[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Kwik fit praktijken - Pagina 3
Pagina 3 van 24

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 03 feb 2007 17:23
door ahbecker
Mijn ervaringen met Kwik-Fit te Rotterdam zijn ronduit bedroevend, zowel qua vakkennis als service.
Ruim 3 maanden geleden ben ik langs geweest voor winterbanden. Nu na zes bezoeken is het nog maar afwachten of de banden eindelijk goed gebalanceerd zijn zodat ze het bij een ietwat hogere snelheid (140 a 160 km/u) goed houden.
Het ergste vind ik nog wel dat er door een medewerker (John) gewoon keihard gelogen wordt.
Zo zou het aan de modder op de banden hebben gelegen, maar wat doorvragen en 10 minuten later blijkt er wel degelijk een afwijking in meerdere banden te zitten.
Ook zou er een testrit met de auto zijn gemaakt wat niet gebeurd is. Toen ik er op wees dat ik de kilometerstand had genoteerd werd er gewoon stug volgehouden dat de testrit heeft plaatsgevonden.

Conclusie: Kwik-Fit niet kwit en niet fit. Bespaar je zelf een hoop ergernis en laat ze links liggen.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 03 feb 2007 17:47
door JJG
Ooit was ik bij Kwik Fit omdat mijn uitlaat lekte. Conclusie van Kwik Fit was nieuw deel uitlaat voor en de katalystator vervangen want die lag er los in....
Flinke prijs van meer dan E 500
Naar een "vrije"garage gegaan. Hun conclusie was nieuwe pakking tussen de uitlaatdelen. Katalystor was niets mis mee , bleek ook wel uit alle opvolgende APK (3x in 3 jaar) keuringen.
Kostte mij E daar 50!!!!

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 03 feb 2007 17:51
door jora39
:?:

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 05 feb 2007 01:50
door Maarten1234
Suzuki is een zeer goed merk. Wanneer hier een originele uitlaat naar de knoppen gaat dan ben je wel jaren verder. De imitatietroep voor automerken zijn de ene keer goedkoper en dan weer eens duurder. Het is net afhankelijk wat er aan de hand is en vervangen moet worden.

Ik heb zelf een Suzuki Baleno en deze rijdt perfect. Nog nooit problemen mee gehad. Alleen als het aan Sprint had gelegen, want ook Sprint in Hoogvliet kan er behoorlijk wat van, waren mijn schokdempers 3 jaar geleden beneden pijl. Ik naar mijn delaer gereden en de schikdempers opnieuw laten beoordelen. Wat blijkt.... perfect in orde, kunnen zolang ze niet lek zijn nog jaren mee. Ik ben nu 3 APK en 6 beurten verder en nog steeds niets aan de hand. Trouwens met de print uitslag terug gegaan naar Sprint en gevraagd naar de chef welke daar nu nog steeds werkt. Deze durfde mij te vertellen dat de machine aangaf dat de schokdempers slecht waren en niet hij. Ik vertelde hem dat hij de machine dan maar eens moest laten na kijken, want een onderling gemiddeld verschil van schrik niet 40 procent tussen de linker en rechterkant welke bij mijn dealer slecht op 9 procent staat is niet normaal, maar afzetterij. Sindsdien kom ik er ook nooit meer.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 27 feb 2007 15:37
door Ron58
Kwikfit heet bij ons in de familie al jaren KwikSHIT, als ik de redenen vermeld wordt het verhaal zo lang dat niemand de moeite neemt het te lezen, laten we het er maar op houden dat meerdere familieleden bijzonder slechte ervaringen hebben bij meerdere filialen. Deze ervaringen hebben veel gevolgschade opgeleverd.
Die lui mogen bij mij nog geen ventieldopje vervangen.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 03 mar 2007 15:48
door vpk
dat het nog gebruikt word een schokbreker testbank.
deze zijn na navraag tig jaar geleden afgeschaft omdat:
1: de bandenspanning van de auto goed moet zijn
2: er in de achterbak en op achterbank van de auto geen spullen
mogen liggen.
3: de benz tank van de auto moet vol of leeg zijn.

als dit alles niet zo is geeft de testbank vaak aan dat de schokbrekers kapot zijn.
zelf heb ik in veel garages gewerkt maar nog nooit zo'n testbank gezien wel veel over gehoord van oudere collega's.

ik wil graag weten waar deze garage staat dat is wat anders dan een dagje naar een museum naar oude rotzooi kijken :lol:

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 04 mar 2007 10:26
door Sometimes
Hier bij de Profile in Nieuw-Vennep staat ook zo'n schokdempertestapparaat.

