voor uw reactie naar aanleiding van uw bezoek aan Kwik-Fit.

Deze kwestie nemen wij in behandeling onder referentienummer 73144. Binnen 5 dagen kunt u een reactie verwachten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Petra
Webcare Team

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Laat ook even weten hoe het afloopt want dit soort mosterd na maaltijd reacties komen wellicht positief over maar als de afhandeling alsnog de mist in gaat is het alsnog niet opgelost

Sjaakietr
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:45

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Sjaakietr »

Zal ik doen, ik ben vandaag al langsgeweest bij de KwikFit vestiging. Ze hebben er meteen naar gekeken. en vonden het erg vervelend. Ze konden de huidige klachten niet meteen oplossen. Ik heb de auto laten staan .Gaan de auto eventueel zelf naar Audi brengen en geven hem een nieuwe grote beurt, ook willen ze de kosten van he vervangen van de bougies vergoeden. Ze pakken de klacht dus wel goed op, het was echter voor iedereen beter als het niet nodig was geweest en de beurt was uitgevoerd. Dan had je nu ook geen vraag over de oorzaak gehad. Ik zal jullie van het verdere verloop op de hoogte houden.

kousebandslang
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2011 16:32

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door kousebandslang »

Zeg we care van kwik fit, weten jullie wat er zich inpandig afspeeld in jullie verstigingen? Nee he
Managers, +asstnt-manager, ze beunen bijna allen voor zichzelf, en de klant wordt niet alleen uitgebuit.(en ze krijgen nog bonussen toe:))
Kwikfit zelf ook, jullie zouden betere en eerlijker area managers in dienst moeten nemen, en deze ook een gedegen opleiding geven.
Ik ken kwik van binnen en buiten, in veel vestigingen wordt 1 grote beurt, door 3 of 4 monteurs afgewerkt, zodat de klus nooit goed geklaard kan worden.
Ik kan een legio voorbeelden van klanten+ monteurs geven.
Ten eerste is de instelling van kwik verkeerd, de eigen onderdelen dramatisch slecht, uw inzicht in uw filalen nog slechter.
Daarbij plaatst u in veel filialen teveel in-adequaat personeel, u behandeld het personeel slecht, alsook de klanten, die zijn hier dupe van namelijk
Het leuke vind ik dat u dat zelf ook bent, u zuigt uit, maar wordt door uw mangers ook uitgezogen.
(Ik ken het devies van uw bedrijf van buiten, alsook uw instelling)
De klanten en monteurs zijn de dupe, hun schuld is het niet, volgens mij die van kwik!
Het meest heb ik met de monteurs te doen, slecht betaald zwaar werk, beloftes worden niet nagekomen, vakantie dagen afgepikt zonder overleg.
Kwikfit is een ziek bedrijf, zaak van het oppermangement het weer beter te maken, en dat is geen sinnecure, ik hoor de klanten als monteurs aan, u heeft genoeg te doen, echt wel, zorg dat u trots bent op uw zaak, nu is het iets om je voor te schamen, echt hoor. :oops:

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Kwik fit is leuk voor banden (kan relatief weinig mee fout gaan) voor al het andere, ga naar een "echte" garage.

Mensen staren zich helemaal blind als ze €40 kunnen besparen, maar als je kijkt wat een narigheid er van komt...

Bovendien een bedrijf wat een eigen webcare afdeling heeft... ? Dan is het blijkbaar goedkoper om iemand in dienst te nemen om de schade te beperken dan daadwerkelijk de klant zijn probleem te verhelpen.

Sjaakietr
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:45

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Sjaakietr »

