LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Hallo Allemaal

Ik moet onder mijn Ford Focus Wagon nieuwe banden in de maat
195/60HR15...
Nu heb ik het internet een beetje af gezocht naar banden test..

Daar zag ik dat de

Goodyear Excellence

Vredestein Sportrac 3

Bridgestone Turanza ER300

allemaal wel goed uit de test kwamen maar de

Viking Protech 2

Toyo Proxes CF1

Hankook Ventus Prime K105

Iets minder uit de testen kwamen wie heeft ervaring met deze banden en wat zijn jullie ervaringen.
Laatst gewijzigd door Fordfocuswagon1,6 op 20 jan 2009 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

wil je kwaliteit en betrouwbaarheid en een goeie wegligging

of wil je weinig betalen?

wat voor banden geschikt zijn is niet 1 2 3te zeggen maar als je fabrieksvoorschrift aanhoud qua maatvoering kan er weinig mis gaan in combi met merken die zich bewezen hebben

merken uit azie voldoen ook wel, maar de levensduur is korter en de kwaliteit ook minder, de prijs dan ook weer

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Ik zelf zat meer te denken aan de Goodyear want die komt over al goed uit de bus..
En dan heb ik het niet over om bij zo internetsite de banden te bestelen want dan krijg je volgens mij hele ouwe banden . :o

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

valt mee

ik bestel al jaren bij autobandenmarkt.nl

geen problemen gehad

nette service en aflevering, een enkele keer duurde de levering wat langer dan 2 weken,maar das was wel te overzien

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door D1RK »

op www.autobandenmarkt.nl waar ik ook regelmatig koop is meestal de prijs die toevallig voor een goed merk gunstig is bepalend.

Er zitten te kort verschillen tussen voor een bepaald merk te adviseren, zolang je de Made In China Condooms maar niet probeerde!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ook dat valt mee

merken als funda zijn voor de prijs behoorlijk in kwaliteit

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Cr@m »

Kijk ook eens bij Falken ..hebben de ZE912 laat 23 merken achter zich !! rijd er zelf ook mee.

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Pascal73 »

@ MalleMalle,

Je bent al in meerdere postings het bandenmark Funda en autobandenmarkt te promoten.

Nou heb ik mijn mening over de internet aanbieders in vorige reacties niet onder stoelen of banken gestoken, dus daar genoeg over.

Waar ik me echter wel aan erger is dat je je huiswerk volgens mij niet goed hebt gedaan. Lees eerst eens goed wat er op je banden staat, daar staat waarschijnlijk FULDA ipv FUNDA (dit is namelijk de bekende huizensite). Ook noem je dit chinese rommel, maar dit is toch echt een Duits merke met fabrieken in Polen en elders in europa.

Ik zie je op ongeveer alle onderwerpen op TrosRadar je mening en advies geven (niets mis mee) maar zorg wel dat je WEET waarover je praat.

Aan de topic starter: Ik zou kiezen voor de Goodyear Excellence (let wel op europese makelij), en dit is een advies van een kenner.

Pascal73

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

He Pascal73 thnx voor je reactie...

Ik heb 4 Goodyear Excellence besteld die worden er volgende week onder gezet...

En heb ze gewoon in een normale bandenzaak gekocht dus neem aan dat het wel goed zit.
De ANWB heeft laatst ook weer een banden test gehouden en daar kwam ook de Goodyear Excellence als een van de betere er uit dus vandaar dat ik voor deze band heb gekozen.

MVG

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Pascal73 »

Prima keuze. Heel veel plezier met je nieuwe banden. En erg verstandig dat je ze gekocht hebt bij een gerenomeerd bandenbedrijf.

Pascal73

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

In mijn vorige reacties heb ik al aangegeven dat zo site als de autobandenmarkt enzo volgens mij oude banden levert en banden die eigenlijk niet voor onze markt geschikt zijn, Kwik-Fit levert af en toe ook zulke banden voor weining denk je A-Merk te kopen koop je wel A-Merk maar dan B of C keuze.

En wat Mallemalle betreft ik heb ook gezien dat hij over al op reageert en over wel wat vanaf denkt te hebben tjah het zulke mensen moet je ook hebben.... :D

MVG

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

vraag me toch af waarop je dat baseert dat een site als bandenmarkt oude of versleten banden zou leveren

:wink:

@ pascal

welnee, ik loop niks te promoten, ik geef mijn mening en mijn ervaring ,thats it

als iemand bijv beweert dat autobandenmarkt oude banden levert, dan is dat klinklare onzin en zeg ik daar wat van

verder,ook ik maak fouten , jij vast nooit ;)
Laatst gewijzigd door Mallemalle op 26 jan 2009 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Kwik-Fit verkoopt uitsluitend nieuwe en originele A-merken met E-keurmerk.
De opmerking van Fordfocuswagon1.6 is dus feitelijk onjuist.

Met vriendelijke groet,

Marleen
Kwik-Fit Webcare Team

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Mevrouw van de kwikfit.

Ik heb wel eens banden gekocht bij u bedrijf een aantal jaren geleden nou dat waren ook A-Merk banden maar dat waren echt zeer slechte banden. bij na vraag bij een andere bandenbedrijf bleek uit de nr´s op de banden dat het wel degelijk B keuze waren dus u kunt wel vertellen dat u A-Merk banden levert met E-Keur maar dan kan het als nog B-Keuze zijn.

MVG

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Pascal73 »

@ Mallemalle,

Tuurlijk maak ik ook fouten :lol:

Maar als ik fouten op mijn eigen vakgebied tegenkom reageer ik daar op. Is dus geen persoonlijke aanval op jou, maar meer in het algemeen.

@ Kwik-fit webcare,

Toch wel erg dat jullie een speciale afdeling hebben welke het internet afzoekt om op negatieve reacties te reageren. En wat betreft de opmerking over E-keur en dergelijke; jullie verkopen idd uitsluitend met E-keur en "A"merken, maar daar zitten toch echt volop banden bij die niet hier op de markt thuis horen. Denk bijv. aan Goodyears uit Zuid-Afrika en Dunlops uit japan. Vraag het gerust even na bij jullie afdeling inkoop (wereldband). Niets mis , maar vertel het wel eerlijk!

Pascal73

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze banden?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Pascal73

Dat vind ik ook zo raar want als je alleen al hier kijkt hoeveel mensen slechte ervaringen hebben met Kwik-fit en somminge dingen vraag ik me echt af, Hebben die mensen wel eens een Auto-techniek opleiding gedaan al was het maar een lts.

Want wat die banden aan gaat wat jij aankaart dat weet ik ook en dan nog nee dat doen we niet!!!!

Die chefs willen alleen maar hun targets halen :roll: en proberen je allemaal dingen aan te smeren die helemaal niet nodig zijn jammer genoeg zijn er nog genoeg mensen die geen verstand van auto´s en de techniek hebben en die er in trappen zie op dit forum het bewijs van iemand die 7 keer terug moet komen om een uitlaat vatsoenlijk op te hangen smeren alles vol met GUM GUM...moet je kijken wat dat kost om 7 keer terug te komen. Je kan beter 1 keer naar een goede garage waar SERVICE nog met hoofdletters wordt geschreven.

Dus webcare doe je voordeel met al die forums hier en op andere site´s

MVG

Gesloten