Bedrijfspand is daar in 2001 of 2002 neergezet, dus hoezo oude troep?

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 04 mar 2007 16:15
door Maarten1234
Bij mij in de Suzuki garage ook. Het is geen oude troep.

Heb je nu wel eens stilgestaan bij de werking van zo'n apparaat. Het enige dat dit ding doet is het nadeinen van de veringen testen. De schokdempers zorgen er alleen voor dat het voertuig niet alle kanten op slaat.

Op het moment dat je een schokdemper er onderuit haalt dan is je auto net een springveer. De schokdemper die absorbeert de energie die op de vering komt en geeft deze langzaam terug. Zo bereik je dat de auto geen springveer wordt. Zo'n apparaat brengt je vering in beweging door tegen je wielophanging te kloppen. De schokdemper krijgt nu energie te verwerken. De mate waarin de schokdemper energie absorbeert en teruggeeft meet het apparaat en meer niet. Veel garages hebben ze niet omdat dit vaak te duur is. Zonder deze apparatuur mogen zij ook APK keuren dus dat maakt niet uit.

Schokdemperstestbanken zijn dus niet verplicht om zo'n keuring uit te voeren. Een auto wordt ook niet afgekeurd op schokdempers tenzij deze lek zijn of helemaal niet meer werken. Zo ken ik een situatie dat een auto net een springveer leek, maar de schokdempers werkte nog wel. Er is slechts dringend geadviseerd om ze te vervangen wat ook gedaan is, maar de auto kon voor de reparatie al worden afgemeld voor de keuring en was goedgekeurd. Mijn laatste APK (ik stond er zelf raar van te kijken) was er geen testbank aanwezig voor zowel remmen als scholdempers. Het enige dat zij deden is rondrijden en kijken hoe zijn weggedrag is. Dit deden zij door simpelweg een weggetje te nemen met een aantal verkeersdrempels. Het remmen deden hun ook op de normale manier. Vroeger ging het niet anders.

Een testbank is er alleen voor om tijd te besparen en er wordt hetzelfde mee bereikt. Wel kunnen zij dan de onderlinge verschillen meten en zichtbaar maken. Op deze manier kan er dus beter gekeken worden naar de stand van zaken.

1: de bandenspanning van de auto goed moet zijn
2: er in de achterbak en op achterbank van de auto geen spullen
mogen liggen.
3: de benz tank van de auto moet vol of leeg zijn.


Hier heb ik nog nooit van gehoord. Dit zou betekenen dat je bij normaal gebruik je schokdempers niet goed zouden functioneren. Deze onderdelen geven juist een extra belasting op je schokdempers waardoor deze nog harder moeten werken om je voertuig weer stabiel te krijgen. Een goedwerkende scholdemper vangt dit op en stabiliseert het voertuig. Hier zijn de schokdempers dus voor.

By the way bij mij op het werk worden deze ook gebruikt en is pas geleden gloednieuw gemonteerd. Mijn garage bestaat nu 5 jaar en heeft bij de bouw ook een gloednieuwe schokdemper-en remmen testbank gekregen. Alles is computergestuurd en dus hypermodern.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 12 mar 2007 15:37
door cornell
Nog niet zo lang geleden besloot ik mijn auto te laten keuren bij Kwikfit. Het leek me handig en snel. Van snelheid heeft men helaas nog nooit gehoord en na pas ruim een week kon ik er terecht! Vandaar natuurlijk de noemer "KWIKFIT"!

Al ras bleek dat mijn remmen niet in orde waren wat op zich geen probleem was, want het gaat hier natuurlijk ook om een stukje veiligheid. De remschoenen waren zo goed als zoek en met de remschijven eigenlijk ook niet zo best. Vervangen dus maar!.
Een dag later haalde ik de auto op en ja hoor. Het werkte weer als vanouds ( dacht ik) op het vervelende gepiep na tijdens het remmen. Ik dus na enkele dagen weer terug met de vraag of er iets aan de hand zou kunnen zijn. Nee hoor, de remblokken moesten even inslijten op de schijven en ik hoefde me nergens zorgen om te maken.
Het vervelende gepiep bleef maar aanhouden maar ik maakte me allesbehalve zorgen. De "specialist" vond namelijk dat er niks mee aan de hand was. Na enige tijd zat het me niet echt lekker en besloot om terug te gaan. Wat bleek! De remklauwen zaten aan een kant vast en de nieuwe remblokken waren wederom tot aan de draad versleten. De hele handel zou vervangen moeten worden inclusief de remklauwen. Die waren niet te repareren!