Even een update voor jullie. Mijn auto heeft drie dagen bij de Kwikfit gestaan. Ze hebben de luchtmassameter vervangen en hem ( alsnog ) een grote beurt gegeven. Bij het afhalen gaven ze al aan dat hij niet lekker zou rijden. Nou je raadt het almhij reed precies hetzelfde als drie dagen ervoor. Het werd geen plezierig gesprek. Ik was boos omdat het na drie dagen zonder auto hetzelfde was en ons uitje door mijn neus was geboord. Ik mog nu op hun kosten naar een echte garage. Vlak bij mijn werk naar garagen Westendorp in Varsseveld geweest. Met een carga hebben ze in de motor gekeken. Daar zagen ze beschadigingen aan de andere bougies door naar alle aannemelijkheid het afbreken van de door Kwikfit niet vervangen bougie ( wat natuurlijk gebeurt had moeten zij bij de grote beurt) .. Al deze ellende had geen problemen opgeleverd als Kwikfit gewoon hun werk had gedaan.. Alle bougies vervangen bij een grote beurt en niet die waar je moeilijker bij kan maar laten zitten. Ik ga de beide rekeningen neerleggen en zou het eigenlijk netjes vinden als ik mijn uitje ook gecompenseerd kreeg. De door hun vervangen luchtmassameter heeft voor de klacht niets gedaan en maakte ook geen verschil in rijden. Volgens mijn garages was waarschijnlijk ook niet nodig geweest .. Gelukkig heeft de garage in Varsseveld het prima geregeld. Hier vinden ze het ook nog eens oprechtnvervelend dat je pech hebt. Dat heb ik bij de Kwikfit niet gemerkt.

Sjaakietr
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:45

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Sjaakietr »

Kwikfit heeft de rekeningen van de garage die het probleem wel kon oplossen betaald.Er was mij toegezegd dat ik een attentie van het hoofdkantoor zou krijgen, het enige dat ik heb gekregen is een enquete over hoe het probleem is opgelost. Het heeft mij een hoop tijd en frustratie gekost. Kwikfit veel geld. Ze hadden beter gewoon die bougie kunnen vervangen, en bij het probleem het probleem direct op moeten lossen en niet na drie dagen de auto meegeven die nog hetzelfde (slecht) rijdt en zelf al zeggen dat hij nog niet echt lekker loopt.

beek1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2011 08:54

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door beek1 »

Ik heb vorige week een apk keuring laten doen bij de kwik fit.
Normaal gesproken ga ik altijd naar een Ford garage maar de Kwik it is zo lekker dichtbij en dat zou het voor mij een stuk makkelijker en sneller maken..dacht ik.
Had ik eerst maar even eerder naar dit forum gekeken...
Je raadt het al: 3 van de 4 banden moesten worden vervangen, anders zou mijn auto niet goedgekeurd worden...
Maar, goed nieuws: aangezien het beter was om 4 nieuwe banden te hebben kreeg ik 4 banden voor de prijs van 3.
Bij het ophalen van de auto( 8 uur 's ochtends gebracht, 1700 uur op kunnen halen en geen minuut later want de filiaalleider wil naar huis)hield de filiaalleider er maar niet over op, wat was hij toch goed en klantvriendelijk door mee te denken met zijn klanten.....ik werd er erg achterdochtig van. Enfin apk, kleine beurt en 4 nieuwe banden:rekening 800 eurootjes.
Afgelopen dinsdag staat mijn lieve man s avonds met mijn auto in amsterdam: met 2 lege voorbanden!!!Hoe kan dat?
Enfin, naar pompstation gereden met twee lege banden, banden opgepompt en de volgende dag natuurlijk gelijk Kwik fit gebeld. Maar ja, Kwik fit had geen tijd!Hoezo? Dus maar een afspraak gemaakt voor de volgende dag. In eerste instantie kon het alleen maar om 1300uur, midden op de dag, maar uiteindelijk kon het ook om 8 uur. Ook niet handig maar beter dn 1300 uur. Volgende ochtend voel ik me ziek maar ga toch maar. Kom ik daar aan:geen tijd, laat de auto maar staan, we bellen wel als het klaar is. Hoezo? ik ben nog netjes om een afspraak te maken en wordt ik gewoon weer weggestuurd en kan naar huis lopen! Uiteindelijk is het alternatief om 1300 uur of 1600 uur! Ik mag dus nu om 1600 uur terugkomen. En een excuus heb ik tot nu toe nog niet gehoord. Ik ben benieuwd wat er nu aan de hand is maar ik weet nu al:Kwik fit, nooit meer!

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Beste Beek1,

Wij vinden het erg jammer uw vervelende ervaring met Kwik-Fit te moeten lezen. Graag willen we deze kwestie met u bespreken en kijken wat we alsnog voor u kunnen doen.

