LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld betalen voor banden oppompen.

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Allemaal gebakken lucht in dit topic :lol:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

hoe het is als je een echt leven hebt.
Mijn leven is echter dan jou fantasie wereld waarin iedereen armer is geworden.

Maar goed, laten we terugkomen op het onderwerp, geld betalen om je banden op te pompen.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door nl1sms »

Ja Dilbert, laten we dat doen want je moet je frustraties wel uitten in de juiste topics...

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Medion »

Kan me de reactie van de topicmaker wel voorstellen, voor het zelfde geld moeten we straks bij de afhaalchinees voor de sambal "50cent"
betalen ipv "sambal bij".

Dilbert heeft ooit een zware operatie gehad en de "narcose" is nog niet uitgewerkt ;-)

Groetjes Medion.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik neem nooit sambal bij de Chinees, dus of dat geld kost boeit me niet.

Mijn narcose is prima uitgewerkt hoor, maak je geen zorgen.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door nl1sms »

Moest toevallig van het weekend mijn banden oppompen. Hollander die ik ben ga ik uiteraard naar een tankstation buiten mijn woonplaats waar je nog gratis banden kunt oppompen.

Kom ik daar... pomp defect.

Rij nog geen 300 meter verder naar een shell tankstation.... 50 pleuro cent.

En als laatste.. de theorie dat banden oppompen betaald moet zijn omdat die pompen steeds gesloopt worden is natuurlijk onzin. Men kan ook een betaal pomp slopen, graag zelfs. Tenzij een vandalist denkt van hee ik ga deze pomp slopen want die is gratis. Ik denk niet zo.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door gjvisser »

Tuurlijk kun je ook een betaalde pomp slopen, maar daar gaat het niet om. Ze maken het juist betaald, zodat als deze pomp gesloopt wordt, de kosten enigszins gedekt worden door die 50 cent per keer.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Wubo »

je kan natuurlijk ook om allles gaan janken :?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als je al moeilijk moet doen over 50 cent dan ben je erg diep gezonken in mijn ogen.

Wat is nou 50 cent voor je eigen veiligheid?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Martin1976 »

precies, en die € 0,50 heb je er zo weer uit als je banden op de goede spanning staan, want je auto rijdt zuiniger en inderdaad nog veiliger ook.

Of je koopt natuurlijk één keer een nippeltje die op je fietspomp past en je pompt je autobanden thuis op, de meeste mountainbike bezitters hebben er al eentje, die kunnen hun banden ook bij de pomp op spanning zetten (voor € 0,50 natuurlijk, alleen voor de rijkere mountainbikebezitters dus! :lol: :lol: )

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door nl1sms »

Je moet eens goed lezen voordat je domme antwoorden schrijft.

Het gaat mij om het principe niet om 50 euro cent. Moeilijk he lezen?

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Even OT:
Denk eerder dat het moelijk is om normaal -zoals in dagelijks sociaal verkeer - te blijven reageren als je lekker anoniem achter je toetsenbordje zit :twisted:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je moet eens goed lezen voordat je domme antwoorden schrijft.

Het gaat mij om het principe niet om 50 euro cent. Moeilijk he lezen?
Maar wat is dan het principe? Dat je moet betalen voor iets wat je gebruikt? Dat doe je toch op meerdere plaatsen en dan is het niet vreemd? Als ik de trein neem moet ik ook een kaartje betalen om er gebruik van te kunnen maken, dus wat is er dan anders aan 50 cent betalen voor het gebruik van een pomp?

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door nl1sms »

Zucht. Dilbert, ik negeer jou had ik toch gezegd. Dus laat maar... je hebt gelijk. zo goed?

Sjaak123
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2006 21:03

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Sjaak123 »

Volwassen discussie hier 8)
Wat betreft het banden pompen. Het is sowieso raar dat mensen klagen over de brandstofprijzen maar wel langs de snelweg blijven tanken voor minimaal 6 cent teveel. In de bebouwde kom krijg je dezelfde zegeltjes alleen dan voor 6 cent minder. Als je weer een tankje van 40 liter staat vol te gooien scheelt dat toch weer 2,40. Klagen is nu eenmaal makkelijk he. Staat natuurlijk tegenover dat de pompen langs de snelweg dus prima een gratis luchtpompje kunnen ophangen. Maar gelukkig weten zij ook dat de mensen liever klagend betalen dan gewoon bij de concurrent voordeliger tanken en gratis lucht halen.

Wat betreft het offtopic geneuzel. Volgens het CBS is het gemiddelde besteedbaar inkomen tot 2004 ieder jaar omhoog gegaan. Ook in koopkracht is bijna iedereen erop vooruit gegaan, muv echtparen zonder kinderen. Links en rechts zal er vast iemand door gewijzigde omstandigheden op achteruitgegaan zijn, maar gemiddeld genomen heeft Dilbert gewoon gelijk. In de statistieken wordt natuurlijk geen rekening gehouden met mensen die geheel onterecht een boete hebben gekregen. Gratis tip, daar kan je bezwaar tegen maken 8)

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door nl1sms »

Gelukkig kun je er bezwaar tegen maken en van de 7 bezwaarschriften die ik had ingediend zijn er al 4 geseponeerd, dus als je het hebt over geld weggooien, ga dan vooral niet in bezwaar. zucht

LeSi
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 dec 2004 14:22

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door LeSi »

dan moet je wel precies handelen zoals staat aangegeven, blijkbaar geldt dit niet alleen voor bezwaarschriften maar ook voor verkeerregels.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Persoonlijk snap ik prima dat er geld wordt gevraagd voor het oppompen van banden, als dat voorkomt dat die apparaten continu gesloopt zijn na "gratis" gebruik so be it.

In een land waar mensen de tijd vinden om te klagen over zoiets onbenulligs (en waar de wegen elke werkdag weer kampen met een continue fileprobleem) gaat het mijns inziens nog steeds te goed.
Ik ken maar bitter weinig mensen (ze zijn er wel) die echt niet zonder auto kunnen en als je de kosten echt te hoog vindt dan ruim je hem simpelweg op en ga je fietsen/met het openbaar vervoer. En inderdaad: armoede in combinatie met het bezit van een auto gaat er bij mij in ieder geval niet in (ik werk regelmatig pro deo in landen waar mensen vrijwel nooit auto's zien en ik kan je verzekeren dat ze ook nooit klagen over achteruitgang).

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Betalen voor een beetje lucht in de banden pompen is in principe gek aanstekerij!,

Helaas hebben veel automobilisten dit aan zichzelf te danken! :(

Ruig met het materiaal omgaan, of de drukmeters meestelen maakt de pomphouder niet gelukkig!, soms is het een fluitje van een cent om de meter mee te nemen!,

Bij de nieuwe "zuiltjes" is dit onmogelijk geworden, helaas zijn ze nog wel vaak defect, door kapotte slangen of electronica,

Misschien kan de overheid de pomphouders tegemoet komen, zodat de banden gratis op spanning kunnen worden gebracht!, we betalen al genoeg belasting op de brandstoffen!, :wink:

Een goed milieu gaat ons allemaal aan!, ook bandenspanning kan brandstof sparen!, :)

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

vul je je banden gewoon met stikstof. hoeft je nooit maar max. 1 x per jaar bij te pompen. Of bouw (zoals ik :D ) een goede relatie op met je bandenleverancier mag je daar gratis pompen.
De gemiddelde compressor wijkt trouwens zoveel af (ooit eens een testje van gezien) dat je je af moet vragen of je daat je banden weil mee op wilt pompen.

Gesloten