Let wel....aan èèn kant van elke remschijf. De beide andere kanten zaten namelijk muurvast. Toch wilde men een poging wagen het spul los te krijgen. Eerst met zachte hand en even later met grof geweld. De best aardige dame "jawel" die het eens even zou verhelpen stond even later met de handen in het haar. De inbussleutel die ze gebruikt had was niet de juiste met als gevolg dat de bouten dusdanig beschadigd waren dat ze er niet meer af te halen waren. Het advies was dan ook naar een erkende VW dealer te gaan die hoogwaarschijnlijk dat wel zouden kunnen omdat ze over speciaal gereedschap beschikte.

Jja, en daar sta je dan. Honderden euro's armer en kapotte remmen. Goede raad is echter duur en besloot een brief te sturen aan de directie van Kwikfit met daarin mijn ervaringen en het compliment dat ik tot de conclusie was gekomen dat ze de eigenaar waren van het meest grote klotebedrijf in Nederland!

Hier was men niet echt blij mee en na enkele dagen kreeg ik antwoord met daarin hun verontschuldigingen en het aanbod om tegen arbeidstarief ( een dikke 100 euro ) een en ander te herstellen. Dit laatste is gebeurd en ja hoor, het werkt allemaal weer. En hoewel in eerste instantie de remklauwen geheel vervangen zou moeten worden kom men nu volstaan met een nieuw setje ( goedkope ) busjes die in no time in de remklauwen gezet konden worden.

Hoewel een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot, besloot ik desondanks "Kwikfit" vorige week nog maar eens te bellen voor een kleine beurt en meteen dan maar een APK keuring. Ik de auto erheen gebracht en afgesproken dat ie een beurt moest hebben en DAARNA gekeurd zou moeten worden. Laat in de middag ging mijn telefoon en vertelde men mij dat de auto klaar was. De keuring was echter niet goed verlopen omdat de roetmeting niet goed was. Dus hebben ze voor het gemak de auto ook maar geen beurt gegeven met het advies een vloeistof toe te voegen aan de brandstof en na een weekje rijden de auto nog maar eens aan te bieden. Ik was en ben boos. Ondanks het feit dat ik wist dat het allesbehalve goed toeven is bij Kwikfit heb ik toch maar weer eens een kansje gewaagd. Dom...dom...dom.
61 euro armer en zoekende naar een garage in de buurt die alsnog mijn auto zijn broodnodige beurt zou willen geven.

Cornell

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 12 mar 2007 20:02
door jeroentje271
Doet de steen nog pijn? :lol:


Tweede geval is onredelijk van uw kant. Eerst keur je een auto, dan geef je pas een beurt.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 21 mar 2007 00:32
door Sergio020
Op woensdag 7 maart 2007 om 9uur mijn Opel Astra naar de Kwik Fit in Amsterdam Zuidoost gebracht voor een grote beurt met APK keuring. Om 11uur werd ik al opgebeld dat de APK keuring niet uitgevoerd kon worden. Omdat ik een sportuitlaat heb en zij hadden geen juiste hulpstuk voor de roetmeting. Maar het juiste hulpstuk werd gelijk door Kwik Fit besteld en zou de week er op binnen zijn. De grote beurt kon overigens wel uitgevoerd worden en dan hield ik de APK tegoed. Ik ging akkoord, de grote beurt mochten ze uitvoeren en de auto zou de week er op gekeurd worden.

Vrijdag 9 maart 2007 werd ik gebeld, de remschijven, remblokken en alle vier banden waren slecht en waren nodig aan vervanging toe. Ook het aansluitpunt van de middendemper achterdemper waren slecht van de uitlaatsysteem (ofzoiets). Bij vervanging werd de auto uitgelijnd en gebalanceerd. Zo kon de auto niet door de keuring, dus ik gaf toestemming om de auto te repareren. Het zou bij elkaar €1103,- kosten werd verteld.