Wilt u daarom zo vriendelijk zijn uw contactgegevens en kenteken te mailen naar [email protected]? Dan zullen wij contact met u opnemen.

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,

Sander
Webcare
Kwik-Fit Nederland B.V.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

en het kwaad is weer geschied

succes kwik flut web care :D

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

Kwik-Fit Webcare schreef:Beste Beek1,

Wij vinden het erg jammer uw vervelende ervaring met Kwik-Fit te moeten lezen.
Wat dacht je hoe jammer Beek1 het vind om met twee lekke banden op pad te worden gestuurd, om vervolgens niet te worden geholpen?

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Kwik Fit is een grap. Tijd dat dit mega oplichters ''bedrijf '' failliet gaat.

musQ
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2011 17:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door musQ »

Kwik Fit, leuk voor de APK van 19 euro meer ook niet. En zelfs dan moet je oppassen! Zelfs andere landelijke bandenboeren moet je niet naartoe gaan. Of ze kunnen niet aan de juiste banden komen of ze vragen te veel geld voor het vervangen van banden of onderdelen.

De consument kan beter naar een goede universele garage gaan die de BOVAG keur merk heeft. Deze garages luisteren ook naar u en zullen niet raar van opkijken als je een lijstje geeft met de merken en maten van banden of diverse onderdelen.


Nee de Kwik-fit of een andere dure bandenboer moet je met een grote boog mijden. Want hoe goedkoop het ook is achteraf is het duurkoop. Het beste voor de consument is om informatie te vergaren van een x aantal producten. Natuurlijk hoeft een B merk niet slecht te zijn, sterker nog ik werk vaak met B merken maar ik weet wel wie ze maken. :wink:



Kwikt-Fit en andere bandenboeren een dikke NUL van mij.

Black Phantom
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2011 17:26

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Black Phantom »

Ik lees nu al een tijdje mee in de Kwikfit topic en wil er toch eens op reageren.

Zelf ben ik een jaar werkzaam geweest bij Kwikfit en heb in die hoedanigheid op vier verschillende vestigingen gewerkt. Ik heb wel de nodige technische kennis, maar geen opleiding in dit vakgebied.

Verder ben ik werkzaam geweest bij de RDW en heb daarnaast nog zo'n 5 jaar in de automotive industrie gewerkt. Ik heb dus wel de nodige kennis hoe het er in de autowereld aan toe gaat.

Toen ik bij Kwikfit werkte merkte ik dat de monteurs die daar lopen (en die vaak geen vakinhoudelijke opleiding hebben, maar door Kwikfit zelf zijn opgeleid) altijd met veel passie voor autotechniek aan de voertuigen sleutelen. Op de inzet van de individuele medewerkers is vaak ook niets af te dingen. Dit betekent echter niet dat zij dat ook altijd op de juiste manier doen, omdat er op sommige punten kennis ontbreekt.
Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan het gebruik van luchtgereedschap terwijl dat eigenlijk niet mag, het nalaten om bepaalde onderdelen op moment te monteren en verkeerd gebruik van smeermiddelen en lijmen.

In de afgelopen jaren heb ik dan ook de nodige fouten gemaakt zien worden bij de Kwikfit.
Daarbij dient natuurlijk opgemerkt te worden dat fouten maken menselijk is, en dit in alle garages gebeurt. Toen ik bij de RDW werkte zag ik ook de fouten bij de merkdealers en de universele garages. Ik ben alleen van mening dat de frequentie van die fouten bij Kwikfit hoger is en de afhandeling ervan vaak te wensen overlaat.

Daarnaast heb ik gemerkt dat de manager en assistent manager een financieel belang hebben bij het maken van omzet. Zij zijn ook degene die de producten aan de klanten verkopen en proberen vaak hoog in te zetten.
Iedereen die bij kwikfit een uitlaat heeft laten vervangen heeft waarschijnlijk gehoord dat er een korting wordt bedongen als je meerdere delen tegelijk koopt. Dit is puur voor het genereren van meer omzet. Ik weet daarnaast dat de managers vaak het argument gebruiken "de uitlaat is zo aan elkaar geroest dat ze wel beide vervangen moeten worden", maar in de praktijk is dit vaak onzin.