Na bijna week niks gehoord te hebben, werd ik op donderdag 15 maart 2007 gebeld dat de auto klaar was. Maar de APK kon niet uitgevoerd worden omdat zij het juiste hulpstuk niet binnen hadden gekregen. Maar ik kon terecht bij een andere filiaal in Amsterdam West, daar hadden zij wel een hulpstuk die op mijn uitlaat paste.

Op vrijdag 16 maart 2007 ging ik de auto dus halen om naar de Kwik Fit in Amsterdam West te rijden, er werd nog voor de zekerheid met dat filiaal gebeld om er zeker van te zijn dat ze het juiste hulpstuk hadden. En ja hoor, ze waren er 100% zeker van dat het daar wel zou lukken. Dus ik betaalde de rekening die opeens €1113,79 was. Nu lig ik niet wakker van €10,- maar ik zei hier iets van waarop de medewerker heel droog vertelde dat hij misschien een foutje gemaakt had met zijn berekening.

Ze reden mijn auto vanuit de Kwik Fit naar buiten zodat ik weg kon en toen brak de zekering van de stuurbekrachtiging. Dat zeiden zij, ik heb er geen verstand van, maar die zou gelijk even gemaakt worden. Stond dus weer een half uur te wachten voor ik weg kon.

Bij Kwik Fit in Amsterdam West aangekomen werd gelijk het hulpstuk erbij gepakt. Maar deze paste er dus ook niet op. Het probleem is niet dat ik een extreem grote sportuitlaat heb, maar omdat ik een dubbele uitlaat heb. Het hulpstuk waar de beste man mee aan kwam lopen was voor een enkele uitlaat, als er onderling goed gecommuniceerd werd en duidelijk was dat het om een dubbele uitlaat ging dan hoefde ik niet zomaar ongekeurd naar een ander filiaal te rijden.

Ik ben naar huis gereden en heb het filiaal van Zuidoost weer gebeld dat het ook in West niet kon. Er werd verteld dat ze zelf een hulpstuk zouden maken en dat ik de maandag erop maar weer terug moest bellen. Nu ik thuis was aangekomen kon ik rustig even het overzicht van de grote beurt doornemen. Daar stonden de banden dus ook op, profiel 1.8, 1.7, 2.5 en nog eens 1.8. Nou heb ik geen verstand van auto´s, maar zover ik weet is 1.6 de grens om door de keuring te komen. In ieder geval, de banden hadden naar mijn mening wel een maandje kunnen wachten. Ook stond er onder het overzicht een aantekening wat betreft de prijs: €1103,79.. toch apart!

Maandag 19 maart gebeld zoals werd geadviseerd. De medewerker van Kwik Fit vertelde dat ze eigen hulpstuk gemaakt hadden en dat ik vrijdag 23 maart 2007 maar langs moest komen, ik ben benieuwd.

Ik ben nu 14 dagen verder en €1113,79 armer, maar helaas nog geen goedgekeurde auto!

Wordt vervolgd!

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 21 mar 2007 08:03
door Ron58
Vrijdag 9 maart 2007 werd ik gebeld, de remschijven, remblokken en alle vier banden waren slecht en waren nodig aan vervanging toe. Ook het aansluitpunt van de middendemper achterdemper waren slecht van de uitlaatsysteem (ofzoiets). Bij vervanging werd de auto uitgelijnd en gebalanceerd.
Het valt me nog mee dat ze niet ook de schokdempers hebben vervangen, dan was letterlijk elk product wat KwikShit levert aan de beurt geweest. :idea:

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 21 mar 2007 08:45
door Sometimes
Sergio020: met zoveel profiel vind ik het absoluut niet vreemd dat ze banden vervangen bij een grote beurt. Voor de APK ligt de grens inderdaad bij 1,6.