Verder lassen ze geen uitlaten bij Kwikfit en dichtsmeren wordt ook niet gedaan. Dat is ook logisch, omdat kwikfit in principe geen uurloon rekent en er met een tube uitlatenkit of een lasappartaat geen winst wordt gemaakt. In de meeste gevallen is het dus gelijk vervangen. (Zo ook bijvoorbeeld met ashoezen, stuurhoezen, etc.)

Voorts loopt er vaak per filiaal bij Kwikfit 1 APK keurmeester rond. Die doet de hele dag niets anders dan keuren.
Het is mij niet duidelijk waarom ik op het forum vaak lees dat de keuringseisen niet worden nageleefd, of strenger worden gehanteerd, want dergelijke instructies heb ik nooit gehoord. Ik zou het interessant vinden als het webcareteam daar eens op in zou gaan.
Wel zou het kunnen komen doordat er bij kwikfit meerdere mensen aan 1 auto werken, en dus op die manier "grote beurt-afkeurpunten" als "APK-afkeurpunten" kunnen worden aangemerkt.

Wat ik ook veel lees is dat er klanten wordt verteld dat zij niet kunnen wachten op een APK keuring, terwijl dat bij een universele garage wel kan.
Hier moet toch een duidelijke opmerking bij gemaakt worden.
Kwikfit hanteert over het algemeen de stelling klaar terwijl u wacht. Alleen voor de APK ligt dit wat lastig. Een APK keuring (goedkeur of afkeur) kan aan een steekproef van de RDW worden onderworpen. Zo'n keurmeester krijgt dat in zijn scherm te zien en mag vervolgens die auto 1,5 uur niet aanraken. Als jij net als klant zit te wachten op je APK en je hoort vervolgens dat je nog 1,5 uur extra moet wachten, dan kan dat verkeerd aflopen.
In ieder geval is dat in het verleden meerdere keren misgegaan, waardoor over het algemeen Kwikfit niemand meer op de keuring wil laten wachten.
Bij de meeste universele autogarages is dat anders, omdat zij vaak een leenauto hebben, die zij eventueel kunnen meegeven, of zij lichten de klant over het risico van de steekproef in.
Dat heb ik bij de Kwikfit nooit gezien.

Tot slot wil ik nog wat opmerken over de onderdelen die Kwikfit monteert.
De afgelopen jaren ben ik veel bezig geweest met automaterialenverkoop en heb daarin groot kwaliteitsverschil gezien.
Kwikfit heeft zijn vaste groothandel waar zij de meeste onderdelen bestellen.
De onderlinge verhouding tussen deze bedrijven is mij niet helemaal duidelijk, maar zover als ik het kan beoordelen zijn zij meer dan grossier en afnemer.
In ieder geval, de kwaliteit die deze groothandel levert kan zover ik dat kan beoordelen niet aan de kwaliteitseisen van gerenomeerde merken voldoen.
Er zit op deze onderdelen een onvoorstelbare hoeveelheid marge, waardoor het logisch is dat Kwikfit geen arbeidsloon rekent. Kwikfit koopt het bij de groothandel in voor minimale prijzen en belast het bruto door aan de klant.
Ik ben mij ervan bewust dat dit nou eenmaal 'handel' is, maar waar het mij om gaat is dat de verhoudingen soms zoek zijn. Een remblok met een enorme marge wil Kwikfit maar al te graag leveren, maar een snelheidssensor die zij bij de dealer moeten bestellen (en waar dus nagenoeg geen marge op zit) laten zij lopen.

Ik heb deze merken in het verleden ook uitgetest en ben tot de conclusie gekomen dat je soms beter een paar euro meer kan besteden aan een set goede remblokken, dan ze 2 a 3 keer voor garantie moet laten vervangen omdat ze maar blijven piepen. En dan heb ik het nog niet eens over zoals als een waterpomp waarvoor de gehele distributie verwijderd moet worden.

Al met al ben ik tot de conclusie gekomen dat er bij Kwikfit dingen gebeuren die ik de klant niet kon verkopen. Ik ben daarom ergens anders werk gaan zoeken.
Of je gebruik maakt van de diensten van kwikfit moet je wat mij betreft zelf weten, maar ik vind vooral dat je logisch moet blijven nadenken en niet alleen voor de prijs gaan.

ldevries
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2011 08:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ldevries »

Onlangs de APK op mijn Volvo V40 laten uitvoeren bij de Kwik-Fit in Utrecht Overvecht. Ik had van tevoren weinig tot geen reparatiepunten verwacht, echter werd ik toch halverwege de dag door Kwik-Fit gebeld. De auto was afgekeurd o.a. vanwege slijtage op de banden, deze moesten volgens hen hoognodig vervangen worden. Dat was grote flauwekul omdat ik nog geen jaar daarvoor 4 nieuwe(!) banden eronder had laten zetten en ik er echt niet als een autocoureur mee rij. Toen ik de garagist dat aan de telefoon vertelde droop hij een beetje af en toen ik de auto 's avonds ging ophalen bleek de slijtage bij nader inzien toch wel mee te vallen en waren de banden nog goed genoeg. Verder een paar kleine dingen laten uitvoeren zoals olie verversen en een paar lampjes vervangen (waren die kapot dan?)

Toen ik 's avonds thuis kwam viel het mij op dat m'n koplampen niet zozeer de straat verlichtten, maar wel de schoorstenen op de daken... De volgende dag direct m'n auto naar de Volvo garage gebracht. Bleek bij het vervangen van de zogenaamd kapotte koplampen de motoren voor het elektrisch afstellen van de verlichting verrot gedraaid te zijn. Deze waren onherstelbaar beschadigd en moesten in zijn geheel vervangen worden (kosten een paar honderd euro). Uiteraard verhaal gaan halen bij de Kwik-Fit, maar die kwamen met een lulverhaal over dat een auto met kapotte koplampen niet met een nieuwe APK bij hen de garage uit mag en dat 't dus ongetwijfeld een andere oorzaak moest hebben. Ze zeiden nog net niet met zoveel woorden dat ik het zelf gedaan zou hebben.

Kortom goedkoop is duurkoop bij Kwik-Fit!!!

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door pima »

[quote="Black Phantom"Kwikfit hanteert over het algemeen de stelling klaar terwijl u wacht. Alleen voor de APK ligt dit wat lastig. Een APK keuring (goedkeur of afkeur) kan aan een steekproef van de RDW worden onderworpen. Zo'n keurmeester krijgt dat in zijn scherm te zien en mag vervolgens die auto 1,5 uur niet aanraken. Als jij net als klant zit te wachten op je APK en je hoort vervolgens dat je nog 1,5 uur extra moet wachten, dan kan dat verkeerd aflopen.
quote]
Als de RDW zijn steekproef percentage haalt krijgt 1 op de 33 auto's een steekproef.
Ik kan me niet voorstellen, dat iemand bezwaar maakt tegen het feit, dat je misschien nog eens maximaal 1.5 uur moet wachten, uiteindelijk krijg je dan wel te horen of het voertuig terecht of onterecht is goedgekeurd of afgekeurd. Tis alleen jammer, dat de afmelding pas komt na het beruchte telefoontje er moeten onderdelen vervangen worden en dat gaat U zoveel kosten
Dus dit vind ik een kul reden. Ik denk dat de echte reden is, dat ze liever geen pottekijkers erbij hebben, kunnen ze ongehinderd hun gang gaan.
In de vroegere jaren was ik regelmatig klant bij kwikfit, koffie erbij en met de koffie in de hand door de werkplaats lopen, kijken naar de werkzaamheden was geen probleem. Maar dat is helemaal over.
Sleutel inleveren en koffiehok in.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

In de vroegere jaren was ik regelmatig klant bij kwikfit, koffie erbij en met de koffie in de hand door de werkplaats lopen, kijken naar de werkzaamheden was geen probleem. Maar dat is helemaal over.
Sleutel inleveren en koffiehok in.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Sommige klanten kun je goed hebben, maar er zijn er ook bij die wel zoveel tijd, energie en aandacht vragen en zo giga in de weg lopen, dat je nooit van zijn leven aan je werk toe komt. Die kun je beter niet bij de auto hebben, als je aan het werk bent.