Een garage die dergelijke banden niet vervangt (of in ieder geval sterk adviseert om dat te doen) zou ik misdadig vinden.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 26 mar 2007 03:00
door vpk
beste maarten1234

ik heb bij veel garages gewerkt maar niemand wil zo'n testbank meer hebben en naar mijn idee is het ook een zinloos iets.
wat voor meer waarde heb je als je zo'n testbank heb staan ???
wat heb je er aan na dan kan je zien wat de demping is van de auto maar een beetje monteur ziet en voelt zelf wanneer een schokbreker het niet goed meer doet.
en daar heb je niet zo'n dure tester voor nodig

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 13 apr 2007 11:54
door Mw. De Vries
Ik heb bij Kwik-fit gewerkt (hoofdkantoor).
Het probleem is dat filiaalmanagers worden afgerekend op hun omzet.
Ze zijn verplicht een bepaalde minimum omzet te halen en worden flink beloond als ze die omzet weten te verhogen. Ze hebben een vrij laag basis salaris en om een normaal inkomen te halen moeten ze dus vrij veel verkopen.
Het verschil zit hem in de managers. De een weet een behoorlijke omzet te halen door klantenbinding en eerlijk advies.
Degene die dat niet lukt probeert soms om op een oneerlijke manier het inkomen aan te vullen en is te dom om te zien dat op de lange termijn dit alleen maar klanten, en dus geld, kost.

Kwik-fit zou een andere manier van belonen moeten introduceren. Bv. inkomen afhankelijk maken van het aantal klanten i.p.v. de hoogte van de omzet. Heb je eenmaal een goede relatie met een klant opgebouwd dan zal de omzet vanzelf stijgen omdat de klant vertrouwen heeft in het filiaal en zijn manager en meer reparaties bij het betreffende filiaal zal laten uitvoeren.
In Harderwijk is al zeker 12 jaar dezelfde filiaalmanager en daar kun je met een gerust hart terecht zonder bang te hoeven zijn dat je opgelicht wordt. Zo zijn er meer. Het is de kunst het kaf van het koren te scheiden.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 13 apr 2007 13:23
door paulesu
je bent vergeten te melden dat de managers opgejaagd worden door de directie en voornamelijk door de regio en area managers om zoveel mogelijk te verkopen zoals remmen en ster reparaties.
daardoor gaan veel managers daardoor de fout in om uiteindelijk van het constante gezeur af te zijn.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 13 apr 2007 13:44
door Mw. De Vries
Hoe kom je aan die wijsheid?

Ik heb zelfs een langdurige relatie gehad met een filiaalmanager en ook hem heb ik niet gehoord over opjagen en pressie tot het verkopen van bepaalde onderdelen.

Wél is het zo dat men een minimum omzet moet halen (als je die langdurig niet haalt vlieg je de laan uit).

Maar deze zogenaamde "wijsheid" hoor ik nu voor het eerst. Opjagen door de directie is trouwens pertinent NIET waar of je moet bedoelen dat de eis om de minimumomzet te halen scherp is.

Wat de areamanagers doen daar ben ik natuurlijk nooit zelf bij geweest maar ik heb daar nog nooit een filiaalmanager over gehoord.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 13 apr 2007 13:54
door paulesu
het kan zijn omdat u zelf niet uit het veld komt dat u nooit er van gehoord heeft,en inderdaad als een manager er over klaagt wordt er een andere aangesteld.

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 13 apr 2007 14:01
door paulesu
over het feit van de directie,kunt u gelijk hebben maar ik neem aan dat ook een area manager orders opgelegd krijgt dat ook weer aan de managers moet opleggen.(was niet slecht bedoeld van mijn kant).

Re: Kwik fit praktijken

Geplaatst: 13 apr 2007 15:21
door Mw. De Vries
Ik denk dat een filiaalmanager toch dicht bij het vuur zit.


Ik vraag me af, want dat schrijf je nergens, hoe dicht jij dan bij het vuur zit?

Bovendien Area managers krijgen uiteraard ook een minumum omzet opgelegd en ze krijgen ook bonussen als die omzet overschreden wordt.
Ik kan me zo voorstellen dat er fanatiekelingen bij zitten die filiaalmanagers het vuur na aan de schenen leggen. Dat is echter niet wat de directie doet en zeker niet het beleid.

Het is trouwens zo dat vertegenwoordigers en accountmanagers in alle soorten van bedrijven minimum eisen krijgen opgelegd voor wat betreft hun omzet.

Dat is tegenwoordig ook in heel veel winkelketens zo.

Bij een hogere omzet geldt vaak een flinke bonus. Daarmee krijg je ook dat sommige managers het niet zo nauw nemen met de ethiek.
Dat is niet alleen bij Kwik-Fit zo.