En ja, waar ga je de grens trekken.

Daarbij, geen idee wat de Arbo of eventueel een aansprakelijkheidsverzekering daar over te zeggen heeft, maar ook dat kan een rolletje spelen natuurlijk.

*Klant loopt in de rondte - monteur legt een band op de grond - klant struikelt er over en breekt zijn benen - wie is er aansprakelijk?*

Black Phantom
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2011 17:26

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Black Phantom »

Als de RDW zijn steekproef percentage haalt krijgt 1 op de 33 auto's een steekproef.
Ik kan me niet voorstellen, dat iemand bezwaar maakt tegen het feit, dat je misschien nog eens maximaal 1.5 uur moet wachten, uiteindelijk krijg je dan wel te horen of het voertuig terecht of onterecht is goedgekeurd of afgekeurd. Tis alleen jammer, dat de afmelding pas komt na het beruchte telefoontje er moeten onderdelen vervangen worden en dat gaat U zoveel kosten
Dus dit vind ik een kul reden. Ik denk dat de echte reden is, dat ze liever geen pottekijkers erbij hebben, kunnen ze ongehinderd hun gang gaan.
In de vroegere jaren was ik regelmatig klant bij kwikfit, koffie erbij en met de koffie in de hand door de werkplaats lopen, kijken naar de werkzaamheden was geen probleem. Maar dat is helemaal over.
Sleutel inleveren en koffiehok in.
De RDW hanteert een gemiddeld percentage van 3% steekproeven, maar de bedrijven waarbij in het verleden is gebleken dat ze niet juist keuren, worden aan een verscherpt toezicht blootgesteld.

Bovenstaande redering kan ik wel volgen als u echt vanuit het slechtste scenario denkt, maar mijn stelling wordt onder andere bevestigd door deze uitspraak van de Raad van State.
http://www.raadvanstate.nl/uitspraken/z ... 7s2za94%3D

Het is niet duidelijk of het over een keurmeester van de Kwikfit gaat, maar dit is wel wat vaak gebeurd bij steekproeven. De klant rijdt gewoon met de auto weg en wil niet op de steekproef wachten.

harry1967
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2012 16:45

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door harry1967 »

Goedenmiddag ,

Ikzelf heb jaren bij Kwik Fit gewerkt en heb nog NOOIT 1 persoon opgelicht sterker zelfs ik zet gewoon een oplichtende collega voor JOKER tegenover een KLANT .
IK weet helaas dat er dingen gebeuren die niet in de haak zijn.
Ik heb nog steeds heel erg veel oude klanten waar ik contact mee heb en nog steeds dik tevreden zijn met MIJN en MIJN OUDE COLLEGA'S hun werkwijze helaas zijn wij allemaal weg uit dit super filiaal en sommige zijn nog wel werkzaam bij KWIK FIT maar sommige een andere richting ingeslagen .
Helaas kun je het niet altijd naar een ieder zijn/haar smaak maken .
Ik heb vaak zat een beetje olie bij gevuld of banden opgepomt of koelvloeistof bijgevuld allemaal GRATIS en denk je dat de BAAS daar blij mee is NEE maar hij snapte het wel !
Nu iets over de APK ik maakte duidelijke afspraken met klanten en regelde dat ze konden WACHTEN of als ze dichtbij woonde bracht en haalde ik deze klanten ik vind dit de gewoonste zaak van de wereld maar helaas de baas vond dit niet echt een normale gang van zaken en werd dus nadrukkelijk afgewezen , zelfs als het te vaak gebeurde kon je op het HOOFDKANTOOR komen voor een LEUK gesprek ( PFFFFFF) je werd dan op jou filiaal opgehaald door JOU manager en in de auto gezet .
De cursussen die je bij hun kunt volgen zijn erg goed alleen vind ik dat er op de werkvloer meer controle moet komen , alleen zo kun je proberen problemen en oplichting te voorkomen en klanten als klanten te behouden .
Ik heb diversen diploma's behaald via KWIK FIT maar ook dat ligt aan jezelf wat wil je en wat kun je .

Gesloten